Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Kell a cirkusz. Ennyi. Régen is voltak hajózgatások, a kutyát nem érdekelte akkor. Ettől az "erőtől" nem parázik sem a NATO sem az USA.
Én inkább hisztériának gondolom, és amolyan tömeghisztéria keltésnek használják a dolgot. Igen, máskor is hajóztak arrafelé már orosz hajók, még akár ütőképesebbek is. A Nagy Péter is ott van mellette , de arról nagy a hallgatás. Vagy csak egy hordozó üti meg az ingerküszöböt?
 
  • Tetszik
Reactions: mirella
Én inkább hisztériának gondolom, és amolyan tömeghisztéria keltésnek használják a dolgot. Igen, máskor is hajóztak arrafelé már orosz hajók, még akár ütőképesebbek is. A Nagy Péter is ott van mellette , de arról nagy a hallgatás. Vagy csak egy hordozó üti meg az ingerküszöböt?
A tengeralattjárót(kat) sincs sok infó, csak találgatások, pedig egy nukikkal megpakolt nem sok reakció időt hagyna a Földközi-tenger környékén ( nem mintha ez bárkinél is szóba jöhetne ). Ugyanakkor most találkoztam ezzel a cikkel: http://www.spiegel.de/international...ar-weapons-on-german-submarines-a-836671.html , miszerint a Dolphin II-eseken akár atomtöltet is lehet. Még a https://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin-class_submarine szerint is van ennek alapja. Kicsit körülményesen, de a Földközi-tengeren kószáló tengók száma és képessége is érdekelne, nem csak azok akik a felszínen úszkálnak.
 
Nagy kérdés az SzVP-24-el kapcsolatban , hogy milyen muszereket építettek be, illetve hol fog megjelenni az információ . Egy kiegészíto displayen vagy csak EKP-NT-n

Így van a Szu-25-on (MAKSZ-2015)

0_a36c9_e6bc2a81_orig


Ez pedig az EKP-NT
1390037550_IMG_5474.jpg
Az alsó, pilótakabinos kép megjelent pl. 2016. szeptember 8.

Elemzés:

"Палубные «Фланкеры» получают «Гефест»: первые шаги в модернизации 279-го ОКИАП. Достаточны ли меры?"

Google fordít:

"Deck "Flanker" get "Héphaisztosz": az első lépéseket a modernizáció a 279. OKIAP. hogy az intézkedések elegendőek?"

https://topwar.ru/100203-palubnye-f...nizacii-279-go-okiap-dostatochny-li-mery.html

 
Amit én látok, az annyi, hogy a MiG-29KR-ek a videón egy PTB-2150-es nagy törzs alatti tartállyal repülnek már most.
Viszont mindegyik gépen rajta van a szárny alatti belső pozíción a PTB-1150-es tartály jellegzetes pilonja (a háttérben az egyik álló gépre már egy ilyen tartályt is felraktak a kettőből), emellett van két bombák függesztésére alkalmas tartó, két AKU-170-es sín az R-77-esekhez és két további indító az R-73-asokhoz.

Ebből ezek után jó közelítéssel ki lehet sakkozni a típus szíriai fronton várható feladatkörét.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python
Az angol szaksajtóban megjelent egy állítás, miszerint a Kuznyecov egyebek - gondolom az alap Ka-27/29/31 helikopterek - között a következő gépekkel a fedélzetén tart Szíria felé:
- 10db modernizált (SzVP-24) Szu-33
- 4db MiG-29KR/KUBR
- 4db Ka-52K

Ez igaz lehet, vagy csak puszta találgatás?
Van valami hivatalos orosz infó arról, hogy mi a repülőwing összetétele?
 
Ami nagy szó és ami érdekes az a ka-52k- új Hermes rakéta kipróbálása lesz engem ennyi érdekel a kuznyecov sztoriból .
Az svp-24 már szerepelt .
 
Szerintem nem vontatàs. Túl rövid a vontatókötél. Kettőt làtni, egy helyett. Hàtrafelé nem szoktak vontatni. A kisebbik hajó nem vontató. Persze még én is tèvedhetek:cool:
 
Hàt bizony nyugtalan tengeren igy tankolni szerintem lehetetlen. Sokkal praktikusabb a " szokàsos" egymàs mellett haladàs.
És közben a vontató parkol Kreta mellett.
 
Hàt bizony nyugtalan tengeren igy tankolni szerintem lehetetlen. Sokkal praktikusabb a " szokàsos" egymàs mellett haladàs.
És közben a vontató parkol Kreta mellett.
Ahogy mondtam, nem vagyok tengerész, és meg is adom azt amit mondasz a tankolással kapcsolatban, valóban úgy logikus ahogy mondod, de nekem pont ugyan ilyen fura lenne laikusként a hátrafelé vontatás is. Ki fog derülni. Azon csodálkozom viszont, hogy az angolszász sajtó még nincs tele vele, csak egy Ukrán volt az, amelyik ezt ELŐSZÖR meg tudta szellőztetni.
 
Szerintem ez nem vontatás, seggel hátrafelé csak az orrán sérült hajót szokás vontatni mert problémás lenne a vontatmány kormányzása. Ráadásul egyik hajónak sincs orrhulláma, se a hajócsavarok működésének farhullám-nyoma, úgyhogy ezek szerintem állnak egyhelyben, legfeljebb a kisebb hajó min-csavarfordulattal a köteleket tartja kifeszítve. Akkor pedig ez szerintem inkább tankolást jelenthet.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Na, ha türelmesebb vagyok végigolvashattam volna a többieket, akkor nem koptattam volna fölöslegesen a billentyűimet :-)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Itt volt írva, hogy tankolás.
https://forum.htka.hu/threads/biztpol-szíriai-helyzet.396/page-1822

Mivel usa,nato zsarolásra a Kuznyecov nem tankolhatott a spanyol Ceutában se Máltán, az oroszok Algériához fordultak, de a zsarolás miatt ok sem akarták a Kuznyecovot algériai kikotoben,így egy kompromisszum keretében a Kuznyát Marokkó partjainál(kép) tankolta meg a Dubna majd az lehajózott Algériába uzemanyagért.