A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 185
24 142
113
Magyarországon - Orbán alatt - a fegyverbeszerzés alapvetően a kremlinológia területe. Nem a katonai-gazdasági-honvédelmi szempontok a dominánsak, hanem a hatalom taktikai szempontjai.
Én vagyok ennyire "kremlin"-látó,... én úgy gondolom "katonai-gazdasági-honvédelmi" -politikai-"taktikai" szempontok teljesültek az eddigi beszerzésekkel kapcsolatban. :cool: kb. :)
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 823
9 688
113
Én vagyok ennyire "kremlin"-látó,... én úgy gondolom "katonai-gazdasági-honvédelmi" -politikai-"taktikai" szempontok teljesültek az eddigi beszerzésekkel kapcsolatban. :cool: kb. :)

Mintha kicsit hiányos lenne a mondatod :)

Amúgy eléggé látványos, hogy nem a szakmai szempontok dominálnak Orbánnál. Már csak azért is, mert akkor már lenne hadrendbe állítva teherszállító gépünk és nem találgatnánk itt. Főleg hogy ilyen beszerzést nem meglepetésként szokták meghozni. De ez már a belpol-haderőfejlesztés témaköre.

Mindenesetre csak azt akartam írni, hogy - bár a C-390-et például én is esélyesebbnek látom - bármi megtörténhet még. Hacsak nincs valakinek belső infója.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Magyarországon - Orbán alatt - a fegyverbeszerzés alapvetően a kremlinológia területe. Nem a katonai-gazdasági-honvédelmi szempontok a dominánsak, hanem a hatalom taktikai szempontjai. Lásd Gripen, Leo2, kézifegyverek stb. Ha az Airbusnak nagyon kéne rendelés és közben nagy a nyomás Orbánon Brüsszel irányából, akkor indokolhatja az ilyen irányú beszerzést. Persze ha nem lenne jelentős ez az indok és ugyanakkor a brazilok irányába jelentős lenne, akkor a a C-390 mellett érv. De hát épp ezért kremlinológia, mert nehéz rájönni, hogy épp mi a fontos a hatalomnak. Az biztos csak, hogy nem a honvédelmi szempontok az elsődlegesek.
Bár én nagy A400M "hívő" vagyok (talán a legnagyobb a fórumon :oops::rolleyes:) , és az Airbusnak hogyne kéne nagyon a megrendelés. Ha nem is gazdaságilag, inkább presztizsből. De szerintem a 3 szállítógép messze van attól, hogy kulcsbeszerzés legyen a Z2026-ban. Továbbra is azt mondom, hogy bármelyik gép kerül végül is a Légierőhöz, csak jól járhatunk. Mindazonáltal az A400M képességeit valamilyen úton-módon mindenképpen ki kellene használni a Magyar Honvédségnek. Még ha csak valamelyik közös légiflottával is. Aztán ha a németek tényleg nem tudnak mit kezdeni a túlrendelt flottával.... :rolleyes:
 

Irsai Olivér

Well-Known Member
2019. június 7.
1 822
6 157
113
Bár én nagy A400M "hívő" vagyok (talán a legnagyobb a fórumon :oops::rolleyes:) , és az Airbusnak hogyne kéne nagyon a megrendelés. Ha nem is gazdaságilag, inkább presztizsből. De szerintem a 3 szállítógép messze van attól, hogy kulcsbeszerzés legyen a Z2026-ban. Továbbra is azt mondom, hogy bármelyik gép kerül végül is a Légierőhöz, csak jól járhatunk. Mindazonáltal az A400M képességeit valamilyen úton-módon mindenképpen ki kellene használni a Magyar Honvédségnek. Még ha csak valamelyik közös légiflottával is. Aztán ha a németek tényleg nem tudnak mit kezdeni a túlrendelt flottával.... :rolleyes:

Na igen, te vagy a tiszteletbeli(?) Airbus PR-os itt a fórumon.

Engem akkor gyözött meg, amikor nyáron 1-200 méterrel a fejünk felett bukfencet hányt az a behemót.


5:15-tôl érdekes.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 450
59 701
113
Rendben van, hogy tetszik neked az A400. De az alkalmassâgát az itthoni alkalmazâsra már nehogy az döntse el, hogy milyen bukfencet hány a gép. A bukfencnek egy szâllitógépnèl nem igen van praktikus jelentösége, hogy óvatosan fogalmazzak.Elöször meg kellene hatârozni, milyen képességekre van szükségünk. Mivel hasznâlnánánk ki egy ekkora gépet, ill. többet is belöle?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Rendben van, hogy tetszik neked az A400. De az alkalmassâgát az itthoni alkalmazâsra már nehogy az döntse el, hogy milyen bukfencet hány a gép. A bukfencnek egy szâllitógépnèl nem igen van praktikus jelentösége, hogy óvatosan fogalmazzak.Elöször meg kellene hatârozni, milyen képességekre van szükségünk. Mivel hasznâlnánánk ki egy ekkora gépet, ill. többet is belöle?
Miért, szerinted a belgák mire fogják használni?
Pedig már tűkön ülnek, hogy leválthassák a C-130-asaikat.
Meg, mi mire használjuk a ránk eső C-17-es repidőnket?
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 450
59 701
113
Ha nincs èrtelmes válasz, akkor jön az ellenkèrdès :)
Mire kellene nekünk az M400? Mire hasznâljuk a c17 rânk esö részét? Jó volna tudni. Tudje ezt itt valaki?
Azért, mert kell pár liter tej, nem kell tehenet venni, szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha nincs èrtelmes válasz, akkor jön az ellenkèrdès :)
Mire kellene nekünk az M400? Mire hasznâljuk a c17 rânk esö részét? Jó volna tudni. Tudje ezt itt valaki?
Azért, mert kell pár liter tej, nem kell tehenet venni, szerintem.
Missziós szállítás!
De most tényleg betegyem neked az A400M teljes gyári prospektusát? :rolleyes:
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Háát az elvileg Luxemburgi zászló alatt fog futni, de Belgium fogja üzemeltetni közös használatban. Valamikor tavasszal kezdik el a Belga/Luxemburgi kontingenst szállítani.
Szép dolog ez a közös légierő, csak nem mindenki tudja mivel jár ez. A luxemburgiak se tudják, de a mi politikusaink se, vagy csak nem érdekli őket (a mieinket állítólag tájékoztatták a hozzáértők, de ennyi ...). Az a lényeg, hogy HA, ESETLEG a közös gép valahol kárt okoz (rázuhan lakott területre, karambolozik másik géppel reptéren stb.), akkor a kárigény ahhoz az országhoz fut be, amilyen felségjelzést a gép visel!! Tökmindegy hogy a pápai C-17-en nekünk csak évi 50 repóra van fizetve, ha egyik gép (a kivizsgálásban is kimondva) saját hibából mondjuk "eltakarít" egy fél falut vagy egy Dreamlinert akárhol a világban, akkor hozzánk jönnek majd kártérítésért! Tudom, ritkán esik meg az ilyen, de azt senki ne mondja hogy sohasem ...
 
M

molnibalage

Guest
Szép dolog ez a közös légierő, csak nem mindenki tudja mivel jár ez. A luxemburgiak se tudják, de a mi politikusaink se, vagy csak nem érdekli őket (a mieinket állítólag tájékoztatták a hozzáértők, de ennyi ...). Az a lényeg, hogy HA, ESETLEG a közös gép valahol kárt okoz (rázuhan lakott területre, karambolozik másik géppel reptéren stb.), akkor a kárigény ahhoz az országhoz fut be, amilyen felségjelzést a gép visel!! Tökmindegy hogy a pápai C-17-en nekünk csak évi 50 repóra van fizetve, ha egyik gép (a kivizsgálásban is kimondva) saját hibából mondjuk "eltakarít" egy fél falut vagy egy Dreamlinert akárhol a világban, akkor hozzánk jönnek majd kártérítésért! Tudom, ritkán esik meg az ilyen, de azt senki ne mondja hogy sohasem ...
Ez egészen addig igaz, ameddig az üzemeltető országok nem közös felelősségválalással, vagy az igénybe vevő országra nem hárítja. Ezt meg kellene nézni.
Ezt már csak azért sem értem, mert egy civil légitársaság estén is a cég visel felelősséget és nem a lajstromozó ország. Bár ott cég a tulajdonos. Attól, hogy a C-17-en magyar lajstrom van, attól viszont nem magyar tulajdon.

Szóval szerintem nem ennyire egyszerű, hogy Hungária fizet mindenért. Mert ilyen hülyeséget senki sem írna alá. Szerintem.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Szép dolog ez a közös légierő, csak nem mindenki tudja mivel jár ez. A luxemburgiak se tudják, de a mi politikusaink se, vagy csak nem érdekli őket (a mieinket állítólag tájékoztatták a hozzáértők, de ennyi ...). Az a lényeg, hogy HA, ESETLEG a közös gép valahol kárt okoz (rázuhan lakott területre, karambolozik másik géppel reptéren stb.), akkor a kárigény ahhoz az országhoz fut be, amilyen felségjelzést a gép visel!! Tökmindegy hogy a pápai C-17-en nekünk csak évi 50 repóra van fizetve, ha egyik gép (a kivizsgálásban is kimondva) saját hibából mondjuk "eltakarít" egy fél falut vagy egy Dreamlinert akárhol a világban, akkor hozzánk jönnek majd kártérítésért! Tudom, ritkán esik meg az ilyen, de azt senki ne mondja hogy sohasem ...
Annak idején azért eléggé kellett a NATO vezetésével tanakodni - szerintem -, hogy vajon mivel járulhatnánk hozzá a NATO egészéhez. Szerintem egy ilyenfajta strómanságra (minden hátrányával együtt) olyan gyorsan bólintottak a magyar illetékesek, hogy 2 hétig kezelték masszőrök a nyakrándulást utána.
Ha viszont jobban belegondolsz egy C17-es értéke nagyjából 350-400M USD. Neadja az ég, hogy lezuhanjon 1 is, de szerintem anyagilag sokkal fájdalmasabb lenne a gépet pótolni (pláne, hogy már nem gyártják), mint a lehetséges kár, amit okoz.
Ha meg mi vettünk volna egy ilyet magunknak, akkor nem csak a kárt kellene kifizetnünk, hanem a gép elvesztésének a költségét is nekünk kellene benyelni.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez egészen addig igaz, ameddig az üzemeltető országok nem közös felelősségválalással, vagy az igénybe vevő országra nem hárítja. Ezt meg kellene nézni.
Ezt már csak azért sem értem, mert egy civil légitársaság estén is a cég visel felelősséget és nem a lajstromozó ország. Bár ott cég a tulajdonos. Attól, hogy a C-17-en magyar lajstrom van, attól viszont nem magyar tulajdon.

Szóval szerintem nem ennyire egyszerű, hogy Hungária fizet mindenért. Mert ilyen hülyeséget senki sem írna alá. Szerintem.
Más a civil gép és más a katonai/Honvédségi állami tulajdon, ezeket a magyar légügyi hatóság lajstromozta és a Honvédség (kvázi mint a magyar állam megbízottja) üzemelteti. Legalábbis mikor tervezték a pápai telepítést és üzemeltetést még ez volt a törvény és a nemzetközi előírások, a hatóság/légi-jogászok akkor ezt állítólag jelezték is a főnökség felé, de fontosabb volt hogy ide települjön a NATO-egység ... több ország részéről "versenyfutás" volt érte.
 
M

molnibalage

Guest
Igen. Csak nem irhatom le.
Ezt azért nem értem, mert tök nyilvános tudtommal, mintha olvastam is volna róla. Anno linkeltem, hogy valami évi 50 óra körüli a fizetett magyar mennyiség. Ebből sejthető, hogy mennyire használjuk ki. Nagyon. Mármint az 50 órához képest. Csak a bibi az, hogy ha évi 100 óra is kéne, akkor sem éri meg erre nehéz száltógépet venni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 035
80 769
113
Az egyik szállítógép beszerzéséről szóló diplomamunkában volt erről írva valami. Celebra/Negan/Gacsat fórumtárs lehet meg tudja mondani fejből, hogy melyikben...

Mintha az egyik róluk szóló angol hírben is lettek volna számok a kihasználtságról.

A Honvedelem.hu-n csak az év végi ejtőernyős ugrásokról volt írás, ami kb. annak az időnek az elhasználása lehet, ami az éves időkeretből megmaradt.