Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

A Kuznya egyik kazánja.
1536055375_5713578_original.jpg

1390041088_1184191877.jpg

1498646505_1.jpg

1020923586_0:124:3117:1887_2072x0_60_0_0_61063f6269f48ef94f2778184cd2650c.jpg

rossiiskii-avianosec-admiral-kuznecov-jmgq9wjx-1621299961.jpg
 
Az FSZB megakadályozta az ukrán különleges szolgálatok azon kísérletét, hogy terrortámadást hajtsanak végre az Admiral Kuznyecov repülőgép-hordozó ellen Murmanszkban.

Márciusban megkeresett a hajón szolgáló orosz katonatisztet egy ukrán titkosszolgálati tiszt, aki felajánlotta, hogy nagy jutalom fejében terrortámadást hajt végre a hajón. A tiszt felvette a kapcsolatot az orosz biztonsági hatóságokkal, majd a különleges szolgálatok hadműveleti játékot játszottak a Kijevi ellenfeleikkel.

A terrortámadáshoz az ukrán „kurátorok” a gyújtószerkezet összeszereléséhez szükséges alkatrészeket egy szállítócégen keresztül küldték el, miközben elmondták, hogy a teljes műveletet személyesen a GUR vezetője Budanov felügyelte.

Az ukrán különleges szolgálatok megrendezett felvételt kaptak a hajó ellen megrendezett terrortámadásról, ami után a kurátor abbahagyta a kommunikációt.

Megjegyzés: Az a tény, hogy a Kuzán és a dokkon is dolgoztak ukránok, már régóta mindenki tudta.


Kivételesen jó lett volna, ha sikerrel járnak az ukránok.

Megszabadították volna az Orosz Hadsereget egy feneketlen, és befoltozhatatlan pénznyelőtől és korrupciós fekete lyuktól.
 
Tetszik, hogy az ukrán kolléga az Izvesztyija cikk második felét már nem másolta be, ahol egy másik szakértő arról beszél, hogy a flottának mindenképp szükséges a hordozók üzemeltetése a nagy távolságú feladatok biztosításához, csak nem a Kuznyecov képében. Egyrészt mert a konstrukció is elavult, másrészt a meghajtás megbízhatatlan, harmadrészt 10 éven belül már 50 lesz, így sok tartalék már nincs benne. Helyette egy új, modern hajóegység építését javasolja
В то же время, по мнению научного сотрудника Центра изучения стратегического планирования ИМЭМО РАН Ильи Крамника, авианосцы необходимы российскому флоту для авиаподдержки в дальних походах. Он считает, что на смену «Адмиралу Кузнецову» должен прийти другой корабль.

«Есть мнение, что дальнейшая модернизация и ремонт «Кузнецова» нецелесообразны. Это физически довольно старый корабль. Он имеет достаточно древнюю по конструкции и не самую надежную силовую установку. Кораблю через 10 лет будет 50. Пусть даже он прослужит до 2040 года, это недолго. Поэтому надо с учетом накопленного при эксплуатации «Кузнецова» опыта построить другой корабль. Мы можем это сделать, у нас есть верфи, позволяющие строить корабли таких размеров», — пояснил эксперт.
Ez most megbizseregtette amúgy az érdeklődésemet, hogy csináljak a Kuznyecovról egy videót. Úgyis van egy moszkvateres cikkem 2020-ból a témában, igazából azt kellene felfrissítsem és készen vagyunk. Következő videó tankgyártás témában lesz, utána belefér
 
Tetszik, hogy az ukrán kolléga az Izvesztyija cikk második felét már nem másolta be, ahol egy másik szakértő arról beszél, hogy a flottának mindenképp szükséges a hordozók üzemeltetése a nagy távolságú feladatok biztosításához, csak nem a Kuznyecov képében. Egyrészt mert a konstrukció is elavult, másrészt a meghajtás megbízhatatlan, harmadrészt 10 éven belül már 50 lesz, így sok tartalék már nincs benne. Helyette egy új, modern hajóegység építését javasolja

Ez most megbizseregtette amúgy az érdeklődésemet, hogy csináljak a Kuznyecovról egy videót. Úgyis van egy moszkvateres cikkem 2020-ból a témában, igazából azt kellene felfrissítsem és készen vagyunk. Következő videó tankgyártás témában lesz, utána belefér
Az orosz ipar képes legyártani egy hordozót a következő tíz évben, aztán ellátni repülőkkel? Én nem hiszek ebben, a Mistralokat sem tudták pótolni, pedig talán azok terveit meg is kapták, de az iparuk nem képes rá.
Szerintem annyi minden van ami fontosabb nekik, hogy teljesen felesleges hordozóra áldozniuk.
 
Az orosz ipar képes legyártani egy hordozót a következő tíz évben, aztán ellátni repülőkkel? Én nem hiszek ebben, a Mistralokat sem tudták pótolni, pedig talán azok terveit meg is kapták, de az iparuk nem képes rá.
Szerintem annyi minden van ami fontosabb nekik, hogy teljesen felesleges hordozóra áldozniuk.
Nem.
 
  • Tetszik
Reactions: gepard145
Az orosz ipar képes legyártani egy hordozót a következő tíz évben, aztán ellátni repülőkkel? Én nem hiszek ebben, a Mistralokat sem tudták pótolni, pedig talán azok terveit meg is kapták, de az iparuk nem képes rá.
Szerintem annyi minden van ami fontosabb nekik, hogy teljesen felesleges hordozóra áldozniuk.
A Mistralok pótlása folyamatban van, ahol a krími Zalív hajógyárban épül a Projekt 23900 osztályú Mitrofan Moszkalenko és az Ivan Rogov 30 ezer tonnás vízkiszorítással. Elvileg 2028-29-re lehetnek majd nagyjából készen
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Plusz a Mitrofan Moszkalenko lesz a Fekete-tengeri Flotta zászlóshajója ha elkészül

A repülőkkel való ellátás már egy jobb kérdés, mert 4. gent rápakolni jelen helyzetben pénzkidobással érne fel, szóval maradt a navanizált Szu-57 a Szu-33 módjára (beszéltek róla, de eddig semmi konkrétum) vagy a navanizált Szu-75. Igaz ahhoz meg egyáltalán készen kellene lennie az alap típusnak. Illetve lehet a török megoldást is választani, hogy teleszórjuk a fedélzetet drónokkal (navanizált Ohotnyik?), de az sem jelent mindenre kiterjedő megoldást.

A hordozó megépítésével a jelenlegi projektek haladási üteme alapján érdemes legalább egy 10-12 évvel számoljunk (plusz esetleges késések), amit aligha fognak az ukrajnai háború vége előtt elkezdeni. Illetve ami égetőbb probléma, az a felszíni flotta életkora, ahol én személy szerint előbb pótolnám a rombolókat és a kékvízi flottához tartozó egységeket, mintsem hordozóval szórakoznék.

Szóval lehet a végén presztízsből mégis csak megtartják a Kuznyát egy tessék-lássék felújítás mellettt kibekkelve az időt a 2030-as évek második feléig vagy épp 2040 utánig.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.