A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Spanyol Hornet A400M-ben szállítva..

El6LcKlXUAAXI5t
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
For several weeks now Test Pilots, Evaluator Loadmasters and Flight Test Engineers from 206 Sqn have been conducting airdrop trials of the Container Delivery System (CDS) from the A400M over Salisbury Plain. Once cleared, the new CDS procedures will add to ever growing list of capabilities of the aircraft.

131254608_2805771453019596_1705027779829220649_o.jpg


131050460_2805771493019592_390453416878604332_o.jpg


131267334_2805771439686264_2601096938385604432_o.jpg


131382421_2805771526352922_6915908777507082978_o.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 493
59 952
113
Hogy reagál egy tehergép arra, ha egyszerre hâtul kidobnak belöle 10+ tonna terhet? Ugrik egyet? És ahogy gurul a cucc hâtrafelé, a gép súlypontja is mozog?
Ha valaki tudja ezt, jó lenne ha elmondaná telegramstilusban. Nem kell phd tèzis! Elöre is köszönöm.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Hogy reagál egy tehergép arra, ha egyszerre hâtul kidobnak belöle 10+ tonna terhet? Ugrik egyet? És ahogy gurul a cucc hâtrafelé, a gép súlypontja is mozog?
Ha valaki tudja ezt, jó lenne ha elmondaná telegramstilusban. Nem kell phd tèzis! Elöre is köszönöm.
Nem feltétlenül.
Úgy tudom, hogy modern gépek rendszerében a teher management egy fontos feature.
Tudtommal a cargo loading system tanítható rendszer, ami dinamikusan tudja állítani a terhelésnek megfelelően a repülés paramétereit, valamint magában a rakodásban is segít, hogy pontosan a semleges, és optimális helyre kerüljön a szállítmány a raktérben.
Többek között emiatt is szoktak próba rakodásokat is csinálni, hogy a szállítandó teherre vonatkozó paramétereket eltárolják a rendszerben. Amikor élesben megy a szállítás, akkor a load masternek csak azt kell megadnia, hogy egy Patria XP-t visz, és a rendszer előre megadja a pontos helyét, hogy hova kell a raktérben pakolni.
Maga a kirakás is automatikus. És akár a talajtól pár méterre is megy.
The A400M can airdrop up to 25 tonnes/55,100 lb of containers or pallets through gravity and parachute extraction. The computed air release point (CARP), linked to the automated release system, automatically identifies the release point for optimum delivery accuracy, including corrections for wind effects.
Forrás
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 339
113
Nem feltétlenül.
Úgy tudom, hogy modern gépek rendszerében a teher management egy fontos feature.
Tudtommal a cargo loading system tanítható rendszer, ami dinamikusan tudja állítani a terhelésnek megfelelően a repülés paramétereit, valamint magában a rakodásban is segít, hogy pontosan a semleges, és optimális helyre kerüljön a szállítmány a raktérben.
Többek között emiatt is szoktak próba rakodásokat is csinálni, hogy a szállítandó teherre vonatkozó paramétereket eltárolják a rendszerben. Amikor élesben megy a szállítás, akkor a load masternek csak azt kell megadnia, hogy egy Patria XP-t visz, és a rendszer előre megadja a pontos helyét, hogy hova kell a raktérben pakolni.
Maga a kirakás is automatikus. És akár a talajtól pár méterre is megy.

Forrás

Nincs az a rendeszer a világon ami észrevétlenül tudja azt kezelni,hogy 12:12-kor még 30 tonna van a raktérben 30 másodperccel későbbmeg nulla.Azt semmilyen virtuális rendszerrel nem tudod kezelni,hogy a gép rakterén végiggördül 30 tonna fél perc alatt.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nincs az a rendeszer a világon ami észrevétlenül tudja azt kezelni,hogy 12:12-kor még 30 tonna van a raktérben 30 másodperccel későbbmeg nulla.Azt semmilyen virtuális rendszerrel nem tudod kezelni,hogy a gép rakterén végiggördül 30 tonna fél perc alatt.
Egyrészt annál sokkal gyorsabban, másrészt ez így is lenne, ha nem lenne a rendszer.
A KC-390 egyetlen majdnem katasztrófa helyzete abból adódott, hogy elpattant a szállított teher rögzítése. Eltűnt a radarról a gép, olyan zuhanásba ment át, mivel nem volt felkészítve a rakomány elmozdulására.
Értelemszerűen ha dobás van, és ráadásul robotpilótával, akkor az hogyan tudná lekezelni a súlypont elmozdulást, ha nincs erre felkészítve?
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 339
113
Egyrészt annál sokkal gyorsabban, másrészt ez így is lenne, ha nem lenne a rendszer.
A KC-390 egyetlen majdnem katasztrófa helyzete abból adódott, hogy elpattant a szállított teher rögzítése. Eltűnt a radarról a gép, olyan zuhanásba ment át, mivel nem volt felkészítve a rakomány elmozdulására.
Értelemszerűen ha dobás van, és ráadásul robotpilótával, akkor az hogyan tudná lekezelni a súlypont elmozdulást, ha nincs erre felkészítve?

Az nem virtuális rendszer,nem egy managmante rendszer.
 
K

kamm

Guest
Nincs az a rendeszer a világon ami észrevétlenül tudja azt kezelni,hogy 12:12-kor még 30 tonna van a raktérben 30 másodperccel későbbmeg nulla.Azt semmilyen virtuális rendszerrel nem tudod kezelni,hogy a gép rakterén végiggördül 30 tonna fél perc alatt.

Ugyan mar, dehogy nincs, plane, ha nem egyetlen 26 tonnas targyat dobnak.
Az osszes CDS es hasonlo rendszer mar igy mukodik, lasd az Embraer es mas gyartok szamtalan videojat ezugyben.
Sot, a Milleniumban meg CCDP is uzemel mar, a brazilok kifejlesztettek sajat maguk, ez automatikusan, real-time, folyamatosan kalkulalja a drop pointot a sebesseg, magassag stb fuggvenyeben es annak megfeleloen ereszti ki oket.
Itt a lassan egy eves video az Embraertol ezugyben, lathatoan meg sem rezzen a gep, ahogyan kihussannak belole a tobbtonnas raklapok:

 
K

kamm

Guest
Remèlem, nem vesztek ezen össze. :)

Nem hinnem, mert nem azt mondom, hogy egyaltalan nem erzi meg, hanem azt, amit @pöcshuszár is, hogy kezeli a rendszer, tehat van hatasa, de minimalis, messzen nem akkora ugy, mint ahogy @dudi hangzott.
Egyebkent a videon is lathato enyhe elorebolintas 0:56-1:05 kozotti dobasoknal, de egyreszt ez tenyleg minimalis, a repules alatt barmikor elofordulthat, masreszt azt sem tudjuk, nem-e a pilota csinalja celzottan valamiert.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Na, ahogy sejtettem is, a németek elkezdték növelni az A400M-es igényeket ugyebár arról volt szó, hogy a biztosan megrendelt 53 gépből csak 40-re lesz szükségük, és azok sem fognak minden taktikai funkcióval rendelkezni. Az elhárító rendszereket sem rendelték meg rendesen. Fő feladatuk a logisztikai szállítások lettek volna.
Ezzel szemben év végén már módosítottak. 255M EUR összegben rendelték meg a funkció bővítéseket.
A jelenlegi tervek szerint már 45 géppel terveznek, amiből 40 megkapja a taktikai funkciókat, és a maradék 5 gép marad csak sima szállító.
Fogadni mernék, hogy az az idő is el fog jönni, amikor mind az eredetileg tervezett 60 gépet át fogják venni.
A funkció bővítésen túl rendeltek 2 "rakodás szimulátort" is.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson
K

kamm

Guest
Na, ahogy sejtettem is, a németek elkezdték növelni az A400M-es igényeket ugyebár arról volt szó, hogy a biztosan megrendelt 53 gépből csak 40-re lesz szükségük, és azok sem fognak minden taktikai funkcióval rendelkezni. Az elhárító rendszereket sem rendelték meg rendesen. Fő feladatuk a logisztikai szállítások lettek volna.
Ezzel szemben év végén már módosítottak. 255M EUR összegben rendelték meg a funkció bővítéseket.
A jelenlegi tervek szerint már 45 géppel terveznek, amiből 40 megkapja a taktikai funkciókat, és a maradék 5 gép marad csak sima szállító.
Fogadni mernék, hogy az az idő is el fog jönni, amikor mind az eredetileg tervezett 60 gépet át fogják venni.
A funkció bővítésen túl rendeltek 2 "rakodás szimulátort" is.

Lesz meg nekunk Atlasunk Lechfielden vagy Wunstrofban... ;)

213427_1.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Erről a kazah lehetőségről már korábban pletykáltak. Az egyik fórumon ment arról is a diskurzus, hogy, lenne több vevő is, ha olcsóbbra tudnák venni a gépeket. Elvileg lenne most már mozgástere az Airbusnak, csak az a gond, hogy nem mer az árhoz nyúlni, mert még túl sok gép nincs leszállítva. Ha most vinnék lejjebb az árát, akkor a fejlesztő országok kezdenek el óbégatni, hogy "neki is, neki is!".
Több országról is terjesztik, hogy berendelne, és nem is keveset!
Szaud-Arábia 15db, India 30+db, Kazaksztán 2-4db, Dél-Korea 3-5db.
Ebből a szempontból nem jó, hogy visszafogják a gyártást...
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
849
2 229
93
Erről a kazah lehetőségről már korábban pletykáltak. Az egyik fórumon ment arról is a diskurzus, hogy, lenne több vevő is, ha olcsóbbra tudnák venni a gépeket. Elvileg lenne most már mozgástere az Airbusnak, csak az a gond, hogy nem mer az árhoz nyúlni, mert még túl sok gép nincs leszállítva. Ha most vinnék lejjebb az árát, akkor a fejlesztő országok kezdenek el óbégatni, hogy "neki is, neki is!".
Több országról is terjesztik, hogy berendelne, és nem is keveset!
Szaud-Arábia 15db, India 30+db, Kazaksztán 2-4db, Dél-Korea 3-5db.
Ebből a szempontból nem jó, hogy visszafogják a gyártást...
Azért jót mosolyognék, ha ezekből bejönne egyszer néhány, az előzmények után.
Törvényszerű, hogy műszakilag be fog érni a típus, és ezzel valószínűleg megjönnek majd az export eredmények is. India pl. teljesen logikus célpont.
Egy dolgot tényleg nem értek a géppel kapcsolatban, amit Allesmor Obranna mondott, hogy az An-22 tengelyteljesítményéből hozták ki a jóval kisebb kapacitást. Mi lehetett ennek az oka? Esetleg fölényes teljesítménytartalék? Lehet, hogy látunk majd egyszer egy kontrarot. koax légcsavart hozzá?