K
kamm
Guest
A minimum 45 éves C-130-asaik közül mennyi repülőképes még?
Fogalmam sincs, de ketlem, hogy mind 45 eves lenne.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A minimum 45 éves C-130-asaik közül mennyi repülőképes még?
Igazad van, a "legfrissebbek" 73-as gyártásúak (46 évesek!), a többi meg még régebbi.Fogalmam sincs, de ketlem, hogy mind 45 eves lenne.
Igazad van, a "legfrissebbek" 73-as gyártásúak (46 évesek!), a többi meg még régebbi.
Kettő közülük balesetben elveszett, kettő meg le van állítva, lekonzerválva tárolásban vannak (lehet hogy alkatrészbánya-státusban).
Mint ahogy a belga gazdaság, állami bevétel is előttünk jár, talán nem is kicsivel ... szóval nincs mit csodálkozni.Szenzacios... mondjuk a legszomorubb az, hogy kozben meg igy is joval elottunk jarnak!
Hogyne lenne meg a hivatalos engedélye a gépnek a légi utántötésre?Az általad linkelt cikk szó szerinti fordítása:
"Az Airbus elvégezte az A400M Cargo Hold Tanks (CHT) (ez a tehertérből kinyúló cső..) repülési tesztjeit a Spanyol Légierő Teszt Központtal (CLAEX) együttműködve.
Ez a legutóbbi fejlesztés közelebb hozza a vállalatot ahhoz hogy megkapja a jogosítást ahhoz hogy az A400 tanker gépként üzemeljen üzemanyag utántöltési feladatoknál"
Magyarán: az A400-nak még nincs meg a tanker jogosítása. A központi csövet most tesztelik. Az általad linkelt kép akkor készült mikor még a szárny alatti konténerrel kísérleteztek helikoptereket utántölteni.
A kísérlet több szempontból is sikertelen volt:
- a H225 teljesen instabil volt a gép mögötti turbulenciában
- a 80-90 lábas cső rövid volt ezért azt meghosszabbították 120 lábra
Több írás is szólt arról hogy az A400 mögött "majdnem lehetetlen" helikopterrel megmaradni és ezért a Franciák is gyorsan vettek néhány C-130-ast ahol nincs ilyen gond.
Egy cikk a lefolytatott szélcsatorna tesztekről szól
Egész pontosan az a probléma hogy kis sebességnél (200-240 km/h) az A400-nak ki kell nyitna a teljes szárny mechanizációt. Emiatt a gép mögött olyan turbulencia keletkezik amelyben komoly a veszélye annak hogy a heli elkaszálja a tanker valamelyik vezérsíkját
Ezen úgy próbálnak meg segíteni hogy meghosszabbítják a töltőcsövet, de a turbulencia megmarad.
Ezért a másik út hogy távolabba a turbulenciától, az új törzs alatti csővel próbálják meg a helik utántöltését.
Ezeket a teszteket még le kell folytatni és senki nem tudja garantálni hogy sikeresek lesznek.
Az általad linkelt cikk szó szerinti fordítása:
"Az Airbus elvégezte az A400M Cargo Hold Tanks (CHT) (ez a tehertérből kinyúló cső..) repülési tesztjeit a Spanyol Légierő Teszt Központtal (CLAEX) együttműködve.
Ez a legutóbbi fejlesztés közelebb hozza a vállalatot ahhoz hogy megkapja a jogosítást ahhoz hogy az A400 tanker gépként üzemeljen üzemanyag utántöltési feladatoknál"
Magyarán: az A400-nak még nincs meg a tanker jogosítása.
A központi csövet most tesztelik. Az általad linkelt kép akkor készült mikor még a szárny alatti konténerrel kísérleteztek helikoptereket utántölteni.
A kísérlet több szempontból is sikertelen volt:
- a H225 teljesen instabil volt a gép mögötti turbulenciában
- a 80-90 lábas cső rövid volt ezért azt meghosszabbították 120 lábra
Több írás is szólt arról hogy az A400 mögött "majdnem lehetetlen" helikopterrel megmaradni és ezért a Franciák is gyorsan vettek néhány C-130-ast ahol nincs ilyen gond.
Onera’s wind tunnel measurements show strong turbulences buffeting the basket with spoilers (right) which disappear when spoilers are extended by the tanker (left). In both cases, the test used a 120-foot hose. (Omera images)
Lefordítva: Az Onera szélcsatornás mérései nagyon erős turbulenciát mutatnak a jobboldali ábrán (a standard, 80 láb hosszú csővel), viszont ez eltűnik /tehát nem megmarad, ahogy írtad/ a 120 lábas töltőcső esetén.
Értem. Én simán befordítottam a spoilert mint töltőcsövet. Jó, ha valaki kijavít!Err, no, mindkettonel 120ft cso volt, pont azt irja: "In both cases, the test used a 120-foot hose."
Nem!Szerintem foglaljuk hozzá hol tartunk A400 légi üza-utántöltés ügyben:
- a helikopter utántöltés egyenlőre nem megy,
- a Malájok saját gépeiket utántöltik, máshol ez még nem gyakorlat.
- turbulencia van és marad
Minden más csak duma amire most nincs időm
A probléma nem a helikopterrel van. A probléma sokkal összetettebb és még mindig keresik a megoldást -->KLIKK IDE<---.Egy helikoptertipus problemas meg, az vilagos. A legkulonbozobb vadaszok tankolna problemak nelkul, de amugy szinte az osszes tagorszagnak van A3300MRTT mellette, ezert nem erolkodnek szerintem egyelore.
ngem sokkal jobban zavar, hogy nagy a csend a Diehl onvedelmi rendszereinek integralasa korul, azok nagy elorelepes lesznek az osszes tobbi konkurens opciohoz kepest.
Elvileg az új Airbus vezér külön kiemelte, hogy egyik prioritása, hogy rendbe tegye a programot, és különösen a képességfelfejlesztést fogják tolni. A korábbi cél egyértelműen az volt, hogy minden megrendelő kapjon egy elfogadható mennyiséget a gépekből.Egy helikoptertipus problemas meg, az vilagos. A legkulonbozobb vadaszok tankolna problemak nelkul, de amugy szinte az osszes tagorszagnak van A3300MRTT mellette, ezert nem erolkodnek szerintem egyelore.
ngem sokkal jobban zavar, hogy nagy a csend a Diehl onvedelmi rendszereinek integralasa korul, azok nagy elorelepes lesznek az osszes tobbi konkurens opciohoz kepest.
A probléma nem a helikopterrel van. A probléma sokkal összetettebb és még mindig keresik a megoldást -->KLIKK IDE<---.
Összefoglalva:
- rövid cső + erős turbulencia a gép mögött = nem biztonságos, ergó nem működik...
megoldás: megnyújtjuk a csövet hogy a gép távolabb kerüljön a tankertől (turbulencia természetesen marad)
- újabb problémák: - vékonyabb csőre van szükség hogy a hosszabb cső is elférjen az adott méretű dobon = kisebb az áttöltés sebessége
- a hosszabb cső - és persze a végén a kosár - sokkal instabilabb (jobban lengedezik a gép mögött az egyébként is erős turbulenciában) = az alapból is
körülményes heli utántöltési process (egy hosszú rúddal kell beletalálni egy ide-oda imbolygó kosárba...) még nehezebb lesz;
- eddig a leghosszabb cső 95'-as volt ezért egy vadonat új speciális csövet kell kifejleszteni csak speciálisan az A400M-nek aminek komoly költségvonzata van
Meglátjuk mire jutnak a törzs alatti csővel…
A RAF is intenzíven dolgozik a taktikai képességek bővítéséhez:
Ez az első tengerparti landolásoknál készült:
Földközeli repülési teszteket is végeztek:
Érdekes módon egy 2018 novemberi videón már szerepel a törzs alatti tankolás (1:05nél):
Valamint rekord méretű taktikai dobást végeztek:
Érdekes módon nem a C-17-ekhez kapcsolódik ez a rekord:
Most olvastam, hogy az angol C-17-esek amikor 2 évig csak bérelték gépeket, volt egy ilyen kitétel a szerződésben:
"11. However, under the terms of the lease the full capabilities of the C-17 will not be available and the aircraft can only be used as a strategic long-range transport, albeit with the ability to land on short runways. The C-17s will be restricted in operational use and their capability for para-drop, airdrop, rough field, low-level operations and air to air refuelling will not be used."
azaz taktikai feladatra nem voltak használhatóak (pedig alkalmasak lennének bizonyos szintig), mivel a szerződés ezt megtiltotta a megemelkedő karbantartási igény miatt, ami nagyon megdrágította volna az üzemeltetést, ezt persze az amerikaiak nem akarták. Azóta már a sajátjaik a gépek, de a költségek nem lettek kisebbek.
Ezért fontos az angoloknak, hogy mihamarabb megszerezzék az engedélyeket ezekhez a feladatokhoz az A400M-re.
Továbbá a stratégiai terveik között az szerepel, hogy a C-130-akat A400M-mel váltják le. Egyedül a különlegesek gépeit fogják megtartani, mivel nekik az A400M "túl nagy" (messzebbről észrevehető, meghallható) 1-1 fedett akcióhoz.
És nem véletlenül lettek csak bérelve, ugyanis messze nem annyiba került volna a C-17, mint amennyire a wiki írja.
Pl. az Indiaiak 5,8Mrd dollárt fizettek a 10 gépükért 2010-ben
És mielőtt molni nekem ugrik , megjegyezném, hogy ez nem kritika részemről a C-17-re.
Akinek olyan gép kell, akkor az ki is fogja fizetni (ill. múlt idő), szimplán csak az A400M jelenlegi helyzete és fontossága miatt vettem elő a C-17-et.
Egy régi demokráciában ez normális. És még pénzt sem kérnek közérdekű adatigénylésre adott válasz munkaóráiért...Hihetetlen, hogy az angoloknál mi minden publikus...