Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Minek ez a rinyálás, ha megnézed a fedélzeti videókat láthatod, hogy még véletlenül sincs leélve ez a hajó.Azért, mert nem jenki szinvilág a festése, nem jenki technika üzemel rajta, meg nem nyugati a fegyverzete (mert ennek legalább az is van!) és nem nyugati eljárásokkal dolgozik a jónép rajta még NEM trágya. A vaknak is világos, hogy első - s lehet utolsó - bevetésén kipróbálják rendesen a gyakorlatban,... elő is jön minden, ami anno elő jött más hordozókon is. Alapos - és éles - gyakorlat ez a hajózóknak, a logisztikának is, stb...
25 évre építették. Mikor is? Hiába festik ki.
 
A lendület képletéből adódóan, bizony a tömegnél fontosabb a sebesség. A Mig nagyobb erővel tépi mint a Szuhoj hiába könnyebb, ha 40 km/h val gyorsabban érkezik.
(280/240)^2=1.36 vagyis 36 százalékkal lenne nagyobb energiája egy ugyanolyan tömegű gépnek ha 240 helyett 280 km/h-val érkezik, vagy megfordítva 36%-al nehezebb gépnek lesz ugyanannyi mozgási energiája 240km/h-val mint a kisebb gépnek 280km/h-val. A feltöltött tömege a 33-masnak 61%-kal nagyobb, a max felszállási tömege meg 35%-kal. Az üres Mig-29K-ra nem kaptam adatot, de az alap Mig-29-hez ha hozzaadok még 10%-ot, akkor abba bele kell férjen szerintem. Ott a az eltérés 52%, ha beleszámolok mindkét gépbe még 1-1 tonna üzemanyagot, akkor 48%-al nehezebb a Szuhoj. Egyszerűen nincs ahogy nagyobb energiával megérkezzen a 29-es.
 
25 évre építették. Mikor is? Hiába festik ki.

Nem azt mondtam, hogy korunk csúcstechnikája, ... Csak azt hogy nem "trágya"! A világ országainak hány százalékának van ilyen "trágyája"?! Nyilván, ha Oo gazdasága is olyan hadigépezet elven működött volna/működne mint az Usa-é, lenne mit hasonlítani...mert a világ másik felét ők cseszték volna szét...(ahogyan azt tette ugyebár az Usa). De ez más téma...
 
  • Tetszik
Reactions: tindalos
A gyakorlás meg élesben repülni valóban kioldott éles bombateherrel nagyon nem ugyan az. Lehet egy életen keresztül céltáblára lövöldözni egy lövész klubban, aztán sokan mikor nem embert, csak egy szarvast kéne ledurrantani utána élesben, úgy hogy céltáblára kiválóan lőnek, "megmagyarázhatatlan okból" elfelejtenek lőni. Itt meg a bomba oldása közben még az is benne van, mint tudjuk, hogy lelőnek, és meghalsz. Olyan lehetőség ez a valós hibák/harceljárások gyakorlására, miközben minden leoldott bomba ami talál terroristát az jótékony, hogy hasonló helyzetet valószínű senki sem hagyott volna ki. Ahogy mondtam, szerintem is blama, egyértelmű blama, de pont megértem hogy miért vannak ott. Feltárni a hibákat, és a lehető legtöbb hasznot kisajtolni egy amúgy rohadt drága fegyverrendszerből. Ez arcul csapta most őket, ebben biztos lehetsz, de ebből lehet tanulni.

Nem a bombaoldásról van szó! Hanem a hajófedélzeti üzemről és a hajóról... Vannak szárazföldi reptereik Szíriában, nem?
 
Nem a bombaoldásról van szó! Hanem a hajófedélzeti üzemről és a hajóról... Vannak szárazföldi reptereik Szíriában, nem?
Persze hogy van. Volt is hogy onnan mennek nagyobb teherrel, több üzemanyaggal. De a Mig-29/Szu-33 al pont ez a lényeg, hogy gyakorolják hogy milyen élesben nagy intenzitással le felszállni, ezt kiszolgálni a logisztikának. Egy gyakorlaton sosem csinálnák ezt ennyi ideig, ilyen intenzitással. Pont azért itt jön ki az éles üzemben minden hiányosság, nem egy fél napos gyakorlaton.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and cinikus
Mindig a pozitívumokat kell nézni, a katapultülések jól végzik a dolgukat a Gripenével szemben.
Tulajdonképpen milyen típusú katapultülés van a mig és a szu-ban.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Én amellett voltam,hogy van elég komoly harcértéke a Kuznyecovnak ha csak MIG van rajta de azt az álmomban sem gondoltam,hogy fékezőköteleken spórolnak...Így felesleg bármit is erőlködni.
 
Én amellett voltam,hogy van elég komoly harcértéke a Kuznyecovnak ha csak MIG van rajta de azt az álmomban sem gondoltam,hogy fékezőköteleken spórolnak...Így felesleg bármit is erőlködni.
Azért a valóság nem biztos hogy ez, hogy a fékezőkötél, 2x. A mai az kb. még leírva sem volt sehol egyértelműen, hogy arra vezethető vissza.
 
Nem bírja az intenzív terhelést még a szovjet idokben gyártott acélkotél....

Kár mindkét gépért.
Ezt azért nem hiszem, mert már jó sokszor elszaggatták a köteleket, ezek biztos, hogy újabbak. A hajó negyed százados, ha volt is raktáron még eredeti szovjet kötél (ugyan miért gyártottak volna akkor le előre ekkora mennyiséget?), már rég kukázták. Ezek biztos újabb kötelek, csak az új faktor a történetben az új gép és a több repülés.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti
Ezt azért nem hiszem, mert már jó sokszor elszaggatták a köteleket, ezek biztos, hogy újabbak. A hajó negyed százados, ha volt is raktáron még eredeti szovjet kötél (ugyan miért gyártottak volna akkor le előre ekkora mennyiséget?), már rég kukázták. Ezek biztos újabb kötelek, csak az új faktor a történetben az új gép és a több repülés.
Kb az a kötél a legolcsóbb fogyóeszköz azon a hajón naponta is cserélhetnék...
Ha valóban a kötél az ok akkor ott a fejekben van baj!
 
Ezt azért nem hiszem, mert már jó sokszor elszaggatták a köteleket, ezek biztos, hogy újabbak. A hajó negyed százados, ha volt is raktáron még eredeti szovjet kötél (ugyan miért gyártottak volna akkor le előre ekkora mennyiséget?), már rég kukázták. Ezek biztos újabb kötelek, csak az új faktor a történetben az új gép és a több repülés.

Akkor egy kis olvasnivaló:
По своей конструкции сам аэрофинишер "Адмирала Кузнецова" представляет собой четыре стальных троса, натянутых поперек посадочной полосы на угловой палубе через равные 12-метровые промежутки. Обрыв троса при летных операциях считается регулярной нештатной ситуацией, и конструкция аэрофинишера предусматривает возможность оперативной замены - за считанные минуты.

Но тут есть один нюанс, который стоит учитывать при рассмотрении этих случаев. Еще при постройке авианесущих крейсеров этой серии в СССР на Николаевском судостроительном заводе конструкторами высказывались претензии по качеству исполнения этих самых злополучных тросов. Кроме того, есть сведения (хотя называть их полностью достоверными сложно), что после развала Советского Союза вся техническая документация именно по этому узлу осталась в Николаеве и качество ремонта и обслуживания из-за этого оставались в России на очень низком уровне.

Кстати, это прекрасно понимает и командование флота - так, в капитальный ремонт крейсера, который намечен на первый квартал 2017 года (из-за недостатка финансирования он откладывался уже несколько раз) - сразу после возвращения корабля с боевой службы в Средиземном море - в числе работ включены замена палубного настила и тормозных машин аэрофинишеров.

После этих двух потерь ценность российского авианосца в ходе войны в Сирии стремительно приближается к нулю. Ведь те же Су-33 представляют собой фактически чистые перехватчики, не располагающие управляемым вооружением для ударов по защищенным наземным объектам или боевым кораблям противника. И пока целей для них нет и, по всей видимости, до конца эпопеи их не предвидится.
http://www.dsnews.ua/world/a-samole...-ukrainskiy-sled-v-katastrofah-05122016140000
 
Kb az a kötél a legolcsóbb fogyóeszköz azon a hajón naponta is cserélhetnék...
Ha valóban a kötél az ok akkor ott a fejekben van baj!
Vagy a tapasztalatlanságban. Ahogy írtam már másnak is, szinte biztos hogy ekkora intenzitással soha nem használták még ezt a hajót, annak minden felszerelésére, így a kötelekre is értve. Valamit tény, hogy nagyon elkeféltek. Üzemeltetésből eddig lebőgtek, van mit kivizsgálni, javítani.