A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
Valaki említette, hogy ebből is kellene csinalni gunshipet meg bombing truckot stb - az ilyesmi fejlesztések, ha későbbre is, de be lettek tervezve, nem véletlenül vannak ott a hardpointok:
101924999_2583356088579356_7111639369417956677_n.jpg


102704230_182473136487734_9072756055070083360_n.jpg


101679966_565065560823509_6546458787630283006_n.jpg


103017407_267199647964973_7660160550021350576_n.jpg


101924089_2537658379828413_2105598340809433148_n.jpg


101555666_715872765849657_1038925751665900053_n.jpg


101587230_2644410859141144_1521442037155268587_n.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Egyre többet tud, egyre olcsóbb, ha kell taktikai, ha kell stratégiai szállítógép. A németek szabadulnának a túlrendelt példányaiktól, mert nem bírja az alulfinanszírozott haderejük. Egyébként is az Airbus keblére borultunk helikopter-ügyben, valami gyártást ki is építenek nálunk.
Miért nem rendeltük már meg / miért nem váltják júliusban az An-26-ot legalább egy géppel ( a németekéből), abból se volt több a végén. Egy 600 órás checken átesett gépet tudnánk repülni egy ideig, amíg ideérnek az új gyártású példányok.
Valakiket nagyon nem zavar a rámpás képesség elvesztése, illetve a C-17 repórakeretre való csökkenése.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 318
24 803
113
Erről is mennyiféle történet elterjedt... hogy "az orosz fél a többet rendelő/többet fizető vevőt részesti előnyben ezért késik a megrendelt eszköz" vagy hogy "az az eszköz a legritkább esetben érkezik meg, amit nem rendelnek meg" stb. Állítólag voltak/jártak a kecskeméti bázisra oroszok (tanácsadók?) támogatni az üzemeltetést. "Az milyen már, hogy oroszok járnak egy NATO bázisra" írták a kritikusok. Akkor ez nem volt igaz?
Korábban írtam, hogy Szlovákiában is azzal érveltek politikai körök a sürgős F16-beszerzés mellett, hogy tarthatatlan az állapot, hogy egy egyébként Nato bázison (Sliač) orosz technikusok (is) vannak...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
W

Wilson

Guest
Egyre többet tud, egyre olcsóbb, ha kell taktikai, ha kell stratégiai szállítógép. A németek szabadulnának a túlrendelt példányaiktól, mert nem bírja az alulfinanszírozott haderejük. Egyébként is az Airbus keblére borultunk helikopter-ügyben, valami gyártást ki is építenek nálunk.
Miért nem rendeltük már meg / miért nem váltják júliusban az An-26-ot legalább egy géppel ( a németekéből), abból se volt több a végén. Egy 600 órás checken átesett gépet tudnánk repülni egy ideig, amíg ideérnek az új gyártású példányok.
Valakiket nagyon nem zavar a rámpás képesség elvesztése, illetve a C-17 repórakeretre való csökkenése.

Hát felölem jöhet egyből 3 db :):):)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 189
14 424
113
kamm said:
Valaki említette, hogy ebből is kellene csinalni gunshipet meg bombing truckot stb - az ilyesmi fejlesztések, ha későbbre is, de be lettek tervezve, nem véletlenül vannak ott a hardpointok:
101924999_2583356088579356_7111639369417956677_n.jpg


102704230_182473136487734_9072756055070083360_n.jpg


101679966_565065560823509_6546458787630283006_n.jpg


103017407_267199647964973_7660160550021350576_n.jpg


101924089_2537658379828413_2105598340809433148_n.jpg


101555666_715872765849657_1038925751665900053_n.jpg


101587230_2644410859141144_1521442037155268587_n.jpg

Hol látsz te bármilyen felfüggesztésre alkalmas hardpoint-ot az A-400-on, jó lenne pontosítani mire gondolsz?




Hol látsz te bármilyen felfüggesztésre alkalmas hardpoint-ot az A-400-on, jó lenne pontosítani mire gondolsz?


Én említettem, hogy a raktérből "desszantolt" ("kidobált") fegyverek alkalmazásával egész jól alkalmazható "bomba-kamion"-na válna, gyakorlatilag fejlesztési idő/költség nélkül. A fegyvereket talán gyorsabban olcsóbban lehet upgrad-elni, más teher-gép is tudná alkalmazni, stb....
Ja: és Európa nem szorulna szinte mindig a "Nagy Testvér" önzetlen segítségére.

Valaki válaszolt is (elnézést, hogy nem keresem vissza), hogy az amcsik is fejlesztenek(tettek ???) raklapon, -magasból- kidobott fegyver alkalmazást.

Hasonló módon, ahogy NASALMS-ot is AMRAAM-ból- itt is lehet eredetileg légi/szarazfoldi alkalmazású eszkozt "kis" fejlesztés után alkalmazni.
Relatíve olcsó/gyors fejlesztés lenne, + új feladat/több A400M repülőgép (...vagy nem(tom)...)
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
T

Törölt tag 1586

Guest
Ennyiből rendszeresítettek egy vadonatúj repülőgépet.Az általad linkelt oldalon lévő összeg (2,5 milliárd dollár) egy keretszerződés végösszege ami az 1.1 milliárd dolláron felül,1,4milliárd dollár értékben tartalmaz mindenféle supportot,és ami nagyon fontos, ez opcionális tehát ha a maláj kormány úgy dönt,hogy élni kíván vele akkor csengeti a zsét.
Igen, azt hiszem kezded érteni a dolgot, bár semmiféle "keretszerződésről" meg "opcióról" nincs szó

Visszautalnék arra amit a C130-listaáráról és program költségéről írtam ITT

Nagyon valószínű hogy ez a cikk - ami arról szólt hogy a malájok a négy gépért 1,1 milliárdUSD fizettek a gépek listaára (flyaway cost) volt.
Vagyis 1 db A400M listaára 275 mUSD / gép - ezt lehet összehasonlítani a C-130J 88.75 mUSD listaárával.

A másik cikk pedig arról szolt hogy a Maláj A400 program klts.e 2.5 milliárd USD volt. Igen, ebben benne volt minden support (karbantartás, alkatrészek, stb…)
Ez alapján egy A400M gép supporttal 625 mUSD /gép és ezt lehet összehasonlítani - legyünk jóindulatúak az A400-zal - az Új Zélandi C-130 ajánlat 280 mUSD/gép árral.

Én egyáltalán nem lepődök meg ezen a különbségen. Az A400 program klts.ei irgalmatlanul elszálltak. A gép tele van gyerek betegségekkel amik folyamatos fejlesztéseket és javítgatásokat igényelnek.
Ezeknek ára van...
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
Arra kernek mindenkit, hogy Rudi fogalmatlan nonszensz szamait szimplan ignoralja - teljesen egyertelmu, hogy vagy nem tud angolul es osszevissza beszel (gondolom, valami Google translatorbol probal okoskodni), vagy direkt felretajekoztat.

Igen, azt hiszem kezded érteni a dolgot, bár semmiféle "keretszerződésről" meg "opcióról" nincs szó

Visszautalnék arra amit a C130-listaáráról és program költségéről írtam ITT


Igen, mar ott is kiderult, hogy total hulyesegeket irkalsz, meg azt sem erted, mi az alapfelszereles egy military gephez.

Nagyon valószínű hogy ez a cikk - ami arról szólt hogy a malájok a négy gépért 1,1 milliárdUSD fizettek a gépek listaára (flyaway cost) volt.
Vagyis 1 db A400M listaára 275 mUSD / gép - ezt lehet összehasonlítani a C-130J 88.75 mUSD listaárával.


Kar, hogy annyira sem tudsz angolul, hogy megertened mirol szol a sajat magad altal linkelt cikk. :D

"Malaysia ordered four A400M aircraft and training and integrated logistics support services from Airbus under an RM3.5bn ($1.1bn) contract in December 2005, to help supplement the RMAF’s ageing C-130 Hercules aircraft fleet.

Mindig vicces a vege, amikor fogalmatlanok magabiztosan okoskodnak...

A másik cikk pedig arról szolt hogy a Maláj A400 program klts.e 2.5 milliárd USD volt. Igen, ebben benne volt minden support (karbantartás, alkatrészek, stb…)
Ez alapján egy A400M gép supporttal 625 mUSD /gép és ezt lehet összehasonlítani - legyünk jóindulatúak az A400-zal - az Új Zélandi C-130 ajánlat 280 mUSD/gép árral.

Én egyáltalán nem lepődök meg ezen a különbségen. Az A400 program klts.ei irgalmatlanul elszálltak. A gép tele van gyerek betegségekkel amik folyamatos fejlesztéseket és javítgatásokat igényelnek.
Ezeknek ára van...

Total marhasag, az elmult 5-10 oldalon mar tobbszor belinkeltuk es le is irtuk, hogy a malajok ~700 millio MYR azaz ~$165M aron rendeltek a gepeiket.

Attol, hogy a temahoz fogalmatlan vagy, meg nem kellene direkt rosszindulatuan felreinformalni mindenkit... az egyetlen dolog, amit meg nem tudok eldonteni, hogy szandekosan terjesztesz teves informaciokat avagy csak tenyleg keptelen vagy elfogadni, hogy hulyesegeket beszelsz, mert nem ertesz egy kukkot sem egyetlen nyelven sem annyira, hogy megertsd legalabb a sajat magad altal linkelt cikkeket.​
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár
K

kamm

Guest
Ok de 3 db A400-s rendszerbe állításának árából kis túlzással örökéletre megoldódna a magyar honvédség rámpás légi szállítási képessége.

A keretből egy jön ki + némi support

A keret arbitrary, ha kell, barmikor hozzatesznek ugyanannyit a kovetkezo 10 evre. Nem egyszerre fizeted ki, emlkezzunk.

A nemeteknek szivesseget tennenk a feleslegesen berendelt peldanyaikbol harom atvetelevel, ez az Airbusnak is kevesebb fejfajas, nem kell uj vevot talalni, nem esik el az egesz penztol, esetleg nem kell a nemet allamot perelgetnie (nem biztos, hogy egyalatlan tudna) stb.
Ha Szijjartoek ugyesen keverik a lapokat, akkor hirtelen egy three-way deal lenne az asztalon, ahol mindenki jol jar: mi pl 20-30 ev alatt fizetjuk ki oket szinte kamatmentesen a nemeteknek, igy az Airbusnak megmarad a rendeles, de nem befolyasolna a jovobeli eladasi arakat, a nemetek meg kiszallnak harom gepbol anelkul, hogy komolyat buknanak rajta hosszu tavon.

Amugy az a $240-250M (75 milliard) cirka (3) C-390, plane most... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 992
85 648
113
Ok de 3 db A400-s rendszerbe állításának árából kis túlzással örökéletre megoldódna a magyar honvédség rámpás légi szállítási képessége.

Milyen igényről beszélsz?Nézd már meg milyen misszióink vannak mekkora létszámmal...
 

K.Atti63

Active Member
2019. február 4.
254
104
43
A keret arbitrary, ha kell, barmikor hozzatesznek ugyanannyit a kovetkezo 10 evre. Nem egyszerre fizeted ki, emlkezzunk.

A nemeteknek szivesseget tennenk a feleslegesen berendelt peldanyaikbol harom atvetelevel, ez az Airbusnak is kevesebb fejfajas, nem kell uj vevot talalni, nem esik el az egesz penztol, esetleg nem kell a nemet allamot perelgetnie (nem biztos, hogy egyalatlan tudna) stb.
Ha Szijjartoek ugyesen keverik a lapokat, akkor hirtelen egy three-way deal lenne az asztalon, ahol mindenki jol jar: mi pl 20-30 ev alatt fizetjuk ki oket szinte kamatmentesen a nemeteknek, igy az Airbusnak megmarad a rendeles, de nem befolyasolna a jovobeli eladasi arakat, a nemetek meg kiszallnak harom gepbol anelkul, hogy komolyat buknanak rajta hosszu tavon.

Amugy az a $240-250M (75 milliard) cirka (3) C-390, plane most... ;)


Én úgy tudom, hogy 2019-től 2021-ig volt betervezve 275 millió USD. Ha jól tudom 3 gépre, ha ezt odaadnánk a 3 gépért, a 3 db A400 M-ért, akkor a többi gondolom lehetne szakaszosan törleszteni. Jó, az is sok pénz, de mégis előrébb volnánk. Én szerintem attól is függ,hogy láncos IFV-t vagy APC-t ;pld: Puma vagy KF41 és Boxer, lehet , a németek belemennének a dologba,mert azért már szépen rendeltünk onnan. Még az is lehet,hogy a gumis tüzérség onnan lesz. meg még plusz Leo meg PZH majd idővel.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Ok de 3 db A400-s rendszerbe állításának árából kis túlzással örökéletre megoldódna a magyar honvédség rámpás légi szállítási képessége.
Én csak arra gondoltam, ha komolyan vették volna a rámpás gép időben való pótlását, akkor a keretet felhasználva lehetne már egy új/600 órás checken átesett gépünk minden földi jóval a supportban. A többit meg megvehetjük utána bármilyen konstrukcióban, viszont van képesség...
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül
W

Wilson

Guest
Milyen igényről beszélsz?Nézd már meg milyen misszióink vannak mekkora létszámmal...

Nem igényről beszéltem hanem képességről:).De ha a jelenlegi helyzetet nézem akkor nekünk még Spartanra sincs szükségünk,hiszen nulla rámpás katonai szálltógép kapacitás mellett is megoldottuk,hogy Jóska Pista haza érjen Koszovóból és hogy megkapja kedvenc pacal konzervjét.De mivel ugye elmondta Benkő pajtás,hogy mi ennek ellenére venni akarunk 3 db nehéz technika szállítására képes katonai szállítógépet és ugye szintén ő mondta,hogy az elkövetkező 30-40 évre szerzünk be haditechnikai eszközöket,ezen kijelentéseket figyelembevéve szerintem a számunkra szóba jöhető három géptipus közzul az A400-s a legmegfelelőbb,mivel bármilyen szállítási kihívással is szembesül a honvédség az elkövetkező 30-40 évben,az A400-n van annyi szállítási kapacitás tartalék,hogy minden felmerülő igénynek megfeleljen.Aztán persze simán lehet,hogy veszünk 3db Spartant minden fórumlakó A400,C-130,KC-395 fan legnagyobb megdöbbenésére:).Amúgy ha már az igényeknél tartunk sokan elfelejtik,hogy ezek a gépek nem kizárólag a honvédség igényeinek kiszolgálására lesznek beszerezve,csak egy példa egy árvíznél nagyon jól jöhet egy A400-s 35 tonnás kapacitása és,hogy egy ledöngölt földdarabon is le tud szállni.Ja és majd elfelejtettem van rá forrás csak az a kérdés mit akar a döntéshozó.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 992
85 648
113
Nem igényről beszéltem hanem képességről:).De ha a jelenlegi helyzetet nézem akkor nekünk még Spartanra sincs szükségünk,hiszen nulla rámpás katonai szálltógép kapacitás mellett is megoldottuk,hogy Jóska Pista haza érjen Koszovóból és hogy megkapja kedvenc pacal konzervjét.De mivel ugye elmondta Benkő pajtás,hogy mi ennek ellenére venni akarunk 3 db nehéz technika szállítására képes katonai szállítógépet és ugye szintén ő mondta,hogy az elkövetkező 30-40 évre szerzünk be haditechnikai eszközöket,ezen kijelentéseket figyelembevéve szerintem a számunkra szóba jöhető három géptipus közzul az A400-s a legmegfelelőbb,mivel bármilyen szállítási kihívással is szembesül a honvédség az elkövetkező 30-40 évben,az A400-n van annyi szállítási kapacitás tartalék,hogy minden felmerülő igénynek megfeleljen.Aztán persze simán lehet,hogy veszünk 3db Spartant minden fórumlakó A400,C-130,KC-395 fan legnagyobb megdöbbenésére:).Amúgy ha már az igényeknél tartunk sokan elfelejtik,hogy ezek a gépek nem kizárólag a honvédség igényeinek kiszolgálására lesznek beszerezve,csak egy példa egy árvíznél nagyon jól jöhet egy A400-s 35 tonnás kapacitása és,hogy egy ledöngölt földdarabon is le tud szállni.Ja és majd elfelejtettem van rá forrás csak az a kérdés mit akar a döntéshozó.

Belföldön tökéletesen értelmetlen egy ekkora gép.Egesz egyszerűen olyan pici az orazág,hogy tovább tart megpakolni egy ilyet teszem azt mobilgát elemekkel(hogy példánál maradjak)mint amennyi idő alatt Nyiregyházaról elrepül Győrbe.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 801
34 624
113
gépek nem kizárólag a honvédség igényeinek kiszolgálására lesznek beszerezve,csak egy példa egy árvíznél nagyon jól jöhet egy A400-s 35 tonnás kapacitása és,hogy egy ledöngölt földdarabon is le tud szállni.Ja és majd elfelejtettem van rá forrás csak az a kérdés mit akar a döntéshozó.
Minek?Azon kivül,mit Dudi irt,hova száll le?Vizenyős puha talajú volt ártérre?
Idehaza igazábol még a Spartan is felesleges.CH47 helikopter hasznosabb lenne.