B-52 Stratofortress (Boeing,USA)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Montezuma

Active Member
2010. április 23.
2 830
33
38
Medvék és BUFF-k közösen:
0_7681_dcc8a2c9_orig
Jól néz ki mindegyik, önálló karakterek. Azért ott hátul az a Ruszlan is nagyon ott van.
 

sirdavegd

Well-Known Member
2016. január 5.
1 269
2 090
113
Előre várhatóan 2015-os évhez hasonlóan idén szeptember 17-18-án is lesz B-52H egy CV-22B Osprey és
B-1B társaságában az ostravai repülőnapon. A belépés ingyenes, megközelítés emeletes vonattal Hl.n.-ről.
12039210_1037192189638031_2741495506945090631_n.jpg
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem tudom volt e mostanában szó a B-52 újra hajtóművezéséről...
Az Aviationweek szerint vannak fejlemények az ügyben:
http://aviationweek.com/defense/ge-...m=email&elq2=d6dc9665106b4ba9ae5ec724beb31920
A lényeg hogy Feb.3.-án az amik ajánlatot kértek a GE-től, a RR-től és a PW-től hogy mit tudnának ajánlani B-52-höz az ősöreg TF33 helyett.
A cikk szerint az az új a dologban hogy eddig amikor B-52 újra hajtóművezésről volt szó mindig 4 új nagy kétáramúsági fokú hajtóművel (CF6-os) akarták cserélni a meglévő nyolcat.
Ennek az lett volna a hátránya hogy komoly szerkezeti módosításokat igényelt volna a gép szárnyán és nem voltak biztosak benne hogy hogyan változik meg a légáramlás a gép körül.
Tesztek azért voltak:
b52.jpg


A mostani ajánlatban azt kérik a cégektől, adjanak ajánlatot arra hogy a régi nyolc hajtóművet nyolc új, egyenként 17,000-19,000-lb tolóerejű hajtóművel váltanák, úgy hogy azok különösebb szerkezeti átalakítás nélkül illeszthetőek legyenek a meglévő pilonokhoz.
A GE-től a CF-34-10-es jöhet szóba (18,000-lb., jelenleg a Brazil Embraer 190, 195-ökön repül)
A RR-tól az BR715 vagy BR725 (18,500-lb., jelenleg a Gulfstream G650-en és V-ön repül)
A PW - aki az eredeti TF33-okat gyártotta - alapvetően feljavítaná a meglévő TF33-sokat vagy új hajtóműveket fejlesztene
Mindenesetre szép üzlet lenne...A meglévő 76 B-52H-hoz kb. 608 hajtóműre lenne szükség.
Konkrét számok ugyan még nincsenek mekkora megtakarítást lehetne a cserével elérni, mindenesetre biztos jót tenne az üza. fogyasztásnak, a hatósugárnak és valószínűleg még évtizedekre biztosítaná gép helyét a légierőben.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 598
7 912
113
Össze kell trombitálni néhány agyast, hogy dolgozzanak ki módosító csomagokat a meglévő hajtóművekhez, a legolcsóbbnak ez tűnik.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
Nem tudom volt e mostanában szó a B-52 újra hajtóművezéséről...
Az Aviationweek szerint vannak fejlemények az ügyben:
http://aviationweek.com/defense/ge-...m=email&elq2=d6dc9665106b4ba9ae5ec724beb31920
A lényeg hogy Feb.3.-án az amik ajánlatot kértek a GE-től, a RR-től és a PW-től hogy mit tudnának ajánlani B-52-höz az ősöreg TF33 helyett.
A cikk szerint az az új a dologban hogy eddig amikor B-52 újra hajtóművezésről volt szó mindig 4 új nagy kétáramúsági fokú hajtóművel (CF6-os) akarták cserélni a meglévő nyolcat.
Ennek az lett volna a hátránya hogy komoly szerkezeti módosításokat igényelt volna a gép szárnyán és nem voltak biztosak benne hogy hogyan változik meg a légáramlás a gép körül.
Tesztek azért voltak:
b52.jpg


A mostani ajánlatban azt kérik a cégektől, adjanak ajánlatot arra hogy a régi nyolc hajtóművet nyolc új, egyenként 17,000-19,000-lb tolóerejű hajtóművel váltanák, úgy hogy azok különösebb szerkezeti átalakítás nélkül illeszthetőek legyenek a meglévő pilonokhoz.
A GE-től a CF-34-10-es jöhet szóba (18,000-lb., jelenleg a Brazil Embraer 190, 195-ökön repül)
A RR-tól az BR715 vagy BR725 (18,500-lb., jelenleg a Gulfstream G650-en és V-ön repül)
A PW - aki az eredeti TF33-okat gyártotta - alapvetően feljavítaná a meglévő TF33-sokat vagy új hajtóműveket fejlesztene
Mindenesetre szép üzlet lenne...A meglévő 76 B-52H-hoz kb. 608 hajtóműre lenne szükség.
Konkrét számok ugyan még nincsenek mekkora megtakarítást lehetne a cserével elérni, mindenesetre biztos jót tenne az üza. fogyasztásnak, a hatósugárnak és valószínűleg még évtizedekre biztosítaná gép helyét a légierőben.


Kis korrekció: a képen nem a B-52-es számára tesztelnek épp egy szóbajöhető új hajtóművet, hanem repülő próbapadként próbálgatják a GE TF-39-esét, ami a C-5A Galaxy gépekbe került, Ne feledjük, ez a fenti kép korántsem új, amikor készült, a B-52-es volt jóformán a legnagyobb amerikai sugárhajtású repülő, hiszen a C-5A és a kvázi konkurens B747 szinte egy időben, de ezen tesztek után kezdte meg karrierjét.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Úgy tűnik, hogy Trump talált egy kis pénzt. Nem lesz olcsó mulatság, de talán kevesebbe kerül, mint a Galaxy-k modernizálása és hajtóműcseréje.
 
M

molnibalage

Guest
Úgy tűnik, hogy Trump talált egy kis pénzt. Nem lesz olcsó mulatság, de talán kevesebbe kerül, mint a Galaxy-k modernizálása és hajtóműcseréje.
Eza Trump-os rész nem világos...
A Galaxynál négy hajóművet cseréltak, de mellette csináltak más is, strukturálisan is részben újjáépítették a gépeket.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Eza Trump-os rész nem világos...
A Galaxynál négy hajóművet cseréltak, de mellette csináltak más is, strukturálisan is részben újjáépítették a gépeket.
Valószínűleg ezért lesz drágább az 52 gépes Galaxy-s üzlet.

Általában a konzervatív elnökök úgy alakítják a költségvetést, hogy több jusson katonai célokra. Szerintem Trump is így fog tenni....