A400M Atlas (Airbus)

Kb 100x mentunk vegig ezen. Direkt csinalsz ugy, mintha nem mondtuk volna el szazszor, hogy 1. tobb kulfoldi misszioban akarnak reszt venni 2. raadasul nehez technikat akarnak vinni 3. sajat kepesseggel...?
Komolyan, ez total gyerekes, hogy ugyanazokat a valagbol elohuzott nonszenszeket ismetelgetitek.

Voltál már te ezekben a missziókban ?Oda ilyesmi nem kell mert nincs nehéztechnika.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Voltál már te ezekben a missziókban ?Oda ilyesmi nem kell mert nincs nehéztechnika.

Oregem, a politikai donteshozok dontik el, nem a misszios tiszthelyettesek, milyen misszioban vesz az orszag majd reszt, mar megbocsass.
Amugy ekkora zoldseget nem hiszem el, hogy irsz, hacsak nem arra gondolsz, hogy mex eu katonak mennek majd.
 
Oregem, a politikai donteshozok dontik el, nem a misszios tiszthelyettesek, milyen misszioban vesz az orszag majd reszt, mar megbocsass.
Amugy ekkora zoldseget nem hiszem el, hogy irsz, hacsak nem arra gondolsz, hogy mex eu katonak mennek majd.

A politikai döntéshozók kényesen figyelnek és figyeltek arra(és ez nem is fog változni),hogy sehova ne menjen katona ahol baj lehet...Ezalól a KM misszió a kivétel de ott meg nem volt választásuk.
 
A politikai döntéshozók kényesen figyelnek és figyeltek arra(és ez nem is fog változni),hogy sehova ne menjen katona ahol baj lehet...Ezalól a KM misszió a kivétel de ott meg nem volt választásuk.

Mi a garancia arra,hogy a jövőben nem lesz ilyen helyzet?
 
A szárnyak alatt a 2 utántöltő konténer függesztésére szolgáló pilonon kívül nincs más ahová bármi is függeszteni lehetne.
Az összes többi amit ott láttok az a szárny mechanizáció mozgatását takaró áramvonalazó elemek.
bourg 134.jpg
Hehe, ezt én is tudom (dolgoztam elég Boeing-on meg Airbus-on is), csak a választ kamm-tól vártam, hátha mond valami okosat, tájékoztató jellegűt :D a találgatáson kívül. :D
 
Hehe, ezt én is tudom (dolgoztam elég Boeing-on meg Airbus-on is), csak a választ kamm-tól vártam, hátha mond valami okosat, tájékoztató jellegűt :D a találgatáson kívül. :D

Van errol amugy egy blog is, ahol teljesen megment az illeto, ugy vegigvette az opciokat: https://www.thinkdefence.co.uk/amp/2014/02/future-maritime-patrol-part-5-c130j-a400m-options/

Amugy azert azt meg mindig nem magyaraztad el, hogy mitol is nem szamit a ket szarnyvegi hardpoint...?
Ti. azokat meg doksikban is emlitettek, hogy EW podokat is szannak oda meg hasonlokat... ja gondolom pont azokon a gepeken, amin dolgoztal ez nem volt, ugye. :p
 
A szárnyak alatt a 2 utántöltő konténer függesztésére szolgáló pilonon kívül nincs más ahová bármi is függeszteni lehetne.
Az összes többi amit ott láttok az a szárny mechanizáció mozgatását takaró áramvonalazó elemek.
bourg 134.jpg
Gyerekek, mondjátok, hogy ez nem komoly, hogy kamm úgy osztja az észt, hogy ezt képes volt függesztési pontnak kezelni...?
Mert akkor itt helyben beszarok...
Mi lesz a következő? A futóműakna lesz a bombatér...? Irónia OFF...

Azon meg tényleg, hogy még itt sincs a méregdrága gép, de egyesek COIN bombázót álmodnak belőlre raktérből kitolt fegyverekkel.
Mennyire mentek el otthonról? Ha valaha is lenne magyar új szállítógép bármilyen kategóriában, az annyira elfoglalt lenne, hogy ilyen vicces dolgokra nem lenne ideje, ja és környezet sem. Ha valaha is látnak harcot szinte biztos, hogy nem turbánosok felett repkednének.



Mali helyzethez egy kis kép:
an-update-on-the-a400m-program-june-2014-14-1024.jpg
Ez meg mire akar érv lenni? Mert megnéztem a linkelt reptereket és annyi teherrel, amit oda elvisz az A400 ott a C-17 is le tud szállni. Nem, 80 tonnával nem, de 20-szal kb. igen és több ezer km-re elég keróval fel tud szállni. Persze gáz esetén biztonsági sáv megálláshoz nincs. Nem, az A400-nak sem, mert 1500 méter arra nem elég, ha V1 közelében beüt a gebasz. Na, nem mintha ilyen szállítást a nyugati politika be merne vállalni harci övezetben...

A kép a tipikus izzadságszagú európai vicc. Kb. a szupercirkáló európai vadászgépek szintjén van.

Vagy akkor most a stratégiai szállítógépnek, akkor felvázoljam a C-17-hez képest az útját? A töredék teher 2,5-szer több repidő? Ja, az nincs rajta a fenti ábrán. Tehát igazi nagy távolságú szállításhoz, ha feltesszük, hogy elfér a teher tömegben és méretben mindkét géphez, akkor úgy 4-5 ezer km távolsága 5-6 db A400 kell oda, ahova elég 1 db C-17. Úgy, hogy két gép vételára kb. azonos. A hadrafoghatósága meg nem.

Mondom, az A400 egyetlen szerencséje, hogy orosz gépet sokan politikai okból nem vesznek és nincs C-17 gyártásban. Akkor még jobban körberöhögnék ezt a vasat, amit a specifikációtól kezdve úgy elbasztak, ahogy van. Jól kicentizték a teherbírását és amint hízott egy picit az IFV már nem fér el benne, lehet szétdobni. Vastaps. Semmi tartalékot nem terveztek a gépbe...

A propaganda és a hülyeség kezd új magasságokat elérni az oldalon. Egészen elképesztő. Még jó, hogy lassan olvasni sincs kedvem se erőm az oldalt. Egyre céltalanabbnak érzem. Allesmor és pár ember néha kommentál okosakat, érdekeseket, de kb. lassan a hülyeség ömlik csak. :(
 
Urak! Mi még piacot kutatunk,vegyük már tudomásul. Sokan várják,hogy Ancsa búcsúrepülése után lesz valami bejelentés, hát szerintem nem lesz,de ne legyen igazam. A másik a németek által át nem vett vagy át nem veendő , szerintem lehetséges, hogy nem is akarják adni, egy olyan országnak mint például mint mi, a ki nem használt A 400-as kapacitást el tudják adni, lásd: Csehország,ha jól tudom. Vagy az is lehetséges, nekünk csak 1 vagy 2 gép kellene jelenleg, de ők 3-tól szabadulnának. Úgyhogy mi szerintem sokáig fogunk itt vitatkozni, az egyik túl kicsi C295, a másik kicsi C27, a harmadik drága C130-as, meg szerintem az USA-beli technikától egyszerűen félünk. A következő megint drága, A400-as, az azt követő, KC390-es meg kiforratlan. Véleményem szerint a portugál beszerzés árán, kicsit ledöbbenhettek, mert mindenki számított a 80 vagy 100 milliós gépekre. Azért az Airbus-tól már vettünk 36 helikoptert, szerintem ez sem elhanyagolható tény.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and kamm
Gyerekek, mondjátok, hogy ez nem komoly, hogy kamm úgy osztja az észt, hogy ezt képes volt függesztési pontnak kezelni...?
Mert akkor itt helyben beszarok...
Mi lesz a következő? A futóműakna lesz a bombatér...? Irónia OFF...

Megis mirol beszelsz? Hogy a refueling podokra dedikalt hardpoint van, arra mast nem lehet tenni?
Birom, hogy ahanyszor megtalalsz, a vegen mindig arccal landolsz. :D
Apropo, sikerult mar megertened, hogyan mukodik a turboprop ill a felhajtoero? :p Nemregen meg az sem ment...

Azon meg tényleg, hogy még itt sincs a méregdrága gép, de egyesek COIN bombázót álmodnak belőlre raktérből kitolt fegyverekkel.
Mennyire mentek el otthonról? Ha valaha is lenne magyar új szállítógép bármilyen kategóriában, az annyira elfoglalt lenne, hogy ilyen vicces dolgokra nem lenne ideje, ja és környezet sem. Ha valaha is látnak harcot szinte biztos, hogy nem turbánosok felett repkednének.

Egyvalaki vetette fel es remek beszedtema lett, igen. Amugy kovetni kellene inkabb, mert altalaban volt szo rola, nem magyar gepre.

Ez meg mire akar érv lenni? Mert megnéztem a linkelt reptereket és annyi teherrel, amit oda elvisz az A400 ott a C-17 is le tud szállni. Nem, 80 tonnával nem, de 20-szal kb. igen és több ezer km-re elég keróval fel tud szállni. Persze gáz esetén biztonsági sáv megálláshoz nincs. Nem, az A400-nak sem, mert 1500 méter arra nem elég, ha V1 közelében beüt a gebasz. Na, nem mintha ilyen szállítást a nyugati politika be merne vállalni harci övezetben...

Ugyan dehogy tud, te osszevissza guritottal a C-17-rol mar egy eve, is vegigmentem rajta mar parszor.


A kép a tipikus izzadságszagú európai vicc. Kb. a szupercirkáló európai vadászgépek szintjén van.

Vagy akkor most a stratégiai szállítógépnek, akkor felvázoljam a C-17-hez képest az útját? A töredék teher 2,5-szer több repidő? Ja, az nincs rajta a fenti ábrán. Tehát igazi nagy távolságú szállításhoz, ha feltesszük, hogy elfér a teher tömegben és méretben mindkét géphez, akkor úgy 4-5 ezer km távolsága 5-6 db A400 kell oda, ahova elég 1 db C-17. Úgy, hogy két gép vételára kb. azonos. A hadrafoghatósága meg nem.

Te ittal? Minek azonos a vetelera? :D
Meg kapni sme lehet a C-17-et, plane nem annyiert.
Soha a budos eletben nem szall le ott, mint az A400M avagy akar a C-130, ezt a hulyeseget mar kiveseztuk egy evvel ezelott, kar elovenni. A C-17 soha nem fog potolni semmit, ami taktikai gep, viszont legalabb brutalisan draga reptetni ha nincs tele, vesd az eszedbe. :)

Mondom, az A400 egyetlen szerencséje, hogy orosz gépet sokan politikai okból nem vesznek és nincs C-17 gyártásban. Akkor még jobban körberöhögnék ezt a vasat, amit a specifikációtól kezdve úgy elbasztak, ahogy van. Jól kicentizték a teherbírását és amint hízott egy picit az IFV már nem fér el benne, lehet szétdobni. Vastaps. Semmi tartalékot nem terveztek a gépbe...

A propaganda és a hülyeség kezd új magasságokat elérni az oldalon. Egészen elképesztő. Még jó, hogy lassan olvasni sincs kedvem se erőm az oldalt. Egyre céltalanabbnak érzem. Allesmor és pár ember néha kommentál okosakat, érdekeseket, de kb. lassan a hülyeség ömlik csak. :(

Te olvasod is amit irsz? Szenzacios az (on)ironia ebben az utolso bekezdesben... :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Urak! Mi még piacot kutatunk,vegyük már tudomásul. Sokan várják,hogy Ancsa búcsúrepülése után lesz valami bejelentés, hát szerintem nem lesz,de ne legyen igazam. A másik a németek által át nem vett vagy át nem veendő , szerintem lehetséges, hogy nem is akarják adni, egy olyan országnak mint például mint mi, a ki nem használt A 400-as kapacitást el tudják adni, lásd: Csehország,ha jól tudom. Vagy az is lehetséges, nekünk csak 1 vagy 2 gép kellene jelenleg, de ők 3-tól szabadulnának.

A csehek most halasztottak el minden fontosabb beszerzest, no meg nekik van modern szallitogepuk, nem is egy. A nemetek meg a franciaknal (50) is tobbet rendeltek, valami 53 gepet, ha jol emlekszem, az meg hajmeresztoen sok, szerintem minimum feltucattal tobb, mint amennyi kell nekik.

Úgyhogy mi szerintem sokáig fogunk itt vitatkozni, az egyik túl kicsi C295, a másik kicsi C27, a harmadik drága C130-as, meg szerintem az USA-beli technikától egyszerűen félünk. A következő megint drága, A400-as, az azt követő, KC390-es meg kiforratlan. Véleményem szerint a portugál beszerzés árán, kicsit ledöbbenhettek, mert mindenki számított a 80 vagy 100 milliós gépekre. Azért az Airbus-tól már vettünk 36 helikoptert, szerintem ez sem elhanyagolható tény.

A portugaloknal volt extra boven, szimulator stb. Amugy egyetertek, az Airbusszal annyira osszenottunk, hogy szinte tuti, hogy ha nem vagnak bele a brazil csodaba, akkor Airbus lesz (remelem, nem adjak fel a terveket es allnak bele a C-295-be...)
 
Melyik kormány fogja bevállani azt penzügyileg?

Hat en konkretumot nem mondhatok, de a legmagasabb helyrol tudom, hogy teljes mellszelesseggel bele akarnak allni a hadsereg ill a haza vedelmi ipar nagyaranyu fejlesztesebe, feltokesitesebe (ezert is erdekel pl az IFV meg a rampas beszerzes.)
 
Hat en konkretumot nem mondhatok, de a legmagasabb helyrol tudom, hogy teljes mellszelesseggel bele akarnak allni a hadsereg ill a haza vedelmi ipar nagyaranyu fejlesztesebe, feltokesitesebe (ezert is erdekel pl az IFV meg a rampas beszerzes.)

Nem ezt ki vállalja pénzügyileg hanem teszem azt egy olyan minimum két század(egy harcoló meg egy ami kiszolgalja) méretű kontingenst ahová nehéz technika kell?
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Nem ezt ki vállalja pénzügyileg hanem teszem azt egy olyan minimum két század(egy harcoló meg egy ami kiszolgalja) méretű kontingenst ahová nehéz technika kell?

Szerintem ez ugyanugy penzkerdes mindossze. Ha van eleg penz, van eleg paripa, mint tudjuk, lenne ember akar direkt frontharcosnak is.
 
Nem ezt ki vállalja pénzügyileg hanem teszem azt egy olyan minimum két század(egy harcoló meg egy ami kiszolgalja) méretű kontingenst ahová nehéz technika kell?
Ez abban az esetben játszik, ha az iraki és az afgán misszió is befejeződik. Ahogy láttam több európai ország is ebbe az irányba mozdul el.
A románok pl. most települtek ki a SOCAT-okkal Afrikába.