A400M Atlas (Airbus)

Na most ért véget mára a telefonos pötyögés mert úgy látszik,hoyg a szokottnál is rosszabbul megy!
 
Itt Tom Cruise bácsi használja ki az előnyeit egy A400M-en :):
Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
Szimuláció

Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a gép körüli áramlás
Ha jól értem két probléma van:
1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 gyel van némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
aa.jpg


2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...
 
Ez vicces...ugyanis az A400-nak az ejtőernyős ajtó nem az előnye hanem jelenleg éppenséggel a hátránya…
X-dik áttervezés után még mindig nem lehet a beígért 116 ejtőernyőst gyors egymásutánban biztonságosan kijuttatni a gépből...2019-es hír -->KLIKK IDE<---
A probléma megfogalmazása - 2016-os cikk
Szimuláció

Amúgy ha jól értem a probléma - hasonlóan a helikopter utántöltési mizériához - megint a csak a törzs körüli áramlás
Ha jól értem két probléma van:
1.) ahogy egyre több ejtöernyős hagyja el a gépet bekötött ugrással, a gépen maradó és a törzs oldalán lengedező eje zsákok veszélyeztetik a végén sorra kerülő ugrókat mert azok nem távolodnak el eléggé a gép törzsétől (be kell valljam ezt a problémát nem igazán értem...miért nem használnak más típusú ejtőernyőt? nekem RS-4 némi tapasztalatom (tíz ugrás) és annál a típusnál a belső zsák nem maradt a gépen hanem nyitás után ott fityegett a kupola tetején (ld. lenti kép). A gépen csak a nyitó heveder maradt.)
aa.jpg


2.) hasonló probléma miatt a gép két oldalán ugró ejtőernyősök nem távolodnak el eléggé egymástól és fennáll az ugrás után a levegőben való ütközés veszélye. Ez már kicsit karcosabb és nem igazán tudom hogy lehet ezen segíteni...

Szerintem nem a zsákkal van a gond hanem a nyitó kötéllel.
 
Nem nem...a nyitó kötéllel ÉS a végén lengedező belső zsákkal van a gond. Mind a kettő ott marad a gépen. Legalábbis a kísérletben használt eje. típusnál ott maradt
Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák. :rolleyes:
Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
Na? Megnyertem a hangszórót? :)
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika
Ez azért szerintem erősen túl van szerintem lihegve.
Az a vicces, hogy ezt levezették, lemodellezték,szélcsatornázták drága pénzen pedig lehet, hogy csak egyszerre 2 sínt kellene ajtónként használni egymás mellett (tehát 4-et összesen). Akkor 1 sorban nem gyűlik fel túl sok heveder és zsák. :rolleyes:
Ugyebár a D-bag-ek túl szélesek, egymás mellett nagy tömegben, ha viszont elfelezzük őket és kb. 20cm-re van egymástól a fix heveder bekötési pontja, akkor felgyűlő zsákok is 20 centivel lesznek egymástól eltolva (fele x mre, a másik fele x+0.2m-re). legszélesebb pontjuk pedig síkban egymástól el lesz tolva.
Na? Megnyertem a hangszórót? :)

Hivatalos közlemény: Nyereményét átveheti az AIRBUS Spanyolországban található gyáregységében (talán Getafe.....)
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Der A400M übt das Betanken von Luftfahrzeugen über der Ostsee. In 20.000 Fuß Höhe und bei fast 500 Stundenkilometern versorgt er Eurofighter mit Treibstoff. Diese fliegen weiter zu einer Übung."
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

"Der A400M übt das Betanken von Luftfahrzeugen über der Ostsee. In 20.000 Fuß Höhe und bei fast 500 Stundenkilometern versorgt er Eurofighter mit Treibstoff. Diese fliegen weiter zu einer Übung."


Tanken in der Luft - A400M betankt Eurofighter - Bundeswehr

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and arcas
Tanken in der Luft - A400M betankt Eurofighter - Bundeswehr

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Itt van emberibb nyelven is. ;):D
Úgy néz ki, hogy mostanában kezdték el megszeretni a németek is a gépet. Legalább is a hangvételből ez jön le.
Az angolokat a hatótávolság/terhelhetőség nyűgözte le leginkább, de náluk végezték a parti landolást, meg a terepkövetést is.
A malájokat meg a futópálya igénytelensége.
Elvileg a +pénz normális logisztikai hátteret biztosít most már nekik (németek). Ez volt a fő bajuk, meg az, hogy nem volt elég gépük. Durván belehúztak a leszállításokkal.
1,5 év alatt 15 gépet kaptak, azaz megduplázták a gépparkot.
Jelenleg a spanyolok és a franciák állnak nagyon "csehül". A franciák a megrendelt 50 gépből eddig csak 15-öt kaptak, a spanyolok meg 4/27. A belgáknál is most kezdődik el a szállítás. Az angolok és a törökök meg már majdnem készen vannak.
Számomra érdekesség a cikkből:
A jelenleg 30 átadott német géphez 10db tanker kittet rendeltek. 1 gép egyszerre 2 gépet tud megtankolni. 1 óra alatt 10-et, és összesen 40t kerozint tud magával vinni.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Lesz egy SAC programhoz hasonló szervezet magyar részvétellel! Német és azt hiszem belga helyszínnel 6-6 géppel!
Reméljük, hogy a magyar vezetőség nem szeretne nagy logisztika terhet jelenteni erre a nemzetközi programra! Szerintem a típusazonos részvétel sokat fog segíteni! ;):p:D