Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

Bár a hivatalos internetes források szerint a Zhuk-M(E), 2 földi célpontot képes követni egyszerre.
Ami nem feltétlen jelenti, azt hogy GPS koordinátákat képes adni az álló cépontokról, de TV vezérlésű fegyverek szimultán alkalmazását jelentheti a megfelelő körulmények között.
 
<blockquote rel="rudi">Már amennyiben olyan dolognak akarod a koordinátáját meghatározni mint pl. egy híd a folyón.
Ha pedig olyannak mint egy sátortábor a sivatagban - aminek nem igen van radar kontrasztja - akkor marad a konténer és a lézer.
Marhára költséghatékonynak és életszerűnek tűnik vadász(bombázó)gépeket sátorfelderítésre küldeni, de nem vitatom, hogy neked van igazad. :)</blockquote>

Akkor mondok még egy példát.
Barlangokat bombázni B-52-ről az afgán hegyekben mennyire tűnik életszerűnek vagy költséghatékonynak?
(komoly? költséghatékony? szerinted melyik tábornok szokott egy háborúban költséghatékonysági számításokat végezni?)

Egyébként persze... ha a SAR képen látszik a cél feltételezhetően tud GPS koordinátát is számolni rá a rendszer.
Ettől függetlenül viszont mind a Sniper, mind a Litening konténerekre azt írják hogy szintén tudnak GPS koordinátákat számolni. (a Democlesról és a SAPSAN-ról eddig nem olvastam ilyen infót)

Gondolom jól jöhet az ilyen képesség (is)ha nincs SAR kép.
 
N-011M Bars ról ezt találtam

Air-to-ground modes
Real beam mapping
DBS mapping
SAR mapping
Moving ground target selection
Measuring of ground target <b>coordinates</b> and
tracking up to 2 ground targets
Range, a railroad bridge: 80-120km
Range, group of tanks: 40-50km
Best resolution in SAR mode: 10m
 
Nehogy már ennyire gyenge lenne a radar. 30+ éves AN/APG-70 tudott 5 méternél jöbb SAR felbontást 30 km távolságon belül.
 
Egy dolog a felbontás és más dolog a koordináta mérés pontossága. Radarral minden csúcstechnika ellenére nagyságrenddel nagyobb a mérési hiba, mint optikai eszközökkel. Ezen kívül ott van még a saját helyzet meghatározás hibája és frissítési gyakorisága, valamint a folyamat időigényéből és a gép mozgásából adódó hiba.

De az oroszok nem is bonyolítják úgy túl a kérdést, mint itt egyesek. Ha puha a célpont, akkor ledobnak mondjuk 4 db kellően nagy megsemmisítési zónájú, olcsó irányítás nélküli bombát. Vagy pár kazettás bombát. Kemény célpontra meg van TV/infra irányítású rakéta és bomba, külső célmegjelölő (pl: robotrepülő) alávilágtásával lézeres rakéta és nem kell hozzá célmegjelölő, vagy a jó öreg rádió távirányított rakéták.

Szíriában a legtöbb célpontjuk puha. Azokra nem pazarolják a drága fegyvereket.
 
Egyáltalán minek menne Szíriába a Kuznyecov? Nem egyszerűbb még egy szír repteret használatba venni az oroszoknak? Többszörösét érné, mint a Kuznyecov.

Egyébként a Kuznyecov gépeinek nem kell csapást mérniük. Átvehetik a vadászfedezetet is (legalább részlegesen) hogy tehermentesítsék az ott lévő több feladatos gépeket, amelyek azután hatékonyabban mérik a csapásokat. Azt pedig a Kuznyecov bármelyik gépe tudja (mindegy hogy Szu-33, Mig-29KUB, vagy Szu-25), amit most a Szu-24-esek legtöbbször csinálnak, hogy bevetésenként jellemzően 4, vagy max. 8 db OFAB bombát ledobnak közepes magaságból 1-2 célra.

Csak éppen ezért luxus oda vinni a hajót.

A Kuznyecov odavitele erödemonstracionak sem szukseges, nem uj fegyver, es kb minden erintett fel tudja, hogy mennyire keveset er jelen formajaban. A Mig-29K odavitele mellett erös erv viszont, hogy az indiaiak most hezitalnak a következö rep.hordozojuk gepein, es az oroszok eladasi eselyeit javithatna egy eredmenyes tuzkeresztseg. Szerintem ha megis lehajoznak oda azzal a lepukkant romhalmazzal, az csak emiatt fog törtenni.
 
<blockquote rel="laiki">Egyáltalán minek menne Szíriába a Kuznyecov? Nem egyszerűbb még egy szír repteret használatba venni az oroszoknak? Többszörösét érné, mint a Kuznyecov.

Egyébként a Kuznyecov gépeinek nem kell csapást mérniük. Átvehetik a vadászfedezetet is (legalább részlegesen) hogy tehermentesítsék az ott lévő több feladatos gépeket, amelyek azután hatékonyabban mérik a csapásokat. Azt pedig a Kuznyecov bármelyik gépe tudja (mindegy hogy Szu-33, Mig-29KUB, vagy Szu-25), amit most a Szu-24-esek legtöbbször csinálnak, hogy bevetésenként jellemzően 4, vagy max. 8 db OFAB bombát ledobnak közepes magaságból 1-2 célra.

Csak éppen ezért luxus oda vinni a hajót.

A Kuznyecov odavitele erödemonstracionak sem szukseges, nem uj fegyver, es kb minden erintett fel tudja, hogy mennyire keveset er jelen formajaban. A Mig-29K odavitele mellett erös erv viszont, hogy az indiaiak most hezitalnak a következö rep.hordozojuk gepein, es az oroszok eladasi eselyeit javithatna egy eredmenyes tuzkeresztseg. Szerintem ha megis lehajoznak oda azzal a lepukkant romhalmazzal, az csak emiatt fog törtenni.</blockquote>

Odaviszik, mert otthon ezt jól lehet eladni a médiában, másrészt a törököknek is húzzák vele kicsit az agyát.
Egyúttal további tapasztalatszerzésre is használják a kiruccanást.

Szerintem az oroszok továbbra sem tettek le új hordozó(k) építéséről, addig is kihasználják a lehetőséget arra, hogy kellő időben a Kuznyecovtól is megszabadulhassanak jó referenciával.
Ha konteózni akarnék akkor azt mondanám, hogy kapott egyet Kína, egyet India, felkészül: Irán.
 
Kína azért az ukránoktól kapta, és eredetileg mint kaszinót. Most persze mindenki ezen röhög, de akkor még ez a verzió sem volt teljesen kizárt.
 
Kína azért az ukránoktól kapta, és eredetileg mint kaszinót. Most persze mindenki ezen röhög, de akkor még ez a verzió sem volt teljesen kizárt.

Tudom, hogy technikaliag már az ukránoktól kapta. A mondandóm lényege az exSzovjet haditechnika újrahasznosítása és annak mikéntje volt.
A kaszinó sztori csak annak nem volt büdös, aki a holdról jött. A törökök, meg az egyiptomiak levágták rögtön, hogy mi a pálya, szívóztak is rendesen.

Azon viszont konkrétan csodálkozom, hogy a kínaiaknál van a Kijev és Minszk is 'oszt nem kezdtek velük semmi komolyat, azon kívül, hogy mutogatják mindenféle népeknek. (csak sejtem, de akkora krepecs lehet mindkettő, hogy csak vásári mutatványnak jó? akkor meg minek vették meg? érthetetlen...)
 
Dehogynem csinálnak velük semmit. Hotel meg tematikus park lett belőlük. Ezért sem volt teljesen kizárható, hogy a Varyag nem így végzi. Semmi nem volt benne. Egy hatalmas, üres acélteknő volt.
Tematikus park:
https://youtu.be/VFifAs-mHkM
Hotel. Egészen ügyesen berendezték
http://www.gizmag.com/aircraft-carrier-hotel-opens/21617/
 
Kuznya
qob2--7Hm8U.jpg

RolL84pl3KQ.jpg

r6cmQ0o2Jc8.jpg

brndHsHBWXU.jpg

PB_8rZHfzu0.jpg

IugHVGoU6t0.jpg

blXnBqAZCXg.jpg

FOb1OJYzxUE.jpg

kgEZVZarCR4.jpg

ssizs3ThT3Y.jpg
 
A jó öreg 65 éves VK-1 még mindig működik a hajófedélzeten is - mint jégtelenítő hőfúvó! :-)
 
Mint ismert az Admiral Kuznyecov nyár végén a Foldkozi-tengerre indul, hogy októbertol átvegye az ottani kotelék vezetését. Mint kiderult az orosz vezérkar már részletesen kidolgozta a hordozó gépeinek bevetési tervét a terroristák ellen Szíriában. Eszerint a hordozón lévo gépek szorosan egyuttmukodve a hmeimimi bázison lévo orosz gépekkel kozosen fognak bevetéseket végrehajtani. A Kuznyecovon 15 Szu-33 és Mig-29K/KUB , 10 Ka-52K,Ka-27,Ka-31 gép lesz. A bevetéseket október vége-január vége-február elejéig fogják végrehajtani. Majd a Kuznyecov hazatér és március-áprilisban(2017) kellene a hordozónak Szeverodvinszkve mennie a javítási-modernizációs munkálatok megkezdésére.

Július 1-tol a repulési teszteket végzi a Barentsz -tengeren az Admiral Kuznyecov.

3317660_original.jpg