Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Hello! Sokféleképpen lehet összehasonlítani őket. Ha a proto gyártást nem számoljuk:Roni said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Hajtóműveket szállítanak le Indiának az oroszok
12 év alatt 160 sikerült összerakni? ugye ez vicc?
NPO Saturn év végi értékelo,tervek a 2016-os évre.9.50-tol a kompresszor lapátok gyártási technológiáját mutatják be...
https://www.youtube.com/watch?v=6fX-wmMfkhA
Sajnos egy büdös szót sem értek oroszul... Na jó, a "nyet", "da", "sztoj" kombót azért értem.
Szóval akkor, miből vannak az adott lapátok? BLISK tech? Már, ha kompresszor. Ha nagy nyomású, akkor gamma titán-alumínium?
Hol vannak a seggriszáló motorok?Al-41F-1Sz (és nem AL-31F, ahogy a képaláírás a russianpalnes-en tartja)
Ez volt a Tu-104esben?Ahogy végignéztem, itt nincs szó blisk technológiáról, de nem is baj. A riport arról szól, hogy kidolgoztak egy anyag és költségkímélő öntészeti és kovácsoló alakadó eljárást a modernebb, és így komplexebb aerodinamikájú kompresszor lapátok gyártásához, melyeket az NPO Szaturn civil hajtóműveihez, a SaM146-hoz (Szuhoj Superjet) és a D-30KP-2 Berkuthoz tudnak felhasználni. Érdekesség, hogy a D-30KP-2-es az Aviadvigatyel, azaz a permi Szolovjov-féle D-30KP modernizált változata, tehát logikusan a konkurenciánál, Perm-ben kéne készülnie, de ez szovjet hagyaték, hiszen az NPO Szaturn a ribinszki "Ribinszk" tervezőirodából nőtte ki magát, ahol a Ljulka-féle AL-31F csak egy a sokféle profil közül. Az AL-31F az egyik olyan szovjet-orosz hajtóműtípus, amit egyszerre több helyen nem csak gyártanak, de fejlesztenek is, így a konkurens MMPP Szaljutnál is.
Vissza a D-30KP-2-eshez. A logika azt diktálná, hogy ez a jelentősen modernizált hajtómű olyan gépekben csinálhatna karriert, ahol vele az Aviadvigatyel úgynevezett "nagy" D-30-asa, a D-30KP és variációi üzemelenek, úgy mint Tu-154M, Il-62M, Il-76...
Ehelyett ezt a modernizált hajtóművet odahaza jóformán nem vette meg senki, hiszen a Tu-154-esek és az Il-62-esek már kihalófélben vannak, az Il-76-asok régebbi változata meg az új gyártású Il-476-os vagy Il-76MD-90-eshez hasonlóan a Perm-ben található Aviadvigatyel-féle Pável Szolovjov PSz-90-esekkel mennek, az Il-96-os és Tu-204-es (214-es) családhoz hasonlóan. Ez egy eleve jóval erősebb és modernebb, több továbbfejlesztési lehetőséget biztosító hajtóműcsalád.
És nem beszélve ugye a jövő nagy ígéretéről, a szintén Aviadvigatyel PD-14-ről, ami egy teljesen új nóta, lényegében a legutolsó GE-Snecma CFM Leap és a konkurens Pratt&Whitney PW1000G geared turbofan orosz megfelelője.
Ilyen terepen aztán nem csoda, hogy a D-30KP-2-nek nem terem babér, hiszen ez egy 60-as, 70-es évekbeli technológia ráncfelvarrt kiadása.
Ehhez képest rendelés van rá, de külföldről, Kínából, ahol a Xian H-6-osok hatótávját kívánják ezekkel jelentősen kitolni a meglévő őskövület Mikulin AM-3-asok kínai licensz hajtóműveinek (WP-8) felváltásával. Ezzel a H-6K egy elég jó hajtóművet fog kapni, de mi szegényebbek leszünk a világ egyik legbrutálisabb hangú nem utánégetős(!) hajtóművének hangjával:
Hol vannak a seggriszáló motorok?