AL-31 (Saturn, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 601
14 748
113
De India nem gyártja ezeket licencben? Vagy rosszúl emlékszem?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 487
84 612
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
Ez a hajtomumennyiség még a 2000-es szerzodés része (opcio), amely a A Szu-30MKI licenszgyártását tartalmazza. a szerzodés tartalmazza a hajtomu egyes technologia egységeinek licensz gyártását. (de nem az egész hajtomuvet). ......
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
12 év alatt 160 sikerült összerakni? ugye ez vicc?

Kínának tavaly ilyenkor 260 j-10 volt szolgálatba lehet már meg is van a 300 db és ez csak egy típus a sok közül .
És még ezek akarnak feszíteni Kínának?
Hol is van a saját fejlesztésű harci helyük?
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
979
3 466
93
Roni said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
12 év alatt 160 sikerült összerakni? ugye ez vicc?
Hello! Sokféleképpen lehet összehasonlítani őket. Ha a proto gyártást nem számoljuk:

Kína:
6 év alatt 105 db J11 alapváltozatot szereltek össze, ez 17,5 gép / év
5 év alatt kb 120 db J11B/BS-t gyártottak, ez 24 gép / év

India:
A HAL Chairman tavaly december végén a 119-ik MKI átadását jelentette be. Ezt hét év alatt gyártották le részben orosz alkatrészekből. Ez 17 gép / év. Nem olyan hatalmas az eltérés.

Mindehhez hozzájön az orosz gyártás, 65 MKI-vel, plusz a fődarabok és alkatrészek gyártása.

Bár tény, hogy az Indiaiak nem kapkodnak, viszont a Kínaiak hamarabb kezdték.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 601
14 748
113
Hááát azért nem nagyon lehet mégse egy lapon említeni a két hadiipart. Kínában azért nem csak azt a gépet gyártották.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 487
84 612
113
Al-31Fés Al-41F-1Sz(117Sz) gyártása az ufai hajtomugyárto uzemben képekben:
0_86f06_f1227a6f_orig

http://bmpd.livejournal.com/1308781.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 487
84 612
113
NPO Saturn év végi értékelo,tervek a 2016-os évre.9.50-tol a kompresszor lapátok gyártási technológiáját mutatják be...
https://www.youtube.com/watch?v=6fX-wmMfkhA
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 825
4 116
113
NPO Saturn év végi értékelo,tervek a 2016-os évre.9.50-tol a kompresszor lapátok gyártási technológiáját mutatják be...
https://www.youtube.com/watch?v=6fX-wmMfkhA

Sajnos egy büdös szót sem értek oroszul... Na jó, a "nyet", "da", "sztoj" kombót azért értem. :D
Szóval akkor, miből vannak az adott lapátok? BLISK tech? Már, ha kompresszor. Ha nagy nyomású, akkor gamma titán-alumínium?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 667
65 698
113
Sajnos egy büdös szót sem értek oroszul... Na jó, a "nyet", "da", "sztoj" kombót azért értem. :D
Szóval akkor, miből vannak az adott lapátok? BLISK tech? Már, ha kompresszor. Ha nagy nyomású, akkor gamma titán-alumínium?

Ahogy végignéztem, itt nincs szó blisk technológiáról, de nem is baj. A riport arról szól, hogy kidolgoztak egy anyag és költségkímélő öntészeti és kovácsoló alakadó eljárást a modernebb, és így komplexebb aerodinamikájú kompresszor lapátok gyártásához, melyeket az NPO Szaturn civil hajtóműveihez, a SaM146-hoz (Szuhoj Superjet) és a D-30KP-2 Berkuthoz tudnak felhasználni. Érdekesség, hogy a D-30KP-2-es az Aviadvigatyel, azaz a permi Szolovjov-féle D-30KP modernizált változata, tehát logikusan a konkurenciánál, Perm-ben kéne készülnie, de ez szovjet hagyaték, hiszen az NPO Szaturn a ribinszki "Ribinszk" tervezőirodából nőtte ki magát, ahol a Ljulka-féle AL-31F csak egy a sokféle profil közül. Az AL-31F az egyik olyan szovjet-orosz hajtóműtípus, amit egyszerre több helyen nem csak gyártanak, de fejlesztenek is, így a konkurens MMPP Szaljutnál is.
Vissza a D-30KP-2-eshez. A logika azt diktálná, hogy ez a jelentősen modernizált hajtómű olyan gépekben csinálhatna karriert, ahol vele az Aviadvigatyel úgynevezett "nagy" D-30-asa, a D-30KP és variációi üzemelenek, úgy mint Tu-154M, Il-62M, Il-76...
Ehelyett ezt a modernizált hajtóművet odahaza jóformán nem vette meg senki, hiszen a Tu-154-esek és az Il-62-esek már kihalófélben vannak, az Il-76-asok régebbi változata meg az új gyártású Il-476-os vagy Il-76MD-90-eshez hasonlóan a Perm-ben található Aviadvigatyel-féle Pável Szolovjov PSz-90-esekkel mennek, az Il-96-os és Tu-204-es (214-es) családhoz hasonlóan. Ez egy eleve jóval erősebb és modernebb, több továbbfejlesztési lehetőséget biztosító hajtóműcsalád.
És nem beszélve ugye a jövő nagy ígéretéről, a szintén Aviadvigatyel PD-14-ről, ami egy teljesen új nóta, lényegében a legutolsó GE-Snecma CFM Leap és a konkurens Pratt&Whitney PW1000G geared turbofan orosz megfelelője.

Ilyen terepen aztán nem csoda, hogy a D-30KP-2-nek nem terem babér, hiszen ez egy 60-as, 70-es évekbeli technológia ráncfelvarrt kiadása.
Ehhez képest rendelés van rá, de külföldről, Kínából, ahol a Xian H-6-osok hatótávját kívánják ezekkel jelentősen kitolni a meglévő őskövület Mikulin AM-3-asok kínai licensz hajtóműveinek (WP-8) felváltásával. Ezzel a H-6K egy elég jó hajtóművet fog kapni, de mi szegényebbek leszünk a világ egyik legbrutálisabb hangú nem utánégetős(!) hajtóművének hangjával:

 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 632
113
Ahogy végignéztem, itt nincs szó blisk technológiáról, de nem is baj. A riport arról szól, hogy kidolgoztak egy anyag és költségkímélő öntészeti és kovácsoló alakadó eljárást a modernebb, és így komplexebb aerodinamikájú kompresszor lapátok gyártásához, melyeket az NPO Szaturn civil hajtóműveihez, a SaM146-hoz (Szuhoj Superjet) és a D-30KP-2 Berkuthoz tudnak felhasználni. Érdekesség, hogy a D-30KP-2-es az Aviadvigatyel, azaz a permi Szolovjov-féle D-30KP modernizált változata, tehát logikusan a konkurenciánál, Perm-ben kéne készülnie, de ez szovjet hagyaték, hiszen az NPO Szaturn a ribinszki "Ribinszk" tervezőirodából nőtte ki magát, ahol a Ljulka-féle AL-31F csak egy a sokféle profil közül. Az AL-31F az egyik olyan szovjet-orosz hajtóműtípus, amit egyszerre több helyen nem csak gyártanak, de fejlesztenek is, így a konkurens MMPP Szaljutnál is.
Vissza a D-30KP-2-eshez. A logika azt diktálná, hogy ez a jelentősen modernizált hajtómű olyan gépekben csinálhatna karriert, ahol vele az Aviadvigatyel úgynevezett "nagy" D-30-asa, a D-30KP és variációi üzemelenek, úgy mint Tu-154M, Il-62M, Il-76...
Ehelyett ezt a modernizált hajtóművet odahaza jóformán nem vette meg senki, hiszen a Tu-154-esek és az Il-62-esek már kihalófélben vannak, az Il-76-asok régebbi változata meg az új gyártású Il-476-os vagy Il-76MD-90-eshez hasonlóan a Perm-ben található Aviadvigatyel-féle Pável Szolovjov PSz-90-esekkel mennek, az Il-96-os és Tu-204-es (214-es) családhoz hasonlóan. Ez egy eleve jóval erősebb és modernebb, több továbbfejlesztési lehetőséget biztosító hajtóműcsalád.
És nem beszélve ugye a jövő nagy ígéretéről, a szintén Aviadvigatyel PD-14-ről, ami egy teljesen új nóta, lényegében a legutolsó GE-Snecma CFM Leap és a konkurens Pratt&Whitney PW1000G geared turbofan orosz megfelelője.

Ilyen terepen aztán nem csoda, hogy a D-30KP-2-nek nem terem babér, hiszen ez egy 60-as, 70-es évekbeli technológia ráncfelvarrt kiadása.
Ehhez képest rendelés van rá, de külföldről, Kínából, ahol a Xian H-6-osok hatótávját kívánják ezekkel jelentősen kitolni a meglévő őskövület Mikulin AM-3-asok kínai licensz hajtóműveinek (WP-8) felváltásával. Ezzel a H-6K egy elég jó hajtóművet fog kapni, de mi szegényebbek leszünk a világ egyik legbrutálisabb hangú nem utánégetős(!) hajtóművének hangjával:

Ez volt a Tu-104esben?