Airbus Helicopters Н160

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Új kozepes szállítóhelikopter az Airbustól.
1920052_900.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
A gépet eloszor a HeliExpo 2015 kiállításon mutatták be Orlandóban (Florida állam) március 3-án. Korábban X4 jelzés alatt fejlesztették. A Dаuphin II (AS365 и ЕС155) leváltására tervezték és "The AW139 killer”.
Az elso prototípus 2015 június 13-án emelkedett a levegobe(video a cikkben)
http://www.airbushelicopters.com/website/en/press/Airbus-Helicopters-H160-Flight-Test-campaign-launched_1785.html

június 17-én 2. felszállás
2218591_original.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Pedig ezt írják róla... Ha orosz kategóriát nézném nálam sem lenne.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Hááát, nálam ez még nem közepes kategória.

Igazából nem valódi közepes (teher)szállító, csak simán közepes helikopter. Medium weight, twin engine, vagy mi. De ezek a kategorizálások amúgy sem teljesen egzaktak a heliknél.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 852
4 132
113
Elvileg van a "medium lift" és a "medium weight" kategória. A medium lift a közepes szállító, ezek jellemzően 8-15 tonna max. felszállótömegűek. A medium weight kategória meg olyan 4-től 6-8 tonnáig van kb.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A Fenestron farokventillátor miatt amúgy se várható el tőle a közepes szállítóhelikopterekre jellemző emelési teljesítmény. Az ilyen rendszereknek is megvan a nyomatékgenerálási limitjük, Másképp szólva egy Minyó méretű gép ~4000 lóreje által megforgatott 18-22m átmérőjű forgószárnyának nyomatékát már nem nagyon tudja kompenzálni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Látogatás az Airbus Helicopters Donauwörth uzemében, ahol a H-135 osszeszerelése is folyik .
0_eafd7_eb2e3c1_orig.jpg


Teljes képgaléria a gyártósorról:
http://bmpd.livejournal.com/1906397.html
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 242
113
Akkor valszeg csak ezt használják a típus oktatásához mert nincs más... A 145 és 135 viszont korrekt (A 135-ön éppen pestiek molyoltak.)
 
Status
Not open for further replies.