<blockquote rel="shornet24">"(Amúgy a propelleres gépek a reneszánszukat élik, mert sokkal kevesebbet fogyasztanak. Pl. a regionális utasszállításban az utast /de a gép üzemeltetőjét is/ nem az érdekli, hogy fél- vagy 1 órával később ér oda, hanem az, hogy mennyi pénz marad a zsebében!)"
Ez így van, legfőképp ha a c-27-ről volna szó! De a 4 hajtóműves turboprop utasszállító gépek is a reneszánszukat élik?
Teszem azt 2db cf-6-os(csak példa mert kb ez dukálna alá) dupla annyit fogyasztana mint 4db 11000 lovas monstrum? Üzemeltetése, darabára stb..
Tessék már megérteni, hogy alacsonyabb sebességeknél és alacsonyabb magasságban egyszerűen jobb a hatásfoka a propelleres hajtásnak.
Az pedig, hogy ez nem számít egy teherszállító gépnél, hát minimum vicces. Adott távolságra kevesebb üzemanyag, több szállítható terhet jelent.
Egy utasszállítót (vagy stratégiai szállítót) teljesen más profilra terveznek, nem lehet összemérni a két alkalmazást.
Egyébként szerintem a CF-6 magja teljesítményben simán összemérhető az A-400 2 hajtóművével. Az ősöreg RR Olympus statikusan 25-28.000 LE körül teljesít(ett) az angol hadihajókban és ha jól emlékszem az ami hajók 50.000 LE-s gázturbinái is repülős gyökerekkel rendelkeznek.
És még valami, abba hagyhatnátok már Európa folyamatos pocskondiázását, mintha itt csak hülyék élnének. Miért nem mondjátok mindjárt azt, hogy hagyjanak abba itt minden fejlesztést, mert az amerikaiak úgy is jobban tudják, vegyünk mindent onnan!
Egy ilyen műszaki fejlesztésnek vannak stratégiai oldalai is. Igen, meg kell fizetni az árát, ennyi. Ki fogja forrni magát a konstrukció.
Az amik most pl. az F-35-el fizetik meg a tudás árát, mégsem mondja senki sem, hogy dobják a kukába és építsenek helyette még F-16-ot, mert az már bevált. De a Falcon is volt új konstrukció egyszer, és így tovább!
Vagy pl. ők sem vesznek A-330-at, megvárják míg a Boeing összekínlódja a KC-46-ot.</blockquote>
Ja bocsánat akkor mindent értek; futár és sétarepülőnek fogják használni 3000m magaságban! Ha netán NÉHA a Közel-keletre vagy Afrikába kéne szállítani, (de ezt csak néha mert európa csak pár tucat katonával van jelen mind 2 kontinensen), akkor is csak 3000m-en fognak repkedni mert ott kevesebbet fogyasztana mint ha gt lenne a szárnya alatt!
Amúgy a 2 cf6-os nyom annyit mint a 4 tp400-as, te szerintem a cfm56-ra gondoltál!
Igen Európa befejezhetné már ezeket nagy KÖZÖS fejlesztéseket! Úgy 30 év alatt illett volna pontot rakni a typhon, nh 90, tiger, vagy az a400 program végére! Magyarul tanulhatnának már a saját hibájukból!