A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 282
84 029
113
Na most ért véget mára a telefonos pötyögés mert úgy látszik,hoyg a szokottnál is rosszabbul megy!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Itt Tom Cruise bácsi használja ki az előnyeit egy A400M-en :):
Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
Szimuláció

Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a gép körüli áramlás
Ha jól értem két probléma van:
1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 gyel van némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
aa.jpg


2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 282
84 029
113
Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
Szimuláció

Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a törzs körüli áramlás
Ha jól értem két probléma van:
1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
aa.jpg


2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...

Szerintem nem a zsákkal van a gond hanem a nyitó kötéllel.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem nem...a nyitó kötéllel ÉS a végén lengedező belső zsákkal van a gond. Mind a kettő ott marad a gépen. Legalábbis a kísérletben használt eje. típusnál ott maradt
Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák. :rolleyes:
Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
Na? Megnyertem a hangszórót? :)
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák. :rolleyes:
Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
Na? Megnyertem a hangszórót? :)

Hivatalos közlemény: Nyereményét átveheti az AIRBUS Spanyolországban található gyáregységében (talán Getafe.....)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 012
80 737
113

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 012
80 737
113
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Itt van emberibb nyelven is. ;):D
Úgy néz ki, hogy mostanában kezdték el megszeretni a németek is a gépet. Legalább is a hangvételből ez jön le.
Az angolokat a hatótávolság/terhelhetőség nyűgözte le leginkább, de náluk végezték a parti landolást, meg a terepkövetést is.
A malájokat meg a futópálya igénytelensége.
Elvileg a +pénz normális logisztikai hátteret biztosít most már nekik (németek). Ez volt a fő bajuk, meg az, hogy nem volt elég gépük. Durván belehúztak a leszállításokkal.
1,5 év alatt 15 gépet kaptak, azaz megduplázták a gépparkot.
Jelenleg a spanyolok és a franciák állnak nagyon "csehül". A franciák a megrendelt 50 gépből eddig csak 15-öt kaptak, a spanyolok meg 4/27. A belgáknál is most kezdődik el a szállítás. Az angolok és a törökök meg már majdnem készen vannak.
Számomra érdekesség a cikkből:
A jelenleg 30 átadott német géphez 10db tanker kittet rendeltek. 1 gép egyszerre 2 gépet tud megtankolni. 1 óra alatt 10-et, és összesen 40t kerozint tud magával vinni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Lesz egy SAC programhoz hasonló szervezet magyar részvétellel! Német és azt hiszem belga helyszínnel 6-6 géppel!
Reméljük, hogy a magyar vezetőség nem szeretne nagy logisztika terhet jelenteni erre a nemzetközi programra! Szerintem a típusazonos részvétel sokat fog segíteni! ;):p:D