1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Aero L-39 Albatros, L-59 Super Albatros

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    Minden ország igyekszik valahogy életben tartani a hadiiparát, ami békeidőben nem könnyű, különösen ha repûlőgép gyártásról van szó és egy kicsi Közép.Eu.i országról.

    A Csehek szerencséje hogy náluk a repipar hagyományosan igen fejlett és kiterjedt, ezèrt az állam abban bízik hogy az L39 NG programba pumpált pénz végső soron még akkor is hasznosulni fog ha maga az L39 NG nem lesz piaci siker. (értsd: a szakemberek, gyárak megmaradnak, megy a K+F, stb..)
     
    LMzek 2.0, KoviUbi, tonyo and 8 others like this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A gép sanszosan filléres egy korszerű Hawk vagy az M.346 Master vagy a Jak-130-hoz képest. Igen, kevesebbet is tud, de ha valakinek erre van igénye...
    Egyébként tudtommal van már rá rendelés, szóval nem igazán értem a megjegyezésedet. Úgy kb. 30 darabra. Ok, ez nem több ezer, de hát nem is a teljes VSz + Szovjetunió és 3. világ iskolagépét gyártják vele. Akik L-39 felhasználók voltak, azok sanszosan idővel NG felhasználók lesznek mínusz az USA beleszólása a hajómű miatt.
    Viszont mivel ilyen kategóriájú iskolagépet tudtommal nem gyárt az USA nem igazán érdeke keresztbe tenni neki.

    Igen, ez a másik fele. A tudás fenntartása is megéri a pénzt.
     
    fishbed likes this.
  3. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Igen, de az L-159-nél is ez volt az alaphelyzet, és akkor még konkurrens tipus is kevesebb volt, sőt a Boeing is segitett műszakilag és lobbyerővel is, mégse jött össze. Azután érzem optimistának, hogy lényegében ugyanazt leporolva próbálnak még egy kört.
    De hátha magáncégek is vesznek belőle, nem csak Szenegál.
     
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    Pont ott volt a bökkenő, hogy volt egy csomó részegység az L-159-ben.
     
  5. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Ahogy az L-159-nek úgy az NG-nek sincs létjogosultsága. Nem müszaki repülési üzemeltetési tulajdonságai miatt, hanem szimplán az amerikai hajtómű miatt. Azok az üzemeltetők akik az ALBA-t üzemelteték nem igazán puszipajtásai voltak az USA-nak. Tehát francia, ukrán, orosz stb. hajtóművel és francia, cseh, orosz avionikával simán elladható lett volna. Igy meg nem... (persze 1-2 afrikai ország és 1-2 bepalizott nemzet (pld mi..) vehetünk belőle, de ettől még nem lesz rentábilis a gyártás..
    De tovább él a nemzeti repülőgépipar Csehországban...
     
    endre, Capslock27, ghostrider and 3 others like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    First two years with L-39NG

     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Szlovák L-39ZA négy R-60M légiharc rakétával.

    [​IMG]
     
    endre, ghostrider, arbalest and 2 others like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Használni is tudta vagy csak ráfüggesztették?
     
    gacsat likes this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    LMzek 2.0, rappali_ and tonyo like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    [​IMG]

    Amerikai restaurátorok NDK festése.
     
    fishbed, vilmoci, Rotten878 and 4 others like this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  16. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    "Meg van" valakinek -esetleg-, hogy az Albatrosz(és "családtagok")-nak kb. mekkora a radarkeresztmetszete? (CWS ?)

    ...más (Mig-21, F-15, F-16, F-18...) típusokhoz képest?,-, -
     
  17. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

    Pici gép úgyhogy elég kicsi. Amennyiben több kompozit borítást használnak hozzá, még kisebb lesz.
    Ez egy magyar repcsigyár és nagyon jók a kompozittechnológiában.
    https://www.pecsma.hu/top/mar-keresik-pecsi-repulogyar-dolgozoit/
    Meg emlékeim szerint a svédekkel közösen fejlesztettünk valami lopakodóbevonatot.
    https://index.hu/tech/2013/01/16/a_magyar_agyra_is_rafer_az_uj_radarelnyelo_bevonat/
    Ihaj csuhaj lesz még echte ungarische lopakodó hiperszuper vadászgépünk!
     
    Wilson, LMzek 2.0 and Hegylakó like this.
  18. ghostface

    ghostface Well-Known Member

  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    De mi már rögtön technológiai ugrást hajtunk végre:) a mi gépünk sokkal hatékonyabb fegyverekkel sokkal nagyobb hatótávval lényegesen jobb elektronikával,és védelmi képességekkel valamint sokkal fejlettebb stealth képességekkel és nem mellesleg forradalmian új hajtóművel rendelkezik majd valahogy így fog kinézni:
    [​IMG]
     
    Nemerson, LMzek 2.0 and Negan like this.
  20. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    Csak naivan kérdem a L-159 felpimpelt verziója ami esetleg már utánégetős hajtóművet is kaphatna és ezzel (vagy nélküle) fel lehetne a csúcs sebességet 1400 km/h környékére vinni . Akkor egy elérhető árú légirendész/járőr gép jöhetne létre aminek az üzemeltetése jóval kedvezőbb akár a Grippenhez képest is . Sok sok évtizeden át lehetne sok sok pénzt megspórolni vele ! Hiszen az esetek 99%-ban bőven elég lenne ! Persze lehetne egy komolyabb fokozat is amit már a 4+ vagy 4++ gépek látnának el , de nem szaladna beléjük a feles "km" !
     
    LMzek 2.0 likes this.

Ezen oldal megosztása