1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Német A400M
    [​IMG]


    Spanyol A400M

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    alfa74, fip7, fishbed and 1 other person like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    The A400M for the Luxembourg Armed Forces has rolled out of the paint shop marking a new milestone of MSN 104.

     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Éket kellett volna rá festeni, meg egy tevét! ;)
     
  4. emel

    emel Well-Known Member

    Ék helyett NYÍLHEGY (ugye az ősök azt ismerték ;)), de erre nem festenék fel magyar jelzést csak ha annyi pénzünk lenne rá mint az RAF-nak. De akkor már inkább C-17 saját tulajdonban ...:)
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nah úgy néz ki, a Luftwaffe végülis abbahagyta a hisztit. Csöndben, január 16-án átvették a 32. gépet is. Gondolom nemsokára jönnek majd róla a cikkek. :rolleyes:
     
    fedett_mókus likes this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Egy kis update a belsős Airbus pilótától (?), fórumos környezetből:

    Hopefully this is the year that Airbus can get all the kinks worked out and get on track with the final certifications that need done.
    For the most part, it seems the engine issues have been addressed. There doesn't seem to be much in the way of reports for the past year.
    There hasn't been much at all about the low level, collision avoidance, and terrain following capabilities. So can one assume these are good to go?
    It seems the major issues to be addressed now are the helicopter refueling and the paratrooper side doors. All of which have been worked on for some time. I imagine good progress is being made with the refueling since the tests began in September last year.

    Paratrooper side door jump envelope to be extended from 40x2 to 58x2 soon, Helicopter refuel dry contacts done with H225, wet contact trials flight tests very soon, IRC certification flights planned before summer.
    MSN56 is working hard on low level flight and associated features certification, but I believe these capabilities are to be delivered in a later year.

    Thanks for the updates. Do you know how the proximity tests with the H160 went?
    Unfortunately nothing more than "no issue has been reported."
    Last week the pods have been installed on MSN4 and then it flew to Istres, I suspect we'll know more soon !


     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Malajziában is szeretnék végre kihasználni az A400M minden képességét.

    "The RMAF will soon move on to conduct take-off and landing operations at unpaved and austere airstrips, and the service will eventually explore the possibility of taking on high- altitude low opening (HALO) and high-altitude high opening (HAHO) jumps, and paradropping cargo via the container delivery system (CDS)."

    Ezek szerint eddig ők is csak szállításra és légi utántöltésre használták...



     
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Kb. mint mi a Gripenekkel. Szerintem több ország is van, akik pl. még az utántöltésre sem használják, pedig az a funkció már elég régóta elérhető. A spanyoloknak még alig van gépük. Az angolok bár asszem megvan a certificate, nem nagyon használják őket tankolásra, mert van helyette más. A németek viszont intenzíven tankolnak a levegőben. Nekik volt ugye egy Jordániai kitelepülésük is, hogy a Mali konfliktusban részt vevő gépeiket onnan tankolják meg. De az a gép ment a német katonákért is, akiket pánik szerűen kivontak Irakból az USA/Iráni rakétacsapások után.
    De pl. a török gépekről semmilyen infó nem nagyon jön vissza.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ha màr A400...
    A program rendesen hazavágta az Airbus 2019 es pénzügy eredményét...
    A késések hibák stb.. miatt akkora büntetéseket (€ 1.2 milliárd !!) kellett fizetnie az Airbusnak az A400 megrendelőinek hogy az komoly minuszba rántotta a cég 2019 eredményét
    Szàmokkal:
    - Consolidated revenues increased to € 70.5 billion (2018: € 63.7 billion)
    - Consolidated EBIT (reported) was € 1,339 million (2018: € 5,048 million), including Adjustments totalling a net € -5,607 million. These Adjustments comprised:
    - € -3,598 million related to the penalties;
    - € -1,212 million related to the A400M charge;
    - € -221 million related to the suspension of defence export licences to Saudi Arabia by the German government, now prolonged to March 2020;
    - € -202 million related to A380 programme cost;
    - € -170 million related to the dollar pre-delivery payment mismatch and balance sheet revaluation;
    - € -103 million related to Premium AEROTEC’s restructuring plan launched to improve its competitiveness;
    - € -101 million of other costs, including compliance costs partially offset by positive capital gains from the Alestis Aerospace and PFW Aerospace divestments.
    -- The consolidated net loss was € -1,362 million (2018 net income: € 3,054 million).
     
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Igen. Valószínűleg ez volt az ára annak, hogy aláírták az új OCCAR support programot.
    Ezeket a büntetéseket azért kapta az Airbus, mert nem álltak rendelkezésre az ígért funkciók, illetve nem időre szállították a gépeket.
    Az új OCCAR szerződésben viszont pont ezt a 2 - Airbus számára - legfontosabb dolgot tárgyalták újra. Alapvetően elég jól utólérték magukat a gyártással az utóbbi időben. Sőt már valószínűleg több gép is kimehetett volna, de a megrendelők sem akartak túl "korán" hozzájutni a fennmaradó gépekhez (pl. a németek, akik ráadásul elég sok gépet kaptak). Tavaly 13 gépet adtak át összesen (ebből 7 volt német!), de jelenleg is 12 gép van végszerelés alatt, amiből a Luxemburgi gép már le is van festve. Itt lehet követni a gyártást/átadást.
    Az biztos, hogy nagyon várják a Március közepét, mivel akkor dől el, hogy mi lesz a szaudi német fegyverembargó sorsa. Ha fenntartják, akkor valószínűleg az Airbus elbukja az egészet. Ha viszont feloldják, akkor dől a lé! A csomag része állítólag 12-15db A400M is, az Eurofighterekkel együtt. Többek között ezen gépek miatt is lett lecsökkentve a gépek átadása, mert ezeket viszonylag gyorsan kellene átadni a szaudiaknak, amit csak úgy lehet, ahogy a 4 maláj gépet, hogy beszúrták a korábban már megrendelt gépek gyártási ütemtervébe.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    alfa74, fishbed, arbalest and 2 others like this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    fip7, fishbed and Terminator like this.
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Végülis, pont most tartanak az eddig megrendelt gépek leszállításában pont az 50%-ánál. Ebben a tempóban még minimum 9-10 évig fog menni a gyártás.
    Szerintem azért nem biztos, hogy a cikk célja eljutott hozzád.:rolleyes:
    Szerinted mire utalhat az, hogy a cikk a következő kifejezéseket használja?
    German-based group, German air force to refuse delivery of two of the aircraft, German ban on defense exports, German-headquartered, employs 34,000 staff - 13,000 of them in Germany, joint next-generation Franco-German fighter jets, German lawmakers allocated nearly 80 billion euros. Mindez a Reutersben megjelentetve.

    Még egy adalék: várhatóan március közepén döntenek a szaudi fegyverexport feloldásáról (a jelenlegi tiltás március végéig).
    Nem érzed ezt a cikket némi nyomásgyakorlásnak? ;)
     
    alfa74, borisz and mindenen kívül like this.
  14. borisz

    borisz Well-Known Member

    Van egy olyan sejtésem, hogy nem veszünk mi ilyet.
     
    arcas, emel and fip7 like this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mit dem Airbus A400M nach Jordanien - Flightdeck-Story über den Transportflieger der Luftwaffe

     
  16. beta

    beta Well-Known Member

    Vagy épp azért lesz A400.
     
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nagyon nagyon nagyon meglepődnék....(de szerintem nem fogok)
     
  18. beta

    beta Well-Known Member

    Magyarországon - Orbán alatt - a fegyverbeszerzés alapvetően a kremlinológia területe. Nem a katonai-gazdasági-honvédelmi szempontok a dominánsak, hanem a hatalom taktikai szempontjai. Lásd Gripen, Leo2, kézifegyverek stb. Ha az Airbusnak nagyon kéne rendelés és közben nagy a nyomás Orbánon Brüsszel irányából, akkor indokolhatja az ilyen irányú beszerzést. Persze ha nem lenne jelentős ez az indok és ugyanakkor a brazilok irányába jelentős lenne, akkor a a C-390 mellett érv. De hát épp ezért kremlinológia, mert nehéz rájönni, hogy épp mi a fontos a hatalomnak. Az biztos csak, hogy nem a honvédelmi szempontok az elsődlegesek.
     
    formosa1 likes this.
  19. arcas

    arcas Well-Known Member

    Én vagyok ennyire "kremlin"-látó,... én úgy gondolom "katonai-gazdasági-honvédelmi" -politikai-"taktikai" szempontok teljesültek az eddigi beszerzésekkel kapcsolatban. :cool: kb. :)
     
  20. beta

    beta Well-Known Member

    Mintha kicsit hiányos lenne a mondatod :)

    Amúgy eléggé látványos, hogy nem a szakmai szempontok dominálnak Orbánnál. Már csak azért is, mert akkor már lenne hadrendbe állítva teherszállító gépünk és nem találgatnánk itt. Főleg hogy ilyen beszerzést nem meglepetésként szokták meghozni. De ez már a belpol-haderőfejlesztés témaköre.

    Mindenesetre csak azt akartam írni, hogy - bár a C-390-et például én is esélyesebbnek látom - bármi megtörténhet még. Hacsak nincs valakinek belső infója.
     

Ezen oldal megosztása