Nem.Ez a "fuselage crash-resistant" dolog most nem abból jön,
Az AW a típusszámban mit jelent?Az AW249 egy "európa Apache" helikopter akar lenni, csak szokás szerint jelentős késéssel született, egy olyan gyártótól, akinek a harci helikopter gyártó tapasztalata 40 év alatt 67 db Mangusta volt. Esetleg beleszámolhatjuk még a 76 db török T-129-et és akkor darabszámra már majdnem ott tartanak mint az Airbus a Tiger helikopterrel.
Azt felejted el, hogy az AW gyártott licenceben Apache-t is. Meg mellette AW101-et, meg Chinook-ot is.
Alapvetően a harci helikopter design túl van misztifikálva. Ha repülés közben egy helikoptert elkap egy MANPAD, akkor az mindenképpen leesik. Ha civil, ha katonai volt eredetileg a design, nem számít.
Az utólag beépíthető sérülésállóságot növelő rendszerek ugyanúgy belekerülhetnek (és be is kerültek) a civil tervezésbe is.
A modern specializált harci helikoptereknek 2 alapvető tervezésből fakadó előnyük van. A szemből kisebb keresztmetszet, és a pilonok terhelhetőségének tervezéskori figyelembe vétele.
Az meg, hogy mennyi páncél/kevlár/kerámia lemezt tesznek a létfontosságú részekhez, az csak teherbírás kérdése.
De az ukrán konfliktus mutatja, hogy abban igaza volt a modern gépek tervezőinek, hogy nem kell agyonpáncélozni a gépeket kézi fegyverek, meg géppuskák ellen. Elhanyagolható veszélyt jelentenek ezek. Rakéta ellen meg úgy sem lehet védekezni. Az aktív védelmi rendszerekben lehet némi remény, de szarrápáncélozni értelmetlen.