A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ha már ugye RAF és Atlas ez a cikk 2018 januárban született és az RAF Ruman műveletében résztvevő Atlas szerepvállalásáról és a vele való tapasztalatokról szól.Van benne egy kis összehasonlítás a C-130-l kapcsolatban is,szerintem érdemes elolvasni,ez alapján mindenki eldöntheti,hogy mennyi az alapja a gépek használhatatlanságáról szóló híreknek,mennyire "the dog" a gép az üzemeltetők szerint:),szerintem ennél hitelesebb forrás nem kell,hiszen éles körülmények között maguk a gépet használók mondják el a tapasztalataikat.Annyit még hozzá tennék,hogy a cikk születése óta az A400 képességei folyamatosan bővültek.

https://www.aerosociety.com/news/atlas-shoulders-the-load/
Tévedsz, az "ennél hitelesebb forrás" - aminél tényleg nincs hitelesebb - az maga a piac. Ha 1 gép jó, az ár-érték aránya megfelelő, költséghatékonyan üzemeltethető és bevethető, magyarul megfelel a vásárlók igényeinek, AZT MEGVESZIK...!

Ezzel szemben az A400M-et NEM VESZIK MEG...!!!
 
T

Törölt tag 467

Guest
Nahh, foglaljuk össze.

Az A400M egy koncepcionálisan elcseszett konstrukció, az ellenforgó, egyedi meghajtásával. Ettől eltekintve egy rakás dolgot alapból tud, amit a nagy előd (amit mindenki ismer és tisztel, és nekünk bőven elég lenne, négy motorja van, Lockheed, stb.) is tud, csak külön kell rá kérni.

Egyébként a teljesítménye amellett, hogy véleményes, hiszen messze és gyorsan szállít, mindazonáltal a szállítható mennyiség nem stratégiai, bár több, mint a nagy elődé.

Nagyon szép!

Sajnos az üzemeltetéssel sok baj volt, most megoldódni látszik sok minden, de ezzel együtt még mindig nem egy nagy előd szint. Jó gép ez, nekünk kicsit nagy (mégsem elég nagy, ha már nagy, ez vele a legnagyobb baj), nekünk kicsit sok vele a macera, meg kicsit drága is.

De nagyon szép!

Viszont, és ez nagyon fontos, egy mondjuk 60-70-os rendelkezésre állás ettől a géptől még mindig sokkal több lenne, mint a most rendelkezésre álló NULLA, ami még akkor is sokáig így lesz, ha valami isteni csoda folytán holnap leszállna az új gép Kecskeméten.

Nos, szerintem mindenki engedje el a hitéleti nézőpontot, és haladjunk tovább! Veszik, nem veszik, meglátjuk, mi mit veszünk...
 
W

Wilson

Guest
Tévedsz, az "ennél hitelesebb forrás" - aminél tényleg nincs hitelesebb - az maga a piac. Ha 1 gép jó, az ár-érték aránya megfelelő, költséghatékonyan üzemeltethető és bevethető, magyarul megfelel a vásárlók igényeinek, AZT MEGVESZIK...!

Ezzel szemben az A400M-et NEM VESZIK MEG...!!!

Szerintem olvasd el mit írtam de újra bemásolom neked.
"érdemes elolvasni,ez alapján mindenki eldöntheti,hogy mennyi az alapja a gépek használhatatlanságáról szóló híreknek,mennyire "the dog" a gép az üzemeltetők szerint:),szerintem ennél hitelesebb forrás nem kell,hiszen éles körülmények között maguk a gépet használók mondják el a tapasztalataikat"
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Dehogy nem érdekel. Bizonyos zajhatás felett nem landolhatnak.
Ennyire azért nem ilyen egyszerű és sommás az "ítélet". Igen, vannak olyan repterek ahol ez a szabály, DE ott is (és máshol is) vannak KIVÉTELEK:
- éjszaka nem repülhetnek oda/onnan, csak nappal
- le és felszállhatnak, csak büntetőpénzt kell fizetni a túl nagy hangerő miatt
- még azt se kell fizetni HA segélyt szállítanak, kormányzati megbízásból repülnek oda, humanitárius bevetést teljesítenek, stb. ...
Szóval van egy csomó DE és HA amik mind kivételt jelentenek a tiltások és büntetések alól.
 
W

Wilson

Guest
Nahh, foglaljuk össze.

Az A400M egy koncepcionálisan elcseszett konstrukció, az ellenforgó, egyedi meghajtásával. Ettől eltekintve egy rakás dolgot alapból tud, amit a nagy előd (amit mindenki ismer és tisztel, és nekünk bőven elég lenne, négy motorja van, Lockheed, stb.) is tud, csak külön kell rá kérni.

Egyébként a teljesítménye amellett, hogy véleményes, hiszen messze és gyorsan szállít, mindazonáltal a szállítható mennyiség nem stratégiai, bár több, mint a nagy elődé.

Nagyon szép!

Sajnos az üzemeltetéssel sok baj volt, most megoldódni látszik sok minden, de ezzel együtt még mindig nem egy nagy előd szint. Jó gép ez, nekünk kicsit nagy (mégsem elég nagy, ha már nagy, ez vele a legnagyobb baj), nekünk kicsit sok vele a macera, meg kicsit drága is.

De nagyon szép!

Viszont, és ez nagyon fontos, egy mondjuk 60-70-os rendelkezésre állás ettől a géptől még mindig sokkal több lenne, mint a most rendelkezésre álló NULLA, ami még akkor is sokáig így lesz, ha valami isteni csoda folytán holnap leszállna az új gép Kecskeméten.

Nos, szerintem mindenki engedje el a hitéleti nézőpontot, és haladjunk tovább! Veszik, nem veszik, meglátjuk, mi mit veszünk...

Néhány dologban vitatkoznék veled,hogy érted,hogy a teljesítménye véleményes?A cikkben feketén fehéren le van írva mire képes,amire tervezték azt tudja.Hogy érted,hogy még nem a nagy előd szint?A megfelelő üzemeltetéssel és karbantartással simán hozza a "nagy előd"szintjét ebben nincs semmi rendkívüli hiszen bármit veszünk csak a megfelelő anyagi és emberi ráfordítással megvalósított üzemeltetéssel várhatjuk el a típustól a kívánt hadrafoghatóságot.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Néhány dologban vitatkoznék veled,hogy érted,hogy a teljesítménye véleményes?A cikkben feketén fehéren le van írva mire képes,amire tervezték azt tudja.Hogy érted,hogy még nem a nagy előd szint?A megfelelő üzemeltetéssel és karbantartással simán hozza a "nagy előd"szintjét ebben nincs semmi rendkívüli hiszen bármit veszünk csak a megfelelő anyagi és emberi ráfordítással megvalósított üzemeltetéssel várhatjuk el a típustól a kívánt hadrafoghatóságot.
Úgy értem, hogy messzire visz, de pl. a Pumával már ügyeskedni kell benne. Ez meg német IFV-k szállítására lett tervezve.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Szerintem olvasd el mit írtam de újra bemásolom neked.
"érdemes elolvasni,ez alapján mindenki eldöntheti,hogy mennyi az alapja a gépek használhatatlanságáról szóló híreknek,mennyire "the dog" a gép az üzemeltetők szerint:),szerintem ennél hitelesebb forrás nem kell,hiszen éles körülmények között maguk a gépet használók mondják el a tapasztalataikat"
Senkit sem érdekelnek az ilyen linkek, mert a fejlesztő országok igényei után egyedül a piac számít: MEGVESZIK vagy NEM VESZIK MEG. - HA nem veszik meg, akkor a gyártás leállítása következik, mint az A380 esetében...
 
W

Wilson

Guest
Senkit sem érdekelnek az ilyen linkek, mert a fejlesztő országok igényei után egyedül a piac számít: MEGVESZIK vagy NEM VESZIK MEG. - HA nem veszik meg, akkor a gyártás leállítása következik, mint az A380 esetében...

Én biztos vagyok benne,hogy rajtad kívül másokat érdekelnek az "ilyen linkek" arra meg,hogy mennyire veszik vagy nem veszik az A400-t térjünk vissza később,attól viszont szerencsére nem kell tartanod,hogy leáll a gyártósor még jó pár Atlast le kell gyártani Sevillában:)
 
K

kamm

Guest
Ha már ugye RAF és Atlas ez a cikk 2018 januárban született és az RAF Ruman műveletében résztvevő Atlas szerepvállalásáról és a vele való tapasztalatokról szól.Van benne egy kis összehasonlítás a C-130-l kapcsolatban is,szerintem érdemes elolvasni,ez alapján mindenki eldöntheti,hogy mennyi az alapja a gépek használhatatlanságáról szóló híreknek,mennyire "the dog" a gép az üzemeltetők szerint:),szerintem ennél hitelesebb forrás nem kell,hiszen éles körülmények között maguk a gépet használók mondják el a tapasztalataikat.Annyit még hozzá tennék,hogy a cikk születése óta az A400 képességei folyamatosan bővültek.

https://www.aerosociety.com/news/atlas-shoulders-the-load/


Hoho, itt igen komolyan dicserik, pedig csak 2018-at irtak...

“The OC of the RAF A400M’s front-line operational unit, 70 (LXX) Sqn, Wg Cdr Ed Horne said: “It's worth stressing that the Atlas force of 70 Sqn and 24 Sqn, and our engineering colleagues, are still in growth and still a relatively immature organisation. It's not something that we held a standby commitment for, or anything like that. So to get two aircraft out the door in such a short timeframe, for over 4,000 miles away, really playing to the aircraft's strengths in terms of its reach and its range, was a fantastic achievement.” - az egyseguk eleg uj, meg alakuloban van, ehhez kepest ket repulot is azonnal kepesek voltak 4000 merfoldre elkuldeni, ami fantasztikus es egyertelmuen a gep erosseget, kepessegeit dicseri.

Echoing this view, was 24Sqn’s OC, Wg Cdr Burdett: “The A400M was remarkable in what it could do, It could take three times as much as a C-130 into a tight, small strip without taking any military risk in its performance. Whereas C-130 was taking in five tonnes, the A400 would be taking in 15.” Az A400M komoly benyomast keltett: haromszor annyit vitt el, mint a C-130, egy apro leszallocsikon, a mindenfele, a teljesitmenyet erinto katonai kockazat nelkul.

"In around a month of operations, the two A400Ms and C-130J delivered approximately 1,5,00 tonnes of aid, the vast majority of that delivered by the Atlas – thanks to its increased airlift capacity over the Hercules. Mixed loads were common, said Wg Cdr Horne: “We had food, water, building materials, shelter kits, DFID aid type-stuff, in among JCBs playing to the volume sizes of the aircraft as well as its lift capacity, and then 54 passengers as well in the side seats.” - Nagyjabol egy honap alatt a ket Atlas es egy C-130J kb 1500 tonna segelyt szortak ki, aminek nagyreszet az Atlas vitte - koszonhetoen a Herculesenel nagyobb szallitasi kapacitasanak.

"If I talk about Beef Island Airport in the British Virgin Islands, the runway length, it's concrete of course, but about 4,000ft long, and we were able to transport in the order of 20 tonnes, compared to the C-130’s seven or eight tonnes. We love the C-130, but you can't help but draw comparisons.” He added: “I would stress there is that we didn't have to employ any sort of special take-off or landing techniques. Everything was done to the standard that all the crews are trained to, using the same sort of tactics and techniques that we would use here at Brize Norton.” - A Brithis Virgin szigetek egyik betonozott, de mindossze 4000 lab hosszu leszallojan is 20 tonnakkal voltak kepesek fordulni [az Atlasszal], ezt a C-130 [ugyanott] 7-8 tonnajahoz viszonyitva... szeretjuk a C-130-at, de lehetetlen nem osszehasonlitani oket. Hozzatette, semmilyen specialis felszallasi trukkot nem kellett alkalmazniuk, minden standard, a konyv szerint ment, amire a szemelyzet kepezve van, ugyanugy, ahogy otthon is csinaljak.

The range of the A400M also proved its worth in Operation Ruman, allowing the aircraft to deliver aid without needing to find somewhere to refuel at the delivery end." - Az Atlas hatotavolsaga bizonyitott Op. Riuman alatt is, kepesek voltak kirakni a segelyt anelkul, hogy helyben tankolasi lehetoseget kellett volna keresgelniuk.

"Says Horne: “if you could imagine that most of these places have been smashed up by a hurricane and therefore not only were there limited communications available, but there were also limited services available like the ability to refuel aircraft. If I take the Turks and Caicos Islands as an example, that's about 1,000 miles from Barbados. So to go 1,000 miles there and 1,000 miles back might be beyond the fuel range of other transport aircraft. The A400M wouldn't have any issue in going there and back without having to refuel.” - Elkepzelheted, hogy miutan ezeket a helyeket szetzuzta egy hurrikan, nemhogy a kommunikacio nemigen ment, de keves lehetoseg volt egy repulogep megtankolasara. H apeldaul Turk & Caicos szigetet veszem, az kb 1000 merfold Barbadostol, igy 1000 merfold oda, majd 1000 merfold vissza, ez tankolas nelkul a legtobb szallitogepnek mar nem fer bele a hatotavolsagaba. Az A400M minden problema nelkul megfordult tankolas nelkul.

Jo hosszu cikk, csak az elejerol emeltem ki par dolgot, ami maris mutatja, hogy nem veletlenul ezzel valtjak az eloregedo Herculeseiket es baromi elegedettek vele a britek, szo nincs semmifele kutyazasrol, amirol Rudi kamuzott korabban.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Hoho, itt igen komolyan dicserik, pedig csak 2018-at irtak...
Jo hosszu cikk, csak az elejerol emeltem ki par dolgot, ami maris mutatja, hogy nem veletlenul ezzel valtjak az eloregedo Herculeseiket es baromi elegedettek vele a britek, szo nincs semmifele kutyazasrol, amirol Rudi kamuzott korabban.
Pedig rudinak van igaza, mert azóta sem kell senkinek. - Még a kutyának se...! :)
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 178
24 127
113
d0a101e6a1ceace56623f14ce43238d7.jpg

Spanyolmadár :)
5d305c9c2f911a6a5057a06b8350d56b.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 033
80 739
113

June 25, 2020 - Spanish Air Force Airbus A400M military strategic transporter airlifter damaged following a bird strike while operating at Getafe Air Base, Spain.
Similar incident on a Spanish Air Force A400M damaged following a bird strike while operating at Zaragoza Air Base, Spain in May 2020.
images - Spanish Air Force



 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
...és hát felettébb kínos hogy fel tudna nyitni a törzset egy olyan helyen ahol már a gép avionikai és egyéb rendszerei vannak...o_O
Hát konkrétan a First Officer-oldali egyik Static port-ot fordította ki a helyéről, meg elszaggatott néhány szikrázó-drótot is. Nem lehetett túl kellemes élmény ...
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Hát konkrétan a First Officer-oldali egyik Static port-ot fordította ki a helyéről, meg elszaggatott néhány szikrázó-drótot is. Nem lehetett túl kellemes élmény ...
Jesszus..... Hát azért ezt a probléma kört alaposan körül kell járnia a fejlesztőknek. Inkább törjön le a jeladó külső része, mint hogy feltépi a "fél repülőgépet".....
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Jesszus..... Hát azért ezt a probléma kört alaposan körül kell járnia a fejlesztőknek. Inkább törjön le a jeladó külső része, mint hogy feltépi a "fél repülőgépet".....
Ennek a Static port-nak nincs a felületből kilógó eleme, a fotón is látszik a sérült, kifordult lemez alatt két másik: a festetlen ovális lemezen apró furatok. A sérülésnél kifordított fekete doboz meg az az egység, ami a fed számítógép és a műszerek részére elektromos jellé konvertálja a furatoknál bejutó külső nyomást (ebből lesz a magasságjelzés a gép rendszerei részére). És nem véletlen, hogy egynél több mérőpont van ... :)
 

Mokiengine

Active Member
2018. január 12.
221
243
43
Ennek a Static port-nak nincs a felületből kilógó eleme, a fotón is látszik a sérült, kifordult lemez alatt két másik: a festetlen ovális lemezen apró furatok. A sérülésnél kifordított fekete doboz meg az az egység, ami a fed számítógép és a műszerek részére elektromos jellé konvertálja a furatoknál bejutó külső nyomást (ebből lesz a magasságjelzés a gép rendszerei részére). És nem véletlen, hogy egynél több mérőpont van ... :)
igen igen már látom. Köszi. Pfuuu elképesztő így is....
 
K

kamm

Guest
Ez egy tavalyi cikk, ha minden igaz - a Paris Air Show ketevente van - es amellett ervel az interjualany, hogy kozos A400M flottatkellene uzemeltetni Europanak, joval olcsobb lenne: https://www.defensenews.com/digital...ce-would-boost-budgets-help-european-defense/

Ezen amugy mar en is szamolgattam, ha a vasarlast mar nem is lehet pool alapon osztani - ahhoz mi mar keson jovunk -, de a maintenance stb halozatot ki lehetne epiteni, ott venned igenybe, ahol eppen a legkozelebb, arak egysegesek, atlagos dolgokra akar atalany is (pl fuel), mindenki aszerint fizet be, ahany gepe van, majd a szolgaltatas mertekeben fizetik, amit elvegzett a teruleten levo bazison... de gondolom millio non-standard maintenance is lehet, lasd bird strike, amelyeket maskeppen kell kezelni, szoval nem tudom... lenne ennek letjogosultsaga?