Két nap Irkutszkban? Az jó kis potya kirandulas lehetett, vajon milyen az idő most arrafelé? Lehet Putyin megzavarta a gépeket. Rossz a kisugárzása.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
vajon milyen az idő most arrafelé?
Ez az egész pontosan csak arról szól, hogy parasztvakítás. Itt egy kis támogatás, amott a másik. A közösség fizeti végül az egészet, no meg a szennyezők. Az meg milyen környezetvédelem, hogy a szennyező tartja el a "tisztát"? Ööö, semmilyen.Ez egy nagyon érdekes levél a Norvég elektromos autózás hátteréről:
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2018/11/13/norvegia_villanyauto/
7500 USD? Nevetséges. Ennyiből kurva jó állapotú használt autót vehető.Amerikában is érdekes lesz majd, hogy fog a Tesla autók értékesítése alakulni, ahogy csökkentik az állami adóvisszatérítés...
Most október 15-ig (vagyis máig) leadott rendelésekre tudják a megrendelők igényelni a teljes, 7500$-os adókedvezményt, mert évi max. 200 000 autóig lehet (ie.: ez után már idén nem nagyon fogja megérni amerikában megrendelni a Teslákat és más elektromos autókat, hiszen nem lehet igényelni semmiféle adókedvezményt utána).
2019 januártól június 30-ig ez az összeg amúgy 3750$-ra, majd 2019 július 1-től december 31-ig 1875$-ra mérséklődik. 2020-tól nem jár adókedvezmény a plug-in hibridek és teljesen elektromos autók után.
Valahol vicces annak fényében, hogy a villanyhívő hittérítők egyik fő érve, hogy egyszerű és nincs kopó alkatrész...Cifu
Arról nem is beszélve, hogy a felmérések szerint a Tesla autók megbízhatósága rém pocsék, pedig pont az ellenkezőjét várná az ember egy elektromos autótól:
https://www.vezess.hu/hirek/2018/11...3_8ExCr_IwkIURGYVQmoPpUeEGFu8nc1vVoQmfbsqGSvU
molnibalage
A többi cég elektromos autói állítólag nagyon megbízhatóak.
Ami érdekes számomra, hogy a technikailag eléggé bonyolult plug in hibridek, mint a Prius vagy az Opel Ampera is eléggé megbízható kocsik hírében állnak.
torsen
Most mit mondjak erre? Nem volt még Teslám és a felmérést sem én csináltam. De attól, hogy valamit prémiumként adnak el, még lehet egy határ szar...
https://totalcar.hu/magazin/kozelet...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Én például nem tartom a kilincs hibát se kis hibának. Az is idegesítő ha nem tudsz beszállni egy kocsiba, de az meg már veszélyes is ha nem tudsz azonnal kiszállni ha kell. Nem tudom, hogy a Tesla esetén milyen konkrét hibák vannak, de volt olyan szakértő amely azt állította, hogy az összeszerelési minősége a 20-30 éves koreai autókéval vetekszik.... Az meg egy 20-30 milliós kocsinál több, mint elfogadhatatlan. (Szerintem)
Nem beszélve a vasútállomásokról. Van olyan állomás ahol két éve nincs világítás, vagy ott van a szolnoki állomás, ami kb egy nyomornegyedhez illik, nem egy megyeszékhelyhez. Az épületen kb a felhúzása óta nem csináltak semmit.Csodás!
Én már azzal is kiegyeznék, 80-100-zal mennének a vonatok, de kiszámíthatóan, és megbízhatóan. Ha nem mocskos, lerohadt kocsikat húznának lepukkadó mozdonyokkal a folyton összeomló vonalakon (az elővárosi vonalaktól az IC-kig ez a tapasztalatom). Mert biztber. hiba, váltóhiba, műszaki hiba, síntörés, hó, eső, meleg, hideg, akármi miatt bármikor lebénulhat minden egy teljes vonalon. És leginkább azért, mert nincs munkaerő semmire. Főleg karbantartásra.
Ha télen fűtés lenne a kocsikon, nyáron meg hűtés. Vagy legalább egy rohadt sötétítő, amit az ablak elé lehet húzni. Ha nem 30-40 éves, toldozott-foldozott, rühös, büdös, lepukkant kocsi lenne szinte mindenhol (és még ezekből sincs elég).
És ha a menetrend nem csak tájékoztató jellegű lenne.
Na, amíg ezek nem lesznek, addig nem lesz semmilyen szinten versenyképes ez a szétcseszett vasút semmivel szemben.
Nem 160-as szakaszok kellenek ott, ahol mindennek az alapja van szétrohadva.
Na Veszprémben sikerült még ezt is megfejelni, mivel nem elég az, hogy tényleg a város legszélén van az állomás, még cserébe mellételepítették a helyi hajléktalanszállót is. Természetesen az inkább alkohol, mint ételárusításból élő resti maradt a helyén, így ha szökőévenként egyszer netalán arra adom a fejem, hogy vonattal menjek haza akkor inkább érzem magam valami utolsó belső-balkáni állomás harmadosztályán mint Magyarországon.Nem beszélve a vasútállomásokról. Van olyan állomás ahol két éve nincs világítás, vagy ott van a szolnoki állomás, ami kb egy nyomornegyedhez illik, nem egy megyeszékhelyhez. Az épületen kb a felhúzása óta nem csináltak semmit.
Kis időutazás. Kisgyerekként már csak nyomokban láttam a macskaövet ott, ahol felülaszfaltozás lekopott.
Így utólag nézve borzalmasan lepukkant volt Bp. a '80-as évek végén és a '90-es években is. Még ma is vannak területei, ahol megállt az idő. Egyes részeire meg rá sem lehet ismerni.
Az hogy szinte macskakő van még, az elég kemény, bár rémlik valami belőle hogy milyen faszán rázott. Azóta mutatóba maradt pár helyen.
A Boráros tér változott a legtöbbet, ott a századelőn még raktárak, a Nehru rakparton az Elevátorház és teherpályadudvarok álltak, ipari-raktár környezetből egy fancy business negyeddé változott. A IX-re ez egyébként is általánosan jellemző, főleg a Soroksári úttal övezett részére, a FÉG gyár is ott volt valahol. A körúti rész viszont ahogy néztem szinte egy az egyben ugyanaz a mai napig, a felújításokat leszámítva.
Amin viszont gondolkodok egy ideje (és most az egyszer hagyjuk a sétálóutcás elképzeléseket), hogy a Rákóczi-Kossuth tengelyen vajon volt-e arra közelmúltbeli (nem a 60-70-es években készült) tanulmány, hogy a legalább a csomópontokon (Astoria, Blaha, Keleti) levigyék a forgalmat a föld alá, megspórolva a kereszteződések lámpáit? Sokat segítene a forgalmi dugókon és a környezeten is. Gyalogos forgalom, egy két busz mehetne a felszínen. Mennyibe kerülne, műszakilag ennek van-e akadálya, pl. közművek, a környező épületek statikai szempontjai?
A fullos megoldás persze az lenne hogy a Keletinél lemegy a Thököly-n - Kerepesin bejövő forgalom egy kéregalagútba és valahol a Ferenciek terén jönne ki, max. 1-2 két kivezetővel a lefordulások miatt, de az valszeg elég drága lenne és az elszívást is meg kell oldani.