Be-200 Altair (Berjev, Oroszország)

"az Orosz Vészhelyzetek Minisztériuma számára készítenek"
Nem kotekedés képpen ... de oroszoknal a Rendkívuli helyzetek minisztériuma létezik, :)
 
Ez a gép egyszer már lekerült a napirendről, mert rossz volt az alacsony sebességű manőverező képessége, pedig tűzoltásnál ez lenne a legfontosabb. Azt hiszem, a kanadaiak ezért nem vették meg.
Ezt az A-50est meg soha nem értettem. Miért foglalkozik egy másik repülőgépgyár az iljusin átalakításával. A sárkányt az Iljusinnak kellene faragni, a radarrendszert meg valamelyik radargyárnak beleépíteni.
 
No igen, tűzoltásra a Bombardier 415 a legjobb. Kutató-mentő feladatra pedig a japán US-2 alkalmas, nem véletlenül nyerte meg az indiai tendert.
A Be-200-as 1 méternél alig nagyobb hullámok esetén már nem tud le- és felszállni! Pedig a tengeren jóval nagyobbak is vannak - "rendkívüli helyzet" nélkül is.... /A Bombardier közel 2, a US-2 pedig 3 méteres hullámokkal is boldogul./

Tehát ez a rendelés úgy hiányzott a gyárnak, mint 1 falat kenyér! Mert az oroszokon /és talán a kínaiakon/ kívül más úgysem venné meg...!!!
 
Ez a hullám ügy részleteiben is érdekelne. Én úgy tudtam, fél méteresnél nagyobb hullámokon nem lehet leszállni.
 
Én is meglepődtem, de mindig tanulok valamit:

http://www.shinmaywa.co.jp/english/guide/us2_world.htm
Forrás: Jane's encyclopedia of Aviation

És találhatsz videókat is a neten. A ShinMaywa US-2 fel- és leszállása nem semmi...!
 
Összességében tömeges elterjedésükre nem számíthatunk, mert nem gazdaságosak. A megerősített törzs - "pontosabban hajótest" - nem könnyű és aerodinamikailag sem lehet tökéletes.

De speciális feladatokra jó szolgálatot tehetnek...!
 
Én szeretem az ilyen "hidroplan""-okat Véleményem szerint minden nagyobb hadseregbe elkellene belőlük 1 század mint teherszállító. Partraszállás után a már elfoglalt tengerpartokra munició hadianyag csapatok és könnyebb járművek gyors szállítására. Ameddig nincs elfoglalva egy betonos reptér addig nagyon nagy hasznát lehetne venni ezeknek a masináknak a földes landolás és felszállás meg ilyen esetbe nem jó mert ha nincs normális talaj a gép onnan nem biztos hogy újra felszál. Vagy ha a hátországba szétkapnak egy repteret mégis csak könnyebb folyóra landólni.
 
Vannak helik és tiltrotoros gépek /Osprey/, azoknak még víz sem kell. Igaz a hiroplánokhoz hasonlóan kevés terhet szállítanak és drágán üzemelnek....
 
Nincs olyan helikopáter, ami aanyi vizet tudna a tűz fölé szállítani, mint egy hidroplán.
 
Tény! Tűzoltásra a hidroplán a legjobb, nem véletlenül sikeres a Bombardier!
Mert csak üzemanyagért kell leszállnia. Oltóanyagért elég alacsonyan - a vizet súrolva - áthúzni 1 tenger, tó vagy folyó fölött, másodpercek alatt feltöltve a tartályait....

Viszont minden más feladatra jobbak a helikopterek, vagy a tiltrotoros gépek!
Mert bárhol bevethetők, még a sivatag közepén is...!!!
 
Berijev_Be-200_Altair_www.kepfeltoltes.hu_.jpg