A400M Atlas (Airbus)

Magyarországon - Orbán alatt - a fegyverbeszerzés alapvetően a kremlinológia területe. Nem a katonai-gazdasági-honvédelmi szempontok a dominánsak, hanem a hatalom taktikai szempontjai.
Én vagyok ennyire "kremlin"-látó,... én úgy gondolom "katonai-gazdasági-honvédelmi" -politikai-"taktikai" szempontok teljesültek az eddigi beszerzésekkel kapcsolatban. :cool: kb. :)
 
Én vagyok ennyire "kremlin"-látó,... én úgy gondolom "katonai-gazdasági-honvédelmi" -politikai-"taktikai" szempontok teljesültek az eddigi beszerzésekkel kapcsolatban. :cool: kb. :)

Mintha kicsit hiányos lenne a mondatod :)

Amúgy eléggé látványos, hogy nem a szakmai szempontok dominálnak Orbánnál. Már csak azért is, mert akkor már lenne hadrendbe állítva teherszállító gépünk és nem találgatnánk itt. Főleg hogy ilyen beszerzést nem meglepetésként szokták meghozni. De ez már a belpol-haderőfejlesztés témaköre.

Mindenesetre csak azt akartam írni, hogy - bár a C-390-et például én is esélyesebbnek látom - bármi megtörténhet még. Hacsak nincs valakinek belső infója.
 
Magyarországon - Orbán alatt - a fegyverbeszerzés alapvetően a kremlinológia területe. Nem a katonai-gazdasági-honvédelmi szempontok a dominánsak, hanem a hatalom taktikai szempontjai. Lásd Gripen, Leo2, kézifegyverek stb. Ha az Airbusnak nagyon kéne rendelés és közben nagy a nyomás Orbánon Brüsszel irányából, akkor indokolhatja az ilyen irányú beszerzést. Persze ha nem lenne jelentős ez az indok és ugyanakkor a brazilok irányába jelentős lenne, akkor a a C-390 mellett érv. De hát épp ezért kremlinológia, mert nehéz rájönni, hogy épp mi a fontos a hatalomnak. Az biztos csak, hogy nem a honvédelmi szempontok az elsődlegesek.
Bár én nagy A400M "hívő" vagyok (talán a legnagyobb a fórumon :oops::rolleyes:) , és az Airbusnak hogyne kéne nagyon a megrendelés. Ha nem is gazdaságilag, inkább presztizsből. De szerintem a 3 szállítógép messze van attól, hogy kulcsbeszerzés legyen a Z2026-ban. Továbbra is azt mondom, hogy bármelyik gép kerül végül is a Légierőhöz, csak jól járhatunk. Mindazonáltal az A400M képességeit valamilyen úton-módon mindenképpen ki kellene használni a Magyar Honvédségnek. Még ha csak valamelyik közös légiflottával is. Aztán ha a németek tényleg nem tudnak mit kezdeni a túlrendelt flottával.... :rolleyes:
 
Bár én nagy A400M "hívő" vagyok (talán a legnagyobb a fórumon :oops::rolleyes:) , és az Airbusnak hogyne kéne nagyon a megrendelés. Ha nem is gazdaságilag, inkább presztizsből. De szerintem a 3 szállítógép messze van attól, hogy kulcsbeszerzés legyen a Z2026-ban. Továbbra is azt mondom, hogy bármelyik gép kerül végül is a Légierőhöz, csak jól járhatunk. Mindazonáltal az A400M képességeit valamilyen úton-módon mindenképpen ki kellene használni a Magyar Honvédségnek. Még ha csak valamelyik közös légiflottával is. Aztán ha a németek tényleg nem tudnak mit kezdeni a túlrendelt flottával.... :rolleyes:

Na igen, te vagy a tiszteletbeli(?) Airbus PR-os itt a fórumon.

Engem akkor gyözött meg, amikor nyáron 1-200 méterrel a fejünk felett bukfencet hányt az a behemót.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

5:15-tôl érdekes.
 
Rendben van, hogy tetszik neked az A400. De az alkalmassâgát az itthoni alkalmazâsra már nehogy az döntse el, hogy milyen bukfencet hány a gép. A bukfencnek egy szâllitógépnèl nem igen van praktikus jelentösége, hogy óvatosan fogalmazzak.Elöször meg kellene hatârozni, milyen képességekre van szükségünk. Mivel hasznâlnánánk ki egy ekkora gépet, ill. többet is belöle?
 
Rendben van, hogy tetszik neked az A400. De az alkalmassâgát az itthoni alkalmazâsra már nehogy az döntse el, hogy milyen bukfencet hány a gép. A bukfencnek egy szâllitógépnèl nem igen van praktikus jelentösége, hogy óvatosan fogalmazzak.Elöször meg kellene hatârozni, milyen képességekre van szükségünk. Mivel hasznâlnánánk ki egy ekkora gépet, ill. többet is belöle?
Miért, szerinted a belgák mire fogják használni?
Pedig már tűkön ülnek, hogy leválthassák a C-130-asaikat.
Meg, mi mire használjuk a ránk eső C-17-es repidőnket?
 
Ha nincs èrtelmes válasz, akkor jön az ellenkèrdès :)
Mire kellene nekünk az M400? Mire hasznâljuk a c17 rânk esö részét? Jó volna tudni. Tudje ezt itt valaki?
Azért, mert kell pár liter tej, nem kell tehenet venni, szerintem.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ha nincs èrtelmes válasz, akkor jön az ellenkèrdès :)
Mire kellene nekünk az M400? Mire hasznâljuk a c17 rânk esö részét? Jó volna tudni. Tudje ezt itt valaki?
Azért, mert kell pár liter tej, nem kell tehenet venni, szerintem.
Missziós szállítás!
De most tényleg betegyem neked az A400M teljes gyári prospektusát? :rolleyes:
 
Háát az elvileg Luxemburgi zászló alatt fog futni, de Belgium fogja üzemeltetni közös használatban. Valamikor tavasszal kezdik el a Belga/Luxemburgi kontingenst szállítani.
Szép dolog ez a közös légierő, csak nem mindenki tudja mivel jár ez. A luxemburgiak se tudják, de a mi politikusaink se, vagy csak nem érdekli őket (a mieinket állítólag tájékoztatták a hozzáértők, de ennyi ...). Az a lényeg, hogy HA, ESETLEG a közös gép valahol kárt okoz (rázuhan lakott területre, karambolozik másik géppel reptéren stb.), akkor a kárigény ahhoz az országhoz fut be, amilyen felségjelzést a gép visel!! Tökmindegy hogy a pápai C-17-en nekünk csak évi 50 repóra van fizetve, ha egyik gép (a kivizsgálásban is kimondva) saját hibából mondjuk "eltakarít" egy fél falut vagy egy Dreamlinert akárhol a világban, akkor hozzánk jönnek majd kártérítésért! Tudom, ritkán esik meg az ilyen, de azt senki ne mondja hogy sohasem ...
 
Szép dolog ez a közös légierő, csak nem mindenki tudja mivel jár ez. A luxemburgiak se tudják, de a mi politikusaink se, vagy csak nem érdekli őket (a mieinket állítólag tájékoztatták a hozzáértők, de ennyi ...). Az a lényeg, hogy HA, ESETLEG a közös gép valahol kárt okoz (rázuhan lakott területre, karambolozik másik géppel reptéren stb.), akkor a kárigény ahhoz az országhoz fut be, amilyen felségjelzést a gép visel!! Tökmindegy hogy a pápai C-17-en nekünk csak évi 50 repóra van fizetve, ha egyik gép (a kivizsgálásban is kimondva) saját hibából mondjuk "eltakarít" egy fél falut vagy egy Dreamlinert akárhol a világban, akkor hozzánk jönnek majd kártérítésért! Tudom, ritkán esik meg az ilyen, de azt senki ne mondja hogy sohasem ...
Ez egészen addig igaz, ameddig az üzemeltető országok nem közös felelősségválalással, vagy az igénybe vevő országra nem hárítja. Ezt meg kellene nézni.
Ezt már csak azért sem értem, mert egy civil légitársaság estén is a cég visel felelősséget és nem a lajstromozó ország. Bár ott cég a tulajdonos. Attól, hogy a C-17-en magyar lajstrom van, attól viszont nem magyar tulajdon.

Szóval szerintem nem ennyire egyszerű, hogy Hungária fizet mindenért. Mert ilyen hülyeséget senki sem írna alá. Szerintem.
 
Szép dolog ez a közös légierő, csak nem mindenki tudja mivel jár ez. A luxemburgiak se tudják, de a mi politikusaink se, vagy csak nem érdekli őket (a mieinket állítólag tájékoztatták a hozzáértők, de ennyi ...). Az a lényeg, hogy HA, ESETLEG a közös gép valahol kárt okoz (rázuhan lakott területre, karambolozik másik géppel reptéren stb.), akkor a kárigény ahhoz az országhoz fut be, amilyen felségjelzést a gép visel!! Tökmindegy hogy a pápai C-17-en nekünk csak évi 50 repóra van fizetve, ha egyik gép (a kivizsgálásban is kimondva) saját hibából mondjuk "eltakarít" egy fél falut vagy egy Dreamlinert akárhol a világban, akkor hozzánk jönnek majd kártérítésért! Tudom, ritkán esik meg az ilyen, de azt senki ne mondja hogy sohasem ...
Annak idején azért eléggé kellett a NATO vezetésével tanakodni - szerintem -, hogy vajon mivel járulhatnánk hozzá a NATO egészéhez. Szerintem egy ilyenfajta strómanságra (minden hátrányával együtt) olyan gyorsan bólintottak a magyar illetékesek, hogy 2 hétig kezelték masszőrök a nyakrándulást utána.
Ha viszont jobban belegondolsz egy C17-es értéke nagyjából 350-400M USD. Neadja az ég, hogy lezuhanjon 1 is, de szerintem anyagilag sokkal fájdalmasabb lenne a gépet pótolni (pláne, hogy már nem gyártják), mint a lehetséges kár, amit okoz.
Ha meg mi vettünk volna egy ilyet magunknak, akkor nem csak a kárt kellene kifizetnünk, hanem a gép elvesztésének a költségét is nekünk kellene benyelni.
 
Ez egészen addig igaz, ameddig az üzemeltető országok nem közös felelősségválalással, vagy az igénybe vevő országra nem hárítja. Ezt meg kellene nézni.
Ezt már csak azért sem értem, mert egy civil légitársaság estén is a cég visel felelősséget és nem a lajstromozó ország. Bár ott cég a tulajdonos. Attól, hogy a C-17-en magyar lajstrom van, attól viszont nem magyar tulajdon.

Szóval szerintem nem ennyire egyszerű, hogy Hungária fizet mindenért. Mert ilyen hülyeséget senki sem írna alá. Szerintem.
Más a civil gép és más a katonai/Honvédségi állami tulajdon, ezeket a magyar légügyi hatóság lajstromozta és a Honvédség (kvázi mint a magyar állam megbízottja) üzemelteti. Legalábbis mikor tervezték a pápai telepítést és üzemeltetést még ez volt a törvény és a nemzetközi előírások, a hatóság/légi-jogászok akkor ezt állítólag jelezték is a főnökség felé, de fontosabb volt hogy ide települjön a NATO-egység ... több ország részéről "versenyfutás" volt érte.
 
Igen. Csak nem irhatom le.
Ezt azért nem értem, mert tök nyilvános tudtommal, mintha olvastam is volna róla. Anno linkeltem, hogy valami évi 50 óra körüli a fizetett magyar mennyiség. Ebből sejthető, hogy mennyire használjuk ki. Nagyon. Mármint az 50 órához képest. Csak a bibi az, hogy ha évi 100 óra is kéne, akkor sem éri meg erre nehéz száltógépet venni.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Az egyik szállítógép beszerzéséről szóló diplomamunkában volt erről írva valami. Celebra/Negan/Gacsat fórumtárs lehet meg tudja mondani fejből, hogy melyikben...

Mintha az egyik róluk szóló angol hírben is lettek volna számok a kihasználtságról.

A Honvedelem.hu-n csak az év végi ejtőernyős ugrásokról volt írás, ami kb. annak az időnek az elhasználása lehet, ami az éves időkeretből megmaradt.