1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A330 MRTT/KC-30A/Voyager KC2/Voyager KC3

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. formosa1

    formosa1 Well-Known Member

  2. Phoenix

    Phoenix Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Czech Republic joins NATO Multi-Role Tanker Transport Fleet program

    "The participants – Belgium, Germany, Luxembourg, the Netherlands, Norway and the Czech Republic - are now awaiting the delivery of eight Airbus A330 Multi Role Tanker Transport aircraft. The first two aircraft are expected to be delivered in May and June 2020, respectively."


    Akkor ez most azt jelenti hogy a csehek nem vesznek saját tankert (KC-390)? :eek:
     
  4. arcas

    arcas Well-Known Member

    A cseheknek van két darabra érvényes szándéknyilatkozatuk még mindig btw
     
  5. formosa1

    formosa1 Well-Known Member

    A "szándéknyilatkozat" nem jár kötelezettséggel, ám csehek már sok mindent összevásároltak, így nem kizárt a két KC-390 beszerzése sem...
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Igen, ez igaz, csak megjegyeztem.
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "Airbus has deployed a new air-bridge flight between Europe and China to deliver additional face mask supplies to France, Germany, Spain and United Kingdom health systems in support of the COVID-19 crisis efforts.

    The aircraft, an Airbus A330-200 undergoing conversion as Multi-Role Tanker Transport (MRTT), took off on 26 March at 19.15 local time (CET) from Airbus’ Getafe site near Madrid (Spain) reaching the Airbus site in Tianjin (China) on 27 March. The aircraft, operated by an Airbus crew, returned to Spain on 28 March at 04.05 local time (CET) with a cargo of more than 4 million face masks."


    [​IMG]

    [​IMG]

    Videó

    Az mennyire árt a gépnek, hogy még végleges festés nélkül repült? Vagy az már csak "díszfestés" hogy lefestik szürkére, a korrrózióvédelem szempontjából nincs jelentősége?
     
    tonyo, borisz, fishbed and 1 other person like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az MMF program egy olyan új változatú gépeket kap amelyiknek az utántöltő csöve (boom) leszerelhető lesz.
    Az előny nyilvánvaló...olyan feladatoknál mint ami a mostani eü.felszerelés szállítás Kínából a merev utántöltő cső csak felesleges súly és ellenállás.
    Csekély átalakítással a már üzemelő MRTT gépek boomját is leszerelhetővé lehet alakítani.

    https://aviationweek.com/defense-sp...m=email&elq2=296b125ecd454efaa33e496fb65b43a8
     
    LMzek 2.0, Rotten878 and Terminator like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  11. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A legalsó képen mik azok a kitüremkedések a hajtóművek házán? Kinyitható pót beömlők? Vagy leszállásnál sugárfék?
     
    ogretankHU likes this.
  12. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    Fix 2
     
  13. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Úgy érted, sugárfék?
     
  14. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    Én annak nézem !
     
    arbalest likes this.
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ugyebár lesz 8 db repülőgép. 5 db gép Eindhovenben fog állomásozni, 3 db Cologne-ban. Magyarán a Hollandok és és a Németek lesznek ténylegesen birtokában a gépeknek.
    Kíváncsi lennék hogy egy krízis helyzetben - nem is háborús csak pl. mint pl. a mostani sürgősségi eü. szállítások - hogyan játszák majd le hogy ki használhatja a repülőgépet és ki nem...
    A mostani Eü. válságnak szerintem az egyik leg fontosabb tanulsága hogy válsághelyzetben nincs barátság, az országok borzasztó önzőek tudnak lenni. (lsd. pl.: maszk szállítmányok lefoglalása)
    Abban bízni hogy majd a Csehek az 1.11% tulajdon részüket majd pont akkor hívhatják le amikor a Németeknek meg a Hollandoknak - meg az összes tulajdonosnak egyszerre - szüksége van a gépre több mint naívság...

    Krízis helyzetben az a tied ami ténylegesen a te birtokodban van !!!

    (A KC390-re meg azért adtak le rendelést mert az Aero Vodochody részegységeket gyárt a géphez. A gyártó, fejlesztő országoknak ezt kb. kötelező megtenni, de nem azt jelenti hogy ténylegesen is kell nekik a gép)​
     
    tonyo and arcas like this.
  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nagyon - nagyon érdekelne, hogy az ilyen programoknál mint ez is (vagy akár a SAC), hogyan vannak megfogalmazva a szerződésben a jogok/prioritások az egyes résztvevő nemzetek között, ki ki után és milyen alapon következik a sorban, hogyan néz ki az igénylés békeidős ill. háborús időszakban stb. stb.
    Egy biztos, a saját önerőből rendelkezésre álló képességnek nincs párja!
     
    LMzek 2.0 likes this.
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Bizonyára a jogászok valamit szépen megfogalmaztak a szerződésben, de amikor egy országban különleges jogrend lép életbe - azt hiszem még frissek az emlékek - az az első hogy megtiltják a stratégiai anyagok és erőforrások külföldre vitelét.
    Szerintem 100% hogy egy háborús helyzetben amikor a Német meg a Holland gépeket kell utántölteni, meg hordani kell az USA-ból az utánpótlást meg a csapatokat ezek a gépek NEM FOGNAK Csehek rendelkezésére állni.
     
    arcas likes this.
  18. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    [


    [


    Valamiért úgy érzem, hogy ha konfliktus helyzetben szükségünk lenne a nekünk járó kapacitásra, és Németországnak, vagy a Franciáknak "elfogyott", politikusaink ugranának felajánlani a "Hu" feliratú időt: :(

    ...és soha -tizen-ötven év múlva- (se biztos, hogy) kiderülne a háttétalku. :mad:
    Szeretnék tévedni!!!
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A pápai C-17-esek Magyarországon vannak és magyar jelzés van rajtuk... persze sokat értünk volna vele ha lefoglaljuk mert három fő a magyar személyzet és egyike sem pilóta... helyette lehetett volna szállításokat rendelni tőlük. De nem rendeltek, mert a Cargo city-t és a keleti nyitást tolták a gazdaság érdekében.
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szerintem meg azt mutatta meg a koronavírus, hogy ha lett volna akár 3-4 db A400M-ünk és 40 teljesen kiképzett pilótánk az összes szállítógépre, akkor sem lettünk volna sokkal előrébb. Persze kell a saját gép és nagyon sok mindenre jó, csak csodát ne várjunk tőle...

    A pápai C-17-esek egész májusban nem csináltak semmit, csak gyakorló repüléseket. Áprilisban is szinte csak az a néhány segélyszállítmány volt a nagyobb feladat. A csehekhez, lengyelekhez annyi An-124-es ment, amennyit lehívtak a SALIS-on keresztül.
     

Ezen oldal megosztása