Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ja.Hogy reagál egy tehergép arra, ha egyszerre hâtul kidobnak belöle 10+ tonna terhet? Ugrik egyet? És ahogy gurul a cucc hâtrafelé, a gép súlypontja is mozog?
Ha valaki tudja ezt, jó lenne ha elmondaná telegramstilusban. Nem kell phd tèzis! Elöre is köszönöm.
Hogy reagál egy tehergép arra, ha egyszerre hâtul kidobnak belöle 10+ tonna terhet? Ugrik egyet? És ahogy gurul a cucc hâtrafelé, a gép súlypontja is mozog?
Ha valaki tudja ezt, jó lenne ha elmondaná telegramstilusban. Nem kell phd tèzis! Elöre is köszönöm.
Nem feltétlenül.
ForrásThe A400M can airdrop up to 25 tonnes/55,100 lb of containers or pallets through gravity and parachute extraction. The computed air release point (CARP), linked to the automated release system, automatically identifies the release point for optimum delivery accuracy, including corrections for wind effects.
Nem feltétlenül.
Úgy tudom, hogy modern gépek rendszerében a teher management egy fontos feature.
Tudtommal a cargo loading system tanítható rendszer, ami dinamikusan tudja állítani a terhelésnek megfelelően a repülés paramétereit, valamint magában a rakodásban is segít, hogy pontosan a semleges, és optimális helyre kerüljön a szállítmány a raktérben.
Többek között emiatt is szoktak próba rakodásokat is csinálni, hogy a szállítandó teherre vonatkozó paramétereket eltárolják a rendszerben. Amikor élesben megy a szállítás, akkor a load masternek csak azt kell megadnia, hogy egy Patria XP-t visz, és a rendszer előre megadja a pontos helyét, hogy hova kell a raktérben pakolni.
Maga a kirakás is automatikus. És akár a talajtól pár méterre is megy.
Forrás
Egyrészt annál sokkal gyorsabban, másrészt ez így is lenne, ha nem lenne a rendszer.Nincs az a rendeszer a világon ami észrevétlenül tudja azt kezelni,hogy 12:12-kor még 30 tonna van a raktérben 30 másodperccel későbbmeg nulla.Azt semmilyen virtuális rendszerrel nem tudod kezelni,hogy a gép rakterén végiggördül 30 tonna fél perc alatt.
Egyrészt annál sokkal gyorsabban, másrészt ez így is lenne, ha nem lenne a rendszer.
A KC-390 egyetlen majdnem katasztrófa helyzete abból adódott, hogy elpattant a szállított teher rögzítése. Eltűnt a radarról a gép, olyan zuhanásba ment át, mivel nem volt felkészítve a rakomány elmozdulására.
Értelemszerűen ha dobás van, és ráadásul robotpilótával, akkor az hogyan tudná lekezelni a súlypont elmozdulást, ha nincs erre felkészítve?
Nincs az a rendeszer a világon ami észrevétlenül tudja azt kezelni,hogy 12:12-kor még 30 tonna van a raktérben 30 másodperccel későbbmeg nulla.Azt semmilyen virtuális rendszerrel nem tudod kezelni,hogy a gép rakterén végiggördül 30 tonna fél perc alatt.
Remèlem, nem vesztek ezen össze.
Na, ahogy sejtettem is, a németek elkezdték növelni az A400M-es igényeket ugyebár arról volt szó, hogy a biztosan megrendelt 53 gépből csak 40-re lesz szükségük, és azok sem fognak minden taktikai funkcióval rendelkezni. Az elhárító rendszereket sem rendelték meg rendesen. Fő feladatuk a logisztikai szállítások lettek volna.
Ezzel szemben év végén már módosítottak. 255M EUR összegben rendelték meg a funkció bővítéseket.
A jelenlegi tervek szerint már 45 géppel terveznek, amiből 40 megkapja a taktikai funkciókat, és a maradék 5 gép marad csak sima szállító.
Fogadni mernék, hogy az az idő is el fog jönni, amikor mind az eredetileg tervezett 60 gépet át fogják venni.
A funkció bővítésen túl rendeltek 2 "rakodás szimulátort" is.
Erről a kazah lehetőségről már korábban pletykáltak. Az egyik fórumon ment arról is a diskurzus, hogy, lenne több vevő is, ha olcsóbbra tudnák venni a gépeket. Elvileg lenne most már mozgástere az Airbusnak, csak az a gond, hogy nem mer az árhoz nyúlni, mert még túl sok gép nincs leszállítva. Ha most vinnék lejjebb az árát, akkor a fejlesztő országok kezdenek el óbégatni, hogy "neki is, neki is!".
Azért jót mosolyognék, ha ezekből bejönne egyszer néhány, az előzmények után.Erről a kazah lehetőségről már korábban pletykáltak. Az egyik fórumon ment arról is a diskurzus, hogy, lenne több vevő is, ha olcsóbbra tudnák venni a gépeket. Elvileg lenne most már mozgástere az Airbusnak, csak az a gond, hogy nem mer az árhoz nyúlni, mert még túl sok gép nincs leszállítva. Ha most vinnék lejjebb az árát, akkor a fejlesztő országok kezdenek el óbégatni, hogy "neki is, neki is!".
Több országról is terjesztik, hogy berendelne, és nem is keveset!
Szaud-Arábia 15db, India 30+db, Kazaksztán 2-4db, Dél-Korea 3-5db.
Ebből a szempontból nem jó, hogy visszafogják a gyártást...