1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Aero L-39 Albatros, L-59 Super Albatros

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Minden ország igyekszik valahogy életben tartani a hadiiparát, ami békeidőben nem könnyű, különösen ha repûlőgép gyártásról van szó és egy kicsi Közép.Eu.i országról.

    A Csehek szerencséje hogy náluk a repipar hagyományosan igen fejlett és kiterjedt, ezèrt az állam abban bízik hogy az L39 NG programba pumpált pénz végső soron még akkor is hasznosulni fog ha maga az L39 NG nem lesz piaci siker. (értsd: a szakemberek, gyárak megmaradnak, megy a K+F, stb..)
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A gép sanszosan filléres egy korszerű Hawk vagy az M.346 Master vagy a Jak-130-hoz képest. Igen, kevesebbet is tud, de ha valakinek erre van igénye...
    Egyébként tudtommal van már rá rendelés, szóval nem igazán értem a megjegyezésedet. Úgy kb. 30 darabra. Ok, ez nem több ezer, de hát nem is a teljes VSz + Szovjetunió és 3. világ iskolagépét gyártják vele. Akik L-39 felhasználók voltak, azok sanszosan idővel NG felhasználók lesznek mínusz az USA beleszólása a hajómű miatt.
    Viszont mivel ilyen kategóriájú iskolagépet tudtommal nem gyárt az USA nem igazán érdeke keresztbe tenni neki.

    Igen, ez a másik fele. A tudás fenntartása is megéri a pénzt.
     
    fishbed likes this.
  3. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Igen, de az L-159-nél is ez volt az alaphelyzet, és akkor még konkurrens tipus is kevesebb volt, sőt a Boeing is segitett műszakilag és lobbyerővel is, mégse jött össze. Azután érzem optimistának, hogy lényegében ugyanazt leporolva próbálnak még egy kört.
    De hátha magáncégek is vesznek belőle, nem csak Szenegál.
     
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    Pont ott volt a bökkenő, hogy volt egy csomó részegység az L-159-ben.
     
  5. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Ahogy az L-159-nek úgy az NG-nek sincs létjogosultsága. Nem müszaki repülési üzemeltetési tulajdonságai miatt, hanem szimplán az amerikai hajtómű miatt. Azok az üzemeltetők akik az ALBA-t üzemelteték nem igazán puszipajtásai voltak az USA-nak. Tehát francia, ukrán, orosz stb. hajtóművel és francia, cseh, orosz avionikával simán elladható lett volna. Igy meg nem... (persze 1-2 afrikai ország és 1-2 bepalizott nemzet (pld mi..) vehetünk belőle, de ettől még nem lesz rentábilis a gyártás..
    De tovább él a nemzeti repülőgépipar Csehországban...
     
    blogen, fishbed and gacsat like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    First two years with L-39NG

     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

Ezen oldal megosztása