A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
838
2 194
93
Pedig rudinak van igaza, mert azóta sem kell senkinek. - Még a kutyának se...! :)
...és hát felettébb kínos hogy fel tudna nyitni a törzset egy olyan helyen ahol már a gép avionikai és egyéb rendszerei vannak...o_O

Tudjátok, hogy mi felettébb kínos?
Az, hogy már vért pisiltek, úgy bizonygatjátok a saját szubjektív kis igazatokat. Iszonyú fárasztó ez a megmondóemberes stílus, a normális, kulturált beszélgetés, vita helyett.
Ami teljesen egyértelmű, hogy nem vagytok tervező műszaki emberek - vagy ha igen, akkor az még kínosabb - valószínűleg még semmit nem terveztetek igények, specifikációk, előírások szerint.
Egyszerűen döbbenetes, hogy itt sokan nem fogják fel, hogy ezek a műszaki eszközök léptékezve vannak az országok méretéhez is. A US megteheti, hogy teljes méretskálát állít rendszerbe, nekik van C-5, C-17, C-130, (C-27), náluk a Herki a "postásfiú" a fuss ide-fuss oda, minden másra ott a C-17, C-5.
Ugyanez a probléma egyébként a Blackhawkkal is, az náluk nem egy mindenes, mert van nekik kisebb és nagyobb is, az ő igényeiknek - amire tervezték! - megfelel. Nekünk túl specifikus lenne a BH, mert egyszerűen bizonyos feladatokban kevés. Az amiknak ez nem gond, mert azt megoldják pl. Chinookkal. Ugyanez a helyzet a C-130-al is.
Az Atlas közepes méretű országok (ny-európai nagyobb országok némi exgyarmati érdekszférákkal) igényei szerint készült, nem a C-130 direkt konkurensének. Ők úgy gondolták, hogy kell nekik valami, ami nagyobb, gyorsabb, messzebb megy a Herkinél, de - ezek szerint - nem akartak C-17-et.
Na, már most, miután ez a kör elég behatárolt, egyértelmű, hogy nem kapkodnak a gép után ezer helyről. De ha azt nézem, hogy egyéb rendelések honnan jöttek (Törökország, Malajzia, Dél-afrika <- lemondva) akkor azért az is látszódik, hogy igenis ezen méretkategóriájú országokban van reális igény Atlas méretű és képességű gépre!
Azt szajkózzátok, hogy szar a gép, mert a piacnak nem kell! Mi van?? Mi ez, valami teleshop közgáz akadémia??:eek:
Az a gép műszaki szempontból sikeres, ha teljesíti a tervezési igényeket és a fejlesztő/megrendelő országok elégedettek vele. Az Atlas "baja", hogy nem a piacnak, hanem a megrendelő országok igényeinek megfelelően lett tervezve. A műszaki problémák meg nemcsak Európában ismertek, a Boeing egy szaros tanker gépet képtelen összerakni hosszú évek alatt egy már meglévő alapgép bázisán (nem is tudom, sikerült már nekik?). De sok, kezdetben problémás gép lett sikeres javítások, fejlesztések után. A KC-46 is eddig egy rakás szerencsétlenkedés, de lehet 10-20 év múlva már senki sem fog erre emlékezni. Az Atlas is láthatóan jó úton halad ilyen tekintetben.

Erre a piacos dumára meg ideferdítek egy kicsavart hasonlatot: a Nimitz osztály is egy szarul sikerült konstrukció ezek szerint, mert a fejlesztő országon kívül senkinek sem sikerült eladni, a kutyának sem kellett a piacon!:hadonaszos: De pl. az F-111 reálisabb hasonlat. Szerintem annak sem volt probléma mentes a "gyerekkora" és finoman fogalmazva, nem sok helyre sikerült eladni. ÉÉÉS?? Attól még potens és sikeres gép volt, különleges képességekkel. De hát "sajnos" kevés országnak volt valós szüksége ezekre a képességekre.

És ez az "európai dolog csak szar lehet, bezzeg az amiknak még a seggéből is napfény süt" mentalitás már nagyon-nagyon fárasztó és állandóan visszatér a fórumon. Igen, Európa nemzetállamokból áll(t:() és mint olyan, megosztott, szemben állnak a nemzetgazdasági érdekek és ez nem tesz jót a kooperatív tervezésnek, ez tény. De akkor is nagyon fárasztó ezt olvasni állandóan a kisország, kispolgárának, kisstílű, kárörvendős stílusában.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
@laca
Ez csak egy dolgot nem magyaráz meg; nekünk minek ekkora gép? Akiket felsoroltál, hogy nekik tervezték, illetve megvették, mind más léptékű országok. Igen, Belgium is - van állandó érdekeltsége tőle jókora távolságra.
Én nem sztárolom az amerikai gépeket. Üzemeltetési költségben 2 hajtómű biztos kevesebbe kerül, mint 4, ha kell mellé a nagyobb kapacitás és hatótávolság, akkor ott a KC-390. Ha nem, lehet C-27. Itt sokan úgy gondolják, sokáig végtelen pénz lesz mindenre, pedig ez nem rajtunk múlik. Olyan ÚJ gépet kell venni - ha mindenáron önállóak akarunk lenni - amit akkor is tudunk üzemeltetni, ha beüt egy világméretű válság, és begyűrűzik ide is.
A politika majd jól eldönti mi legyen, és hozzá igazítjuk az alkalmazási elveket, szorgosan emlegetve, hogy eredetileg is így terveztük, vagy a változó körülmények okozta új kihívásoknak megfelelő típust választottuk :cool:
 
K

kamm

Guest
@laca
Ez csak egy dolgot nem magyaráz meg; nekünk minek ekkora gép? Akiket felsoroltál, hogy nekik tervezték, illetve megvették, mind más léptékű országok. Igen, Belgium is - van állandó érdekeltsége tőle jókora távolságra.
Én nem sztárolom az amerikai gépeket. Üzemeltetési költségben 2 hajtómű biztos kevesebbe kerül, mint 4, ha kell mellé a nagyobb kapacitás és hatótávolság, akkor ott a KC-390. Ha nem, lehet C-27. Itt sokan úgy gondolják, sokáig végtelen pénz lesz mindenre, pedig ez nem rajtunk múlik. Olyan ÚJ gépet kell venni - ha mindenáron önállóak akarunk lenni - amit akkor is tudunk üzemeltetni, ha beüt egy világméretű válság, és begyűrűzik ide is.
A politika majd jól eldönti mi legyen, és hozzá igazítjuk az alkalmazási elveket, szorgosan emlegetve, hogy eredetileg is így terveztük, vagy a változó körülmények okozta új kihívásoknak megfelelő típust választottuk :cool:

Ennek nem sok ertelme van: a politika regen eldontotte, milyenb prioritasok vannak, ahhoz kell a kozepes szallito, akkor megis miert kerdojelezed meg ujra, raadasul pontosan azzal a 'kisorszagos' mentalistassal, amirol irt?
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
Ennek nem sok ertelme van: a politika regen eldontotte, milyenb prioritasok vannak, ahhoz kell a kozepes szallito, akkor megis miert kerdojelezed meg ujra, raadasul pontosan azzal a 'kisorszagos' mentalistassal, amirol irt?
Nem kérdőjeleztem meg, ott a KC-390, mint lehetőség a hsz-ben. Szerintem az nem "kisországos" hozzáállás, hogy tudd üzemeltetni a haderőd egy fontos részét akkor is, ha épp nem felfelé ível a világgazdaság, és ezáltal az ország is, csak józan gondolat...
 
W

Wilson

Guest
@laca
Ez csak egy dolgot nem magyaráz meg; nekünk minek ekkora gép? Akiket felsoroltál, hogy nekik tervezték, illetve megvették, mind más léptékű országok. Igen, Belgium is - van állandó érdekeltsége tőle jókora távolságra.
Én nem sztárolom az amerikai gépeket. Üzemeltetési költségben 2 hajtómű biztos kevesebbe kerül, mint 4, ha kell mellé a nagyobb kapacitás és hatótávolság, akkor ott a KC-390. Ha nem, lehet C-27. Itt sokan úgy gondolják, sokáig végtelen pénz lesz mindenre, pedig ez nem rajtunk múlik. Olyan ÚJ gépet kell venni - ha mindenáron önállóak akarunk lenni - amit akkor is tudunk üzemeltetni, ha beüt egy világméretű válság, és begyűrűzik ide is.
A politika majd jól eldönti mi legyen, és hozzá igazítjuk az alkalmazási elveket, szorgosan emlegetve, hogy eredetileg is így terveztük, vagy a változó körülmények okozta új kihívásoknak megfelelő típust választottuk :cool:

Nézd szerintem a legesélyesebb a KC-390 de ha tényleg beüt egy akkora válság akkor a KC-390-t sem tudjuk majd üzemeltetni tehát ilyen szempontból nincs nagy különbség.Erről,hogy az A400 túl nagy nekünk és nem fogjuk kihasználni és ezért teljesen felesleges véleménnyel szemben.
Pedig egy közelmúltban beszerzett magyar haditechnikai eszköz beszerzésének példájával tudok válaszolni,a Leo2A7-t,én személy szerint is de úgy vettem észre sokan mások is itt a fórumon kitörő lelkesedéssel fogadták a bejelentés hírét,holott ha reálisan a jelenlegi helyzetből kiindulva nézzük,akkor mi nagy eséllyel soha sem fogjuk kihasználni a Leo2-s képességeit mégis jó sok pénzből megvesszük a Leo2-t majd egy újabb zsáknyi pénzből megteremtjük a Leok infrastruktúráját majd a
teljes élettartamukra vetítve szintén egy szénakazalnyi pénzből üzemeltetni fogjuk őket.Holott ha a jelenlegi helyzetet nézzük akkor nekünk elég lenne egy modernizált M60-s ha már nagyok fent akarjuk tartania a harckocsi fegyvernemet a honvédségen belül.De ezen tények ellenére szinte senki sem vonja kétségbe (köztük én sem)a Leók beszerzésének szükségességét és értelmét sőt még legalább még egyszer ennyit kellene beszereznünk.Ezzel szemben itt van ez a szerencsétlen A400 amelyet néhány kivételtől eltekintve szinte mindenki túl nagynak drágának és felesleges pénzkidobásnak tart,holott ha ezt az analógiát követjük,akkor ha mi az Atlasokat választjuk,akkor sokkal többször tudjuk majd a képességeiket kihasználni mint a Leo2-t,tehát semmiképpen sem értelmetlenebb az Atlasok beszerzése mint a Leo2-é.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
@Wilson
Új gépek beszerzéséröl beszéltünk. Azt sem mondtam, hogy nem tudjuk kihasználni a képességeit. De ha már ekkorát veszünk, vegyük a kéthajtóművest, valamivel kevesebbe kerül(het) az üzemeltetése. És mégis az elérhető legjobbakból választottunk. Mint a Leo2-nél. Új és jó legyen. A harckocsik nem az én világom, nem tudom, van-e alternatîva ugyanilyen képességekkel olcsóbb üzemeltetési költségekkel. De minden egyéb szempontból - szakmailag is, ahogy itt végigkövettem - jó döntést hoztak. A PzH-nál is, vitán felül.
Nem a "vegyük a legújabbat, legmodernebbet, hosszú távon is használhatót" elv ellen beszélek, de a szállítógépeknél közel azonos képesség és ár mellett lehet szempont az üzemeltetési költség is, hiszen 30+ évre vesszük őket...
 
W

Wilson

Guest
@Wilson
Új gépek beszerzéséröl beszéltünk. Azt sem mondtam, hogy nem tudjuk kihasználni a képességeit. De ha már ekkorát veszünk, vegyük a kéthajtóművest, valamivel kevesebbe kerül(het) az üzemeltetése. És mégis az elérhető legjobbakból választottunk. Mint a Leo2-nél. Új és jó legyen. A harckocsik nem az én világom, nem tudom, van-e alternatîva ugyanilyen képességekkel olcsóbb üzemeltetési költségekkel. De minden egyéb szempontból - szakmailag is, ahogy itt végigkövettem - jó döntést hoztak. A PzH-nál is, vitán felül.
Nem a "vegyük a legújabbat, legmodernebbet, hosszú távon is használhatót" elv ellen beszélek, de a szállítógépeknél közel azonos képesség és ár mellett lehet szempont az üzemeltetési költség is, hiszen 30+ évre vesszük őket...

Nézd ezzel én nagy vonalakban egyetértek,de én másokkal ellentétben a szállítógép beszerzéssel kapcsolatban azt az elvet képviselem,hogy nekünk a számunkra elérhető legnagyobb kapacitásút kell választanunk ez pedig az Atlas.Mivel ugye ezeket a gépeket bevallottan 30-40 évre vesszük ezért olyan típust kell választani amellyel jó eséllyel bármilyen a jövőben előforduló logisztikai feladatot eltudunk végezni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nem a "vegyük a legújabbat, legmodernebbet, hosszú távon is használhatót" elv ellen beszélek, de a szállítógépeknél közel azonos képesség és ár mellett lehet szempont az üzemeltetési költség is, hiszen 30+ évre vesszük őket...
Na látod ez az ami a fő probléma.
Közel sem azonos képességekről beszélünk.
Ha egyszer a HM, az MH legfelsőbb vezetőitől a nyilatkozatokban többször is elhangzik a nehéz technika szállítására alkalmas taktikai, rámpás, szállító gép, akkor mi azzal miért vitatkoznánk? Csakhogy ez egy olyan kritérium, ami teljesen nyilvánvalóan meghúz egy vonalat. Ami alá nem lehet menni.
Ez olyan, mintha a Légierő kiadná nyilatkozatban, hogy 2026-tól olyan többfeladatú sugárhajtású vadászgépet alkalmaznának, amelyik alkalmas mind európai mind amerikai fegyverek hordozására, AESA radarja van, és a NATO-ban rendszeresítették. Ez eddig legalább 6-7 típus is lehetne. DE ha hozzáteszi mindemellett lopakodó technológiájúnak is kell lennie, akkor az teljesen egyértelműsíti ezekből a típusokból, hogy melyik az az 1, amelyik OK.
Innentől hiába kezdünk el alkudozni itt a fórumon, mert egyrészt nincsa hatásunk senkire, másrészt meg ha meggebedsz sem megy be egy 8x8 a KC-390-nél kisebb gépbe.
A nehéz technika hordozására alkalmas gép per pillanat a KC-390, és az A400M. Slussz! A C-17-et már nem gyártják, a C-2 meg bár szintén nagyon szimpatikus gép, de nem rendelkezik egy túl komoly taktikai képességekkel. És ezzel kimerültek a NATO-ban újként beszerezhető gépek köre.
A C-130-cal az a probléma, hogy a képességeihez képest elképesztően túl van árazva. Egy AMARG-ból kiásott H modell - ha ajándékba kapjuk, csak a rendberakást, rendszerbe állítást kellene fizetnünk - egy amolyan "magyar narancsként" elláthatná a feladatot, de ez csak időhúzásnak jó. 10 évre minek rendszeresítsünk bármit?
Arról nem is beszélve, hogy ehhez kapásból nem teljesülne szállítható tömeg kritérium.
Akármennyire furcsa is itt az A400M topicban ezt hallanod, de azt gondolom, hogy mindenki aki az A400M-nek szurkol, kicsit hunyorogva, de a KC-390-et is el tudnánk fogadni, mint opciós lehetőséget. Biztosan nem lenne ideális, de józan ésszel belátható, hogy elégségesek lennének a képességei a magyar igényekhez. Én a Boeinggel való szakítást sem érzem nagy problémának, mert a Brazil állam nem fogja csak úgy bárkinek eladni a típust. A Boeinget sem engedte volna be a többségi tulajdonba - a civil részleggel nem kivételeztek, de a KC-390-et meg akarták otthon tartani.
Szóval egy 3 gépes szállítógép vásárlás esetén az üzemeltetési költségek nem igazán számítanak. 20 gépnél már számítana, de 3-nál??? Miközben az Airbusok (A319) legalább annyiból üzemelnek, ha nem drágábban! :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: kamm

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 282
84 029
113
Na látod ez az ami a fő probléma.
Közel sem azonos képességekről beszélünk.
Ha egyszer a HM, az MH legfelsőbb vezetőitől a nyilatkozatokban többször is elhangzik a nehéz technika szállítására alkalmas taktikai, rámpás, szállító gép, akkor mi azzal miért vitatkoznánk? Csakhogy ez egy olyan kritérium, ami teljesen nyilvánvalóan meghúz egy vonalat. Ami alá nem lehet menni.
Ez olyan, mintha a Légierő kiadná nyilatkozatban, hogy 2026-tól olyan többfeladatú sugárhajtású vadászgépet alkalmaznának, amelyik alkalmas mind európai mind amerikai fegyverek hordozására, AESA radarja van, és a NATO-ban rendszeresítették. Ez eddig legalább 6-7 típus is lehetne. DE ha hozzáteszi mindemellett lopakodó technológiájúnak is kell lennie, akkor az teljesen egyértelműsíti ezekből a típusokból, hogy melyik az az 1, amelyik OK.
Innentől hiába kezdünk el alkudozni itt a fórumon, mert egyrészt nincsa hatásunk senkire, másrészt meg ha meggebedsz sem megy be egy 8x8 a KC-390-nél kisebb gépbe.
A nehéz technika hordozására alkalmas gép per pillanat a KC-390, és az A400M. Slussz! A C-17-et már nem gyártják, a C-2 meg bár szintén nagyon szimpatikus gép, de nem rendelkezik egy túl komoly taktikai képességekkel. És ezzel kimerültek a NATO-ban újként beszerezhető gépek köre.
A C-130-cal az a probléma, hogy a képességeihez képest elképesztően túl van árazva. Egy AMARG-ból kiásott H modell - ha ajándékba kapjuk, csak a rendberakást, rendszerbe állítást kellene fizetnünk - egy amolyan "magyar narancsként" elláthatná a feladatot, de ez csak időhúzásnak jó. 10 évre minek rendszeresítsünk bármit?
Arról nem is beszélve, hogy ehhez kapásból nem teljesülne szállítható tömeg kritérium.
Akármennyire furcsa is itt az A400M topicban ezt hallanod, de azt gondolom, hogy mindenki aki az A400M-nek szurkol, kicsit hunyorogva, de a KC-390-et is el tudnánk fogadni, mint opciós lehetőséget. Biztosan nem lenne ideális, de józan ésszel belátható, hogy elégségesek lennének a képességei a magyar igényekhez. Én a Boeinggel való szakítást sem érzem nagy problémának, mert a Brazil állam nem fogja csak úgy bárkinek eladni a típust. A Boeinget sem engedte volna be a többségi tulajdonba - a civil részleggel nem kivételeztek, de a KC-390-et meg akarták otthon tartani.
Szóval egy 3 gépes szállítógép vásárlás esetén az üzemeltetési költségek nem igazán számítanak. 20 gépnél már számítana, de 3-nál??? Miközben az Airbusok (A319) legalább annyiból üzemelnek, ha nem drágábban! :rolleyes:

Az a baj,hogy 3 gép nem ad értelmezhető képességet.3 gép arra elég 100%-os hadrafoghatóság mellett,hogy elvigyen 2 db IFV-t meg a páncelját.Ez semmi.Ez nem érdemi képesség.Ez olyan képesseg ami a papíron megállja a helyét de nincs neki valós tartalma.
 
M

molnibalage

Guest
Na látod ez az ami a fő probléma.
Közel sem azonos képességekről beszélünk.
Ha egyszer a HM, az MH legfelsőbb vezetőitől a nyilatkozatokban többször is elhangzik a nehéz technika szállítására alkalmas taktikai, rámpás, szállító gép, akkor mi azzal miért vitatkoznánk? Csakhogy ez egy olyan kritérium, ami teljesen nyilvánvalóan meghúz egy vonalat. Ami alá nem lehet menni.
Ez olyan, mintha a Légierő kiadná nyilatkozatban, hogy 2026-tól olyan többfeladatú sugárhajtású vadászgépet alkalmaznának, amelyik alkalmas mind európai mind amerikai fegyverek hordozására, AESA radarja van, és a NATO-ban rendszeresítették. Ez eddig legalább 6-7 típus is lehetne. DE ha hozzáteszi mindemellett lopakodó technológiájúnak is kell lennie, akkor az teljesen egyértelműsíti ezekből a típusokból, hogy melyik az az 1, amelyik OK.
Innentől hiába kezdünk el alkudozni itt a fórumon, mert egyrészt nincsa hatásunk senkire, másrészt meg ha meggebedsz sem megy be egy 8x8 a KC-390-nél kisebb gépbe.
A nehéz technika hordozására alkalmas gép per pillanat a KC-390, és az A400M. Slussz! A C-17-et már nem gyártják, a C-2 meg bár szintén nagyon szimpatikus gép, de nem rendelkezik egy túl komoly taktikai képességekkel. És ezzel kimerültek a NATO-ban újként beszerezhető gépek köre.
A C-130-cal az a probléma, hogy a képességeihez képest elképesztően túl van árazva. Egy AMARG-ból kiásott H modell - ha ajándékba kapjuk, csak a rendberakást, rendszerbe állítást kellene fizetnünk - egy amolyan "magyar narancsként" elláthatná a feladatot, de ez csak időhúzásnak jó. 10 évre minek rendszeresítsünk bármit?
Arról nem is beszélve, hogy ehhez kapásból nem teljesülne szállítható tömeg kritérium.
Akármennyire furcsa is itt az A400M topicban ezt hallanod, de azt gondolom, hogy mindenki aki az A400M-nek szurkol, kicsit hunyorogva, de a KC-390-et is el tudnánk fogadni, mint opciós lehetőséget. Biztosan nem lenne ideális, de józan ésszel belátható, hogy elégségesek lennének a képességei a magyar igényekhez. Én a Boeinggel való szakítást sem érzem nagy problémának, mert a Brazil állam nem fogja csak úgy bárkinek eladni a típust. A Boeinget sem engedte volna be a többségi tulajdonba - a civil részleggel nem kivételeztek, de a KC-390-et meg akarták otthon tartani.
Szóval egy 3 gépes szállítógép vásárlás esetén az üzemeltetési költségek nem igazán számítanak. 20 gépnél már számítana, de 3-nál??? Miközben az Airbusok (A319) legalább annyiból üzemelnek, ha nem drágábban! :rolleyes:
Csak akkor nem értem, hogy miért veszik ezt a "túlárazott típust" és miért nem kell még annak sem az A400, aki a fejlesztését finanszírozta...
Ez kb. akkora bullshit rizsa, mint a LCOE a sok napökörtől. Amikor megkérdezi az ember, hogy miért ott a legdrágább az áram, ahol ezeket a szarokat túltolták, akkor marad a csend és/vagy további rizsa...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az a baj,hogy 3 gép nem ad értelmezhető képességet.3 gép arra elég 100%-os hadrafoghatóság mellett,hogy elvigyen 2 db IFV-t meg a páncelját.Ez semmi.Ez nem érdemi képesség.Ez olyan képesseg ami a papíron megállja a helyét de nincs neki valós tartalma.
A SAC pontosan ennyi géppel képesség! Hiába tud mondjuk egyszerre 2 AMV-t elszállítani - összesen 6-ot -, ezzel még nem fogsz légideszantot végrehajtani.
Ha viszont mindent ide veszünk, a 2db A319-est, a leendő (KC390+) 3db rámpást, valamint a SAC-ot 60 óra erejéig, akkor szerintem akár egy missziós kitelepülést, kinttartózkodást, sőt egy vészhelyzeti kivonást is meg lehet oldani akár a saját rendelkezésre álló eszközökkel - megkockáztatom -, még zászlóalj erővel is akár, értelmezhető időintervallumban!
Szerintem ez képesség!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 282
84 029
113
A SAC pontosan ennyi géppel képesség! Hiába tud mondjuk egyszerre 2 AMV-t elszállítani - összesen 6-ot -, ezzel még nem fogsz légideszantot végrehajtani.
Ha viszont mindent ide veszünk, a 2db A319-est, a leendő (KC390+) 3db rámpást, valamint a SAC-ot 60 óra erejéig, akkor szerintem akár egy missziós kitelepülést, kinttartózkodást, sőt egy vészhelyzeti kivonást is meg lehet oldani akár a saját rendelkezésre álló eszközökkel - megkockáztatom -, még zászlóalj erővel is akár, értelmezhető időintervallumban!
Szerintem ez képesség!

A SAC-az nem úgy működik,hogy te egyszercsak bejelented,hogy sürgősen kell a gép.Innentől kezdve bukott az egész elméleted.
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
W

Wilson

Guest
Csak akkor nem értem, hogy miért veszik ezt a "túlárazott típust" és miért nem kell még annak sem az A400, aki a fejlesztését finanszírozta...
Ez kb. akkora bullshit rizsa, mint a LCOE a sok napökörtől. Amikor megkérdezi az ember, hogy miért ott a legdrágább az áram, ahol ezeket a szarokat túltolták, akkor marad a csend és/vagy további rizsa...

Ha csak szigorúan a számokat nézzük azoknál az országoknál amelyek csökkentették az eredeti darabszámokat a következő a helyzet.
Németország 2010-n 60-ról 53 db csökkentette a darabszámot.
Anglia 25 helyett 22db rendelt
Dél-Afrika mind a 8 db visszamondta.
A többi ország az eredetileg rendelt darabszámra tart igényt,tehát Franciaország 50 db,Spanyolország 27db,Törökország 10 db,Belgium 7db,Luxemburg 1 db.
Tehát szerintem az eredetileg a program kezdetén igényelt darabszámhoz (188 db)képest a végül ténylegesen megrendelt gépek száma(170 db)csak 18 db csökkent,én ezt nem tartom annak a jelének,hogy még annak sem kell aki a fejlesztését finanszírozta,Ehhez a 170 db hozzájön még 4db maláj gép,így jelenleg 174 db Atlas legyártásáról beszélünk amelyből 90 db már kiszállítottak.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Csak akkor nem értem, hogy miért veszik ezt a "túlárazott típust"
Ha itt a C-130-ra gondolsz, akkor visszakérdezek: Miért? Veszik???
Per pillanat 64 gépre van a Lockheednek aktív megrendelése.
Dél Korea-nak 1, Indiának 1 (de az is egy elveszített gép pótlására), Az Emirátusoknak még 12db a 19db-os megrendelésből, és ennyi.
A fennmaradó 50 gép hazai, USA megrendelés. Ha úgy nézzük, 3 éven belül elfogy a szállítandó megrendelés. Jelenleg 21-25 gép között adnak át évente.
Az Új-Zealand-i megrendelések még nem kerültek be a statisztikába. Valószínűleg még nem történt meg az aláírás.
Miközben elveszítették Portugáliát, Brazíliát, és Európa jelentős darabszámait. Spanyolokat, franciákat, angolokat.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A SAC-az nem úgy működik,hogy te egyszercsak bejelented,hogy sürgősen kell a gép.Innentől kezdve bukott az egész elméleted.
Tehát akkor vegyünk több gépet? Mert ha bérled a gépeket, azok sem ugranak. :rolleyes:
Múltkor te mondtad, hogy minek nekünk egyáltalán szállítógép!
Különben de. Múltkor valahol (vagy itt a fórumon, vagy valamelyik SAC-ról szóló cikkben) azt olvastam, hogyha megy az igény, akkor 24-72 órán belül megy a SAC gép. (de javítsatok, ha ennél valaki jobban emlékszik!)
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 281
4 721
113
@pöcshuszár
Értő olvasást! Ha kicsit visszanézel, ott van, hogy ok, taktikai-stratégiai képességet akar az MH; akkor szerintem a két hajtómü miatt szinte bhztosan olcsóbban üzemeltethetőt vegyük meg. Ha bele kell gyömöszölni a nehéztechnikát, akkor nincs kérdés. Illetve egy akkor is van: Miért nem áll már itt egy A400 a német készletből a betonon, kiképzett személyzettel? A pénz megvan rá, a keret, amit a rámpás gépekre szántak, erre több mint elég. 3 gépre kiképzéssel és supporttal meg biztos nem. És akkor a fontosnak mondott rámpás képesség nem szűnt volna meg...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
@pöcshuszár
Értő olvasást! Ha kicsit visszanézel, ott van, hogy ok, taktikai-stratégiai képességet akar az MH; akkor szerintem a két hajtómü miatt szinte bhztosan olcsóbban üzemeltethetőt vegyük meg. Ha bele kell gyömöszölni a nehéztechnikát, akkor nincs kérdés. Illetve egy akkor is van: Miért nem áll már itt egy A400 a német készletből a betonon, kiképzett személyzettel? A pénz megvan rá, a keret, amit a rámpás gépekre szántak, erre több mint elég. 3 gépre kiképzéssel és supporttal meg biztos nem. És akkor a fontosnak mondott rámpás képesség nem szűnt volna meg...
Hányszor kell még leírnom neked, hogy per pillanat nincs felesleges német gép? Szerintem talán nem is lesz. (A BW költségvetésének növelése miatt)
Már egyszer leírtam azt is, hogy a spanyoloktól talán sokkal kellemesebb áron kaphatnánk gépet. De még nekik sincs.
Ne izgulj, szerintem nagyon gyorsan megkapjuk most már a választ a szállítógépekkel kapcsolatban. :)
 
K

kamm

Guest
Elkepeszto, hogy egy eve ugyanazokat a nonszenszeket szajkozod publikusan, hiaba irtuk le 100x mar a valaszt...

Csak akkor nem értem, hogy miért veszik ezt a "túlárazott típust" és miért nem kell még annak sem az A400, aki a fejlesztését finanszírozta...

Jajjj. Az amerikai eladasokat leszamitva jo, ha 10-15 gepet sikerult az utobbi evekben eladni a C-130-bol, de azokat is iszonyu, nyilt amerikai politikai nyomasgyakorlas mellett, nevetsegesen dragan, az Atlasszal egy arban, ami egyertelmuve teszi a gatlastalan, eroszakos lehuzast.

Ezzel szemben az Atlast, ahogy millioan leirtak mar, alapvetoen 6-8 europai orszag maganak tervezte es gyartja, konkretan az eletciklusukat osszehasonlitva ugyanott jar, mint ekkor a C-130 jart csak eppen az elmeroggyant amerikai hadibudzse nelkul, tehat meg impresszivebb. Mar kulso vasarlo is van, pedig aztan az EU-ra barmit lehet mondani, csak azt nem, hogy kardcsortetos, heavy-handed, aggressziv politikai nyomasgyakorlassal eroltetne a termekeit...

Elarulok egy nagy "titkot": ideat Amerikaban az "europai termek" gyakorlatilag automatikusan superiornak szamit a hazaihoz kepest, ez az alapfelteves.
Bezony.

Ez kb. akkora bullshit rizsa, mint a LCOE a sok napökörtől. Amikor megkérdezi az ember, hogy miért ott a legdrágább az áram, ahol ezeket a szarokat túltolták, akkor marad a csend és/vagy további rizsa...

Egyreszt szerintem a kutya nem erti ezt a proli szlenget, probalj meg legalabb utanozni egy kulturembert, ha nem is vagy az, masreszt tenyleg ra kellene szanni azt a par masodpercet es vegiggondolni a mar 100x leirt dolgokat, ez a gyomorbol vagdalkozas nagyon ordernare - raadasul csak magadat jaratod le vele, ti ahogy azt feljebb @laca nagyon frappansan megirta, latszik, hogy nem vagy mernok, de meg designer sem (ez amugy ebben az LCOE kommentben is ordit :p)...
 
  • Tetszik
Reactions: AGRESSOR88
K

kamm

Guest
Az a baj,hogy 3 gép nem ad értelmezhető képességet.3 gép arra elég 100%-os hadrafoghatóság mellett,hogy elvigyen 2 db IFV-t meg a páncelját.Ez semmi.Ez nem érdemi képesség.Ez olyan képesseg ami a papíron megállja a helyét de nincs neki valós tartalma.

Huh? Most volt linkelve feljebb, basszus:

In around a month of operations, the two A400Ms and C-130J delivered approximately 1,5,00 tonnes of aid, the vast majority of that delivered by the Atlas – thanks to its increased airlift capacity over the Hercules. Mixed loads were common, said Wg Cdr Horne: “We had food, water, building materials, shelter kits, DFID aid type-stuff, in among JCBs playing to the volume sizes of the aircraft as well as its lift capacity, and then 54 passengers as well in the side seats.” - Nagyjabol egy honap alatt a ket Atlas es egy C-130J kb 1500 tonna segelyt szortak ki, aminek nagyreszet az Atlas vitte - koszonhetoen a Herculesenel nagyobb szallitasi kapacitasanak.

KETTO Atlas es egyetlen Hercules, 1500 TONNA segelye a vilag masik felere (brit Karib-szigetek, tolunk nem tul messze, direkt UK-bol.)

Mellesleg a mi celpontjaink joval kozelebb vannak, tehat ha mondjuk Maliba kell kivinni cuccokat, akkor egy het alatt ket gep kivisz egy szazadot, annal meg szerintem sosem leszunk jelen sehol nagyobb erovel.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Wilson