A400M Atlas (Airbus)

C-17 soha nem fog potolni semmit, ami taktikai gep,
Hát,éppenséggel 2003ban gyakorlatban csináltak vele leszállódeszantont Irakban,még Abramsokat is raktak ki,autópályára leszállva.És utána el is látták őket igy hadtáppal.
 
Bajtársak... Megvesszük a három pápai C-17-est, ezzel a szállítókapacitás letudva. Az üzemeltetési költséget pedig bérszállítással megoldjuk, hiszen igény van rá. Személyzet is van rájuk, hiszen magyarok is repülik. Hely sem kell nekik, maradnak, ahol vannak. Basszus, még átfesteni se kell.. Ez a legolcsóbb megoldás :)
 
  • Tetszik
Reactions: Masztiff
A csehek most halasztottak el minden fontosabb beszerzest, no meg nekik van modern szallitogepuk, nem is egy. A nemetek meg a franciaknal (50) is tobbet rendeltek, valami 53 gepet, ha jol emlekszem, az meg hajmeresztoen sok, szerintem minimum feltucattal tobb, mint amennyi kell nekik.



A portugaloknal volt extra boven, szimulator stb. Amugy egyetertek, az Airbusszal annyira osszenottunk, hogy szinte tuti, hogy ha nem vagnak bele a brazil csodaba, akkor Airbus lesz (remelem, nem adjak fel a terveket es allnak bele a C-295-be...)

Sajnos az a C295 tényleg kicsi, pedig nagyon jó kis gép,de szerintem a leendő IFV főleg APC beszerzés ugyanígy fog zajlani. A japan C2-ről én személy szerint nem találok semm infót, még csak meg sem tudom saccolni, hogy árban pl. hol lehet. Vajon hány tonnát bír vinni? Hatótávolság, stb?
 
Hát,éppenséggel 2003ban gyakorlatban csináltak vele leszállódeszantont Irakban,még Abramsokat is raktak ki,autópályára leszállva.És utána el is látták őket igy hadtáppal.
Hát ez megint csak olyan amit jó lenne alátámasztani valamiféle külső forrással merthogy erről én még soha nem hallottam...
 
Bajtársak... Megvesszük a három pápai C-17-est, ezzel a szállítókapacitás letudva. Az üzemeltetési költséget pedig bérszállítással megoldjuk, hiszen igény van rá. Személyzet is van rájuk, hiszen magyarok is repülik. Hely sem kell nekik, maradnak, ahol vannak. Basszus, még átfesteni se kell.. Ez a legolcsóbb megoldás :)
De jó leenne csak szerintem nincs az pénz amiért el adnák.
 
Hát ez megint csak olyan amit jó lenne alátámasztani valamiféle külső forrással merthogy erről én még soha nem hallottam...
525347.jpg

A szerzőpárosnak a neten is sok irása van.
 
Ez meg mire akar érv lenni? Mert megnéztem a linkelt reptereket és annyi teherrel, amit oda elvisz az A400 ott a C-17 is le tud szállni. Nem, 80 tonnával nem, de 20-szal kb. igen és több ezer km-re elég keróval fel tud szállni. Persze gáz esetén biztonsági sáv megálláshoz nincs. Nem, az A400-nak sem, mert 1500 méter arra nem elég, ha V1 közelében beüt a gebasz. Na, nem mintha ilyen szállítást a nyugati politika be merne vállalni harci övezetben...
Télleg? Le tud szállni? Hányszor? Mi is ezeknek a reptereknek az ICAO classification-je? Szerintem Kidal meg Tessalit nem kimondottan az a reptér, ahova rendszeresen jószántából bármelyik légierő C-17-est küldene. Vagy te azt gondolod, hogy van értelme?
Nézd, ez egy nigeri teszt:
A400M_Niger_400x300_French_MoD.jpg
 
Egyre többet tud, egyre olcsóbb...
Attól, hogy "egyre többet tud", nem lesz olcsóbb, mert a + képességeknek ára van. - Hogy "olcsóbb" legyen, ahhoz sok-sok új megrendelés kellene, ám azt az Airbuson és a németeken kívül már az egész világ tudja, hogy az A400M "nem kell a kutyának sem"...!

Ennek fényében nagyon remélem, hogy nekünk sem fog kelleni...!
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
M
Télleg? Le tud szállni? Hányszor? Mi is ezeknek a reptereknek az ICAO classification-je? Szerintem Kidal meg Tessalit nem kimondottan az a reptér, ahova rendszeresen jószántából bármelyik légierő C-17-est küldene. Vagy te azt gondolod, hogy van értelme?
Nézd, ez egy nigeri teszt:
A400M_Niger_400x300_French_MoD.jpg

Megpróbálom megkeresni de az egyik angol fórumon azt írták hogy raktak le C-17-t nem burkolt lesszálópályán csak annyi volt a bökkenő,hogy utána minimum egy hétre kiesett a gép mert át kellett vizsgálni a hajtóműveket,függetlenul attól,hogy azok károsodtak-e.
 
Télleg? Le tud szállni? Hányszor? Mi is ezeknek a reptereknek az ICAO classification-je? Szerintem Kidal meg Tessalit nem kimondottan az a reptér, ahova rendszeresen jószántából bármelyik légierő C-17-est küldene. Vagy te azt gondolod, hogy van értelme?
Nézd, ez egy nigeri teszt:
A400M_Niger_400x300_French_MoD.jpg
Miért? Szerinted az A400 rendszeresen járna ilyen helyre?

M

Megpróbálom megkeresni de az egyik angol fórumon azt írták hogy raktak le C-17-t nem burkolt lesszálópályán csak annyi volt a bökkenő,hogy utána minimum egy hétre kiesett a gép mert át kellett vizsgálni a hajtóműveket,függetlenul attól,hogy azok károsodtak-e.
Hát erről soha nem hallottam. De a légcsavarral fékező képet nézve úgy szeretném tudni, hogy ez miért nem áll meg az A400-ra. Arra nem hat a fizika vagy mi?

Fogalmazzunk úgy, hogy erősen városi legenda szaga van, amit írsz.
Tényleg azt hiszed, hogy forszíroznák ezt, ha ilyen körülményes lenne...?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed
Hát,éppenséggel 2003ban gyakorlatban csináltak vele leszállódeszantont Irakban,még Abramsokat is raktak ki,autópályára leszállva.És utána el is látták őket igy hadtáppal.
Azt hiszem megvan mire gondoltál...
Operation Norther Delay - 2003 Március 26
Előzmények: a törökök megtagadták hogy az USA é.ról török o.gon keresztül nyomuljon be irakba.
Erre föl az USA Marcius 26-án este kirakott egy közel 1000 fős légideszantot (173d Airborne Brigade ) 356 km-re É-ra Bagdadtól Bashur városánál akik elfoglalták a helyi reptér 7000 ft hosszú kifutópályáját ahová aztán Április 8-tól kezdődően közvetlen Német o.ból átdobták a 63rd Armoured Regiment 5 M1A1 tankját, 5 Bradleyt, 15 M113-ast és 41 HUMVEE-t.
Szép teljesítmény volt, de szó sem volt autópálya leszállásról...
 
Attól, hogy "egyre többet tud", nem lesz olcsóbb, mert a + képességeknek ára van. - Hogy "olcsóbb" legyen, ahhoz sok-sok új megrendelés kellene, ám azt az Airbuson és a németeken kívül már az egész világ tudja, hogy az A400M "nem kell a kutyának sem"...!

Ennek fényében nagyon remélem, hogy nekünk sem fog kelleni...!
Ezt megint rosszul tudod. A fejlesztő országok előre kifizették a képességeket. És mivel az Airbus megcsúszott a fejlesztéssel, ezért kellett rengeteg pénzt vissza is fizetnie. De értelem szerűen ha egy eredetileg vállalt képesség elérhetővé válik, akkor azért már nem kell még egyszer fizetniük. Nem minden képességet kértek minden gépbe. Pl. nem minden gépben lesz tehertér daru, de biztos lehetsz benne, hogy pl. minden gépben van rádió és adnak hozzá dokumentációt is! :rolleyes:
 
Télleg? Le tud szállni? Hányszor? Mi is ezeknek a reptereknek az ICAO classification-je? Szerintem Kidal meg Tessalit nem kimondottan az a reptér, ahova rendszeresen jószántából bármelyik légierő C-17-est küldene. Vagy te azt gondolod, hogy van értelme?
Nézd, ez egy nigeri teszt:
A400M_Niger_400x300_French_MoD.jpg
Azért ne keverd már az uborkát a banánnal! Az ICAO az POLGÁRI szervezet, az előírásai csak a polgári gépekre és légitársaságokra vonatkoznak, itt meg kimondottan katonai szállítógépekről beszélgetünk. A világ egyetlen légierejét se érdeklik a polgári szabályok ha háborús területre kell szállításokat végezni, akkor nem mindig "saját jószántukból" repülnek oda, így azt a saját szabályaik szerint teszik. És ha valamiért kényszerhelyzetben vannak akkor jön a "kerül amibe kerül" szabályzat végrehajtása, lásd vietnami evakuáció.
 
Bajtársak... Megvesszük a három pápai C-17-est, ezzel a szállítókapacitás letudva. Az üzemeltetési költséget pedig bérszállítással megoldjuk, hiszen igény van rá. Személyzet is van rájuk, hiszen magyarok is repülik. Hely sem kell nekik, maradnak, ahol vannak. Basszus, még átfesteni se kell.. Ez a legolcsóbb megoldás :)
Ezzel a "magyarok is repülik"-dologgal van egy "kis" probléma, konkrétan a magyar személyzet (hacsak nem változott a helyzet az utóbbi évben) kimerül az egyetlen magyar lodmaster-ben (sajnos). :(
 
Miért? Szerinted az A400 rendszeresen járna ilyen helyre?


Hát erről soha nem hallottam. De a légcsavarral fékező képet nézve úgy szeretném tudni, hogy ez miért nem áll meg az A400-ra. Arra nem hat a fizika vagy mi?

Fogalmazzunk úgy, hogy erősen városi legenda szaga van, amit írsz.
Tényleg azt hiszed, hogy forszíroznák ezt, ha ilyen körülményes lenne...?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Meg mondom őszintén én is furcsálottam egy kicsit,de remélem
lementettem az otthoni gépemre ha meg van belinkelem.
 
Azért ne keverd már az uborkát a banánnal! Az ICAO az POLGÁRI szervezet, az előírásai csak a polgári gépekre és légitársaságokra vonatkoznak, itt meg kimondottan katonai szállítógépekről beszélgetünk. A világ egyetlen légierejét se érdeklik a polgári szabályok ha háborús területre kell szállításokat végezni, akkor nem mindig "saját jószántukból" repülnek oda, így azt a saját szabályaik szerint teszik. És ha valamiért kényszerhelyzetben vannak akkor jön a "kerül amibe kerül" szabályzat végrehajtása, lásd vietnami evakuáció.
Bocsánat! Mi is a kényszerhelyzet az ottani csapatok kiszolgálásánál? Ezek mindennapos szállítási support műveletek. Csak ugye az A400M üzemszerűen dolgozik szar reptérről, a C-17 meg vész- és szükséghelyzetben. Ezért van a beillesztett képen is a C-17-es célpontjának a Bamakói nagy reptér megadva.
 
Van errol amugy egy blog is, ahol teljesen megment az illeto, ugy vegigvette az opciokat: https://www.thinkdefence.co.uk/amp/2014/02/future-maritime-patrol-part-5-c130j-a400m-options/

Amugy azert azt meg mindig nem magyaraztad el, hogy mitol is nem szamit a ket szarnyvegi hardpoint...?
Ti. azokat meg doksikban is emlitettek, hogy EW podokat is szannak oda meg hasonlokat... ja gondolom pont azokon a gepeken, amin dolgoztal ez nem volt, ugye. :p
A szárnyvégi 1-1 hardpoint számít - a Cobham tankoló-konténereknek. Ha ide bombát akarsz akasztani, akkor feltételezve hogy a függesztő max 50-60kg, akkor is csak egy 500kg-os vagy 2x250-es bombát lehetne függeszteni helyette (a tankoló-konténer 630kg). Ja, és hol van ezekhez a cockpitban valami célzókészülék, mert ha az nincs, akkor jobb ha a bombákat a tehertérbe teszik - ládába csomagolva, utánpótlás-szállításként! Ennyit a "bomba-kamion"-változatról. Az általad berakott link meg akár maritime patrol, akár AEW, akár SIGINT vagy EW, akár drone-carrier vagy más változatról szól, kidolgozott és legyártott rendszerről fotó CSAK és kizárólag Herculesről van ilyen szerepkörben, a többi meg csak duma, ígéret - ilyen A-400 is LEHET címszóval.