Nem hinném, hogy minde éleslövészetre elmegy valaki a gyártótól. Ha meg én ellenörzöm az éleslövészetemet, ott az történik amit én akarok.Nem tudod eldugni a rakétát.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Nem hinném, hogy minde éleslövészetre elmegy valaki a gyártótól. Ha meg én ellenörzöm az éleslövészetemet, ott az történik amit én akarok.Nem tudod eldugni a rakétát.
Nem hinném, hogy minde éleslövészetre elmegy valaki a gyártótól. Ha meg én ellenörzöm az éleslövészetemet, ott az történik amit én akarok.
Ok, de ki a halál látja ezt? Csak és kizárólag az én embereim.Nem úgy.Onnan,hogy felrakod a gépre kiderül a turpisság...
Ok, de ki a halál látja ezt? Csak és kizárólag az én embereim.
Éleslövészetet tartok és lepapírozom, hogy ellőttem 10 darabot. A valóságban csak 9-et lőttem el. Ami maradt azzal azt csinálok amit akarok. Az ilyen húzásokat a gyártó, hogyan tudja kivédeni?
Az IFF problémáját valószínűleg elegánsan megoldják: egyáltalán nem indul a rakéta.
Ez már nyilván a fantázia birodalma, de a lejelentést több módon is könnyen el tudom képzelni.
Időszakos: Leszállás után, amikor a gépet rádugják az ALIS F-16-os megfelelőjére, akkor nemcsak a diagnosztikai adatok, alkatrész rendelési listák és firmware frissítések áramlanak az LM szerverei és a vevő között, hanem a lerepült útvonal, begyűjtött elektromágneses ujjlenyomatok, esetleges fegyverhasználat, stb. is. Végül is, érted, na, barátok között nincsenek titkok...
Valós idejű: A gép, vagy akár a rakéta is beépített GPS vevője alapján, kódolt, fehér zajnak álcázott csatornán egy műholdon keresztül elküldi az adatokat az LM szervereinek. Egy teljes konfliktus a fegyverek útvonalával együtt valós időben követhető. Lehet, hogy van valahol egy terem, ahol egy hatalmas kijelzőn, kólát szürcsölgetve követik minden eladott gyártmányuk pontos helyét és sorsát. Ez lehet, hogy első hallásra túlzásnak tűnik, de a civil repülésben az újabb hajtóművek monitorozó rendszerei már így működnek, ezért igen valószínű, hogy a jóval fejlettebb katonai hardverek is legalább itt tartanak.
Ha bármelyik módon gyanús tevékenységet észlelnek, nem indul be a rakétahajtómű, letilt a gépben a FADEC, vagy esetleg beindul a katapult, ki tudja…
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a távvezérlés tényét természetesen nem kell tudnia senkinek, még a pilótának sem, végül is van, hogy egy optimális pozícióból indított rakéta sajnos épp elvétette a célt, sőt, megkergült fly-by-wire rendszerek is elképzelhetőek, későn működésbe lépő kivetőtöltettel az ülés alatt, vagy besült kabintető lerobbantó szerkezettel… de hívjatok nyugodtan paranoidnak. )
Jóóó, jóóóó és az ki látja??? Itt nem egy pilóta magányos akciójáról van szó, hanem egy államgépezetéről. A pakik le akarnak nyúlni egy AMRAAM-ot, mi állíthatja meg őket? A gyártó a felhasználás minden fázisában delegál oda egy embert aki megfigyel?A gép amire ráraktad.
Jóóó, jóóóó és az ki látja??? Itt nem egy pilóta magányos akciójáról van szó, hanem egy államgépezetéről. A pakik le akarnak nyúlni egy AMRAAM-ot, mi állíthatja meg őket? A gyártó a felhasználás minden fázisában delegál oda egy embert aki megfigyel?
Abban a pillanatban mikor felkapcsolják az AKKU-főkapcsolót és a fedélzeti rendszerek főkapcsolóit, az fogja látni akit a gyártó beleépített automatikus adatkapcsolatként. Persze ha még működik az a rendszer, tehát garantáltan kibír két nagyjavítás közötti üzemidőt, és nem bízzák az üzemeltetőre hanem a gyártó cég végzi a nagyjavítását.Ok, de ki a halál látja ezt? Csak és kizárólag az én embereim.
Ezt nem lehet leutánozni?Na most itt az a baj, hogy az indító gép fedélzeti számítógépe a világon mindent rögzít. Azt pedig a gyár a készlethiánykor lekérdi, a dokumentálás részéként (a fegyverintegrációnak ez is része, hogy a fegyvert doksizza a fed. számítógép).
Ezt nem lehet leutánozni?
Na de pont erről van szó, szelektivitás akkor nincs.Az IFF problémáját valószínűleg elegánsan megoldják: egyáltalán nem indul a rakéta.
Ez már nyilván a fantázia birodalma, de a lejelentést több módon is könnyen el tudom képzelni.
Időszakos: Leszállás után, amikor a gépet rádugják az ALIS F-16-os megfelelőjére, akkor nemcsak a diagnosztikai adatok, alkatrész rendelési listák és firmware frissítések áramlanak az LM szerverei és a vevő között, hanem a lerepült útvonal, begyűjtött elektromágneses ujjlenyomatok, esetleges fegyverhasználat, stb. is. Végül is, érted, na, barátok között nincsenek titkok...
Valós idejű: A gép, vagy akár a rakéta is beépített GPS vevője alapján, kódolt, fehér zajnak álcázott csatornán egy műholdon keresztül elküldi az adatokat az LM szervereinek. Egy teljes konfliktus a fegyverek útvonalával együtt valós időben követhető. Lehet, hogy van valahol egy terem, ahol egy hatalmas kijelzőn, kólát szürcsölgetve követik minden eladott gyártmányuk pontos helyét és sorsát. Ez lehet, hogy első hallásra túlzásnak tűnik, de a civil repülésben az újabb hajtóművek monitorozó rendszerei már így működnek, ezért igen valószínű, hogy a jóval fejlettebb katonai hardverek is legalább itt tartanak.
Ha bármelyik módon gyanús tevékenységet észlelnek, nem indul be a rakétahajtómű, letilt a gépben a FADEC, vagy esetleg beindul a katapult, ki tudja…
(Csak zárójelben jegyzem meg, hogy a távvezérlés tényét természetesen nem kell tudnia senkinek, még a pilótának sem, végül is van, hogy egy optimális pozícióból indított rakéta sajnos épp elvétette a célt, sőt, megkergült fly-by-wire rendszerek is elképzelhetőek, későn működésbe lépő kivetőtöltettel az ülés alatt, vagy besült kabintető lerobbantó szerkezettel… de hívjatok nyugodtan paranoidnak. )
Hóóóóóóóóóóóóó....Abban a pillanatban mikor felkapcsolják az AKKU-főkapcsolót és a fedélzeti rendszerek főkapcsolóit, az fogja látni akit a gyártó beleépített automatikus adatkapcsolatként. Persze ha még működik az a rendszer, tehát garantáltan kibír két nagyjavítás közötti üzemidőt, és nem bízzák az üzemeltetőre hanem a gyártó cég végzi a nagyjavítását.
Ha jól emlékszem, nekünk is új, speciális tároló épületet kellett felhúznunk Kecskeméten az Amraam-oknak, gondolom, az amerikaiak bármikor ellenőrizhetik a rakétákat, pl a darabszámot is. Elvileg nem tudsz ellopni egyet, hogy átadd a kínaiaknak ellenőrzésre, visszafejtésre.Na de pont erről van szó, szelektivitás akkor nincs.
Ki mondta, hogy ALIS megfelelője van? Egy rakás olyan F-16-os szolgál, ami a 90-es évek MLU szintjén van. Akkor még rohadtul nem volt divat ez a fajta "mindent online" marhulás
Az AIM-120-on nincs GPS vevő. A gépen meg simán lekapcsolják és jónapot. Persze INS navigáció is ad pozíciót, de magát a fegyvert kétlem, hogy arra tervezték volna, hogy akkor hogyan tudja saját magát kinyírni politikai ok alapján.
A valós időben követésen is mosolygok. Fel sem kapcsolja a data linket és csá. A repülőgépek sajátossága, hogy az alrendszerek lekapcsolhatóak hibakeresés okán is...
Hóóóóóóóóóóóóó....
Vasbeton hangárban állva? Ha nincs fizikai kapcsolat bármilyen rendszerhez csatlakozáshoz, akkor bizony senki nem lát semmit. Vagy, a ez követelmény, akkor megint elröhögöm magam, mert airstrip féle üzemben ilyen állandó kapcsolat létesítése muris és veszélyes is.
...Hát abban nem vagyok biztos, hogy akármilyen haderő aláírna ilyen szerződést. Hogy lekapcsolja a FADEC-et meg katapultálást indít be (utóbbi asszem full manuális, de javíts ki ha tévedek)? Ez rep. biztonság alapvető veszélyeztetése lenne. Amúgy is megnézném, egy jobb haderő mit szólna a bázisáról kiinduló ellenőrizetlen adatforgalomra (bár nem mondasz hülyeséget, sőt! Volt belőle balhé, hogy az ismert hálózaton több adatot küldött haza valamelyik ALIS szerű karbantartási rendszer, mint illett volna. Azóta sokan áttértek saját cuccokra, pont emiatt, szerződésmódosítással)...
A.
Szerintem a hozzászólásod általam önkényesen kiragadott részének második részében pont magad válaszolod meg a választ a megoldásra:
Van egy - jogászok által körmönfontan, enciklopédiavastagságban szerkesztett - szerződés, amiben nincs - vagy a vevő/alkalmazó nem szúrja ki, nem látja életszerűen bekövetkezhetőnek stb., stb. - ami ellenére több adat forgalmazódik, mint illene?
Nem értek hozzá, de gondolom, hogyha nálad a forráskód, akkor:
1, Azt állítasz be a rendszeren, amit nem szégyellsz, mert a vevőd/megrendelőd úgysem tudja előre sem azt, hogy mi lesz, amikor beüt a gebasz, meg úgysem fogja tudni bizonyítani, hogy bug volt e, vagy feature a bedöglött rakéta, a leállt hajtómű stb.
2, A megrendelőd/vevőd a hajára kenheti a szerződést, mert lásd első pont.
Úgyhogy ő szépen aláírja a szerződést.
...Lásd még biztosítási szerződések...
Hát itt alapvetően nem valami egetrengető kémkedésre kell gondolni (végül is a cég a saját termékét monitorozza kérésre), de olyan dolgokat is átküldött, amire nem lett volna szükség, mint térképek és hasonlók. Igazából nem félelmetes katonai titkok (NATO országról beszélünk), de kemény arrogancia a gyártó részéről. Amúgy forráskód ide vagy oda, a lebukás pont nem is volt nehéz, simán gyanúsan nagy volt az adatforgalom. vagyis észrevették, úgy, hogy tudták, van adatforgalom, vagyis még annak a forgalmát is lehet mérni. A lényeg, hogy innentől már figyelnek erre a vevők (asszem ők is átnézhetik, mit küld vissza a cucc). Ez kiszűrhető és ellenőrizhető (szerintem erre nem is gondolt senki, annó, de mondjuk arra se gondol senki, hogy a telója a világon mindent felküld felhőbe meg a jó ég tudja hová. Ma ez a divat... :S).
Viszont tudni kell, hogy a gyártóval való direkt kapcsolat elképesztően növeli a maintenance hatékonyságát- sok ezer óra munkát és ezzel pénzt takarít meg - szóval nem ok nélkül erőltetik. Baromi hasznos.
Idézet az Aviation Week cikkből:Air Force Developing AMRAAM Replacement to Counter China
Lockheed Martin is the developer and the missile is designated AIM-260.