AIM-9 Sidewinder (USA)

Elektroműszerész tetszik lenni?
Nem, de próbáltam már chipeket kalapáccsal szétverni és meglepően jól bírták.

Láttam olyan mikroműholdakba való NYÁK lap készítését, amelynél 60G-s, változó irányú gyorsulás (vibráció) volt az elvárás, amely (esetlegesen) az indítás folyamán következhet be. Vért izzadtak vele, spéci NYÁK lap, spéci forraszanyag, spéci forrasztóállomás, és más okból, de spéci alkatrészeket használtak...
Én meg láttam Excalibur tesztet (tévében) és 1500 vagy 15000G-t mondtak, ami hat az elektrónikára. Kibírta. De mondok egy közelebbi példát, pl ejtettem már le a telefonom betonra , utána leporoltam, kicsit morrogtam a karcolás miatt, és továbbra is használom. Biztosan több erő hat rá ilyenkor, mint 60G.

Vannak kétségeim afelől, hogy olyan sima lenne a civil rendszerek átültetése katonai szintű alkalmazásba, mint ahogy most lefested...
lehet ha túl simának látszik ahogy lefestem, de civil piacon jelenleg olyan termékek vannak, amiknek az összetevői jóval meghaladják a 20 évvel ezelőtti katonait.
 
<blockquote rel="Cifu"><blockquote rel="joker">40G-t akármilyen szilíciumalapú alkatrész, nyák, gond nélkül kibír, de még 400-at is....

Elektroműszerész tetszik lenni? Láttam olyan mikroműholdakba való NYÁK lap készítését, amelynél 60G-s, változó irányú gyorsulás (vibráció) volt az elvárás, amely (esetlegesen) az indítás folyamán következhet be. Vért izzadtak vele, spéci NYÁK lap, spéci forraszanyag, spéci forrasztóállomás, és más okból, de spéci alkatrészeket használtak...

Vannak kétségeim afelől, hogy olyan sima lenne a civil rendszerek átültetése katonai szintű alkalmazásba, mint ahogy most lefested...</blockquote>

A kenyes elektronika egy olyan forgoallvanyon van es ugy is forog , mint egy giroszkop . Azokra szinte semmilyen 40G-k nem hatnak, talan a tizede.</blockquote>

Ha a rakéta 35 G-vel fordul a cél után, akkor annak minden egyes elemére ugyanakkora túlterhelés hat. Olyan nincs, hogy a gép 8G-vel fordul, de a pilótára csak 3G túlterhelés hat, ha ilyent mégis meg tudsz oldani, akkor nagy ember leszel a repiparban!
Sőt, amikor a rakéta úgy indul el a szárnyról, mint akit seggberúgtak, az se 0 G túlterhelés, csak éppen más az erőhatás iránya mint manőver közben.
 
<blockquote rel="bartinieffektus"><blockquote rel="Cifu"><blockquote rel="joker">40G-t akármilyen szilíciumalapú alkatrész, nyák, gond nélkül kibír, de még 400-at is....

Elektroműszerész tetszik lenni? Láttam olyan mikroműholdakba való NYÁK lap készítését, amelynél 60G-s, változó irányú gyorsulás (vibráció) volt az elvárás, amely (esetlegesen) az indítás folyamán következhet be. Vért izzadtak vele, spéci NYÁK lap, spéci forraszanyag, spéci forrasztóállomás, és más okból, de spéci alkatrészeket használtak...

Vannak kétségeim afelől, hogy olyan sima lenne a civil rendszerek átültetése katonai szintű alkalmazásba, mint ahogy most lefested...</blockquote>

A kenyes elektronika egy olyan forgoallvanyon van es ugy is forog , mint egy giroszkop . Azokra szinte semmilyen 40G-k nem hatnak, talan a tizede.</blockquote>

Ha a rakéta 35 G-vel fordul a cél után, akkor annak minden egyes elemére ugyanakkora túlterhelés hat. Olyan nincs, hogy a gép 8G-vel fordul, de a pilótára csak 3G túlterhelés hat, ha ilyent mégis meg tudsz oldani, akkor nagy ember leszel a repiparban!
Sőt, amikor a rakéta úgy indul el a szárnyról, mint akit seggberúgtak, az se 0 G túlterhelés, csak éppen más az erőhatás iránya mint manőver közben.
</blockquote>

Nem, csak egyetlen 1 iranyba hat ero , es az is a giro vaz felfuggesztesevel parhuzamosan es a kiolto nyomatekra merolegesen. Ha igaz lenne , amit mondasz, akkor eleve nem mukodnenek az iranyjelzok. Nem en talaltam ki, hanem ezt alkalmazzak a nagy megterhelesu elektronikaknal mar idestova xx eve! Legalabb 70 eves technologia ( nemet V1).
 
A légiharc-rakéta kicsit többől áll, mint egy "szutyok nyák"...

Élettartam követelmények is vannak, hőtűrés, hőtágulás, hősokk. A gép nyáron áll a betonon és lehet 70 fokos a rakétatest. Aztán a készültségi gép felzúg 10 km-re és 2,5 perc múlva meg -53 fokos a környezet...

A szárnyvégen meg elég szép vibráció van...

Stb...

OFF

A HTKA közösség objektivitását jelzi ez a topik is. Dudi ugyanazt mondja, mint én. A kommenek megítélse a lájk alapján meg elég vicces...

ON
 
A légiharc-rakéta kicsit többől áll, mint egy "szutyok nyák"...
Én amiről beszéltem az jóformán az infra érzékelő cseréje és a szoft hozzaigazítása lenne. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot.
 
<blockquote>A légiharc-rakéta kicsit többől áll, mint egy "szutyok nyák"...
Én amiről beszéltem az jóformán az infra érzékelő cseréje és a szoft hozzaigazítása lenne. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot.</blockquote>

Szerintem küld el nekik az önéletrajzod és a terveket, biztos segítene meggyőzni a Rayethont, hogy egy TESCO gazdaságos légiharc-rakétát kapjanak és lemossanak minden versenytársat. Azok a marhák csak nem tanultak meg légiharc-rakétát tervezni 40 év után sem. Oh wait, vagy te tévedsz...
 
Vagy nem tévedek, csak van még bőven raktáron ami nincs ellőve.
Szerinted akkor egy nagyobb érzékelő nem javítana a rakéta hatékonyságán? Akkor biztosan a világ többi része a hülye a mérnökeivel, ahol minél több pixelt minél kisebb helyre próbálnak összesüríteni, hogy minél jobban lássák ami érdekli őket.
 
Omg.

Sorra linkelitek be az olyan fotókat, ahol az egész kurva gép látszik, nem csak a hmű, meg a gázsugár stb. Szemből, oldalról stb. A k.Phantomos 9x-es videón is látszik az egész gép, még az is látszik, hogy a szenzor szűri a "fényt" becsapódás előtt, hogy nehogy teljesen elvakítsa magát. Hű bammeg talán az infracsapdákat is így szűri? Netán ezért találták ki??? Továbbá látszik a földháttér is.

Akkor miről beszélünk?

Az volt az alapfelvetésem, hogy a Pak-fa nem lesz láthatatlan 10-20-30 km-en belülről. Mert már a hetvenes években volt minden irányból indítható IR rakéta. tegnap megtaláltam a Balázs írásában hogy "csak 2km-ről észleli az Aim-9l a célt." Pontszemből.
(Aztán este találtam német oldalt az iris-t-ről, hogy az már ötször akkora távolságból.)

Azt az érzékelőt a hetvenes években fejlesztették ki. Ennek ellenére eltalál majdnem egy rossz tankot a sivatagban (!!!hőkontraszt v sugárzás? 30fokos talaj és lehet éppen70-80 fokos tank) aminek még lánctalpa sincs, de tuti 6000-es fordulaton jár a motorja, csak az a bibi , hogy az a másik oldalon lenne nem a vezetőnél....farmotoros az M-41... ????

Tehát arra akarnék/tam utalni, hogy esetleg az elmúlt 30 évben netalán az IR technológia is fejlődött valamit.
Amit nekem ékesen bizonyít az EF 2000-es wiki cikkben szereplő 90/150 km, amit be is linkelek. (magasan, hidegben, homogén háttérrel)
Meg mondjuk a Kolsz 18 km ill a Szuhoj érzékelőjének is a hasonló paraméteres berendezése ill hogy a mi pilcsijeink is találtak célt 30km-en. Pont le...om, hogy szemből v hátulról, mivel ezeket szintén a hetvenes évek végén tervezték meg. (de nem linkelem, mert a "ruszkik úgy is hazudnak")

Az "új" rakéták, amiről linkelgetitek a videókat képeket, azokat meg kb 10 éve fejlesztik.

Akkor ezt miért nem lehet fölfogni???

'77-ben filmre fényképeztek. Ma veszel egy gépet 20ezerért 20mpixeles felbontással és 5000 képet teszel egy 2 grammos kártyára. Mosolyérzékelés, arcfelismerés, témakövetés most, kb 20 éve meg a tankot ismerte föl a rakéta. Comprende???
Nikon F5, hogy a fotós példánál maradjunk,
1996: 1005 pixeles fénymérő szenzor, azért, mert vmi4000 fotó expozíciós adatait tárolták el a gép memóriájában, hogy ki tudja választani az adott fotóhoz az éppen legmegfelelőbbet....

De most a k. életbe nehogy azzal jöjjön valaki, hogy az a látható fény, mert tökönszúrom magam. A FEJLŐDÉSRE akarok utalni!

De neeem, az IR szenzor az megállt a fejlődésben.

Szóval a Pakfa nem lesz észlelhetetlen "kis" távolságon, de legalább szerintem 100-200-300km távolságból nem lesz látható az a négy k lemez....

Most, hogy vki példákkal vagdalkozik, de a saját szemének nem akar hinni, mert akkor igazat kéne adni a másiknak, avval nem tudok mit kezdeni.
 
ksspsta

A Képek amik felkerültek ide mind pár száz vagy pár tucat méterről készültek nem pár kilométerről.
 
Még mielőtt elkezdtek a repülőgép fedélzeti IRST-ből kiindulni nézzetek már meg,hogy mekkora egy rakéta IR blokkja(nem csak a optika)és,hogy mekkora egy repülőgépbe épített IRST blokk.
Segítek az EF-2000-be építettnek Pirate IRST a neve az SZU-35SzM-be építettnek OLS-35.
 
ksspsta

A Képek amik felkerültek ide mind pár száz vagy pár tucat méterről készültek nem pár kilométerről.

De amin a mittomén milyen strelával vadásznak a minyóra , azon 10 kméteren dobja el a célt... Az kb 10éves videó...nem 2008-as.
Nem azt állítom, hogy azzal derítette föl, hanem hogy rajta van egy felvételen, ami ilyen technológiával készült.
 
Még mielőtt elkezdtek a repülőgép fedélzeti IRST-ből kiindulni nézzetek már meg,hogy mekkora egy rakéta IR blokkja(nem csak a optika)és,hogy mekkora egy repülőgépbe épített IRST blokk.
Segítek az EF-2000-be építettnek Pirate IRST a neve az SZU-35SzM-be építettnek OLS-35.

Omg 175kilo... De már arra is 90 km-ert írnak. És orosz. Akkor az Eurofighter csak jobb?

Azt mondtam, hogy a Pakfa észlelhető , nem azt , hogy IR rakétával lelövi 20-30 kilométerről. Szemből. Bár állítólag azért 20km az R73 hatótávja, mert azt közeledő célra kell értelmezni. Hátulról meg fele sincs. Én se akarom ezt elhinni és pont a Balázs cikke ill amit később találtam az alapján se, de más meg állítja.
 
Nagy magasságban kooperatíc cél ellen lehet, hogy tud 20km-t az R-73. De ennek a gyakorlati értelme 0. A rakétán nincs semmiféle datalinkes vezérlés, 20km-ről indítva lehet még a fáklyázó gépet se fogja meglátni. De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
 
De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
A maddog az AIM-120 esetébn van, ahol befog azt, amit talál. Ilyen üzemmódja tudtommal nincs a régebbi IR rakétákon, csak a HOBS képességű újgenerációson, ahol van LoaL.
 
Ezért is fejlesztik a K-74M2-őt a PAK-FA-hoz, amely már LoaL képes lesz, és csökkentett mérete miatt jobban elfér a belső fegyvertérben. ;)
 
<blockquote>De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
A maddog az AIM-120 esetébn van, ahol befog azt, amit talál. Ilyen üzemmódja tudtommal nincs a régebbi IR rakétákon, csak a HOBS képességű újgenerációson, ahol van LoaL.</blockquote>

Szerintem az R-73assal ez simán működhet. Indításkor valszeg aktiválja a szenzort attól függetlenül, hogy befogtál-e valamit, vagy nem, ha meg van cél, csak a szenzor nem látja még, akkor ez kb. pont az a helyzet, amit írtam. Mondjuk azt el tudom képzelni hogy befogás nélkül nem enged indítani a rendszer a valóságban.
 
<blockquote rel="molnibalage"><blockquote>De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
A maddog az AIM-120 esetébn van, ahol befog azt, amit talál. Ilyen üzemmódja tudtommal nincs a régebbi IR rakétákon, csak a HOBS képességű újgenerációson, ahol van LoaL.</blockquote>

Szerintem az R-73assal ez simán működhet. Indításkor valszeg aktiválja a szenzort attól függetlenül, hogy befogtál-e valamit, vagy nem, ha meg van cél, csak a szenzor nem látja még, akkor ez kb. pont az a helyzet, amit írtam. Mondjuk azt el tudom képzelni hogy befogás nélkül nem enged indítani a rendszer a valóságban.
</blockquote>

Az R-73 állítólag nem igényli a közvetlen, saját maga általi indítás előtti befogást, elég neki a sisakcélzóval történő cél-kijelölés akár oldalirányban mondjuk 80 foknál is, indítás után kifordul a megjelölt cél-irányba és végrehajtja a befogást majd az elfogást is - remélhetőleg. Szóval az R-73 az LOAL-képességű - csak oroszul nem tudom, hogy is van ez.
 
Erősen kételkedek. Még a legerősebb orosz PR anyagok is 60 fokos HOBS képességet tüntetnek fel az R-73-nál. Ahhoz meg nem kell LoaL.
 
Erősen kételkedek. Még a legerősebb orosz PR anyagok is 60 fokos HOBS képességet tüntetnek fel az R-73-nál. Ahhoz meg nem kell LoaL.

Meg kell kérdezni Vári Gyulát ha találkozol vele. Nekem Szabó Topi mesélte elég régen, igaz, nemcsak mi voltunk ott, hanem egy kis sör is....
 
AIM-9L
AIM-9L_DF-ST-82-10199.jpg

AIM_9L_Sidewinder_p1220802.jpg