A400M Atlas (Airbus)

Off lesz, de remélem elnézitek nekem; hátha valaki nem ismeri.
A400M demo repüléseket nézegettem a youtube-on, amikor beugrott, hogy anno a (most látom) Discovery csatornán volt szó a számítógépek elterjedéséről a repülőgépek vezetésében, s az azokat kísérő problémákról /ember-gép együttműködés problémái/ .
Szerencsére megtaláltam; fent van a neten az ott bemutatott, 186 fővel végrehajtott A-310-es "műrepülés" szimulációja:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ott a másik is, felért egy repülőnappal:

,Scheiße kapitalistischen Technik".

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ez is egy kicsit off téma.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: sata
Párban
ruAvXWkFgQI.jpg
 
Maliban ragadt több napja 89 német katona, akik 4 hònap szolgàlat utàn egy Luftwaffe A400M-el repültek volna haza. A betervezett gép meghibasodott, a Luftwaffe masik 13 db A400M- je közül egy sem àll keszen a feladatra. A katonàknak menetrendszerinti civil gepeken kerestek helyet.
Közben a gyàrtò Airbus Defence Ind. tovàbbi 3,5 mrd eur àllami tàmogatàst szeretne kapni, hogy a gep gyàrtása biztositott legyen. 2010-ben màr kaptak szintén 3,5 mrd eurò terv feletti tàmogatást.
A 2002-ben kötött szerzödés szerint 7 orszàg összesen 180 gépet vett volna fix 20 mrd eur àron. Erröl ma màr szò nincs. Németorszàg 53 gépért legalàbb 10mrd euròt fog fizetni.
 
Maliban ragadt több napja 89 német katona, akik 4 hònap szolgàlat utàn egy Luftwaffe A400M-el repültek volna haza. A betervezett gép meghibasodott, a Luftwaffe masik 13 db A400M- je közül egy sem àll keszen a feladatra. A katonàknak menetrendszerinti civil gepeken kerestek helyet.
Közben a gyàrtò Airbus Defence Ind. tovàbbi 3,5 mrd eur àllami tàmogatàst szeretne kapni, hogy a gep gyàrtása biztositott legyen. 2010-ben màr kaptak szintén 3,5 mrd eurò terv feletti tàmogatást.
A 2002-ben kötött szerzödés szerint 7 orszàg összesen 180 gépet vett volna fix 20 mrd eur àron. Erröl ma màr szò nincs. Németorszàg 53 gépért legalàbb 10mrd euròt fog fizetni.
Igazi európai sikersztori ez a gép is...
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd and fip7
14 gépből 0 repülőképes? Jézus...
Nem valószínű, csak van más betervezett feladatuk, amit - főleg ha nemzetközi kötelezettség - akkor nem lehet egyik óráról a másikra lemondani. A saját katona ingyen várhatja a sorát, ha nemzetközi kötelezettséget mondanak le az pénzbe kerülhet. Persze 14 gépből lehet olyan is (akár nem is egy), ami éppen karbantartáson áll a hangárban.
 
14 gépből 0 repülőképes? Jézus...
Azt nem tudom. Csak azt irták, hogy nem volt rendelkezèsre àllò cseregép az àllomànyban. Logikus az lenne, ha egy gép odafele szàllit ellàtmànyt, utànpòtlàst és vissza elhozza az àllomànyt.
De màr a német vedelmi miniszternö is külföldön ragadt, mert lerobbant a gépe (Transall) és nem volt cseregép.
Minden esetre bajok vannak a Bundeswehr-nél.....:(
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and arbalest
2017 novembereben a 14 gép közül egy sem volt bevethetö. 2017 februàrban 8 -bòl 1. A legtöbb baj a motorokkal van.
Szòval eleg zötyögös egy projekt.....
 
A tragikomèdia folytatódik:
A Bundeswehrnek az 53 db A400M leszàllitàsa 6 évet csúszik. Igy az utolsó gép àtadàsa 2026-ban lesz 2020 helyett. Eddig 16 gépet kapott a Luftwaffe. Közben a leszàllitott gépeknèl a motorfelfüggesztésnél repedéseket és rozsdàsodàst àllapitottak meg.
Mivel az 50 eves Transall tipust 2021-ben tervezik leàllitani ( akkor 54 éves lesz!), eselyes, hogy a Bundeswehr szàllitógépek nélkül marad. ( Die Zeit)