Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Korábban írtam, hogy Szlovákiában is azzal érveltek politikai körök a sürgős F16-beszerzés mellett, hogy tarthatatlan az állapot, hogy egy egyébként Nato bázison (Sliač) orosz technikusok (is) vannak...Erről is mennyiféle történet elterjedt... hogy "az orosz fél a többet rendelő/többet fizető vevőt részesti előnyben ezért késik a megrendelt eszköz" vagy hogy "az az eszköz a legritkább esetben érkezik meg, amit nem rendelnek meg" stb. Állítólag voltak/jártak a kecskeméti bázisra oroszok (tanácsadók?) támogatni az üzemeltetést. "Az milyen már, hogy oroszok járnak egy NATO bázisra" írták a kritikusok. Akkor ez nem volt igaz?
Hol látsz te bármilyen felfüggesztésre alkalmas hardpoint-ot az A-400-on, jó lenne pontosítani mire gondolsz?Valaki említette, hogy ebből is kellene csinalni gunshipet meg bombing truckot stb - az ilyesmi fejlesztések, ha későbbre is, de be lettek tervezve, nem véletlenül vannak ott a hardpointok:
Egyre többet tud, egyre olcsóbb, ha kell taktikai, ha kell stratégiai szállítógép. A németek szabadulnának a túlrendelt példányaiktól, mert nem bírja az alulfinanszírozott haderejük. Egyébként is az Airbus keblére borultunk helikopter-ügyben, valami gyártást ki is építenek nálunk.
Miért nem rendeltük már meg / miért nem váltják júliusban az An-26-ot legalább egy géppel ( a németekéből), abból se volt több a végén. Egy 600 órás checken átesett gépet tudnánk repülni egy ideig, amíg ideérnek az új gyártású példányok.
Valakiket nagyon nem zavar a rámpás képesség elvesztése, illetve a C-17 repórakeretre való csökkenése.
Hol látsz te bármilyen felfüggesztésre alkalmas hardpoint-ot az A-400-on, jó lenne pontosítani mire gondolsz?
Igen, azt hiszem kezded érteni a dolgot, bár semmiféle "keretszerződésről" meg "opcióról" nincs szóEnnyiből rendszeresítettek egy vadonatúj repülőgépet.Az általad linkelt oldalon lévő összeg (2,5 milliárd dollár) egy keretszerződés végösszege ami az 1.1 milliárd dolláron felül,1,4milliárd dollár értékben tartalmaz mindenféle supportot,és ami nagyon fontos, ez opcionális tehát ha a maláj kormány úgy dönt,hogy élni kíván vele akkor csengeti a zsét.
Igen, azt hiszem kezded érteni a dolgot, bár semmiféle "keretszerződésről" meg "opcióról" nincs szó
Visszautalnék arra amit a C130-listaáráról és program költségéről írtam ITT
Nagyon valószínű hogy ez a cikk - ami arról szólt hogy a malájok a négy gépért 1,1 milliárdUSD fizettek a gépek listaára (flyaway cost) volt.
Vagyis 1 db A400M listaára 275 mUSD / gép - ezt lehet összehasonlítani a C-130J 88.75 mUSD listaárával.
A másik cikk pedig arról szolt hogy a Maláj A400 program klts.e 2.5 milliárd USD volt. Igen, ebben benne volt minden support (karbantartás, alkatrészek, stb…)
Ez alapján egy A400M gép supporttal 625 mUSD /gép és ezt lehet összehasonlítani - legyünk jóindulatúak az A400-zal - az Új Zélandi C-130 ajánlat 280 mUSD/gép árral.
Én egyáltalán nem lepődök meg ezen a különbségen. Az A400 program klts.ei irgalmatlanul elszálltak. A gép tele van gyerek betegségekkel amik folyamatos fejlesztéseket és javítgatásokat igényelnek.
Ezeknek ára van...
Hol látsz te bármilyen felfüggesztésre alkalmas hardpoint-ot az A-400-on, jó lenne pontosítani mire gondolsz?
A keretből egy jön ki + némi supportHát felölem jöhet egyből 3 db
A keretből egy jön ki + némi support
Ok de 3 db A400-s rendszerbe állításának árából kis túlzással örökéletre megoldódna a magyar honvédség rámpás légi szállítási képessége.
A keretből egy jön ki + némi support
Ok de 3 db A400-s rendszerbe állításának árából kis túlzással örökéletre megoldódna a magyar honvédség rámpás légi szállítási képessége.
A keret arbitrary, ha kell, barmikor hozzatesznek ugyanannyit a kovetkezo 10 evre. Nem egyszerre fizeted ki, emlkezzunk.
A nemeteknek szivesseget tennenk a feleslegesen berendelt peldanyaikbol harom atvetelevel, ez az Airbusnak is kevesebb fejfajas, nem kell uj vevot talalni, nem esik el az egesz penztol, esetleg nem kell a nemet allamot perelgetnie (nem biztos, hogy egyalatlan tudna) stb.
Ha Szijjartoek ugyesen keverik a lapokat, akkor hirtelen egy three-way deal lenne az asztalon, ahol mindenki jol jar: mi pl 20-30 ev alatt fizetjuk ki oket szinte kamatmentesen a nemeteknek, igy az Airbusnak megmarad a rendeles, de nem befolyasolna a jovobeli eladasi arakat, a nemetek meg kiszallnak harom gepbol anelkul, hogy komolyat buknanak rajta hosszu tavon.
Amugy az a $240-250M (75 milliard) cirka (3) C-390, plane most...
Én csak arra gondoltam, ha komolyan vették volna a rámpás gép időben való pótlását, akkor a keretet felhasználva lehetne már egy új/600 órás checken átesett gépünk minden földi jóval a supportban. A többit meg megvehetjük utána bármilyen konstrukcióban, viszont van képesség...Ok de 3 db A400-s rendszerbe állításának árából kis túlzással örökéletre megoldódna a magyar honvédség rámpás légi szállítási képessége.
Így van. De ez az összes, semmi több!!Huh? Refueling pods:
Milyen igényről beszélsz?Nézd már meg milyen misszióink vannak mekkora létszámmal...
Nem igényről beszéltem hanem képességről.De ha a jelenlegi helyzetet nézem akkor nekünk még Spartanra sincs szükségünk,hiszen nulla rámpás katonai szálltógép kapacitás mellett is megoldottuk,hogy Jóska Pista haza érjen Koszovóból és hogy megkapja kedvenc pacal konzervjét.De mivel ugye elmondta Benkő pajtás,hogy mi ennek ellenére venni akarunk 3 db nehéz technika szállítására képes katonai szállítógépet és ugye szintén ő mondta,hogy az elkövetkező 30-40 évre szerzünk be haditechnikai eszközöket,ezen kijelentéseket figyelembevéve szerintem a számunkra szóba jöhető három géptipus közzul az A400-s a legmegfelelőbb,mivel bármilyen szállítási kihívással is szembesül a honvédség az elkövetkező 30-40 évben,az A400-n van annyi szállítási kapacitás tartalék,hogy minden felmerülő igénynek megfeleljen.Aztán persze simán lehet,hogy veszünk 3db Spartant minden fórumlakó A400,C-130,KC-395 fan legnagyobb megdöbbenésére.Amúgy ha már az igényeknél tartunk sokan elfelejtik,hogy ezek a gépek nem kizárólag a honvédség igényeinek kiszolgálására lesznek beszerezve,csak egy példa egy árvíznél nagyon jól jöhet egy A400-s 35 tonnás kapacitása és,hogy egy ledöngölt földdarabon is le tud szállni.Ja és majd elfelejtettem van rá forrás csak az a kérdés mit akar a döntéshozó.
Minek?Azon kivül,mit Dudi irt,hova száll le?Vizenyős puha talajú volt ártérre?gépek nem kizárólag a honvédség igényeinek kiszolgálására lesznek beszerezve,csak egy példa egy árvíznél nagyon jól jöhet egy A400-s 35 tonnás kapacitása és,hogy egy ledöngölt földdarabon is le tud szállni.Ja és majd elfelejtettem van rá forrás csak az a kérdés mit akar a döntéshozó.