1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 16..

  1. rejsz felügyelő

    rejsz felügyelő Well-Known Member

    Harmincnak nézel ki cula!
     
    zsolti, arcas, fip7 and 1 other person like this.
  2. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Az derék. Erre szokták mondani, hogy a súlya a mérlegen Error. :D
     
  3. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Ja, kis pedó maci,ne tegyek mindjárt 1 kamerát is a zuhanyzóba?
    Nincs fent egyikünkről sem kép a neten,nem is lesz.
     
  4. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Te azokkal a markolókkal kamuércet bányászol.
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szántsák már be a termőföld támogató rendszert! Elegem van belőle! Én pénzeljem őket, miközben nekik van földjük, jövedelmük? Ha meg valami aszály, vagy jégkár sújtja a termést, akkor szintén állami pénzből lesznek kárpótolva. Ha leég a házam, és nincs biztosításom, akkor engem ki kárpótol?
    Meg abból is, hogy a vasút sosem rentábilis szárnyvonalait folyamatosan az én adómból tartják fenn. De az összes kisforgalmú falusi posta is beszántásra kerülhetne, ugyan ilyen okból.
    Tudod, van különbség aközött, ha az okos ember hülyéskedik, meg ha a hülye okoskodik....
     
    antigonosz likes this.
  6. jurgenbauer

    jurgenbauer Well-Known Member

    Iskolába akkor fogják engedni, ha mindenben megfelel az átlagnak. Javaslom, hogy mind oviban, mind iskolában olyat keressetek, ahol nagyon jó és kedves az óvónéni, és aranyos az alsós tanár, hogy megszeressen közösségbe járni, és megszeressen tanulni. Az összes többi, bírni fogja, fel fogják-e menteni tornából idővel úgyis kiderül, addig pedig tegyél meg mindent azért, hogy az ovis és első sulis évei zökkenőmentesek legyenek! Más dolgod nincs.

    Ivás a lényeg, az mindig legyen megoldva, mind ovi, mint suli szinten. Enni pedig úgyis előbb-utóbb elkezd. Ezzel most még ne foglalkozz! Az is alakítja majd a kisembert, hogy lesznek-e barátai azonnal. Nem kell sok, egy, de az komoly. Minél előbb. Utána egymástól tanulnak (jót és rosszat :) ), de majd szűröd. :) Sulihatár anno 16 kiló. Még ha zöldsapkást is akarsz belőle, egyelőre ne ezzel foglalkozz! :)
     
    antigonosz likes this.
  7. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    @antigonosz
    A közösségi közlekedés össztársadalmi hasznossága miatt van dotálva. Mert az a fővárosnak is jó, hogy a városlakók kb. 65-70%-a azt használja. Ezért tud munkába menni az ember és a gyereke meg iskolába autó nélkül.
    Remélem nem gondoltad komolyan amit írsz, mert akkor még annál is gyök2-őbb vagy, mint eddig gondoltam...

    Lásd fent. Akinek nincs pénze autóra az egyetlen lehetséges eszköze a mozgásra. Világszerte kimutatott tény, hogy a magasabb életszínvonalhoz vezető út a mobilitás biztosítása. Kimutathatóan magasabb jövedelemmel rendelkezik, aki közelebb lakik gyakran járó vasút, metró, stb.-hoz, mert így könnyebben tud mozogni, tanulni és jobb állást találni.

    Az ugye megvan, hogy pl. az autózásnak is össztársadalmi költsége van, amit szintén fizetnek? Mert pusztán a autópályamatricákból az utak nem tarthatóak karban, nemhogy újakat építsenek.

    Szóval a közösségi közlekedés köpködését be kéne fejezni, de kurva gyorsan.
    Nem az a gazdag ország, ahol a szegénynek is autóval kell járnia, hanem az a gazdag ország, ahol a gazdag is vonatozik és metróval jár.
     
    Bleroka, emel, fishbed and 5 others like this.
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  10. MsA2

    MsA2 New Member

    Elnézést kérek a késői válaszért, ritkán vagyok a gép előtt. Sok munkát ad a kis krapek, játékjavítás, stb.
    Nem tudom, hogyan kell mindenkinek válaszolni, de köszönet MINDENKINEK a biztatásért és a jó tanácsokért, igazából "ülnek". Amit lehet, megfogadok.
    Ovival már nincs gond, bár nem akart menni eredetileg... Barátja, barátnője is van már. Kezdik az oviban szerepeltetni...
    Aprócska, de jóképű kis legény, nem lesz nagynövésű, a szája annál inkább.
    Miután a koraszülés miatt van fizikai hátrányban (remélem csak átmenetileg), inkább a fizikai foglalkozást erőltetem, nem akarom, hogy felmentsék tornából, inkább ugráljon. Teljesen mindegy, milyen jegyet kap. Szellemileg semmi gond, szédületes szókincse van, érvel, vitatkozik, zsarol, manipulál, stb. Csak a túlterheléstől féltem.

    Még egyszer köszönet.
     
    Ooorky and Laci1970 like this.
  11. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Nem lesz ott gond!!!!!
     
  12. jurgenbauer

    jurgenbauer Well-Known Member

  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member



    Aztarohadt, jó messzire repültek el egyes darabok.
     
  14. ximix

    ximix Active Member

    Gyereknevelési tapasztalataim nincsenek, de ismerősöm szenved olyantól, hogy kinéztek csuda szép házat a városban, egy kertvárosias részben, megvették.
    Éldegélnek benne és most szembesültek vele, hogy nincs a gyerekeikkel egyidős gyerek az utcában, így nincs kivel játszani, és az utcában nincs is rá lehetőség (játszótér, focipálya..ect)
    A szülök hazaérnek a melóból és két a suliban nem elfáradt gyerek nyúzza őket egész nap lefekvésig, nem túl egészséges, pihenni csak úgy tudnak igazán ha az egyik elviszi a gyerkőcöket valahova addig a másik bevágja otthon a szunyát.....

    Azért írom ezt, mert a fizikai fejlődésben döntő tényező, hogy "hol lakik a kis lurkó".
    pl én vidéki vagyok, egy köpésre volt a focipálya, környéken erdők, mezők, szüleimet nem is értem hogyan bírták, hogy fél vagy egész napokra eltűntem a nyári szünetben a haverokkal.
    Azt ettük amit találtunk, vagy összedobtuk a fillérjeinket és kiflit, kenyeret vettünk, ha már érett a cseresznye mentünk a kertekbe enni, ittuk a kútvizet csak haza menni ne keljen, mert "nem engednek el" :)
    A lényeg, hogy szerintem az alapvető fizikai és immunrendszer megerősítésében döntő szerepe volt e nyári csavargásoknak.

    A túlterhelés nem tiszta, mitől félted, de saját fizikuma szabja meg a határt,
    pl: ha ha dombra felfelé elfárad leül pihen és utána megy tovább vagy van valami tanár, edző a képben?, mert azt eltudom képzelni hogy túlterhelheti.

    Felénk dombos a vidék, nyáron amikor a fű már kisárgult, vibrál a levegő és cangával tekersz határba, mert kíváncsi vagy mi van azon a dombon túl,
    tolod fel a biciklit már nagyon kivagy, de megembereled magad "kibírom e hogy nem állok meg piheni", persze nem bírod ki,
    de ahogy telnek a napok, a hetek, azt veszed észre azon a dombon már áttekerek megállás nélkül ahol eddig megkellet állni
    és jön a felismerés, hogy ez így működik egy kicsit megkel erőltetni (túlterhelni) magad, hogy fejlődj.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  16. arcas

    arcas Well-Known Member

    Pusztán ebből nem, ...de valljuk be, ha a beszedett pénz legalább nagy része célirányosan a közlekedésbe lenne visszaforgatva (gondolok itt a karbantartásra, problémás csomópontok átépitésére, modern forgalomtervezés) már másképp nézne ki néhány dolog.
    BTW olyan szakaszokat mint pl. M1 lassan fél szlovákia arra használja hogy eljusson a saját fővárosába, Pozsonyba. Mondanom se kell, ha az M1 megkerülve északon BP-et az M3-mal folyamataosan elvinne Kassáig gyakorlatilag felvidék másik fele csak ezt használná. Az "amortizáció" a tiétek volna ugyan, de a busás útdij is...
    Mifelénk (Szlovákia) katasztrófális már eleve a tervezés is, gyakorlatilag ez igaz az autópálya koncepciókra és úgy általában a tömegközlekedésre is.
    Ezzel egyet kell értsek, pedig én ritkán járok a magyar fővárosban...,de mint feljebb irtam, mikor a "paraszt" felmegy Pestre (mármint én), minden olyan flottul működőnek tűnik, sőt a közlekedési morált is 100x jobbnak itélik az itteniek mint lehet Ti akik ott éltek és laktok. Nekem a tömegközlekedéssel sosem volt problémám, volt hogy csak hajón nem ültem, de minden máson igen, és időben odaértem ahová kellett...kb. 0 (nulla) városismerettel.
    Igazából nem is nagyon értem, hogy aki Bp.-n Bp.-re megy az miért ül kocsiba...,de persze ez csak egy kivülálló véleménye...
     
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ezt a témág a kínai biztpol topikban osztottam meg elsőre, de az annyira nem látogatott és nem sok embert érvekel. Viszont mint téma jóval túlnű az adott topik keretein, szóval ide is beledér.
    Kínai tanügy a jelenlegi PISA felmérések tükrében és köztük a magyer, regionális stb. stb.
    https://index.hu/techtud/2019/12/08/tnt_podcast_oktataskutato_pisa_teszt/
    Valamint egy régebbi cikk, miszerint az angolok megvárásolták és megpróbálják náluk is gyakorlatba ülteti az angol matektanítási módszertant.
    https://index.hu/tudomany/2018/02/13/a_nyugat_kinatol_tanulja_ujra_a_matekot/
     
    molnibalage likes this.
  18. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Tehát a kínait az angolok, gondolom ezt akartad írni.
     
    Mackensen and molnibalage like this.
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azért a 300-400 millió magyarnál sokkal jobban élő kínai középosztálybelit mondjuk úgy, hogy nem igazán hiszem el. Vagy akkor érdekesen definiálják. Talán ennyi sem él a magyar átlag életszínvonalon. Ameddig az egy főre eső magyar GDP kb. 170%.-a kínainak addig a matematika simán tiltakozik ez ellen.

    Aztán beszél a Huawei MI fejlesztésről, hogy európai nagyrészt. Remek. A mágnesvasút meg kb. arról szólt, hogy kínai pénzből a német technológiát telepítették le. Tudtommal...
     
    Fennek likes this.
  20. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Az egy főre eső GDP azért elég erősen félrevihet, az hogy ki él jobban ahhoz azért a vásárlóerő paritásnak van inkább köze.
     

Ezen oldal megosztása