Beszélgető

EZ a 600.000-800.000 már megint, mi??
Ebben én is benne vagyok háromszor:D, amikor az elmúlt 15 évben háromszor kiköltöztem melózni, aztán háromszor hazajöttem...
Alsóhangú becslés......Szerintem több is van (baxod,már olyan istenhátamögötti skót helyen is futottam magyarba,hogy a térképen sincs rajta).És a fő probléma,hogy a fiatalok java kimegy,és vissza se jön.Soha.
 
  • Vicces
Reactions: SilvioD
A MÁV vonatok pontosságáról szóló adatok szerint 2024-ben a vonatok 78,47%-a volt pontos. A vonatok összesen 6,9 évnyi késést halmoztak fel 2024-ben. A 20 percnél nagyobb késések aránya 5,9% volt a vonatok esetében, tájékoztatott a 24.hu.
..
idei

a hónap eleji (július) viharok *ezbegy kis zápor volt...) ellenére a MÁV-csoport havi pontossági mutatója végül nem rosszabbul, hanem még jobban is alakult a tavalyihoz képest: elérte a 80,43 százalékot.
..
Kiemelkedő a szegedi vasútvonal teljesítménye, ahol a menetrendszerűség tovább tudott nőni, most már 88 százalékos volt.

A balatoni vonalakon viszont a vihar miatt kedvezőtlenebb volt a helyzet: az észak-balatoni fővonalon 68 százalékon alakult a menetrendszerűség
.





Te pedig ezekkel szemben, erről az alsó 1-2%-ról kapod nap mint nap a 444/telex tájékoutatást, az influenszer panaszkodást.
Így müködik a mindenxarista kampány.




Jó lenne ha az se lenne és biztos sokat kell több vonalon javítani. De az összkép azért sokkal árnyaltabb.
Épp mai élményem, hogy jöttem haza Békéscsabáról Gyulára. 10 percet késett a pesti IC ezért a gyulai vonatom 5 perccel később indult (kb 15 perc a teljes út) ez volt kiírva mondom ok ez még nem nagy dolog... Na ebből lett az, hogy az 20 percet késett az IC (csak g*cik és nem írják ki egyből, hanem mindig 5 perccel tolják ki a késést, hogy ne tűnjön olyan soknak) megérkezik az IC át is szálltak az utasok, de viszonylag sok idő utána feltűnt, hogy még mindig nem indultunk el aztán nem sokra rá jön a kalauz, hogy még minimum 15 percet állunk, mert közben elindították Gyuláról a vonatot (amivel Gyulán kellet volna keresztezni a mi vonatunknak) és hát mivel egyvágányú mellékvonal így meg kell várni, hogy átérjen Csabára na akkor nagy nehezen megérkezett és indulnánk mi ki az állomásról, igen indulnánk, mert a mi bz-nk elbaszódott nem tudta sebességbe rakni a mv. 5 perc után nagy nehezen sikerült neki, végre átérünk Gyulára több, mint fél óra késéssel, és hát hiába lett egy cég a MÁV és a volán még mindig baszik bevárni a helyi járatos busz a vonatot így végig néztem ahogy elmegy a busz, majd fél óra múlva jött a másik és utána 10 perc séta után sikerült hazaérnem... teszem hozzá, hogy ez a Csaba-Gyula táv autóval kb 20p, de akkor már Gyulán a háznál vagyok....
 
Szerencséd van pár éve lett felújítva korszerű motorvonatokkal van kiadva és még teherforgalom sincs nagyon rajta...
Tudom. Tisztában vagyok vele, se kereszt irányban forgalom, semmi nemzetközi nagy késések, elsőbbséggel stb.

Nekem perfekt ez havi saját erőből 3000 Ft- ért Budapest bérlettel kiegészítve. Ha együtt megy a család, ingyen megyünk vonaton bárhova országon belül...
 
Tudom. Tisztában vagyok vele, se kereszt irányban forgalom, semmi nemzetközi nagy késések, elsőbbséggel stb.

Nekem perfekt ez havi saját erőből 3000 Ft- ért Budapest bérlettel kiegészítve. Ha együtt megy a család, ingyen megyünk vonaton bárhova országon belül...
vonatozni sokkal menobb, mint autoval utazni :D
hangulata is tok jo, szvsz ezerszer kenyelmesebb, szep tajakon tudod kozben tatani a szadat,
reg elfeledett dolog: de meg akar beszelgetni is lehet emberekkel
 
Épp mai élményem, hogy jöttem haza Békéscsabáról Gyulára. 10 percet késett a pesti IC ezért a gyulai vonatom 5 perccel később indult (kb 15 perc a teljes út) ez volt kiírva mondom ok ez még nem nagy dolog... Na ebből lett az, hogy az 20 percet késett az IC (csak g*cik és nem írják ki egyből, hanem mindig 5 perccel tolják ki a késést, hogy ne tűnjön olyan soknak) megérkezik az IC át is szálltak az utasok, de viszonylag sok idő utána feltűnt, hogy még mindig nem indultunk el aztán nem sokra rá jön a kalauz, hogy még minimum 15 percet állunk, mert közben elindították Gyuláról a vonatot (amivel Gyulán kellet volna keresztezni a mi vonatunknak) és hát mivel egyvágányú mellékvonal így meg kell várni, hogy átérjen Csabára na akkor nagy nehezen megérkezett és indulnánk mi ki az állomásról, igen indulnánk, mert a mi bz-nk elbaszódott nem tudta sebességbe rakni a mv. 5 perc után nagy nehezen sikerült neki, végre átérünk Gyulára több, mint fél óra késéssel, és hát hiába lett egy cég a MÁV és a volán még mindig baszik bevárni a helyi járatos busz a vonatot így végig néztem ahogy elmegy a busz, majd fél óra múlva jött a másik és utána 10 perc séta után sikerült hazaérnem... teszem hozzá, hogy ez a Csaba-Gyula táv autóval kb 20p, de akkor már Gyulán a háznál vagyok....
Ez így már szar tényleg. Mindig van mit javítani, ez tény. Gondolom minél több összetevője van az adott vonalnak, keresztbe kasul kapcsolat, annál nagyobb a hiba faktor. Miénk egy 100 kph-s elővárosi vonat nagyjából, tisztában vagyok vele hogy ez kiváltságos helyzet, nem országos átlag.
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Bálint
Ettünk több helyen a Balatonon, normál vendéglátós árakat láttam mindenhol. Kb. mint Budapest, semmi extra nem volt sem az étterem, sem a parti büfé ár. Valamit tutira rosszul csinálok, mert sehol nem akarnak lehúzni 5000 Ft-os melegszendviccsel, lángossal, de tényleg nem... Ellenben mikor legutoljára a Cinque Terrén voltunk, na ott mondtam is hogy nem szabad számolgatni, csak élevezni az életet, mert szép tengerparti naplementés kölkök nélkül kettesben tényleg idilli környezetben elfogyasztott két tésztaétel - tenger gyümölcseis szószos, meg két Aperol Spritz az majdnem 50.000 Ft volt... Olasz tényleg olcsóbb... Szartam rá, ritkán van ilyen, életreszóló élmény, egyszer egy életben belefér.

Csak azért na, imádom mikor nálunk minden szar, meg tolják hogy drágább a Balcsi mint Olaszország :D ...

Jah, Földváron meg olyan fasza strand volt csúszdával, tiszta homokos gondozott parttal, árnyékkal, igényes WC, büfé minden ami kell, és ingyenes volt még a belépő. Csúcs szezonban már fizetős, de az is ilyen kb. filléres költség, kint voltak az árak.
Téged lefizettek? :)
 
Ez így már szar tényleg. Mindig van mit javítani, ez tény. Gondolom minél több összetevője van az adott vonalnak, keresztbe kasul kapcsolat, annál nagyobb a hiba faktor. Miénk egy 100 kph-s elővárosi vonat nagyjából, tisztában vagyok vele hogy ez kiváltságos helyzet, nem országos átlag.
Az még lemaradt, hogy természetesen klíma nincs és az utolsó karbantartáson a függönyök is elfelejtődtek visszakerülni, hogy legalább a nap ne melegítse a vagont...
Igen a 120A vonal halmozottan hátrányos helyzetű, mert a szegedi 135-ös vonalon (Szeged-Békéscsaba) gyakorlatilag akkor lepődik meg az ember ha nem késik a vonat ott tartózkodásomkor éppen "csak" 1 órát késett és ha ez nem lenne elég még a románok felé is megy innen IC nem ritka visszafelé, hogy bukarestből 120 perces késéssel jön be Lőkösházára a vonat aztán a Szolnok-Keleti PU. is elég gatya állapotba van....
 
Téged lefizettek? :)
Végül is a fizumat a magyar állam utalja minden hónapban...

Nem, csak szeretem elmondani hogy szerintem a pohár félig tele van, nem félig üres!

Az van, hogy én olyan fajta állat vagyok aki a legtöbb helyen jól érzi magát, s piszkosul szégyellem - igazából nem :) - de boldog vagyok hogy magyarnak születtem!!!
 
Az még lemaradt, hogy természetesen klíma nincs és az utolsó karbantartáson a függönyök is elfelejtődtek visszakerülni, hogy legalább a nap ne melegítse a vagont...
Igen a 120A vonal halmozottan hátrányos helyzetű, mert a szegedi 135-ös vonalon (Szeged-Békéscsaba) gyakorlatilag akkor lepődik meg az ember ha nem késik a vonat ott tartózkodásomkor éppen "csak" 1 órát késett és ha ez nem lenne elég még a románok felé is megy innen IC nem ritka visszafelé, hogy bukarestből 120 perces késéssel jön be Lőkösházára a vonat aztán a Szolnok-Keleti PU. is elég gatya állapotba van....
Az úgy azért puruttya, na! Nekem teljesen más arcát mutatja a MÁV. Más dimenzió. Tip topp klímás Siemensek. Pontosan szépen, ahogy a csillag megy az égen...
 
Az úgy azért puruttya, na! Nekem teljesen más arcát mutatja a MÁV. Más dimenzió. Tip topp klímás Siemensek. Pontosan szépen, ahogy a csillag megy az égen...
Stadlerek :D a Flirt a meg a KISS az Stadler gyártmány.. Hát igen amiket azok a motorvonatok leváltottak amit kaptatok azok a roncsok jöttek ide :D az IC-ben kemény 1 db IC kocsi van (kivéve nyáron, mert ilyenkor a Balatonon van minden klímás kocsi :D ) amúgy csak klíma nélküli gyorsvonati kocsik vannak az 'IC'-ben :D
 
Stadlerek :D a Flirt a meg a KISS az Stadler gyártmány.. Hát igen amiket azok a motorvonatok leváltottak amit kaptatok azok a roncsok jöttek ide :D az IC-ben kemény 1 db IC kocsi van (kivéve nyáron, mert ilyenkor a Balatonon van minden klímás kocsi :D ) amúgy csak klíma nélküli gyorsvonati kocsik vannak az 'IC'-ben :D
HALLOD, nekem ilyen kék vonat, elektromos :)
Én azt nézem hol van rajta a porraloltó, meg az üvegtörő kalapács, törési pont :D!
 
HALLOD, nekem ilyen kék vonat, elektromos :)
Én azt nézem hol van rajta a porraloltó, meg az üvegtörő kalapács, törési pont :D!
A Siemens nem a barátunk!! :D :D Mondta LJ. majd gyorsan bérelt tőlük 10 évre kb 70 mozdonyt 10 majd 6. éven kifizetjük egy teljesen új Siemens Vectron árát szóval 4 évig tiszta ráfizetés lesz.... :(
 
  • Szomorú
Reactions: fip7 and zsolti
tudod ezért nem lehet itt beszélgetni. megjelensz, és bevágod a lehető legdurvább propagandát.
persze tudjuk, sose hagyd, hogy a valóság elbizonytalanítson.
Bevágom a tegnapi statisztikai adatokat, ami nem vág egybe az elképzeléseiddel és / vagy talasztalataiddal.

Nem fekete-fehér a kép. Ez van, ha kinézel a buborékból.
 
Stadlerek :D a Flirt a meg a KISS az Stadler gyártmány.. Hát igen amiket azok a motorvonatok leváltottak amit kaptatok azok a roncsok jöttek ide :D az IC-ben kemény 1 db IC kocsi van (kivéve nyáron, mert ilyenkor a Balatonon van minden klímás kocsi :D ) amúgy csak klíma nélküli gyorsvonati kocsik vannak az 'IC'-ben :D
Múltkor Ausztriában is volt ilyen élményem, klíma nem volt, volt vagy 60°C, ablakot nem lehetett kinyitni, közölte a kaller, h vagy így jön a vonat, vagy nem jön, szóval pofa alapállásba. Mondjuk a bunkó stílus gondolom nem központi utasítás, összességében az ÖBB-vel elégedett vagyok, a DB az ótvar retek borzalom, oszt közben Bezzegnémetország! (Ausztriában is több DB üzemeltetésű IC jár, plusz ha ott sztrájk van, vagy késés, az kihat az egész Salzburg-Bécs vonalra - Deutsches Eck.)

Egy ismerős mondta, h ő mindig azt hitte, h Ausztria olyan, mint Németország, csak kicsit prolibb - valójában fordítva van. :D