Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 841
65 493
113
Két nap Irkutszkban? Az jó kis potya kirandulas lehetett, vajon milyen az idő most arrafelé? :) Lehet Putyin megzavarta a gépeket. :) Rossz a kisugárzása.
 
M

molnibalage

Guest
Ez egy nagyon érdekes levél a Norvég elektromos autózás hátteréről:
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2018/11/13/norvegia_villanyauto/
Ez az egész pontosan csak arról szól, hogy parasztvakítás. Itt egy kis támogatás, amott a másik. A közösség fizeti végül az egészet, no meg a szennyezők. Az meg milyen környezetvédelem, hogy a szennyező tartja el a "tisztát"? Ööö, semmilyen.

Ez pont olyan meglalol, amikor közölte valaki egy YT videó alatt, hogy szél és napenergia mindent elsöpör, ha lesz tiszta és olcsó kiegyenlítő erőmű. Ekkor röhögtem rajta egy kurva nagyot, mert közöltem, ha ilyened van, akkor nem kell se szélkerék se napelem, az fog termelni mindig...

(Mint a ló és autó anno. A ló sokáig olcsóbb volt, hiába ment messzebbre és gyorsabban az autó egy idő után. Aztán amin univerzálisabb lett a kocsi a lónak kb. meszeltek.)

Ez viszont a jövő atomerőműve.Kb. ez kellene a villanyautózáshoz első körben. Mert a világ 99%-án nincs az, hogy a világ no1. vízi erőmű potenciálján ül 5 millió lakos egy rakás kőolajjal és földgázzal. A világ nem csak Norvégia...
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 047
10 154
113
Amerikában is érdekes lesz majd, hogy fog a Tesla autók értékesítése alakulni, ahogy csökkentik az állami adóvisszatérítés...

Most október 15-ig (vagyis máig) leadott rendelésekre tudják a megrendelők igényelni a teljes, 7500$-os adókedvezményt, mert évi max. 200 000 autóig lehet (ie.: ez után már idén nem nagyon fogja megérni amerikában megrendelni a Teslákat és más elektromos autókat, hiszen nem lehet igényelni semmiféle adókedvezményt utána).
2019 januártól június 30-ig ez az összeg amúgy 3750$-ra, majd 2019 július 1-től december 31-ig 1875$-ra mérséklődik. 2020-tól nem jár adókedvezmény a plug-in hibridek és teljesen elektromos autók után.
 
M

molnibalage

Guest
Amerikában is érdekes lesz majd, hogy fog a Tesla autók értékesítése alakulni, ahogy csökkentik az állami adóvisszatérítés...

Most október 15-ig (vagyis máig) leadott rendelésekre tudják a megrendelők igényelni a teljes, 7500$-os adókedvezményt, mert évi max. 200 000 autóig lehet (ie.: ez után már idén nem nagyon fogja megérni amerikában megrendelni a Teslákat és más elektromos autókat, hiszen nem lehet igényelni semmiféle adókedvezményt utána).
2019 januártól június 30-ig ez az összeg amúgy 3750$-ra, majd 2019 július 1-től december 31-ig 1875$-ra mérséklődik. 2020-tól nem jár adókedvezmény a plug-in hibridek és teljesen elektromos autók után.
7500 USD? Nevetséges. Ennyiből kurva jó állapotú használt autót vehető.
Nevetséges piactorzító hatása van.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 972
113
molnibalage

A többi cég elektromos autói állítólag nagyon megbízhatóak.
Ami érdekes számomra, hogy a technikailag eléggé bonyolult plug in hibridek, mint a Prius vagy az Opel Ampera is eléggé megbízható kocsik hírében állnak.
 
M

molnibalage

Guest
Magyarország, én így szeretlek.
46159021_3879057135445147_7576303429467766784_n.jpg
 
T

torsen

Guest
molnibalage

A többi cég elektromos autói állítólag nagyon megbízhatóak.
Ami érdekes számomra, hogy a technikailag eléggé bonyolult plug in hibridek, mint a Prius vagy az Opel Ampera is eléggé megbízható kocsik hírében állnak.

Szerintem a Tesla is hozza a villanyautós (jó) átlagot, csak egyrészt túlzottak az elvárások, másrészt nem tudjuk, hogy a Consumer Report (illetve a megkérdezettek) mit tekint hibának? Szar az ajtókilincs (tesla jellemző hiba) vagy egy évben kétszer ott "felejt" az autó az útszélen a prérin?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 365
54 972
113
torsen

Most mit mondjak erre? Nem volt még Teslám és a felmérést sem én csináltam. De attól, hogy valamit prémiumként adnak el, még lehet egy határ szar...
https://totalcar.hu/magazin/kozelet...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Én például nem tartom a kilincs hibát se kis hibának. Az is idegesítő ha nem tudsz beszállni egy kocsiba, de az meg már veszélyes is ha nem tudsz azonnal kiszállni ha kell. Nem tudom, hogy a Tesla esetén milyen konkrét hibák vannak, de volt olyan szakértő amely azt állította, hogy az összeszerelési minősége a 20-30 éves koreai autókéval vetekszik.... Az meg egy 20-30 milliós kocsinál több, mint elfogadhatatlan. (Szerintem)
 
  • Tetszik
Reactions: torsen
M

molnibalage

Guest
Kis időutazás. Kisgyerekként már csak nyomokban láttam a macskaövet ott, ahol felülaszfaltozás lekopott.


Így utólag nézve borzalmasan lepukkant volt Bp. a '80-as évek végén és a '90-es években is. Még ma is vannak területei, ahol megállt az idő. Egyes részeire meg rá sem lehet ismerni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kurfürst
T

torsen

Guest
torsen

Most mit mondjak erre? Nem volt még Teslám és a felmérést sem én csináltam. De attól, hogy valamit prémiumként adnak el, még lehet egy határ szar...
https://totalcar.hu/magazin/kozelet...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Én például nem tartom a kilincs hibát se kis hibának. Az is idegesítő ha nem tudsz beszállni egy kocsiba, de az meg már veszélyes is ha nem tudsz azonnal kiszállni ha kell. Nem tudom, hogy a Tesla esetén milyen konkrét hibák vannak, de volt olyan szakértő amely azt állította, hogy az összeszerelési minősége a 20-30 éves koreai autókéval vetekszik.... Az meg egy 20-30 milliós kocsinál több, mint elfogadhatatlan. (Szerintem)


Igazad van, nincs ebben objektív mutató. Nekem 12,5 évig volt Suzukim, kettő is, mindkettő gyakorlatilag új volt. 210ezer km-t mentünk velük és írd és mondd a legnagyobb hiba az volt, hogy a Swiftben kiégett a beltér világítás izzója. Nade! Ez spéci alakú ,régen szofitaként emlegettük, de annál kisebb méretű izzó. 3 napig jártam utána. Ez most hiba? Mert engem baromira bosszantott! A szomszédot meg az sem zavarja, hogy süvít ki a kipufogógáz a lyukas leömlőjén. Engem zavar a szomszéd autó hibája is. Akkor ha megkérdeznek engem, hogy volt-e hiba a swifttel, akkor azt mondom, igen, mert bosszantó volt, hogy az izzókészletben nem találtam cseredarabot. (magyar készlet volt). A szomszéd meg azt mondja, hogy az ő Megane-ja hibátlan.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Telak2

Well-Known Member
2016. október 28.
1 101
1 221
113
Csodás!
Én már azzal is kiegyeznék, 80-100-zal mennének a vonatok, de kiszámíthatóan, és megbízhatóan. Ha nem mocskos, lerohadt kocsikat húznának lepukkadó mozdonyokkal a folyton összeomló vonalakon (az elővárosi vonalaktól az IC-kig ez a tapasztalatom). Mert biztber. hiba, váltóhiba, műszaki hiba, síntörés, hó, eső, meleg, hideg, akármi miatt bármikor lebénulhat minden egy teljes vonalon. És leginkább azért, mert nincs munkaerő semmire. Főleg karbantartásra.
Ha télen fűtés lenne a kocsikon, nyáron meg hűtés. Vagy legalább egy rohadt sötétítő, amit az ablak elé lehet húzni. Ha nem 30-40 éves, toldozott-foldozott, rühös, büdös, lepukkant kocsi lenne szinte mindenhol (és még ezekből sincs elég).
És ha a menetrend nem csak tájékoztató jellegű lenne.

Na, amíg ezek nem lesznek, addig nem lesz semmilyen szinten versenyképes ez a szétcseszett vasút semmivel szemben.
Nem 160-as szakaszok kellenek ott, ahol mindennek az alapja van szétrohadva.
Nem beszélve a vasútállomásokról. Van olyan állomás ahol két éve nincs világítás, vagy ott van a szolnoki állomás, ami kb egy nyomornegyedhez illik, nem egy megyeszékhelyhez. Az épületen kb a felhúzása óta nem csináltak semmit.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and nyugger

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
Nem beszélve a vasútállomásokról. Van olyan állomás ahol két éve nincs világítás, vagy ott van a szolnoki állomás, ami kb egy nyomornegyedhez illik, nem egy megyeszékhelyhez. Az épületen kb a felhúzása óta nem csináltak semmit.
Na Veszprémben sikerült még ezt is megfejelni, mivel nem elég az, hogy tényleg a város legszélén van az állomás, még cserébe mellételepítették a helyi hajléktalanszállót is. Természetesen az inkább alkohol, mint ételárusításból élő resti maradt a helyén, így ha szökőévenként egyszer netalán arra adom a fejem, hogy vonattal menjek haza akkor inkább érzem magam valami utolsó belső-balkáni állomás harmadosztályán mint Magyarországon.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 860
15 257
113
Kis időutazás. Kisgyerekként már csak nyomokban láttam a macskaövet ott, ahol felülaszfaltozás lekopott.

Így utólag nézve borzalmasan lepukkant volt Bp. a '80-as évek végén és a '90-es években is. Még ma is vannak területei, ahol megállt az idő. Egyes részeire meg rá sem lehet ismerni.

Az hogy szinte macskakő van még, az elég kemény, bár rémlik valami belőle hogy milyen faszán rázott. Azóta mutatóba maradt pár helyen.

A Boráros tér változott a legtöbbet, ott a századelőn még raktárak, a Nehru rakparton az Elevátorház és teherpályadudvarok álltak, ipari-raktár környezetből egy fancy business negyeddé változott. A IX-re ez egyébként is általánosan jellemző, főleg a Soroksári úttal övezett részére, a FÉG gyár is ott volt valahol. A körúti rész viszont ahogy néztem szinte egy az egyben ugyanaz a mai napig, a felújításokat leszámítva.

Amin viszont gondolkodok egy ideje (és most az egyszer hagyjuk a sétálóutcás elképzeléseket), hogy a Rákóczi-Kossuth tengelyen vajon volt-e arra közelmúltbeli (nem a 60-70-es években készült) tanulmány, hogy a legalább a csomópontokon (Astoria, Blaha, Keleti) levigyék a forgalmat a föld alá, megspórolva a kereszteződések lámpáit? Sokat segítene a forgalmi dugókon és a környezeten is. Gyalogos forgalom, egy két busz mehetne a felszínen. Mennyibe kerülne, műszakilag ennek van-e akadálya, pl. közművek, a környező épületek statikai szempontjai?

A fullos megoldás persze az lenne hogy a Keletinél lemegy a Thököly-n - Kerepesin bejövő forgalom egy kéregalagútba és valahol a Ferenciek terén jönne ki, max. 1-2 két kivezetővel a lefordulások miatt, de az valszeg elég drága lenne és az elszívást is meg kell oldani.
 
M

molnibalage

Guest
Az hogy szinte macskakő van még, az elég kemény, bár rémlik valami belőle hogy milyen faszán rázott. Azóta mutatóba maradt pár helyen.

A Boráros tér változott a legtöbbet, ott a századelőn még raktárak, a Nehru rakparton az Elevátorház és teherpályadudvarok álltak, ipari-raktár környezetből egy fancy business negyeddé változott. A IX-re ez egyébként is általánosan jellemző, főleg a Soroksári úttal övezett részére, a FÉG gyár is ott volt valahol. A körúti rész viszont ahogy néztem szinte egy az egyben ugyanaz a mai napig, a felújításokat leszámítva.

Amin viszont gondolkodok egy ideje (és most az egyszer hagyjuk a sétálóutcás elképzeléseket), hogy a Rákóczi-Kossuth tengelyen vajon volt-e arra közelmúltbeli (nem a 60-70-es években készült) tanulmány, hogy a legalább a csomópontokon (Astoria, Blaha, Keleti) levigyék a forgalmat a föld alá, megspórolva a kereszteződések lámpáit? Sokat segítene a forgalmi dugókon és a környezeten is. Gyalogos forgalom, egy két busz mehetne a felszínen. Mennyibe kerülne, műszakilag ennek van-e akadálya, pl. közművek, a környező épületek statikai szempontjai?

A fullos megoldás persze az lenne hogy a Keletinél lemegy a Thököly-n - Kerepesin bejövő forgalom egy kéregalagútba és valahol a Ferenciek terén jönne ki, max. 1-2 két kivezetővel a lefordulások miatt, de az valszeg elég drága lenne és az elszívást is meg kell oldani.

FélOFF

Így nézett ki még 1992-ben.

Anno talán a Kantin vagy Beszélgető topikban a Fentrol.hu írtam hosszabb kommentet, hogy Bp-n mi változott a legtöbbet az elmúlt 25-30 évben. (Tavaly február elején asszem.) Lágymányos és a vele szembeni pesti oldal a most már két híd között, illetve Kelenföld-Savoya Park közötti rész.

Soroksáron a Vágóhídtól Erzsébetig levő résznél a rombolás már megvolt nagyrészt - azért igencsak atomháború utáni hangulata van az embernek, ha arra jár egyes helyeken - de még nem húztak fel semmit. Talán ott is lakóparkok lesznek előbb-utóbb. Kelenföldön ez már kőkeményen zajlik.

A IX. kerület Mester utcai része is nagyon durva. 25 éve a város egyik seggluka volt, ma meg...

ON
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface