A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Úgy látom a fórumon egy A400 szimpla motor cseréje még mindig komoly reakciókat képes kiváltani:).De szerintem nem kell többet belelátni a dolgokba történt már ilyen más géptípusokkal is és még lesz ilyen a jövőben is.
Igen ám, de ez "a szimpla hajtómű csere" valami "komoly okból" történt 1 olyan Isten háta mögötti helyen, ahol ilyesmi NEM szokott előfordulni a C-17-tel, az A330-cal, sőt még a Chiléből közlekedő A320-szal sem...!
 
K

kamm

Guest
Apró szépséghiva, hogy a C-17 hajtóművét tervezetten a saját bázisán cserélték ki, ellentétben egy "valahol elromlott" - al...,
Amit ünnepeltek az az első ilyen csere volt Magyarországon (meg azt, hogy mindig van egy tartalék hajtómű Pápán), nem pedig annak tapsoltak, hogy megint elbaszódott egy és sikerült kinyögni a cserét... :cool:

Ezt a hulyeseget parszor vegigvettuk mar es vilagosan kiderult, hogy semmivel nincs a rendelkezesre allasa alatta barmelyik masiknak. Tul sok formosa-fele marhasagot olvasol.

Igen ám, de ez "a szimpla hajtómű csere" valami "komoly okból" történt 1 olyan Isten háta mögötti helyen, ahol ilyesmi NEM szokott előfordulni a C-17-tel, az A330-cal, sőt még a Chiléből közlekedő A320-szal sem...!

Amirol persze lovesed nincs, mert nem olvasol egyik nyelven sem, no meg eleve nem keresgeljuk, de nem baj, allits megint valami jo nagy zoldseget a levegobol....
 
W

Wilson

Guest
Igen ám, de ez "a szimpla hajtómű csere" valami "komoly okból" történt 1 olyan Isten háta mögötti helyen, ahol ilyesmi NEM szokott előfordulni a C-17-tel, az A330-cal, sőt még a Chiléből közlekedő A320-szal sem...!

Látom nem engeded el a témát:).Az RAF kb két éve telepítette ha jól emlékszem az A400-t Falklandra lecserélve az addig ott szolgáló C-130-t és meg van vele elégedve,ez bármelyik géppel előfordulhat nincs ebben semmi különös maguk az angolok sem csináltak ügyet belőle ,ha olvastad a cikket az abszolút nem foglalkoztak azzal,hogy miért kellett kicserélni a motort.Az van kihangsúlyozva,hogy megoldották a hajtómű cserét.Az RAF kicsit több mint két éve állomásoztat egy A400
Falklandon. A gépet kutatási,mentési,szállítási,tengeri járőr feladatokra használják sőt még a tengeri halászatot is ez a gép ellenőrzi,tehát a gépet intenzíven használják ha akkora gond lenne az A400-l a pudingfejek nem cserélték volna le a C-130-t (amely 36 évig szolgált a Falkland szigeteken) az Atlasra.
Tehát minden ellenkező híresztelés ellenére az angolok ezt a "statikus szállítógépet" megelégedéssel használják,és az azért mindennél többet elmond,hogy a légierőt is sújtó megszorítások miatt,az összes C-130-t el akarják adni,tehát ha annyira megbízhatatlan lenne az Atlas akkor ezt biztos nem lépnék meg.
Amúgy az Atlasok rendszeresen repülnek Falklandra íme egy cikk az egyik legutóbbi látogatásukról.

https://www.gloucestershirelive.co....ws/gallery/huge-raf-airbus-plane-seen-4080880


Huge RAF Airbus plane seen over Gloucestershire has been on life-saving Covid-19 mission to Falklands
A400M from RAF Brize Norton has helped deliver vital equipment for

0_27-04-2020FalklandsBN_06.jpg

A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle (Image: UK Ministry of Defence 2020)
The lockdown has made the skies above Gloucestershire much more quiet – with the notable exceptions of huge military planes.

The county has been on the flight path for planes heading out from RAF Brize Norton in recent weeks, including an Airbus Atlas A400M.

The planes are often seen making their approach to the Oxfordshire base flying from west to east.

An A400M planes has been on a vital mission to the Falkland Islands, delivering essential equipment to help construct an oxygen generation plant for the King Edward VII Memorial Hospital on Friday.

The Atlas from Brize delivered the equipment to the British Forces South Atlantic Islands as part of the UK Government’s support to the Overseas Territories during the coronavirus pandemic.

A statement on the base's Facebook page said: "Thanks to the tireless work of HM Armed Forces personnel and Ministry of Defence civilians and contractors, the hospital will now have increased capacity to treat patients with breathing difficulties.

"A team of engineers and technicians from 5001 Squadron at RAF Wittering will shortly deploy to assist in the installation and maintenance of the oxygen generation plant."

The A400M has been playing in a critical role in the UK's battle against coronavirus - airlifting seriously ill patients and helping bring personal protective equipment from Turkey to RAF Brize Norton.

The RAF said in a statement: "The Atlas is ideally suited to such tasks, especially at the present time where care has to be taken in protecting both patients and the medical staff caring for them.

"The newest transport aircraft in the transport fleet, Atlas is a tactical airlift and strategic oversize lift capability, meaning it can carry huge loads into and out of areas that may not have ideal airport or runway conditions, such as gravel strips or beaches.

"This makes it an excellent addition to the standby fleet ready to assist the government in the efforts against COVID-19 with its ability to deliver critical supplies to (or retrieve patients) from remote areas of the UK and abroad."

  1. 0_27-04-2020FalklandsBN_02.jpg

    A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle

    (Image: UK Ministry of Defence 2020)1 of 7
  2. 0_27-04-2020FalklandsBN_04.jpg

    A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)2 of 7
  3. 0_27-04-2020FalklandsBN_05.jpg

    A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)3 of 7
  4. 0_27-04-2020FalklandsBN.jpg

    A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)4 of 7
  5. 0_27-04-2020FalklandsBN_07.jpg

    A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)5 of 7
  6. 0_27-04-2020FalklandsBN_06.jpg

    A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)6 of 7
  7. 0_27-04-2020FalklandsBN_03.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Sulaco
K

kamm

Guest
Már az is kapacitásfejlesztés, ha a 15 évig még biztosan üzemelő H változatok mellé J-ket rendelnek, de lehetnek azok hosszabb törzsű C-130J-30-asok is...

El kellene olvasni a cikket. Vilagosan listazzak, hogy az Atlas, a brazil es a J-30 johet egyaltalan szoba, de mivel kifejezetten medium szallitot keresnek valoszinutlen, hogy ugyanolyan gepeket vennek, csak kicsivel hosszabb verzioban, amelyek semmivel nem emelnek tobbet...
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
W

Wilson

Guest
Én úgy veszem észre, hogy itt se az A-400 hajtóműve volt a sikeres, nem bírt ki egy GB-Falkland utat oda-vissza, félúton cserélni kellett (hogy miért, arról nagy a csönd)! A storyban szerintem a karbantartók voltak a sikeresek ... meg valamilyen MÁSIK GÉP (azt "szerényen" meg sem említik), amivel odaszállították a csere-hajtóművet és a szükséges műszaki felszerelést, szerszámokat, személyzetet.

Nem biztos több mint valószínű,hogy az odatelepített A400 egyik hajtómuvét kellett cserélni.Az angolok 2018 áprilisa óta állomásoztattnak egy A400 Falklandon.
 
  • Tetszik
Reactions: emel

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ám veled ellentétben én nem fogom olyan képekkel teleszemetelni a topicot...
Hoppá! Megmondás! @Wilson teleszemetelte A400M képekkel az A400M topicot! Hja várjál.....?!?!o_O
A Jóisten tartsa meg a jó szokását.
Én arra szeretnélek kérni, hogy csak te kattints erre a Linkre. Majd eszedbe ne jusson a Mégse gombra kattintani! :)
Mindenki sokkal jobban fogja érezni magát!
 
W

Wilson

Guest
Miképp a Globemasterek is, attól függően, hogy mennyi cuccot kell szállítani. - Ám veled ellentétben én nem fogom olyan képekkel teleszemetelni a topicot... :)

Te most miről beszélsz?Milyen szemetelés?Ez az A400 topik hova rakjon az ember A400 cikket és képeket ha nem az A400 topikba,amúgy,hogy jön ide a C-17,kimondta,hogy nem repülnek oda?Nem értem ezt a hozzászólásodat?
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Sulaco

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Te most miről beszélsz?Milyen szemetelés?Ez az A400 topik hova rakjon az ember A400 cikket és képeket ha nem az A400 topikba,amúgy,hogy jön ide a C-17,kimondta,hogy nem repülnek oda?Nem értem ezt a hozzászólásodat?
A fenti képek java része egyszer már be lett téve a topicba. Ha másodszor beteszed, az már szemetelés...! :(
 
W

Wilson

Guest
A fenti képek java része egyszer már be lett téve a topicba. Ha másodszor beteszed, az már szemetelés...! :(

Gondolom elkerülte a figyelmed,hogy azok a képek a bemásolt cikkhez tartoznak,nézd én igazán értékelem a kitartásodat,hogy ilyen kitunttetett figyelemmel kiséred az A400 topikot,de ha elfogadsz egy jó szándékú tanácsot én a helyedben nem eróltetném ezt a szemetelés vonalat.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Gondolom elkerülte a figyelmed,hogy azok a képek a bemásolt cikkhez tartoznak,nézd én igazán értékelem a kitartásodat,hogy ilyen kitunttetett figyelemmel kiséred az A400 topikot,de ha elfogadsz egy jó szándékú tanácsot én a helyedben nem eróltetném ezt a szemetelés vonalat.
Ha beteszel kettőt, Falklandról már az is bőven elég, és könnyebb elviselni, mint kamm barátod "marketinges" tévelygéseit... :-(
 
W

Wilson

Guest
Ha beteszel kettőt, Falklandról már az is bőven elég, és könnyebb elviselni, mint kamm barátod "marketinges" tévelygéseit... :-(

Ez kezd lassan egy bohózattá válni,köszönöm az észrevételedet a képek számát illetően de a jövőben az általam bemásolt cikkekhez tartozó képeket a terjedelmi korlátokon belül továbbra befogom tenni.amúgy meg,minek kevered ebbe bele Kammot most akkor vele van bajod vagy az A400-l v a KC390-l?Amúgy az a vicces hogyha valaki a C-130 topikba rakott volna be egy ilyen cikket a C-130-l te lettél volna az első aki lájkolja.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ez kezd lassan egy bohózattá válni,köszönöm az észrevételedet a képek számát illetően de a jövőben az általam bemásolt cikkekhez tartozó képeket a terjedelmi korlátokon belül továbbra befogom tenni.amúgy meg,minek kevered ebbe bele Kammot most akkor vele van bajod vagy az A400-l v a KC390-l?Amúgy az a vicces hogyha valaki a C-130 topikba rakott volna be egy ilyen cikket a C-130-l te lettél volna az első aki lájkolja.
Nagyon tévedsz, mert ott is rühellem a hasonlóan semmitmondó fotók garmadáját...!
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 007
80 728
113
Ërdekelne, mekkora terhet vitt a gép a Falkland szigetekre. Mert az sem mellékes.

Wiki szerint:
Range: 3,300 km at max payload (long range cruise speed; reserves as per MIL-C-5011A)
Range at 30-tonne payload: 4,500 km
Range at 20-tonne payload: 6,400 km
Ferry range: 8,700 km


Brize Norton - Falkland: légvonalban 12794 km -> ez így saját erőből sehogy nem jön össze a típussal, esetleg légi utántöltéssel.

Brize Norton - Ascension: 6764 km (ha egyenesen mennek és 6 ország felett átrepülnek. De ha óceán felett nemzetközi légtérben akkor 7281 km.)
Ascension - Falkland: 6300 km.

Így sem repülhetnek, mert még üres gép esetén sincs elég üzemanyag tartalék a kitérő reptérig, ami az ilyen óceán feletti repülésnél gyakran a kiinduló reptér lehet.

Ezért így repülnek:
Brize Norton - Zöld-foki köztársaság: 4377 km
Zöld-foki köztársaság - Ascension/Georgetown: 2738 km
Ascension/Georgetown - Rio (Brazilia): 3491 km
Rio (Brazilia) - Falkland: 3465 km

Ezeket a távolságokat kb. meg kell duplázni, mert ha nem tudnak leszállni a célreptéren, akkor vissza kell tudni térni a kiinduló reptérre.
8754 km
5476 km
6982 km
6930 km


Ha a Wiki adataival összevetjük ezeket a távolságokat, akkor csak valami térfogatra nagyobb, de tömegre kicsi dolgot vihet a típus Falklandra.

Európa, Afrika, Brazília partjainál még lehet néhány száz km-re kitérő repteret találni, ott dolgozhatnak kisebb tartalékkal, de a többi szakaszon nem. Az argentinok biztos nem adják vissza a gépet, ha ott kell vészhelyzetben leszállni.

A koronavírus miatt Falklandra kiegészítő berendezéseket és személyzetet szállítottak, akik segítettek az ASU telepítésében és karbantartásában.
(ASU: valamilyen oxigén előállító eszközt, amit egy C-17-es vitt oda.)


De lehet kicsit szűkebbre venni, ha optimisták vagyunk és nincs ellenszél, föld forgása stb:
A Zöld-foki köztársaságtól a legközelebbi reptér 800 km-re van.
Ascensiontól az afriki partok 1800km (bár nem tudom, hogy az angolokat ott melyik országban mennyire szeretik), a legközelebbi brazil reptér 2300 km.
Falklandhoz a legközelebbi brazil reptér 2300 km-re van, ha vissza kell fordulni.
Ezeket hozzáadva az eredeti távolsághoz:

5177 km
4538 km Afrika / 5038km Brazilia
3491 km
5765 km

Így viszont a 20 tonna már beleférhet.

Vitaindítónak jó lesz, a többiek majd kijavítják... :)