A Cseh Köztársaságnak évente hozzávetőlegesen 32 millió koronát kell hozzájárulnia a művelethez, további 10 milliót a személyzethez. A várható 30 működési év költsége körülbelül 1,87 milliárd korona lesz. A hadsereg azt is várja, hogy a jövőben több tanker-személyzetet biztosítson, hasonlóan az AWACS repülőgépekhez.
Németország évi 5500 repülési órát, Hollandia 2000 óra, Belgiumban 1000, Luxemburgban 200, Norvégiában és a Cseh Köztársaság 100-100 repülési órája van évente. A várható felhasználás évente körülbelül 1100 repülési óra lesz repülõgépenként, azaz a nyolc gépes légi flotta teljes mértékben fedezi a hat ország igényeit.
Nem kell mindig utántölteni a levegőben, rakományszállításra és orvosi evakuálásra is lehet használni a gépeket.
A gép 45 tonna rakomány vagy 267 utas szállítására képes. Az orvosi változatban 6 intenzív osztály vagy 16 ágy lehet a fedélzeten.
Két bázisa lesz a 8 gépnek: Eindhovenben 5, a németországi Kölnben 3 gép fog állomásozni.
A cseh Gripen pilóták leggyakrabban az olasz, svéd vagy amerikai tankereket használják gyakorlásra vagy az izlandi misszióknál.
------------
(Mi lesz így a KC-390 tervekkel?)