M
molnibalage
Guest
Csak egy észrevétel : ha nem lehetne kihasználni az extra nagy hatótávot akkor a SAM-eknél sem fejlesztenének ilyet!
Attól függ, hogy ki és mi ellen...
Az alacsony észlelhetőségű gépek ellen egyszerűen nem lehet a jelen infók szerint a közepes hatótávú AAM-et sem kihasználni. A rakéták nagy kinetmaikai hatótávolsága semmit sem ér, ha a célok felderítése és nyomonkövetése lehetetlen. A lényeg az, hogy a lehetőség megvan legalább elvi szinten, ami egyfajta állandó fenyegetést jelent, de a távolság nagyon erős tényező...
Feltételezhetően egy harci helyzetben kötelezően működne mindenkinél az IFF
A valóság ennek valahogy eddig mindig ellentmond. Az IFF-ről alig van public adat, de valahogy a SV és AF alatt is nagyon komoly IFF problémák voltak úgy, hogy a légtér finoman szólva nem votl sűrű sok esetben...
A másik az, hogy a valóságban nem nagyon van olyan, hogy saját gépek jelenlétében a SAM-ek lövöldöznének, mert nagy a veszélye a saját gép lelövésének.
Na meg nem csak a Raptor van nagy repülési magasságra optimalizálva ! Pl egy Mig-31-es hálózatban dolgozó raj ellen aminek nagy hatótávú rakétái és nyers erővel dolgozó radarjai vannak az F-22 sem annyira overkill !
A MiG-31 honvédemi vadász az F-22-vel való összetalálkozása finoman szóval elméleti. Hányszor kell ezt még elmagyarázni. Ez kb. olyan, mintha azon elmélkednél, hogy az F-102/106 hogyan bocsátkozott volna légiharcba a MiG-21 ellen. Értelmetlen...
A hálózatban dolgozás "csak" digitális adatkapcsolat, ami egyáltalán nem egyedi, egy F-16 is képes rá mióta van Link 16, de a F-15C gépek közül is votl 1-2 tucaton már a '80-as évek végén JTID Class 2 terminál és a 90-es évektől végétől MIDS. A nyers erő meg önmagában kevés, akkor mai napig az 550 kW imp. csúcsteljesítménnyel rendelkező MiG-25 lenne a király... Egy MiG-31-nek szerintem semmivel sem lenne több esélye a sikerre, mint egy Super Hornet vagy Rafale köteléknek.