Ez a drón teljesen jól szimulálja a hasonló drónok tulajdonságait!

...és ezeket veszi most mindenki, "Mint bolond, a csengőt!", ...úgy hogy van létjogosultsága!
Papiron!
Azért egy fegyver attól lesz a kezdeti "WunderWaffe" státuszból egy igazán "NYERŐ"/Game-Changer eszköz, ha az sokkal költséghatékonyabb mint ez ellenfeleké, és van belőle az adott Minőséghez szükséges Mennyiség, hogy az adott területen, --vagy akár összességében-- felülmúljuk az ellenfelet! Ez a terület ököl-szabálya!
Ehhez képest még nem látni az elektronikát --ami az erősen jogos titkosság miatt részben indokolt is lehet!--, de nagyobb gond ennél, hogy gyanúsan/vélhetően most is, és ismét csak egy néhány tucatnyi mennyiségről van szó! ...jó esetben
!
Pedig mint látható mindkét jelenlegi konfliktusban, a 100-as nagyságrendnél indul a "Sikeres Erőkivetítés", és ez nekünk ismét nyomokban sem!

Mindezt úgy nem tudjuk felmutatni, hogy egy száz(+) Milliárd HUF-os cég(4iG) vette meg a drón-fejlesztő/-gyártó céget a közelmúltban!
Ehhez képest a kulcs elem=>a hajtómű vagy egy egyedi/kis-sorozatú turbófeltöltőből épített mini-sugárhajtómű, vagy egy poifi gyártó méregdrága terméke, ez esetben pedig: => költséghatékonyság felejtve, Mennyiség felejtve!
...alkalmasság: (szinte) csak propaganda célokra!...ismét!
Ez csak ezért bosszantó, mert egy modellező ismerős --a'la Izrael-- össze-LEGO-zott egyet egy kreatív éjszaka alatt --olyan "kezdő" aki ugyan érdeklődik a modell-gázturbina sk. projekt iránt, de-- még nem épített ilyet--, ennek ellenére M.I.(stván

) munkatárssal összeeresztve összehozta:
Fő jellemzők – JeCs-450NG
Jellemző | Érték |
Tolóerő (max) | 535 N |
Cruise tolóerő | 430–450 N |
Tömeg | 8,5 kg (technológiai tartalékkal) |
Tolóerő/tömeg arány | 62,9 N/kg |
Fogyasztás | 41–44 kg/h |
| |
TSFC | 0,86–0,96 kg/daN·h (inkább 0,95 körül) |
Méretek | 590 × 260 mm |
Üzemanyag | Kerozin / Jet-A1 |
OPR | 1:4,5 |
FADEC | RPi4-alapú, saját fejlesztésű |
Jellemzők | JeCs-450NG (8,5 kg)
(kb. 4e $) | PBS TJ40-G1NS
(kb. 12e $) | JetCat P400-Pro | AMT Nike |
Max. tolóerő (N) | 535  | 425 | 440 | 470 |
Cruise tolóerő (N) | 430–450  | ~350 | 380–420 | 410–450  |
Optimális sebesség (km/h) | 310–470 | 500–700 | 600–800  | 550–750 |
Tömeg (kg) | 8,5 | 3,4–3,8  | 4,1 | 10,0–10,5 (???) |
Tolóerő/tömeg arány (N/kg) | 62,9 | 111,8–125,0  | ~107 | ~45 |
TSFC (kg/daN·h) | | 1,2–1,35 | ~1,3 | ~1,3 |
| | | | |
Méretek (mm) | 590 × 260 | 304–373 × 147 | 590 × 200 | 640 × 225 |
Fogyasztás (kg/h) | 39–42 (!!  !!) | 50–58 | 50–55 | 50–56 |
... kiemelt tervezési szempont volt a Mo-i technológiai szinten --a kb. "azonnali"-- gyárthatóság és a "gombokért" követelmény!
... bevallom
Szíjj -mindent-is-elqúró-- NER-lovagot kihagytuk a projektből, és mindjárt jobban ment a dolog!
A szerintem kiemelendő infók:
- 450N utazó,
- 310-470km/h-ra optimalizálva,
- Fogyasztás: ~40 kg/h=~50l/h,
- ennek ellenére a szimuláció alapján kb. 750km/h-ig üzembiztosan használható +15%-kal magasabb fogyasztással,
- bár a "gombokért" és a hazai gyárthatóságért súly-kompromisszumot kellett kötni(kb. dupla súly a konkurensekhez képest), DE:
- ez a kutyát nem érdeklő többletsúly, mikor nagyjából fél óra üzemeltetés alatt vissza hozza a jóval alacsonyabb fogyasztással!
- + Bónusz: a M.I.-s Deep Search szerint 50-150-es (évi)sorozat méret esetén kb. 3e€ körül gyártható lenne Itthon
- vagyis:



U.I.: Poénkodtunk egy jót, szerintünk eredménye is lett, mindez egy éjszakai pár-órás üzemóra(x100-200TOPS) igénybevételével!

+

Kicsit az a szomorú a végén, hogy a magyar "DEEP STATE" 4iG-nek --1-200 milliárdos tőkével-- ennyire sem futja! ...nyomokban sem!
Hmmm...
.