Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
23-4426801-16-1218f.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 244
24 250
113
A Kuznyecov hordozó pozíciója 5 órával ezelőtt: Dél-nyugat Kréta. Forrás: AIS (MarineTraffic) /
Nem csak szétnézni mentek Szíriába, hanem információt begyűjteni az útvonal során. No meg úgy gondolom, hogy a tengeralattjáró hadviselés egyes formái is gyakorlásra kerültek - kalandorok kíméljenek. :):)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Kuznyecov első éles harci alkalmazása kudarcnak tekinthető. A fedélzetén lévő repülő alakulat két hónap alatt mindösszesen 420 harci bevetést teljesített, amelyek során kb. 1200 bombát dobtak le, de ez az orosz sajtóközleménnyel ellentétben természetesen nem jelentette ugyanennyi célpont megsemmisítését. További 750 felszállásra került sor nem harci feladattal (kutató-mentő, szállító, felderítő) , de ezek zömét a helikopterek végezték. A Szu-33-asok és MiG-29-esek tehát napi átlagban mindössze hét bevetést voltak képesek kivitelezni, ami egy repülőgép hordozó elvárt képességeihez képest teljességgel elégtelen.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 504
113
https://forum.htka.hu/threads/admiral-kuznyecov-projekt-1143-5.101/page-41#post-276586
Tessék: mutogatják, de nem szálnak föl vele.
Szóval: Mostmár biztosan állítom, mert végignéztem, ebben a topikban, a Kuznya Szíriához való érkezése óta (36. oldal) egyetlen videó, vagy fénykép sincs, ahol bármilyen repülő, bármilyen támadó fegyverzettel szált volna föl.

Illetve azt se tudjuk hogy az említett bevetésszám hány százalékában szálltak fel a hajóról.
Én gyanítom, hogy ezek többsége, de legalább a fele Hmeimim-ről lett letudva.

Mindegy ha érdemben nem is tettek hozzá a hadművelethez, legalább letudtak egy újabb téli délvízi kiruccanást.
Előbb utóbb úgyis jöttek volna erre, mert az eddigi összes (asszem 7) Földközi-tengeri kaland szándékosan télre (általában december és február közöttre) lett mindig időzítve, egészen prózai okból: az Északi-tengeren ilyenkor mindössze 1 óra hosszat van világos, ezért akkor nem tudnak otthon eleget gyakorolni a pilóták, lévén a hajózók zöme nincs éjszakai hajós üzemre kiképezve.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Nem pont emiatt kellene északon gyakoroljanak, hogy az éjszakai üzemre napi 23 órában legyen lehetőség a képzésre? Valószínűbb, hogy nem akarnak ráfagyni a fedélzetre, oroszok ide vagy oda, azért kellemesebb egy mediterrán éghajlatban hajókázni.
 

venus1500

Active Member
2016. december 11.
106
173
43
Kuznyecov első éles harci alkalmazása kudarcnak tekinthető. A fedélzetén lévő repülő alakulat két hónap alatt mindösszesen 420 harci bevetést teljesített, amelyek során kb. 1200 bombát dobtak le, de ez az orosz sajtóközleménnyel ellentétben természetesen nem jelentette ugyanennyi célpont megsemmisítését. További 750 felszállásra került sor nem harci feladattal (kutató-mentő, szállító, felderítő) , de ezek zömét a helikopterek végezték. A Szu-33-asok és MiG-29-esek tehát napi átlagban mindössze hét bevetést voltak képesek kivitelezni, ami egy repülőgép hordozó elvárt képességeihez képest teljességgel elégtelen.
Szerintem pont ezért vitték ki,hogy javítsanak a képességein.Mondjuk azért túlzásba ne vidd,lehet így is többet tett a terrorizmus ellen mint a NATO alatt hajózó összes hordozó.Annyira alkalmas hordozónak mint nekünk a Gripenek megvédeni a légterünket egy esetleges támadással szemben.Attól még nem értem miért fáj nektek ha terroristákat ölnek vele.....
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 504
113
Nem pont emiatt kellene északon gyakoroljanak, hogy az éjszakai üzemre napi 23 órában legyen lehetőség a képzésre? Valószínűbb, hogy nem akarnak ráfagyni a fedélzetre, oroszok ide vagy oda, azért kellemesebb egy mediterrán éghajlatban hajókázni.

Ha valakinek nappali hajófedélzeti üzemre sincs meg a kellő gyakorlata, akkor az éjszakai üzemet jobb nem erőltetni. A legtöbb orosz hordozós pilóta elég kevés hordozós leszállást tudhat maga mögött, lévén hogy a Kuznya többnyire dokkban töltötte az elmúlt évtizedeket. Szíriába is azért ment mindössze négy MiG, mert ennyi gépre elég pilótát (ami azért több mint 4) tudtak összeszedni.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Szerintem pont ezért vitték ki,hogy javítsanak a képességein.Mondjuk azért túlzásba ne vidd,lehet így is többet tett a terrorizmus ellen mint a NATO alatt hajózó összes hordozó.Annyira alkalmas hordozónak mint nekünk a Gripenek megvédeni a légterünket egy esetleges támadással szemben.Attól még nem értem miért fáj nektek ha terroristákat ölnek vele.....
Bocs, egy kicsit se fáj. Sőt!... Nem is erről szól az egész vita.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ha valakinek nappali hajófedélzeti üzemre sincs meg a kellő gyakorlata, akkor az éjszakai üzemet jobb nem erőltetni. A legtöbb orosz hordozós pilóta elég kevés hordozós leszállást tudhat maga mögött, lévén hogy a Kuznya többnyire dokkban töltötte az elmúlt évtizedeket. Szíriába is azért ment mindössze négy MiG, mert ennyi gépre elég pilótát (ami azért több mint 4) tudtak összeszedni.
Szíriában sem a pilóták tapasztalathiánya volt a gond, hanem a kábel ami megfogja a gépeket meg a személyzet ki ezt kellene kezelje. Pilótahiba nem történt a két lezuhant gép esetén az alapján amit nekünk elárultak és elég sok hajófedélzeti tapasztalatot írtak a Mig pilótánál akinek a gépe először a vízben kötött ki.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 504
113
Szíriában sem a pilóták tapasztalathiánya volt a gond, hanem a kábel ami megfogja a gépeket meg a személyzet ki ezt kellene kezelje. Pilótahiba nem történt a két lezuhant gép esetén az alapján amit nekünk elárultak és elég sok hajófedélzeti tapasztalatot írtak a Mig pilótánál akinek a gépe először a vízben kötött ki.

Félreértetted amit mondtam.
Azért ment csak 4 gép, mert csak 4 géphez van elég pilóta.
Olyan pilóta aki már megszerezte a jogosultságot hajófedélzeti üzemre.
Ennél természetesen többen repülik már a típust, de csak szárazföldi repterekről, két szárazdokkos javítás között nyáron rohamtempóban gyakoroltattak néhány pilótát a Kuznyán, hogy legalább pár gépet Szíriába tudjanak küldeni.

Általában legalább másfél-két pilótára van szükség egy gép ésszerű kihasználtsággal történő üzemeltetéséhez.
Boki belinkelt egy képet ami szerint 2015 végéig 20 együléses és 4 kétüléses MiG-29KR adtak át.
Tehát gépből volt elég, pilótából viszont nem.

Mint azt itt hosszasan megvitattuk, az új MiG jóval potensebb mint a régebbi Szuhojok, ha lett volna hozzá elég pilóta, inkább abból visznek többet a Szuhojok rovására.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 504
113
A kiképzés meg úgy megy, hogy először típust kell megtanulni repülni normál szárazföldi reptérről üzemelve.
Ezután következik a szárazföldi NITKA, ott teljesíteni kell X drótköteles leszállást.
Aztán jöhet a hajó, először csak nappal.
Ha megvan X darab nappal végrehajtott leszállás a hordozón akkor jöhet az éjszakai üzem.
Ezek egymásra épülnek, nem lehet rögtön a hajón, éjszaka, bonyolult idős üzemmel kezdeni, mert akkor hullani fognak a gépek és a pilóták.

Az orosz esetén a hajó a szűk keresztmetszet, mert eddig inkább javítás alatt van/volt, mint kint a tengeren.
Magyarul a legtöbb pilóta max. a NITKA-ig jutott.
És pont azért jönnek délre télen, hogy a nappali hajós üzem is meglegyen, igazából ott akadt meg mindig a kiképzés.
Az éjszakai üzemig csak egy nagyon szűk csoportnak volt esélye eljutni ezidáig.