AESA radarok (repülőgépeken)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 665
3 515
113
Ha minden igaz a kínaiak áttörést értek el az AESA radarok gyártásában. Sikerült egy jóval egyszerűbb és olcsóbb léghűtéses AESA radart kifejlesszenek. Ha jól értem az egyetlen hátránya, hogy gyengébb a teljesítménye, viszont kompenzálja, hogy sokkal egyszerűbb beépíteni akár a régebbi gépekbe.
http://quwa.org/2017/05/22/avic-completes-development-air-cooled-aesa-radar/
http://www.telegiz.com/articles/239...-first-air-cooled-aesa-radar-fighter-jets.htm

De mitől lenne jóval egyszerübb és olcsobb? Mert maga a hütés fajtája ezt nem idokolja az max beépíthetőségen segíthet a radar árában nem tényező. Ellenben kidobják vele a messze sokkal jobb hűtést ami mind a TR modulok teljesítményét vagy/és élettartalmát erősen befolyásolja.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez is benne van, vitán felül. Ettől függetlenül, néha azt érzem veled kapcsolatban, hogy erősen alulbecsülöd őket, ami hiba.
Nagyon is kedvelem őket. Negyven évvel vannak lemaradva. Ez a valóság. Minden erőmmel szurkolok nekik, de nem szeretnék határos lenni Oroszországgal. A legmodernebb vadászgépük a Szu-35ös, ami húsz évvel van lemaradva a húsz éves F-22estől. Stb,stb.
 

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 589
7 546
113
Nagyon is kedvelem őket. Negyven évvel vannak lemaradva. Ez a valóság. Minden erőmmel szurkolok nekik, de nem szeretnék határos lenni Oroszországgal. A legmodernebb vadászgépük a Szu-35ös, ami húsz évvel van lemaradva a húsz éves F-22estől. Stb,stb.

Szokás szerint túlzásokba esel, már megszoktuk...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti
M

molnibalage

Guest
Szokás szerint túlzásokba esel, már megszoktuk...
Pedig annyira nem.
  • A Szu-35 '70-es évek beli nem steath aerodinamikai kialakítással bír, az első szuperszonikus steath sárkányok 3 év múlva 30 évesek lesznek... Kettő is volt belőle YF-22/23, mert már akkor is telt olyan úri huncitságokra, hogy két cég megépítsen techdemót...
  • A 2x2 gép néhány hónap alatt repül 500 óra felett. Ehhez a PAK-FA-nak kellett vagy 5 év...
  • Az R-77 utód az AIM-120 után 25 évvel kezd megjelengetni az orosz gépeken...
  • AESA radar még mindig sehol vadászgépekben... (Mondjuk más sem villog ezen a téren az USA meg lassan 1000 db ilyen gépet gyártott már le, exportál ilyet 10+ éve, F-16 Block 60 és Super Hornet, meg F-15E leacy típusok.)
  • Az F119 hajtómű cirka 30 éves és volt YF120, csak az annyira radikális, drága és felesleges volt, hogy a "mindig cúcs kell" USAF sem kért belőle... A PAK-FA hasolnó fajlagos paraméterű hajtóműve talán idén gépben lesz 27-28 évvel az YF-22/23 után...
  • Hány évet is késik a Sniperhez hasonló orosz TGP? A Sniper 15 éves múlt, a korszerűsített LITENING is Sniper szerű, de az első LITENING is 20 éves...
  • Hol van 90 fokos vagy azon túli HOBS SR IR AAM képalkotós szenzorral? Az AIM-9X első változata 17 éves, a képalotós seeker már készen állt 1993-ra az AIM-9R-hez, csak lelőtték. Ez 24 éve volt...
  • DAS?
  • Vontatott csali?
  • Egyberakva ezek egy F-35A szerű gépbe?
Soroljam még? Helyből ugorva ennyi, de neki is lehet futni, ha több példát akarsz...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Nagyon is kedvelem őket. Negyven évvel vannak lemaradva. Ez a valóság. Minden erőmmel szurkolok nekik, de nem szeretnék határos lenni Oroszországgal. A legmodernebb vadászgépük a Szu-35ös, ami húsz évvel van lemaradva a húsz éves F-22estől. Stb,stb.
Nem azt állítottam hogy nem kedveled, vagy utálod őket. Azt állítottam, hogy szerintem alulbecsülöd őket. A kettő nagyon nem ugyan az.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Nagyon is kedvelem őket. Negyven évvel vannak lemaradva. Ez a valóság. Minden erőmmel szurkolok nekik, de nem szeretnék határos lenni Oroszországgal. A legmodernebb vadászgépük a Szu-35ös, ami húsz évvel van lemaradva a húsz éves F-22estől. Stb,stb.
Nem minden területre igaz ez a 40 év elmaradás, s igen finom voltam.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Pedig annyira nem.
  • A Szu-35 '70-es évek beli nem steath aerodinamikai kialakítással bír, az első szuperszonikus steath sárkányok 3 év múlva 30 évesek lesznek... Kettő is volt belőle YF-22/23, mert már akkor is telt olyan úri huncitságokra, hogy két cég megépítsen techdemót...
  • A 2x2 gép néhány hónap alatt repül 500 óra felett. Ehhez a PAK-FA-nak kellett vagy 5 év...
  • Az R-77 utód az AIM-120 után 25 évvel kezd megjelengetni az orosz gépeken...
  • AESA radar még mindig sehol vadászgépekben... (Mondjuk más sem villog ezen a téren az USA meg lassan 1000 db ilyen gépet gyártott már le, exportál ilyet 10+ éve, F-16 Block 60 és Super Hornet, meg F-15E leacy típusok.)
  • Az F119 hajtómű cirka 30 éves és volt YF120, csak az annyira radikális, drága és felesleges volt, hogy a "mindig cúcs kell" USAF sem kért belőle... A PAK-FA hasolnó fajlagos paraméterű hajtóműve talán idén gépben lesz 27-28 évvel az YF-22/23 után...
  • Hány évet is késik a Sniperhez hasonló orosz TGP? A Sniper 15 éves múlt, a korszerűsített LITENING is Sniper szerű, de az első LITENING is 20 éves...
  • Hol van 90 fokos vagy azon túli HOBS SR IR AAM képalkotós szenzorral? Az AIM-9X első változata 17 éves, a képalotós seeker már készen állt 1993-ra az AIM-9R-hez, csak lelőtték. Ez 24 éve volt...
  • DAS?
  • Vontatott csali?
  • Egyberakva ezek egy F-35A szerű gépbe?
Soroljam még? Helyből ugorva ennyi, de neki is lehet futni, ha több példát akarsz...
A 40 év technológiai előny nem létezik csak a TI fejetekben, simán csak más megoldások játszanak mindkét oldalon.

Ezerszer végigvitatkoztuk már ezt, hiába kezdeném NEKED magyarázni, hogy a mostani akár csak PESA Szu-35 Irbis radarja sehol nincs elmaradva képességekben a top APG-77 től 40 évnyire, vagy hogy az az R-27 ER/ET ami most van, az nagyon más harcérték mint ami 30 éve volt, csak parttalan lenne a vita, ahogy mindig is az volt. S még mindig azokon a területeken vagyunk, ahol mindig is tradicionálisan USA előny volt a világgal szemben, tüzérségnél/harckocsiknál/stratégiai és légvédelmi vagy pct rakétáknál én már abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán létezik USA tech előny,
 
M

molnibalage

Guest
A 40 év technológiai előny nem létezik csak a TI fejetekben, simán csak más megoldások játszanak mindkét oldalon.

Ezerszer végigvitatkoztuk már ezt, hiába kezdeném NEKED magyarázni, hogy a mostani akár csak PESA Szu-35 Irbis radarja sehol nincs elmaradva képességekben a top APG-77 től 40 évnyire, vagy hogy az az R-27 ER/ET ami most van, az nagyon más harcérték mint ami 30 éve volt, csak parttalan lenne a vita, ahogy mindig is az volt. S még mindig azokon a területeken vagyunk, ahol mindig is tradicionálisan USA előny volt a világgal szemben, tüzérségnél/harckocsiknál/stratégiai és légvédelmi vagy pct rakétáknál én már abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán létezik USA tech előny,
  1. Nem én írtam 40 évet.
  2. Ezek szerint derogált elolvasni amit írtam, mert ott leírtam a pontos számokat...
  3. Az R-27ER/ET-vel kérlek más fárssz, el lett magyarázva. Az ARH számára végfázisban nem kell megvilágítás az SARH számára meg ott is kell. Ha képtelen vagy felfogni ennek harcászati következményeit, akkor én nem tudok rajtad segíteni...
  4. A Patriot széria együtt feklődött az Sz-300 családdal a PAC-3 ABM képesség óta meg cirka 1 évtizeddel az Sz-300 család előtt jár, de oda se neki...
  5. A NASAMS féle rávezetőállomás nélküli koncepció a Vityazzal - igaz, hogy nagyobb HMZ-vel - majd most jön. A NASAMS meg lassan 15 éves úgy kb...
  6. Az AESA funkciókban és fizikai paraméterekben tud olyat, amit a PESA soha nem fog tudni. Ha ezt képtelen vagy megérteni, akkor megint nem tudok segíteni rajtad. Nem merő passzióból forszírozzák és nem véletlenül kerül úgy sokszor többe, mint a PESA és nem poénból választja el azok alkalmazását úgy 20 év...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 589
7 546
113
  1. Nem én írtam 40 évet.
  2. Ezek szerint derogált elolvasni amit írtam, mert ott leírtam a pontos számokat...
  3. Az R-27ER/ET-vel kérlek más fárssz, el lett magyarázva. Az ARH számára végfázisban nem kell megvilágítás az SARH számára meg ott is kell. Ha képtelen vagy felfogni ennek harcászati következményeit, akkor én nem tudok rajtad segíteni...
  4. A Patriot széria együtt feklődött az Sz-300 családdal a PAC-3 ABM képesség óta meg cirka 1 évtizeddel az Sz-300 család előtt jár, de oda se neki...
  5. A NASAMS féle rávezetőállomás nélküli koncepció a Vityazzal - igaz, hogy nagyobb HMZ-vel - majd most jön. A NASAMS meg lassan 15 éves úgy kb...
  6. Az AESA funkciókban és fizikai paraméterekben tud olyat, amit a PESA soha nem fog tudni. Ha ezt képtelen vagy megérteni, akkor megint nem tudok segíteni rajtad. Nem merő passzióból forszírozzák és nem véletlenül kerül úgy sokszor többe, mint a PESA és nem poénból választja el azok alkalmazását úgy 20 év...
"Pedig annyira nem." akkor mit is akar jelenteni. Helyeselsz valamit, majd cáfolod magad. Nagyon nehéz eligazodni rajtad.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Más topikokban már kifejtettem, hogy miben nem. Rakétás atomütőerőben, légvédelemben, statikus radarokban És a ballisztikus rakétás tengeralattjárókban sem. Az USA legújabb stratégiai fegyvere is huszonsok éves szemben a vadi új Jarszokkal, Topolokkal és Borejekkel. Ezekről ugye, tudni kell, hogy minden adatukat bemondásra kell elhinni. Ha kipróbálnák, már senki se lenne, aki kiértékelhetné.
Nincs működő AESA radarjuk. Ha lenne, be lenne építve. 40 évvel vannak lemaradva vadászrepülőgépek terén, Harcra alkalmas légiharcrakétájuk meg nincs. NINCS.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Egyébként femtoszekundumban, és nanométerben. A többi csak ebből következik.
Na jó.. a 40 év barokkos túlzás. A 30at elfogadom.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ezt meg csak úgy az Index Fórumról:
Ma repült egy Tundra műhold is Oroszországból.

Azért durva, az 50-es évek óta sem volt ilyen, hogy kerek egy évig olyan rakétaindításuk nem volt amit csak saját forrásukból fedeztek.

na. Ilyen állapotban vannak a műhold rendszereik.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Egyébként femtoszekundumban, és nanométerben. A többi csak ebből következik.
Na jó.. a 40 év barokkos túlzás. A 30at elfogadom.
A 40 év túlzás lemaradás tekintetében, de területtől függően, ahol nagy a szakadék ott 20-30 megvan.
Ez így már igaz lehet. Ahol nagy a lemaradás, ott meg lehet ennyi. Jellemzően össz HT vonalon nem ez az általános, és kb. igaz ez mindenki másra is, nem csak az Oroszokra hogy ezeken a területeken le vannak maradva ennyivel, ahol iszonyat pénzigényes a GYÁRTÁS. A technológia megvan a legtöbb nagynak, hogy hogyan kell stealth gépet/AESA radart, etc high techet előállítani. Pénzt nem raktak bele ennyit, mint az USA.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
Ez így már igaz lehet. Ahol nagy a lemaradás, ott meg lehet ennyi. Jellemzően össz HT vonalon nem ez az általános, és kb. igaz ez mindenki másra is, nem csak az Oroszokra hogy ezeken a területeken le vannak maradva ennyivel, ahol iszonyat pénzigényes a GYÁRTÁS. A technológia megvan a legtöbb nagynak, hogy hogyan kell stealth gépet/AESA radart, etc high techet előállítani. Pénzt nem raktak bele ennyit, mint az USA.
Egy olyan ország ami esküdt ellensége a liberalizmusnak, és szívesen szárnyai alá venne pár kisebb országot akikkel együtt szállnának szembe az ortodox kereszténységet rágó iszlám terrorizmussal, miközben ördögi erők Szaúd-Arábiát tömik modernebbnél modernebb fegyverekkel, bizony nem állhat széttárt kézzel hogy nincs pénz, ezért nincs meg a technológiai ellensúly.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Ez így már igaz lehet. Ahol nagy a lemaradás, ott meg lehet ennyi. Jellemzően össz HT vonalon nem ez az általános, és kb. igaz ez mindenki másra is, nem csak az Oroszokra hogy ezeken a területeken le vannak maradva ennyivel, ahol iszonyat pénzigényes a GYÁRTÁS. A technológia megvan a legtöbb nagynak, hogy hogyan kell stealth gépet/AESA radart, etc high techet előállítani. Pénzt nem raktak bele ennyit, mint az USA.
Valójában nincs meg a technológia. Ha valaki nem csinálja, akkor nem is tudja.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 089
113
A technológia alapvetően meglehet, de ez még nem jelenti azt, hogy pl a háttéripar nagy sorozatban gyártani is tudja. Anno a Szu-nak is ez volt az egyik achilles sarka. Hajadra kenheted a kifejlesztett technikát és a pénzt, ha évente 5 db-ot tudsz legyártani 50 helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 187
13 458
113
De mitől lenne jóval egyszerübb és olcsobb? Mert maga a hütés fajtája ezt nem idokolja az max beépíthetőségen segíthet a radar árában nem tényező. Ellenben kidobják vele a messze sokkal jobb hűtést ami mind a TR modulok teljesítményét vagy/és élettartalmát erősen befolyásolja.

???
Fogalmam sincs, a lényeg, hogy sikerült letornászni az árát. Őszintén mikor azt olvastam, hogy a JF-17-be AESA-t terveznek, hittem is meg nem is. A lényeg, hogy nagyon ambíciózus dolognak tartottam. De most már teljesen hihető a dolog. Ráadásul ahogy értem a régebbi J-10, J-11, JH-7A gépeiket is át akarják szerelni ilyen radarokkal. Lehet, "igazi" AESA radarokkal messze nem érte volna meg a vesződés és a befektetés, de így már teljesen más a szitu.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
De mitől lenne jóval egyszerübb és olcsobb? Mert maga a hütés fajtája ezt nem idokolja az max beépíthetőségen segíthet a radar árában nem tényező. Ellenben kidobják vele a messze sokkal jobb hűtést ami mind a TR modulok teljesítményét vagy/és élettartalmát erősen befolyásolja.
Ahol bármit sorozatban gyártanak, ott várhatók az áttörések. Most vett a fiam egy laptopot. Ugyanannyit tud, mint a földi számítógép, oszt a hűtőteljesítménye talán ha 2 %a. Hát így.