1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus Helicopters (Eurocopter) EC135 / EC635, EC645, H145M

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - weasel007 által indítva @ 2014. december 16..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A mostani gyárudvaros képen le van takarva a lajstrom szám. És én a kutakodás alatt találtam olyat is, ahol a 01-es volt felfegyverezve tesztelve.
     
    Terminator likes this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Csütörtökön délután fél kettő körül madárral ütközött egy H145M helikopter Donauwörthtől 45 km-re. A helikopter emiatt egy nem tervezett leszállást hajtott végre az A7-es úton Lohnetal pihenőhelynél. A helikopter ellenőrzése után a legénység folytatni tudta a repülést.

    Nem írják egyértelműen, de valószínűleg a Bundeswehr egyik gépe volt.
     
    fishbed and arbalest like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    SilvioD and Terminator like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    ravenlord likes this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  7. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez nem véletlen azért.
    Ezek szerint az Airbus megpróbálja még egyszer a lengyeleket?
    Ugye a Mi-2-eseiket akarják a friss Perkoz tenderen lecserélni.
    Ezeket a funkciókat kell ellátni:
    • Combat support/advanced training variant;
    • Command variant;
    • Reconnaissance and EW variant.
    Nem lennék meglepve, ha rövidesen valami EW-vel is előrukkolnának! ;)
     
    vilmoci and Terminator like this.
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    (2019 májusi a hír és a videó is, de utólag érdekes visszanézni, mert van benne 1-2 lőtéri- és gyári pillanatfelvétel...ami mintha az Airbus videóiban nem lett volna benne. Pl. 2:00-nál a kijelző képe.)
     
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    A polákok megpróbáltak a Mi-2-ből is csatahelikoptert barkácsolni, lsd Mi-2URP és URP-G változatok.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Ez meg egy másik szerb gép tényleges SAR konfigurációban.


    Ha 10. hozzászólással visszanézel, ott egy fotó, amin meg a 3 német gépből 2-n van torony. Lehet mindenre példát találni...
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Egy kis érdekesség:


    "The last of four Airbus H145Ms for the Serbian Police (Policija Air Support Unit) will be delivered in the second week of June 2020.

    The initial order was for six H145Ms for the Air Force and three for the Police. But after signing the contract, this was changed on request by the Serbia government to five and four respectively. As a result the H145M (c/n 20259) that was already under construction in the air force configuration would not be taken up, and instead Airbus built a new H145M for the Police (c/n 20317). H145M with c/n 20259 became the Airbus company demonstrator and was registered D-HCBS. Delivery of the last Police H145M (D-HADP) is about nine months later than the other three H145Ms that are already in use with the Serbian Police. All Police H145Ms are based at Beograd/Nikola Tesla.

    The registrations of the four helicopters are:
    YU-ICE c/n 20235 (ex D-HADR)
    YU-MED c/n 20233 (ex D-HADO)
    YU-MUP c/n 20317 (ex D-HADP)
    YU-SAR c/n 20245 (ex D-HCBV)

    "
     
    arbalest likes this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    gacsat, arcas, fishbed and 1 other person like this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    Airbus Helicopters - 2020 július 10.
    "Our global H145M fleet has reached 20,000 flight hours."



    5,5 év alatt 51 helikopterrel 20 ezer órát?
    Az csak 71,3 óra/gép/év átlagosan...
    Csak a 15 német gépnek kellett volna ennyit repülni 4,5 év alatt.





     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Kicsit furcsán számolsz, miből gondolod hogy az első felszállástól kezdve 51 gép állt rendelkezésre?!! Ráadásul először a kiképző repülések mennek, ahol azért igazodni kell az éppen tényleges időjáráshoz is, mivel a kiképzés nem rossz látású és éjszakai vakrepülő-kiképzéssel kezdődik. Szerintem mindig 1 géppel indul egy típus gyártása és repültetése, de ha az első 5 thai gépet vesszük kezdésnek sok éves átlagban akkor se 51 gépről beszélhetünk. Ráadásul ha éppen pl. monszun idején kapták meg az elsőket, akkor biza előfordulhat hogy hetekig csak a hangárban "repültek" velük.;):D
     
    fip7, fishbed, svajcibeka and 4 others like this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Átlagosan.
    De jó az észrevétel. Ezt benéztem, mert az egyik oldalon valószínűleg téves a 300 óra/gép/év adatot írt a német gépekre...
    A darabszámmal kapcsolatban igazad van, a magyar gépek egy része még nincs kész, így nem 51-el kellett volna osztani.
    De az elején valószínűleg mindenki sokat repül, mert ki kell képezni a pilótákat, be kell gyakorolni az eljárásokat.
    Újraszámoltam. A német gépek az első és az utolsó gép átvétele között kb. 2 év alatt (2015-2017) különböző források szerint 3900/5000 órát repültek. Az 130/160 óra/év/gép átlagosan. Így csak a német gépek legalább 10 ezer óránál kell hogy tartsanak. Ha az összes többi más országoknak eddig átadott gép (22 db) ugyanennyit repült, az egész jó, ha figyelembe veszem a monszun időszakot és koronavírust is.
     

Ezen oldal megosztása