K
kamm
Guest
Már több, mint egy éve betettem, direkt neked
https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-128#post-551920
Ahh, sorry, vhogy kimaradt.

Már több, mint egy éve betettem, direkt neked
https://forum.htka.hu/threads/szállítógépek-váltása-a-mh-nél.556/page-128#post-551920

Kb 100x mentunk vegig ezen. Direkt csinalsz ugy, mintha nem mondtuk volna el szazszor, hogy 1. tobb kulfoldi misszioban akarnak reszt venni 2. raadasul nehez technikat akarnak vinni 3. sajat kepesseggel...?
Komolyan, ez total gyerekes, hogy ugyanazokat a valagbol elohuzott nonszenszeket ismetelgetitek.
Voltál már te ezekben a missziókban ?Oda ilyesmi nem kell mert nincs nehéztechnika.
Oregem, a politikai donteshozok dontik el, nem a misszios tiszthelyettesek, milyen misszioban vesz az orszag majd reszt, mar megbocsass.
Amugy ekkora zoldseget nem hiszem el, hogy irsz, hacsak nem arra gondolsz, hogy mex eu katonak mennek majd.
A politikai döntéshozók kényesen figyelnek és figyeltek arra(és ez nem is fog változni),hogy sehova ne menjen katona ahol baj lehet...Ezalól a KM misszió a kivétel de ott meg nem volt választásuk.
Hehe, ezt én is tudom (dolgoztam elég Boeing-on meg Airbus-on is), csak a választ kamm-tól vártam, hátha mond valami okosat, tájékoztató jellegűtA szárnyak alatt a 2 utántöltő konténer függesztésére szolgáló pilonon kívül nincs más ahová bármi is függeszteni lehetne.
Az összes többi amit ott láttok az a szárny mechanizáció mozgatását takaró áramvonalazó elemek.
![]()
a találgatáson kívül. 
Bocs, akkor lelőttem a poént.Hehe, ezt én is tudom (dolgoztam elég Boeing-on meg Airbus-on is), csak a választ kamm-tól vártam, hátha mond valami okosat, tájékoztató jellegűta találgatáson kívül.
![]()
Hehe, ezt én is tudom (dolgoztam elég Boeing-on meg Airbus-on is), csak a választ kamm-tól vártam, hátha mond valami okosat, tájékoztató jellegűta találgatáson kívül.
![]()

Mi a garancia arra,hogy a jövőben nem lesz ilyen helyzet?
Gyerekek, mondjátok, hogy ez nem komoly, hogy kamm úgy osztja az észt, hogy ezt képes volt függesztési pontnak kezelni...?A szárnyak alatt a 2 utántöltő konténer függesztésére szolgáló pilonon kívül nincs más ahová bármi is függeszteni lehetne.
Az összes többi amit ott láttok az a szárny mechanizáció mozgatását takaró áramvonalazó elemek.
![]()
Ez meg mire akar érv lenni? Mert megnéztem a linkelt reptereket és annyi teherrel, amit oda elvisz az A400 ott a C-17 is le tud szállni. Nem, 80 tonnával nem, de 20-szal kb. igen és több ezer km-re elég keróval fel tud szállni. Persze gáz esetén biztonsági sáv megálláshoz nincs. Nem, az A400-nak sem, mert 1500 méter arra nem elég, ha V1 közelében beüt a gebasz. Na, nem mintha ilyen szállítást a nyugati politika be merne vállalni harci övezetben...Mali helyzethez egy kis kép:
![]()

Gyerekek, mondjátok, hogy ez nem komoly, hogy kamm úgy osztja az észt, hogy ezt képes volt függesztési pontnak kezelni...?
Mert akkor itt helyben beszarok...
Mi lesz a következő? A futóműakna lesz a bombatér...? Irónia OFF...

Nemregen meg az sem ment...Azon meg tényleg, hogy még itt sincs a méregdrága gép, de egyesek COIN bombázót álmodnak belőlre raktérből kitolt fegyverekkel.
Mennyire mentek el otthonról? Ha valaha is lenne magyar új szállítógép bármilyen kategóriában, az annyira elfoglalt lenne, hogy ilyen vicces dolgokra nem lenne ideje, ja és környezet sem. Ha valaha is látnak harcot szinte biztos, hogy nem turbánosok felett repkednének.
Ez meg mire akar érv lenni? Mert megnéztem a linkelt reptereket és annyi teherrel, amit oda elvisz az A400 ott a C-17 is le tud szállni. Nem, 80 tonnával nem, de 20-szal kb. igen és több ezer km-re elég keróval fel tud szállni. Persze gáz esetén biztonsági sáv megálláshoz nincs. Nem, az A400-nak sem, mert 1500 méter arra nem elég, ha V1 közelében beüt a gebasz. Na, nem mintha ilyen szállítást a nyugati politika be merne vállalni harci övezetben...
A kép a tipikus izzadságszagú európai vicc. Kb. a szupercirkáló európai vadászgépek szintjén van.
Vagy akkor most a stratégiai szállítógépnek, akkor felvázoljam a C-17-hez képest az útját? A töredék teher 2,5-szer több repidő? Ja, az nincs rajta a fenti ábrán. Tehát igazi nagy távolságú szállításhoz, ha feltesszük, hogy elfér a teher tömegben és méretben mindkét géphez, akkor úgy 4-5 ezer km távolsága 5-6 db A400 kell oda, ahova elég 1 db C-17. Úgy, hogy két gép vételára kb. azonos. A hadrafoghatósága meg nem.


Mondom, az A400 egyetlen szerencséje, hogy orosz gépet sokan politikai okból nem vesznek és nincs C-17 gyártásban. Akkor még jobban körberöhögnék ezt a vasat, amit a specifikációtól kezdve úgy elbasztak, ahogy van. Jól kicentizték a teherbírását és amint hízott egy picit az IFV már nem fér el benne, lehet szétdobni. Vastaps. Semmi tartalékot nem terveztek a gépbe...
A propaganda és a hülyeség kezd új magasságokat elérni az oldalon. Egészen elképesztő. Még jó, hogy lassan olvasni sincs kedvem se erőm az oldalt. Egyre céltalanabbnak érzem. Allesmor és pár ember néha kommentál okosakat, érdekeseket, de kb. lassan a hülyeség ömlik csak.![]()

Mi a garancia arra,hogy a jövőben nem lesz ilyen helyzet?
Urak! Mi még piacot kutatunk,vegyük már tudomásul. Sokan várják,hogy Ancsa búcsúrepülése után lesz valami bejelentés, hát szerintem nem lesz,de ne legyen igazam. A másik a németek által át nem vett vagy át nem veendő , szerintem lehetséges, hogy nem is akarják adni, egy olyan országnak mint például mint mi, a ki nem használt A 400-as kapacitást el tudják adni, lásd: Csehország,ha jól tudom. Vagy az is lehetséges, nekünk csak 1 vagy 2 gép kellene jelenleg, de ők 3-tól szabadulnának.
Úgyhogy mi szerintem sokáig fogunk itt vitatkozni, az egyik túl kicsi C295, a másik kicsi C27, a harmadik drága C130-as, meg szerintem az USA-beli technikától egyszerűen félünk. A következő megint drága, A400-as, az azt követő, KC390-es meg kiforratlan. Véleményem szerint a portugál beszerzés árán, kicsit ledöbbenhettek, mert mindenki számított a 80 vagy 100 milliós gépekre. Azért az Airbus-tól már vettünk 36 helikoptert, szerintem ez sem elhanyagolható tény.
Melyik kormány fogja bevállani azt penzügyileg?
Hat en konkretumot nem mondhatok, de a legmagasabb helyrol tudom, hogy teljes mellszelesseggel bele akarnak allni a hadsereg ill a haza vedelmi ipar nagyaranyu fejlesztesebe, feltokesitesebe (ezert is erdekel pl az IFV meg a rampas beszerzes.)
Nem ezt ki vállalja pénzügyileg hanem teszem azt egy olyan minimum két század(egy harcoló meg egy ami kiszolgalja) méretű kontingenst ahová nehéz technika kell?
Szerintem ez ugyanugy penzkerdes mindossze. Ha van eleg penz, van eleg paripa, mint tudjuk, lenne ember akar direkt frontharcosnak is.
Ez abban az esetben játszik, ha az iraki és az afgán misszió is befejeződik. Ahogy láttam több európai ország is ebbe az irányba mozdul el.Nem ezt ki vállalja pénzügyileg hanem teszem azt egy olyan minimum két század(egy harcoló meg egy ami kiszolgalja) méretű kontingenst ahová nehéz technika kell?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..