A400M Atlas (Airbus)

Belgakat meggyozhette, ami lattak a gyarban, meghirdettek a maradek Herculeseiket eladasra, mert jovore az osszeset Atlasok valtjak:
Aviation24.be: Belgian Air Force puts C-130 Hercules fleet on sale
https://www.aviation24.be/military-...-air-force-puts-c-130-hercules-fleet-on-sale/
Így is mondhatjuk…
...meg úgy is hogy a Belgák ősöreg 1972-es évjáratú C-130 flottája fölött eljárt az idő és úgy döntöttek hogy A400-ast vesznek helyette.
Legkevésbé az a valószínű hogy gyárban látottaktól tették függővé a döntésüket...
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
Olyan erős ez a hajtómű, hogy le kell kötözni a földön, nehogy a levegőbe ugorjon! :D (saját fotó @dudi :D)
KKFyLke.jpg
 
Így is mondhatjuk…
...meg úgy is hogy a Belgák ősöreg 1972-es évjáratú C-130 flottája fölött eljárt az idő és úgy döntöttek hogy A400-ast vesznek helyette.
Legkevésbé az a valószínű hogy gyárban látottaktól tették függővé a döntésüket...
sok sok sok mindent bele lehet magyarázni de tény hogy lett volna más opciójuk ők mégis a nagyobb vas mellett döntöttek
 
Olyan erős ez a hajtómű, hogy le kell kötözni a földön, nehogy a levegőbe ugorjon! :D (saját fotó @dudi :D)
KKFyLke.jpg
Ez is igaz!! :D Meg az is, hogy ha a szél meg is pörgeti a légcsavaron keresztül a hajtóművet, olyan fordulatszámra nem tudja felpörgetni hogy az olajszivattyú üzemi nyomású kenőolajat szállítson, vagyis a csapágyak hiányos kenéssel pörögnének, ami nem biztos hogy jót tenne az egészségüknek!! :( Így inkább rögzítik a légcsavarokat ... ;)
 
Ez is igaz!! :D Meg az is, hogy ha a szél meg is pörgeti a légcsavaron keresztül a hajtóművet, olyan fordulatszámra nem tudja felpörgetni hogy az olajszivattyú üzemi nyomású kenőolajat szállítson, vagyis a csapágyak hiányos kenéssel pörögnének, ami nem biztos hogy jót tenne az egészségüknek!! :( Így inkább rögzítik a légcsavarokat ... ;)
pocok magyarázata sokkal viccesebb az jobban tetszik :D :D
 
Bevallom töredelmesen,hogy afölött elsiklottam.Nincs valamilyen fék a hajtóműben?
Ha lenne fék, akkor nem kellene lekötni a srófot. De teljesen fölösleges, csak a súlyt és a meghibásodási lehetőséget növelné, ha STOP-ba teszik a gázkart azzal elzárják a tüzelőanyag-betápot, ekkor úgyis leáll a hajtómű meg a légcsavar is 30-40 másodpercen belül. Helikoptereknél előfordul forgószárny-fék (a Mi-8/17-ben is van), mert ezeknél a nagyobb átmérő/tehetetlenség miatt sokkal tovább tartana míg leáll a forgószárny forgása.