Nem haragszunk, csak többé nem vagy számunkra ugyan az az ember.Pongyolán fogapmaztam!

Nem haragszunk, csak többé nem vagy számunkra ugyan az az ember.Pongyolán fogapmaztam!
Nem haragszunk, csak többé nem vagy számunkra ugyan az az ember.
![]()
Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…Itt Tom Cruise bácsi használja ki az előnyeit egy A400M-en:
Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
Szimuláció
Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a törzs körüli áramlás
Ha jól értem két probléma van:
1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
![]()
2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...
Nem nem...a nyitó kötéllel ÉS a végén lengedező belső zsákkal van a gond. Mind a kettő ott marad a gépen. Legalábbis a kísérletben használt eje. típusnál ott maradtSzerintem nem a zsákkal van a gond hanem a nyitó kötéllel.
Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.Nem nem...a nyitó kötéllel ÉS a végén lengedező belső zsákkal van a gond. Mind a kettő ott marad a gépen. Legalábbis a kísérletben használt eje. típusnál ott maradt
Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák.
Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
Na? Megnyertem a hangszórót?![]()
Vegre sikerult dulore jutni a (program)tulajdonos orszagokkal:
Reuters: Airbus agrees new contract for A400M airlifter
https://www.reuters.com/article/air...act-for-a400m-airlifter-sources-idUSL8N23K56U
"Der A400M übt das Betanken von Luftfahrzeugen über der Ostsee. In 20.000 Fuß Höhe und bei fast 500 Stundenkilometern versorgt er Eurofighter mit Treibstoff. Diese fliegen weiter zu einer Übung."
Itt van emberibb nyelven is.
Reméljük, hogy a magyar vezetőség nem szeretne nagy logisztika terhet jelenteni erre a nemzetközi programra! Szerintem a típusazonos részvétel sokat fog segíteni!Lesz egy SAC programhoz hasonló szervezet magyar részvétellel! Német és azt hiszem belga helyszínnel 6-6 géppel!
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..