AMX-30 (Franciaország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 472
13 272
113
Hidegháborús francia harckocsi, az Europa-Panzer egyik jelöltje, azonban külön - külön harckocsikat rendszeresítettek mind a Franciák, mind a Németek.

A Leopárd 1-es és az M60-as Patton a részegységeik miatt időnként exporttilalom alá estek, még a Nyugati blokkon / NATO-n belül is, és alternatívaként a diktatórikus Spanyolország és Görögország harckocsijai lett az AMX-30-as.

105 milis löveggel tervezték, a hagyományos AP lőszerek helyett kumulatív lőszer (Obus G) lett a szóló lőszertípusa. Idővel a kumulatív lőszerek hatékonysága jelentősen szertefoszlott, és integrálták az APFSDS lőszereket is, a 80-as évektől. A kései legyártott / modernizáltakat ERA kazettázták, és az EIREL Soft-Kill APS-t is megkapták, amik 10 darab infralámpácskából álltak, és próbálták összezavarni / megvakítani / kiégetni az ATGM-ek vezérlését.

Páncélzatilag a Leopárd 1-eshez hasonló filozófiát vallott. A rajta alapozott AMX-32-est szögletesített, hegesztett és hézagolt páncélzatos toronnyal látták el, "immunis" lett az ASzU-57-es és az AMX-13-as AP lőszereire, de a T-55 / 62-est és egyértelműen fejlettebb társait jobb volt meglepni, leküzdeni, mielőtt azok visszalőhettek volna. Kísérletileg feltűnt még az AMX-40-es is, egy harmadik és teljesen külön fejleszt, a Leclerc lett az utódtípus, amit népszerűen, de tévesen AMX-56-osként is jelölnek.

Alvázán több egyéb harcjárművet is kialakítottak.

ob_c47c4a_gilles-5e-rc.jpg


1339476022_3.jpg


a5d0961b14717cd902d49766dc70e9e7.jpg


full


amx_30_b2_brennus_001_of_126.jpg
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 112
45 408
113
Legyen egy kis mozgás.
Pihennek.
full

full

Opfor szerepben, baromi szemrevaló városi festéssel.
ued3datwycg41.jpg

EYwb68RUMAIEduK.jpg
Ez a rögzítés zseniális. Én még ilyet nem is láttam.
A téglákat egy közös acéllemezre rögzítették. Így nem csak ERA került rá, de egy további légréteg is, ami segít szétkapni a kumulatív sugarat.
A megoldás további zsenialitása, hogy csavarozott minden elem. Így nem kell hegesztő a téglák cseréjéhez. Mi több ha nagyon akarják akár egyben is cserélhetik az alátétlap lebontásával.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 203
2 673
113
Engem a leirasnal meglepett, hogy egy darabig megmaradtak azoknal az "akufedeleknel"(? battery cover plate 44/45 a rajzon). Nem ertem azt miert volt olyan fontos odatervezni. A 32-esnel is megtartottak. Az ERA-soknal is ott van csak lefedve, vagy azoknal mar nincs?

@Francia-szakertoink, akik esetleg gyakorlatban talalkoztak a tipussal: Volt valami eljaras, ami miatt erre fokozott igeny volt? Vagy csak egy sima tevut?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ez a rögzítés zseniális. Én még ilyet nem is láttam.
A téglákat egy közös acéllemezre rögzítették. Így nem csak ERA került rá, de egy további légréteg is, ami segít szétkapni a kumulatív sugarat.
A megoldás további zsenialitása, hogy csavarozott minden elem. Így nem kell hegesztő a téglák cseréjéhez. Mi több ha nagyon akarják akár egyben is cserélhetik az alátétlap lebontásával.
Van a típusról egy elég jó, sok képpel illusztrált füzetsorozat, ami a leglényegesebb, hogy angol nyelven is elérhető. 3 darab kis 70-80 oldalas füzetecske, az első kettő magával az AMX-30-cal foglalkozik, címe AMX-30 Char de Bataille 1966-2006 Vol. 1 és Vol. 2, a harmadik rész az alapján kifejlesztett egyéb gépeket taglalja, címe AMX-30 Family. Nem nagy tétel 10 euró körül mozog 1 füzet.
Kis kedvcsináló, meg így jobban látszik az ERA elrendezése.
22944_2_kag-fs-0012_16.jpg

36886_2_KAG-FS-0012_8.jpg

Szépen fel vannak rátétpáncélozva. ERA vagy NERA?
ERA
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 785
75 808
113
Ez a rögzítés zseniális. Én még ilyet nem is láttam.
A téglákat egy közös acéllemezre rögzítették. Így nem csak ERA került rá, de egy további légréteg is, ami segít szétkapni a kumulatív sugarat.
A megoldás további zsenialitása, hogy csavarozott minden elem. Így nem kell hegesztő a téglák cseréjéhez. Mi több ha nagyon akarják akár egyben is cserélhetik az alátétlap lebontásával.
Amúgy a T-64BV-n is a torony homlokpáncélján így van felrakva.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
4 472
13 272
113
Mivel Általános Francia harckocsis topic nincs, de sajnos sem a Leclerc, sem az Egyéb harckocsik topic-ok nem passzolnak, így ide posztolom.


A Francia Hadsereg harckocsizóinak a gerincét szólóban az AMX-30-as adta. Terveztek AMX-32-est, 1975 - 79-ben, 6 prototípust gyártottak le, de exportra szánták, nem saját használatra, ami végül nem jött össze. 1983-ban ismét nekifutottak a dedikált exportharckocsinak, de nem az AMX-30-ast modernizálták / építették át, hanem a nulláról, egy teljesen új és önálló dizájnot körvonalaztak, ez lett az AMX-40-es.

Exportpiacra tervezésre ellenére a harckocsi számos érdekes és úttörő rendszerrel bírt, amit felhasználtak a Leclerc véglegesítésénél.

Amíg a Németek és az Amerikaiak közösen próbáltak fejleszteni 120 milis simacsövű löveget és egybeszerelt lőszert, amit NATO standarddá kívántak tenni, addig a Franciák csak annyit fogadtak meg, hogy ők is NATO standardizálnak, de teljesen saját fejlesztésű löveg és lőszerrel válaszolnak a feltételekre. Ennek az eredménye lett a GIAT CN 120-25 Modèle G1 és az OFL 120 G1 nyíllövedéke, melyek meg is felelnek a NATO szabványnak, de azért különböznek is.

A harckocsi 37 - 40 lőszert hordozott, 20 - 23-at a teknőben, a sofőr mellett, és 17-et a torony hátulsó részében, hermetikusan elkülönítve, blowout panelekkel. Automata töltőgép működtette volna, de nem futószalag, mint a Leclerc-nél, hanem 2 revolvertár, amikbe összesen 10 lőszer fért. Az autotöltő ellenére megtartották a 4. főt, a töltőkezelőt, valakinek újra kellett tölteni, amint kifogyott a revolvertár a lőszerből.

A 120-as löveg mellett 20 milis gépágyú volt, mint az AMX-30-asnál.

Műszerezettségre CILAS lézertávmérőt, COSTAC tűzvezetést használt, és CASTOR hőképet használt, mind a parancsnok, mind a lövegirányzó egyszerre használhatták, Hunter - Killer képességet jelentett.

43 tonnában maximalizálták a tömegét, ami azzal járt, hogy ugyan védett az RPG-7-es ellen, de a Leopárd 2-eshez / M1 Abrams-hez / Challenger 1-eshez képest könnyű páncélzatú volt, nem bírt értékelhető védettséggel a T-64 / T-80 / T-72-esek ellen.

A motorizáltsági és vezetési teszteken jól teljesített.

Az AMX-40-est Spanyolországnak, Egyiptomnak, Dzsibutinak, az Egyesült Arab Emirátusoknak, és Szaúd-Arábiának próbálták eladni, azonban egyiknek sem vette meg.

- A Spanyolok eldöntötték, hogy ők csak Német gépet vesznek, legyen Lince / Leopárd 1 / Leopárd 2-es, sem az AMX-40, sem az Abrams, sem a Vickers nem kellett nekik.

- Egyiptom az USA és Szovjet / Orosz gépeket vesz előre eldöntve.

- Dzsibuti az városállam méretű, elavult T-55 és T-62-esekkel és egy kevéske AMX-13-assal.

- Az Egyesült Arab Emirátusok az egyszerűbb és fejlettebb Leclerc mellett döntöttek, náluk mégis sikert értek el a Franciák.

- És Szaúd-Arábia vett kevés Francia fegyvert, 250 AMX-30-ast a hetvenes években, és lett hagyományos USA-tól vásárló, 1000 M60A1 RISE Patton-el és több százas mennyiségű Abrams változattal.

1990-ben leállították a projektet, és a Saumur-i Musée des Blindés-be került kiállítva, az AMX-30-assal egy sorozatba.


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-1.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-3.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-2.JPG
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 771
30 537
113
Mivel Általános Francia harckocsis topic nincs, de sajnos sem a Leclerc, sem az Egyéb harckocsik topic-ok nem passzolnak, így ide posztolom.


A Francia Hadsereg harckocsizóinak a gerincét szólóban az AMX-30-as adta. Terveztek AMX-32-est, 1975 - 79-ben, 6 prototípust gyártottak le, de exportra szánták, nem saját használatra, ami végül nem jött össze. 1983-ban ismét nekifutottak a dedikált exportharckocsinak, de nem az AMX-30-ast modernizálták / építették át, hanem a nulláról, egy teljesen új és önálló dizájnot körvonalaztak, ez lett az AMX-40-es.

Exportpiacra tervezésre ellenére a harckocsi számos érdekes és úttörő rendszerrel bírt, amit felhasználtak a Leclerc véglegesítésénél.

Amíg a Németek és az Amerikaiak közösen próbáltak fejleszteni 120 milis simacsövű löveget és egybeszerelt lőszert, amit NATO standarddá kívántak tenni, addig a Franciák csak annyit fogadtak meg, hogy ők is NATO standardizálnak, de teljesen saját fejlesztésű löveg és lőszerrel válaszolnak a feltételekre. Ennek az eredménye lett a GIAT CN 120-25 Modèle G1 és az OFL 120 G1 nyíllövedéke, melyek meg is felelnek a NATO szabványnak, de azért különböznek is.

A harckocsi 37 - 40 lőszert hordozott, 20 - 23-at a teknőben, a sofőr mellett, és 17-et a torony hátulsó részében, hermetikusan elkülönítve, blowout panelekkel. Automata töltőgép működtette volna, de nem futószalag, mint a Leclerc-nél, hanem 2 revolvertár, amikbe összesen 10 lőszer fért. Az autotöltő ellenére megtartották a 4. főt, a töltőkezelőt, valakinek újra kellett tölteni, amint kifogyott a revolvertár a lőszerből.

A 120-as löveg mellett 20 milis gépágyú volt, mint az AMX-30-asnál.

Műszerezettségre CILAS lézertávmérőt, COSTAC tűzvezetést használt, és CASTOR hőképet használt, mind a parancsnok, mind a lövegirányzó egyszerre használhatták, Hunter - Killer képességet jelentett.

43 tonnában maximalizálták a tömegét, ami azzal járt, hogy ugyan védett az RPG-7-es ellen, de a Leopárd 2-eshez / M1 Abrams-hez / Challenger 1-eshez képest könnyű páncélzatú volt, nem bírt értékelhető védettséggel a T-64 / T-80 / T-72-esek ellen.

A motorizáltsági és vezetési teszteken jól teljesített.

Az AMX-40-est Spanyolországnak, Egyiptomnak, Dzsibutinak, az Egyesült Arab Emirátusoknak, és Szaúd-Arábiának próbálták eladni, azonban egyiknek sem vette meg.

- A Spanyolok eldöntötték, hogy ők csak Német gépet vesznek, legyen Lince / Leopárd 1 / Leopárd 2-es, sem az AMX-40, sem az Abrams, sem a Vickers nem kellett nekik.

- Egyiptom az USA és Szovjet / Orosz gépeket vesz előre eldöntve.

- Dzsibuti az városállam méretű, elavult T-55 és T-62-esekkel és egy kevéske AMX-13-assal.

- Az Egyesült Arab Emirátusok az egyszerűbb és fejlettebb Leclerc mellett döntöttek, náluk mégis sikert értek el a Franciák.

- És Szaúd-Arábia vett kevés Francia fegyvert, 250 AMX-30-ast a hetvenes években, és lett hagyományos USA-tól vásárló, 1000 M60A1 RISE Patton-el és több százas mennyiségű Abrams változattal.

1990-ben leállították a projektet, és a Saumur-i Musée des Blindés-be került kiállítva, az AMX-30-assal egy sorozatba.


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-1.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-3.JPG


AMX-40%2C_Tanks_in_the_Mus%C3%A9e_des_Blind%C3%A9s%2C_France%2C_pic-2.JPG
Nem automata töltője,hanem adogatója volt,mint a Merkava IV-nek