Al-Khalid / MBT-2000 / Type 90-IIM (Pakisztán)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
én 10 evésnél öregebb autót nem láttam .  Nem azt mondtam , hogy nincs , hanem , hogy nem jellemző . Ha átruccantál az angolokhoz , na ott tényleg csak az öreg vackok futnak. Sem a porlasztós , sem a turbós nem megy el sokáig átalakítás vagy nagy hígítás nélkül ( feljebb említtetted, hogy mik azok), hidegebb időben meg sem fog moccanni, még a "Webasto" sem segít. De ezt bárki rögtön kiszúrja , elég belenezni a motortérbe, onnantól kezdve meg minek szondázgatnának ?! A mobilkocsis "duane" -ok , vagy mi a frász volt az egyenruhásokra írva , benéztek mindenhova , de az üzemanyagot nem piszkálták, csak a kipufogót szondáztatták . Még így sem tudtak mibe belekötni , pedig nagyon reszketett a keze , hogy kiírja a büntetést a korom miatt.
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
Nem tudom melyik részen jártál, de ami jellemző hogy az új autók (és főleg a cégautók) általában lízingesek. Viszont saját tulajdonra szívesen vesznek használt akár öreg kocsit is. Ennek egyszerű oka van : egy öregebb autóhoz olcsóbb az alkatrész és mivel a motorszámot kint nem kötik az autóhoz így ha gond van elbattyogsz egy bontóba és veszel egy másik motort. Ami itthon is divat , ti. hogy 2es Golfba TDI vagy VR6 motort pakolnak, az ott teljesen legális és nem kell hozzá engedély sem. A nővéreméknek konkrétan autókereskedésük/kozmetikájuk is volt ide is hoztunk elég sok kocsit amíg lehetett. Hidd el nem a levegőbe beszélek , hanem azért tudom mert éltem ott és a koszon kívül is ragadt rám pár dolog.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 826
85 310
113
Vannak nagyon jó turisztikai blogok az interneten,ha nem gond ott beszéljétek már át a holland élményeket :)
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 767
113
Itt egy Type 96 tornya utólagos páncélzat nélkül. Valószínű, hogy az Al-Khalidé is így néz ki nélküle.

type961.jpg


type962.jpg
 

duckdodgers™

Well-Known Member
2012. március 5.
3 592
19 650
113
érdekes... de ez egyébként felfogható egyfajta moduláris páncélzatként is. Amennyiben nem üti át valami akkor valószínűleg könnyen cserélhető.
 

nani1980

Well-Known Member
2010. október 30.
753
2 178
93
Igazad van! Még a mai nagynyomású motorok is jó sokáig elpöfögnek akár étolajjal is . De ez azért durván csökkenti az élettartamunkat. Ahogy az ukrán üzemanyag is! De olyan körülmények közt, ahol a Hk-ba étolajat , vagy fáradtolajat kell tölteni, szerintem már semmit sem számít az üzemidő csökkenése! Én amúgy már kaptam ilyen ellenőrzést osztrákban. Bár, ott az 1euros fűtőolaj a sláger! De az is igaz, hogy azzal kb 10%-al nő a fogyasztás. Én éppen ezért már nem is tankolom. Még igy is sokkal olcsóbb a kinti go mint az itthoni. De visszatérve az Ukrán motorra. Én azért azt gondolom, hogy a világ, nem véletlenül  hanyagolta azt a konstrukciót! Szerintem hiányzik hozzá az a közel 100éves tapasztalat, ami a  hagyományos Dieseleknek megvan! Bár, ha jól belegondolunk, nem más a dolog mint két motor, hengerfejek nélkül. És ha innen nézzük, nem olyan rossz a dolog! mert Strapabíró főtengelyt meg motorblokkot szinte bárki tud gyártani! A lényeg a körítés!
 

atta

Member
2013. január 26.
278
0
16
100 éves tapasztalat nincs, csak kb. 70 éves. :) Na, persze ebben időben sokkal kevesebb ilyen motor készült mint hagyományos, így valóban sokkal kevesebb a tapasztalat. Most olvasom, a Wikipédián, hogy az ellendugattyús, kétütemű dízelt 1907-ben szabadalmaztatta egy orosz mérnök (Раймонд Александрович Корейво).
 

atta

Member
2013. január 26.
278
0
16
1982? Ez akkor a konkrét típusra értendő, gondolom. Én arra reagáltam, hogy a hagyományos dízelekkel 100 év tapasztalat van. Ezért általánosítottam én is az ilyen elrendezésű motorokra. :)
 

atta

Member
2013. január 26.
278
0
16
Ja, már értem! Félreérthető voltam. :) Persze, a hagyományos dízeleknél több mint százéves a tapasztalat. :)
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
Igazad van! Még a mai nagynyomású motorok is jó sokáig elpöfögnek akár étolajjal is . De ez azért durván csökkenti az élettartamunkat. Ahogy az ukrán üzemanyag is! De olyan körülmények közt, ahol a Hk-ba étolajat , vagy fáradtolajat kell tölteni, szerintem már semmit sem számít az üzemidő csökkenése! Én amúgy már kaptam ilyen ellenőrzést osztrákban. Bár, ott az 1euros fűtőolaj a sláger! De az is igaz, hogy azzal kb 10%-al nő a fogyasztás. Én éppen ezért már nem is tankolom. Még igy is sokkal olcsóbb a kinti go mint az itthoni. De visszatérve az Ukrán motorra. Én azért azt gondolom, hogy a világ, nem véletlenül  hanyagolta azt a konstrukciót! Szerintem hiányzik hozzá az a közel 100éves tapasztalat, ami a  hagyományos Dieseleknek megvan! Bár, ha jól belegondolunk, nem más a dolog mint két motor, hengerfejek nélkül. És ha innen nézzük, nem olyan rossz a dolog! mert Strapabíró főtengelyt meg motorblokkot szinte bárki tud gyártani! A lényeg a körítés!

 

Nani ! A Zvezda M503-as motor mond valamit ? ;) Habár én ilyen konstrukciót az angoloknál láttam a múzeumban , mozdonyokba beépítve, ha jól emlékszek , már a világháború óta gyártották . A pontos nevére és a típusra nem emlékszek . A neten csak a Delticre, mint a gyártóra találtam rá így hirtelen.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
2013. február 20. szerda
16:27
<a title="Profile" rel="nofollow">duckdodgers</a>
 
Brüsszel - Amszterdam útvonalon járok. Az egészről annyit , hogy pár éve a szlovákoknál is simán lehetett tankolni piros dízelt majdnem fele annyiért , mint amit a kutakon árultak. Állítólag ugyanaz volt , csak pirosra volt festve . Viszont azt csak a mezőgazdaságban lehetett használni ( elvileg és törvényileg) . Szóval nem az asszony olaját kell a kocsiba önteni , hanem beverni annak a baromnak a pofáját , aki ilyen rohadt magas jövedéki adót szabott meg a nafta után . Úgy emlékszek az osztrákoknál is volt ilyen . nálunk csak a szőkített "bitument" lehetett így beszerezni , de azt is csak annak , akinek a valakijének a valakije ismert valakit... :) .
 

atta

Member
2013. január 26.
278
0
16
A Zvezda M503 négyütemű csillagmotor. A Napier Deltic, vagy Jumo 204/205 inkább hasonlít a 6TD-re.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 767
113
Kicsit még keresgéltem adatokat a páncélról.

Ez a kép a cikkből, csak kivágtam a környezetből, hogy jobban lehessen látni. Megfigyelhetőek a páncélblokkokon azok a fülek amiktől le és fel lehet emelni őket.

alkhalid1.jpg


Itt adatok találhatóak a kínai ERA páncélzatról.

type963.jpg


Nagyon valószínű, hogy abban a páncél "téglában" van egy nagyobb légréteg amit egy amolyan ajtó zár le a tetején.

Újjabb Type 96 páncélja

type969.jpg


type968.jpg


A legalsó tanknál kivehető a légréteget fedő lap.

type9610.jpg


 
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 826
85 310
113
<a title="Profile" rel="nofollow">duckdodgers</a>

 

Ma már voltam,amúgy nem szoktunk Hurrázni.

 

Értem ám a poént ! :D
 

atta

Member
2013. január 26.
278
0
16
Nagyon érdekesek a képek a páncélzatról. Esetleg több rétegben is felhelyezhetik az ERA elemeket?
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
9
38
Itt adatok találhatóak a kínai ERA páncélzatról.

<a title="Click image to enlarge">
type963.jpg
sp_Mouse.png
</a>

Nagyon valószínű, hogy abban a páncél "téglában" van egy nagyobb légréteg amit egy amolyan ajtó zár le a tetején

 

 

hmmm....szsvsz inkább annak az orosz pótpáncélnak továbbfejlesztése amiben van egy asszimetrikus robbanóanyagtöltet, arra fekszik fel a kazettában egy fémlap:  amikor találat éri és elműködik, az asszimetrikus töltet előre és kifele fordítja nagy sebességgel ezt a fémlapot, olyan erők lépnek fel, hogy képes eltörni az ép becsapódó páncéltörő keményfém nyíllövedéket is.