Kurfürst szerint már a havi 2-3 használat mellett is (ha jól értem) olcsóbb a saját autó, mint a bérlés. Csak nálam sehogy nem jön ki a matek, hogy ez mitől lenne.
Ne már, én ilyet nem mondtam, te jöttél 2-3000-es évi futásteljesítménnyel. Ne adj a számba olyan dolgokat, amiket nem mondtam.
Én ezt mondtam - "Egyszer már kiszámoltuk itt hogy még minimális kihasználtság mellett is sokkal olcsóbb a saját autó fenntartása, mint a bérlése a jelenlegi car sharing árak mellett. Úgy 2-3x a carsharing fajlagos költsége, az egyetlen előnye hogy nem kell az elején nagy befektetés."
Namármost, én anno a saját (ismert) üzemeltetési költségeimet és (ismert) futásteljesítményemet rávetítettem, hogy mennyi lenne Car Sharinggel ugyanay a km szám percdíjas alapon, és lényegesen magasabb költség jött ki, mint amit ténylegesen költöttem. Ami amúgy nem meglepő, hiszen a car sharing percdíjas, amennyire tudom városon belüli közlekedésre elérhető, ott az átlagsebesség még nagy jóindulattal számolva is alacsony. Ha valaki évente havonta 1-2x kocsiba ül, annak nyilván hótt felesleges erre egy zsír új verdát beújítania (vehet persze 1 misi körül valami még használható használt kocsit). Viszon az életben aki vesz kocsit, az ki is fogja használni, mert hétvégén végre lemehet gyorsan a balcsira, szülőkhöz stb.
Egy gépkocsi fenntartási költsége jellemzően arányos a megtett úttal, az "állási" költsége önmagában nagyon minimális (olyan 11-12
fillér / perc), és nem is jellemző.
Ebből az alap biztosítási és adóteherből egy évben mehetsz kb. 10 órát car sharinggel vagy kb. 10-15x taxizhatsz helyette egy évben. Nyilván aki évente egy két tucat alkalommal használja csak a kocsiját, annak tök fölösleges. Mármint persze városon belül, mert utána elszáll a nem saját tulajdonú jármű költsége az egekbe, ugyanakkor ezért cserébe ki vagy szolgáltatva és alkalmazkodnod kel la szolgáltatóhoz.
Te azt akarod kihozni, hogy a bekerülési költség + amortizáció + távolsággal fajlagos üzemeltetési költség + adó + biztosítás
+ ügyviteli díj + haszon (azaz amennyiért neked a szolgáltató adni tudja azt a kocsit, mert neki is meg kell vennie és fizetni a költségeket, plusz haszont is akar azért termelni) az valamiért, valahogyan kisebb vagy legalábbis egyenlő a bekerülési költség + amortizáció + távolsággal fajlagos üzemeltetési költség + adó + biztosítás költségével.
Ez hogy jön ki nálad? A bérlet mindig drágább hosszú távon mint a tulajdonlás, csak akkor éri meg, ha neked nagyon, nagyon kevés időre vagy csak nagyon ritkán kell és nem éri befektetni az elején. A bibi csak az, hogy a kocsit vesz az bizony használja is, még nagyon alacsony futásteljesítmény esetén is megtesz 5-6000 km-t (kb. havi egy tank benzin). Az átlag meg olyan 12 000..
De ha akarsz, számolgass, nehogy már nekem kelljen excel táblát gyártani arról a ráérő időmben, hogy a te állításod miért nem igaz.