Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Inkább azt mondjátok meg nekem,hogy miért van még rajta SZU-33?Ekkora lenne a Szuhoj befolyása,hogy egy nyilvánvalóan elavult és alkalmatlan gépet a hajóra tudott rakni úgy,hogy már van egy sokkal potensebb és modernebb gép is az orosz haditengerészetnél(Amíg nem volt a MIG-29K/KUB addig csak csak megértette az ember)?
Mig-ekből még nem tudnak ennyit összeszedni, szerintem, Szu-33 viszont nem régen modernizáltak, gondolom, valamennyivel többet tudnak.
 
Szerintem még kirepülik a technikát, meg a Szu-33-as pilóták járzassága addig is él még. Plusz a Mig-29K/KUB még új nekik, így jó ott a megszokott, és ismert technika.
A többivel egyetértünk! :)


Felesleges volt őket nagyjavítani,többet ártanak mint használnak.
 
Mig-ekből még nem tudnak ennyit összeszedni, szerintem, Szu-33 viszont nem régen modernizáltak, gondolom, valamennyivel többet tudnak.

24 gépet rendeltek az oroszok ez 2 századnyi mennyiség a nyakamat teszem rá,hogy nem 4 gépet adott át 3 év alatt a MIG,de arra is angy pénzt mernék tenni,hogy nem csak kopasz hajózókat képeznek ki az új gépekre hanem van egy halom MIG-29 pilóta akikre már nincs szükség a légierőnél és szivesen látják őket a haditengerészetnél.
 
24 gépet rendeltek az oroszok ez 2 századnyi mennyiség a nyakamat teszem rá,hogy nem 4 gépet adott át 3 év alatt a MIG,de arra is angy pénzt mernék tenni,hogy nem csak kopasz hajózókat képeznek ki az új gépekre hanem van egy halom MIG-29 pilóta akikre már nincs szükség a légierőnél és szivesen látják őket a haditengerészetnél.
Én annyira pontosan nem tudok,.... csak belenéztem orosz wikipedi-be.... ott az van, hogy 2016-ban 2 db Mig-29K és 2 db Mig-29KUB szolgalatban.... https://ru.wikipedia.org/wiki/МиГ-29
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus
Én annyira pontosan nem tudok,.... csak belenéztem orosz wikipedi-be.... ott az van, hogy 2016-ban 2 db Mig-29K és 2 db Mig-29KUB szolgalatban.... https://ru.wikipedia.org/wiki/МиГ-29

Ez a szolgálat az a szolgálat, ami most a hajó fedélzetén van. De Szeveromorszk-3-ban közel húsz gép üzemel, valamilyen státusszal.

Amúgy ha másért nem, legalább a szép festésért már megérte rendbe rakni azt a pár Szu-33-ast:

199969.jpg


199340.jpg


Ki tudja, talán még a hajtóművüket is lecserélték, mert ezen a képen úgy fest, elég egyenletes még a keró eloszlása a forszázskollektoroknál. Később aztán bekokszosodik a csőhálózat, belesül a kerozin, akkor a láng inkább az alsó szegmensben lesz sűrűbb. Nem hiszem, hogy a 33-asok megkapták volna a Szaljut-féle AL-31FM-1-et, ami a Szu-27SzM3-asokban, Szu-34-esekben és Szu-30M2-esekben van, mivel azok nincsenek ellátva korrózióvédelemmel, mint az AL-31F-3Sz-ek. Ez utóbbiak viszont valamivel gyengébbek.
 
Mennyi időt tud a levegőben tölteni a Szu-33 illetve a MiG-29K, ha "csak" az a feladata, hogy a harccsoport védelmét lássa el?
 
Az összes gépre értettem.
Nekem ez inkább tűnik AKU-470-esnek ebből a szögből. A pilon hátsó túlnyúlása a rögzítés mögött az R-27-esek indítójának sajátja. Az AKU-170-es nem ilyen.

A 84-es gép 2013 -ban esett át modernizáción, képes indítani H-29T, H-29L, Х-31 és H-59M rakétákat, KAB-500Kr irányított bombát és elvileg RVV-AE/SzD indítására is képes.
Ezenkívul 2013-2014-ben a 67,85,88 oldalszámú volt modernizálva. Idén augusztusban, szeptemberben a RP-en -képeken megjelent újfestésu gépek kozul eddig egyet sem láttam a Kuznyecovon.
 
Csak azért kérdem, mert volt egy ilyen párbeszéd, hogy:

"...
Python írta
Szerintem még kirepülik a technikát, meg a Szu-33-as pilóták járzassága addig is él még. Plusz a Mig-29K/KUB még új nekik, így jó ott a megszokott, és ismert technika.
A többivel egyetértünk! :)
Dudi írta:
Felesleges volt őket nagyjavítani,többet ártanak mint használnak..."

Ha időben többet képesek a levegőben tölteni a Szuhojok, mint a MiG-ek, akkor laikus véleményem szerint van ráció az ez irányú alkalmazásában.
Aztán még nehogy az is kiderüljön, hogy a Szuhoj is tud érdemi fegyverterheléssel felszállni a Kuznyecovról...

...itt meg jöhet a véget nem érő vita, hogy kinek mi számít érdeminek...;)
 
A 84-es gép 2013 -ban esett át modernizáción, képes indítani H-29T, H-29L, Х-31 és H-59M rakétákat, KAB-500Kr irányított bombát és elvileg RVV-AE/SzD indítására is képes.
Ezenkívul 2013-2014-ben a 67,85,88 oldalszámú volt modernizálva. Idén augusztusban, szeptemberben a RP-en -képeken megjelent újfestésu gépek kozul eddig egyet sem láttam a Kuznyecovon.

A képen a 87-es van. Azonban én úgy tudom, hogy a fenti képességeket lehetővé tevő Szu-33M program megrendelés hiányában elmaradt, egyetlen gépet alakítottak át, félig-meddig. Az említett nagyjavítást követően a műszerfal sem változott, márpedig a fentebb említett fegyverzethez legalább egy multifunkciós képernyőre szükség van.
Én úgy tudom, hogy a besugárzásjelző került csak beépítésre, de ez eleve egy régi-régi restanciája volt a KnAAPO/KnAAZ-nak.

Amúgy a belső két pilon nem ok nélkül került le végleg a Szu-33-asokról. Ennél a verziónál ugyanis nem csak az osztott flaperon a különbség a mechanizációt tekintve, hanem a valamivel nagyobb felületű lehajtható belépőél is. Látható, hogy a belső pilonra függesztett R-27-es vezérsíkjainak az előreinduláskor már kevés hely marad, ha a belépőélt a vezérlés kitéríti (mert például állásszögön van a gép):

581.jpg


3367.jpg


Itt van pár a 2013-ban nagyjavítottak közül:

706.jpg


631.jpg


543.jpg


541.jpg


547.jpg
 
Én a videoról beszéltem. Ott van a hajón a 84-es
Elvileg javításon-kissebb modernizáción (besugárzásjelzo) mind a 20 gép átesett . Viszont utána volt még egy csomag , de pontosan mit kapott a 4 gép nem ismert.
Ahogyan arról sincs info, hogy a nyáron javított-modernizált gépek -az SzVP-24 mellett még mit kaptak.
 
A 2013-2014-ben javított-modernizált gépek elvileg ezt kapták(benne hajtomu csere is)
"свежую" покраску,
установку станции Л-150,
установку спутниковой навигационной системы,
замену двигателей на АЛ-31Ф-М1
Увеличение на ресурса: до 700 часов или 1500 посадок
Срок до первого капитального ремонта: 16 лет
 
Ez az egyetlen kép egy videóból van, ami egy riporthoz készült, ami arról szól, hogy egy Szu-33-ason modernizációs munkákat végeztek, vagy épp végeznek. Jópár évvel ezelőtt. Már akkor se volt biztos benne senki, hogy ez lenne-e a Szu-33M műszerfala, mivel nagyon hasonlít az orosz Szu-30M2-esekéhez, melyek nagyon is valósak és épp a riport idején volt velük tele a hangár. Akkor készült ugyanis az első 16 gép.

A precíziós fegyverzet integrációját azért kezelem fenntartásokkal, mivel a felsorolt eszközök majdnem mindegyike az AKU-58-as sínről indul, de én még soha egyetlen képet se láttam, amin a Szu-33-as, vagy akárcsak a Szu-27K, netán T-10K szárnyai, vagy törzse alatt ilyen lett volna.
Ha most már hajókáznak a modernizált gépekkel, akkor pláne nem értem, hogy miért nincs szerelve legalább a sín, hiszen azt is be kell gyakorolni.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
  • Tetszik
Reactions: Python