1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Aero L-39 Albatros, L-59 Super Albatros

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  2. gigabiga

    gigabiga Active Member

    Az L-159 Alca pont jó lenne nekik. Olcsó többfunkciós gép.
     
  3. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Gigabiga: és még könnyen össze is lehet téveszteni őket.
    [​IMG]
     
  4. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Húú Gigabiga! :D Mit fogsz kapni ezért a Molnitól! :D :D
     
  5. borisz

    borisz Well-Known Member

    Hiába hessegetem a gondolatot, újra felmerül bennem, hogy milyen állapotban is lehetnek a mi L-39-eseink?
     
  6. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    Ennyi idő után? Gyakorlatilag beolvasztásra váró ócskavasak :(
     
  7. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ilyesmi válaszra számítottam.
     
  8. ms07

    ms07 Well-Known Member

    Nagy részük visszament Csehországba, nagyjavították, aztán van amelyik már a franciáknál repül polgári színekben - ha jól tudom
     
  9. alfa74

    alfa74 Active Member

    El adtuk őket, pénzért?
    Na erre nem számítottam. Azt hittem, hogy szokásos magyar sikertörténetként :
    1.rohadnak valahol a reptér szélén és ha már semmire sem jók, akkor lázasan elkezdenek vevőt keresni hozzájuk!
    2. valamelyik bennfentes cége ingyen megkapta és piaci áron eladta!
     
  10. sondor961

    sondor961 New Member

    Litvánia még nálunk is kisebb ország, de ott legalább megbecsülik a technikát...
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez az NG olyasmi, mint a Gripen NG. A lehető legolcsóbban életben tartani a gyártósort. Azonban a Gripen NG-vel ellentétben itt már nem túl korszerű a gép aerodinamikája. Hiába az új és könyebb, de erősebb szárny, az erősebb hajtómű, a konkurens M346 vagy a Jak-130-as gyakorlatban képes úgy repülni bizonyos sebességtartományokban, mint a 4-4.5 generációs gépek, ezzel szemben itt se LERX, se felhajtóerőt termelő törzs, se komoly mechanizáció nincs. És valószínű a vízszintes vezérsík is külön magassági kormánnyal készül. Persze így jóval olcsóbb az egész, de a piacon nem mindenhol a pénz fog számítani. És ahol nem a pénz a legelső, ott a fenti két típus viszi el a győzelmet és a mindennél fontosabb referenciát. 3000 legyártott Alba jól hangzik, de azért az mégse most volt.
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szerintem itt inkább az M-345 (leánykori nevén Alenia Aermacchi M-311) a fő konkurencia és épp a szegényebb országok a célközönség.
     
  13. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Igen, épp akartam mondani, hogy mintha nem épp ugyanazt a kategóriát jelentené a két gép.
     
  14. therob

    therob Active Member

    Az Aranysasban volt nemrég egy hír, hogy az L-159-hez új szárnyat terveznek, meg valami ukrán hajtóművet. Nem rossz elképzelés a régi L-39 upgrade se. Ez a Williams FJ44 esik valamilyen export korlátozás alá? Egyszerűbb lenne eladni, ha nem szólnának bele mások ki kaphat és ki nem.
     
  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ez egy bjutiful flájing masina , remélem még sokáig megmarad a forma, legyen occo + jó. Az szvsz hogy a 39 -ről van szó szerintem egy upgradet jelöl. De talán ez a jelölés egy kibúvó is mert az L-159 be az usa nagyon beleugatott hogy kinek merre hova. Talán ez a számbeli visszalépés egy új utat jelöl ami szabad kezet ad. Én szurkolok a cselákoknak hogy így legyen.
     
  16. carpmat

    carpmat Member

    http://hvg.hu/vilag/20140828_Magyar_vadaszgeppel_zuhant_le_egy_katona#rss

    Egyem a szívüket, de szeretem én a nyugati médiát. Azért mindenképpen bóknak veszem, hogy repülőgépgyártó kapacitást feltételeznek kis országunkról :)
     
  17. czulu

    czulu Well-Known Member

    "Xinhua hírügynökség beszámolója alapján"
     
  18. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Szvsz csak nem értik a kínait, félrefordították. Biztos nálunk volt az a gép előző életében. Bár azért az sem várható el hogy egy kínai újságíró tisztában legyen minden kis körömnyi közép európai ország repülőgép iparával.
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Nem baj ha nem ért az újságíró mindenhez. Az a baj, ha úgy ír bármiről, hogy nem kérdezi meg a hozzáértőket. Aztán a hozzáértők elolvassák, jól kidühöngik magukat, és attól kezdve annak az újságírónak/lapnak egy sorát se hiszik el, "hiszen csak egyetlen olyan cikket írtak, amihez értek, rögtön meg is buktak, miért hinném el a többit, amihez én nem értek?". Az újságíró meg csodálkozik, és fel van háborodva, hogy ő nem szokott hazudni...
    Biztos??!!
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

Ezen oldal megosztása