Stark Storm páncélozott szállítójármű
A katari Stark Motors által gyártott járművekkel kapcsolatos információk kissé homályosak, csakúgy, mint magára a cégre vonatkozó információk. 2021-ig és 2017-es alapítása óta összesen négy páncélozott járműmodellt mutatott be a nemzetközi páncélozott járműpiacon, köztük a könnyű páncélzatú Toyota-alapú Stormot is. Úgy tűnik, hogy a járműveket főként diplomáciai eszközként használják, és a katari kormány számos járművet adományozott több afrikai és közel-keleti országnak a diplomáciai kapcsolatok javítására. 2021 májusától a Storm feltételezések szerint hat országban volt használatban.
A hazai könnyű páncélozott járműgyártó megalapításával, és elsősorban Toyota alvázra (és alkatrészeire) épülő járműveikkel Katar követte a különböző új páncélozottjármű-gyártók trendjét a térségben, például a Streit Group és a Minerva Special Purpose Vehicles ( MSPV) az Egyesült Arab Emírségekből és az Engine Engineering Company LLC Ománból. A Stark Motors által gyártott páncélozott járműveket megalakulása óta a katari kormány leginkább hatékony kapcsolatépítő eszközként használta, és járműsorozatokat adományozott a közel-keleti és észak-afrikai országoknak a diplomáciai kapcsolatok javítása érdekében. Ily módon adományokat nyújtottak Burkina Fasónak, Jordániának, Malinak, Szomáliának és a líbiai nemzeti egyetértés kormányának.
A Storm hagyományos kialakítású, és a szokásos
Toyota Land Cruiser Series 79 kisteherautót használja alapként. Az autót egy Toyota 4,5 literes V8-as Turbo Diesel hajtja, amely 195 lóerős teljesítményre képes. Az erőátvitel ötfokozatú kézi sebességváltón keresztül történik, bár opcionálisan automata sebességváltó is rendelkezésre áll. A jármű négykerék-meghajtású, a kerekek 285/75 R18 MAXXIS Off-Road abroncsokkal vannak felszerelve. Az üzemanyagot két 90 literes tartályban tárolják.
A sofőr a bal oldalon, a parancsnok a jobb oldalon ül. Mögöttük a tetőre egy fegyverállomást szereltek fel, amely bármilyen könnyűtől nehéz géppuskával felszerelhető. A csapatrekesz oldalain lehajtható ülések vannak. Az ülések fölé golyóálló üveggel ellátott négyzetes látóblokkokat helyeztek el. Ezekben a blokkokban középen vannak elrendezve kerek tüzelőnyílások, amelyeket a csapatok belülről nyithatnak egy rögzítőcsavar elfordításával. A csapatok hátulról léphetnek be a járműbe, ahol vagy egy nagy ajtó, vagy egy dupla ajtó van felszerelve. A konfigurációtól függően ebbe az ajtóba is beépítenek egy vagy két látóblokkot.
A Storm teljes CEN B6 páncélzattal van felszerelve. Ez azt jelenti, hogy a páncél elég vastag ahhoz, hogy megvédjen a nagy teljesítményű 7,62 mm-es puskáktól, de túl gyenge ahhoz, hogy ellenálljon a páncéltörő lőszereknek vagy a 12,7 mm-es tűznek.
Első üzemeltető: Katar
A katonai felvonulások során legalább hat rendes járművet figyeltek meg, valamint kettőt mentőautóként is használtak. Ezeket a katari Amiri Gárda, a katari hadsereg elit katonai védelmi egysége üzemelteti, amelynek feladata többek között az emír és a katari uralkodó család védelme. Bár csak nyolc különböző járművet figyeltek meg, a Gárda több Storm járművet is üzemeltethet.
Katari Emíri Gárda járműve
Hat jármű a katari hadsereg 2017. decemberi felvonulásán
Kambodzsa
Úgy tűnik, már 2017-ben nemzetközi megrendelés született hat Storm járműre, amelyeket az ENSZ kambodzsai békefenntartó erőinek szállítanak. Ezeket az eredetileg fehérre festett járműveket később átszállították a BHQ-ba (Bodyguard Headquarters), amely Kambodzsa miniszterelnökének személyes testőrsége.
Adományok a Száhel övezetnek
2017 júniusában Katar elszigetelődött Afrika és a Közel-Kelet nagy részétől. Abban a hónapban a földrajzilag közel álló országokból álló GCC megszakította diplomáciai kapcsolatait Katarral az Iránhoz fűződő kapcsolatai és a terrorszervezetek állítólagos támogatása miatt. Számos afrikai ország követte példáját, és visszahívta nagyköveteit Katarból, többek között Mauritánia, Csád és Niger. Katar igyekezett szorosabbra fűzni a kapcsolatokat a G5 Száhel szervezettel, amely 2014-ben alakult Franciaország támogatásával, és amely Burkina Fasóból, Csádból, Maliból, Mauritániából és Nigerből állt. 2017 februárjában a G5 elindította a G5 Száhel övezet egyesített haderejét a helyi terrorista csoportok elleni küzdelem érdekében. Amikor Katar a G5 Száhel támogatását kérte, ajánlatukat először elutasították. Azzal vádolták Katart, hogy eltitkolja kapcsolatait a Száhel-övezetben harcoló terrorista csoportokkal, és úgy tett, mintha páncélozott járművek ajándékozásával támogatná a Száhel-övezetet. Különféle források szerint más terrorista csoportok támogatása mellett Katar kapcsolatban állt Iyad Agha Ghalival, a Victory of Islam and Muslims Group vezetőjével, amely több támadást is vállalt Maliban és Burkina Fasóban.
Katar határozott nyilatkozatot tett, amely megmutatja, vagy legalábbis úgy tesz, mintha kimutatná a szenvedő országok iránti támogatását. Végül sikerrel járt, amikor a G5 Sahel beleegyezett, hogy támogatást kapjon Katartól.
Mali
2018. december 26-án a Katari Emíri Légierő Boeing C-17 Globemaster III repülőgépei leszálltak Maliban. A fedélzeten 24 Storms volt, mindegyiket a mali fegyveres erők megsegítésére ajánlották fel a dzsihadista fegyveresek és terrorista csoportok elleni küzdelemben. Néhányan Kati városán keresztül vonultak be január 20-án, a Honvédség Ünnepén.
Minőségük gyorsan megkérdőjeleződött, amikor 2019. március 12-én egy járőrözési küldetés során egy vihar áthajtott egy aknán, és felrobbant Mali északi részén, Dialup közelében. A fedélzeten tartózkodó három katona életét vesztette a robbanásban. 2020. február 14-én egy akció során Bentia faluban két Storm, valamint egy műszaki Toyota megsemmisült . Az akció során nyolc mali katona életét vesztette.
A Maliba szállított Storm járművek 2018. december 26-án, a C-17-esek előtt, amelyekkel szállították őket.
Mali haderő Storm járművei 2019. január 20-án
2020 februárjában elpusztított Storm
A második Storm is súlyosan megsérült.
Burkina Faso
2019. május 8-án egy második szállítás is megtörtént Burkina Fasóba. Ismét 24 járművet szállítottak és raktak ki Ouagadougou repülőterére. 2019 októberének elején egy burkia faso-i Stormot robbantott fel egy IED Djibo és Bourzanga környékén. A robbanás következtében egy katona életét vesztette, négyen pedig megsebesültek. Az utóhatások során egy támadó is meghalt, és további két IED-t találtak és semmisítettek meg. 2020. február 29-én egy újabb Stormot fogott el az ISGS (az ISIS-hez kapcsolódó Iszlám Állam a Nagy-Szaharában), így a Burkina Faso Storm flottája 22 főre csökkent.
Burkina faso-i Storm 2019 novemberében.
Egy burkina faso-i Storm maradványai. Az autót 2019 októberének elején robbantották fel, egy katona meghalt, négy másik pedig megsebesült.
Egy újabb burkina faso-i Storm, amelyet az IS-GS fogott el 2020. február 29-én Sebba környékén.