Beszélgető

A HÉV a tömegközlekedés csúcsa sztem, a metróval egyetemben. Ettől jobb nekem nem kellett soha, sok embert visz viszonylag jó tempóval, nagy járatsűrűséggel.

Nekem németek mondták hogy imádják a BKV-t, hinni nem akarták hogy egy városban még éjjel is el lehet jutni tömegközlekedéssel bárhonnan bárhova.
a hev szerelvenyek ha jol remlik kb 50-60 evesek ... ?
 
a hev szerelvenyek ha jol remlik kb 50-60 evesek ... ?
S azon kívül hogy meleg van rajta - léghűtéses az összes - kb. elpusztíthatlanok. Gyerek korom óta ugyan azok a szerelvények róják a síneket, és kb. örök db. az összes. Fél Budapest meg az elővárosok, a teljes agglomeráció köszönheti nekik évtizedek óta hogy eljut gyorsan A-ból B-be.

Nem szép, csak kurva hasznos.
 
S azon kívül hogy meleg van rajta - léghűtéses az összes - kb. elpusztíthatlanok. Gyerek korom óta ugyan azok a szerelvények róják a síneket, és kb. örök db. az összes. Fél Budapest meg az elővárosok, a teljes agglomeráció köszönheti nekik évtizedek óta hogy eljut gyorsan A-ból B-be.

Nem szép, csak kurva hasznos.
ja, nekem is nosztalgikus emlekeim fuzodnek azokhoz az NDK (?) kocsikhoz. De azert 2025-ben ne legyen mar meno :/
Mondjuk en nagyon birom a regi MAV cuccokat, By, Bhv, gyori kocsikat... olyanokkal mentunk gyerekkent ide-oda.
De szinten, 2025-ben az en nosztalgia faktoromon kivul azert csak akadnanak mas szempontok is :D
 
  • Tetszik
Reactions: G__G and fip7
ja, nekem is nosztalgikus emlekeim fuzodnek azokhoz az NDK (?) kocsikhoz. De azert 2025-ben ne legyen mar meno :/
Mondjuk en nagyon birom a regi MAV cuccokat, By, Bhv, gyori kocsikat... olyanokkal mentunk gyerekkent ide-oda.
De szinten, 2025-ben az en nosztalgia faktoromon kivul azert csak akadnanak mas szempontok is :D
Az a menő, hogy ezek a kurva drága hiper szuper NEMSiemens hanem akkor Stadler vonatok amik most járnak, 60 év múlva sehol nem lesznek. De lehet hogy 30 se. Ezek a HÉV szerelvények meg amíg találsz szakit aki megpöttyözi pákával itt ott, még 60 évig el fognak menni. Ez a nem mindegy.
 
Igazából nem, csak már kb 3-4x újra lettek építve teljes szerintem már nincs benne eredeti alkatrész...
Az elektronikában maximum, mert még maga szerkezet, az ülések, a Jullich Glass üveg, minden eredeti... Kb. ezeket 10 éves korom óta figyelem, jobban csípem mint a kék vonatot, amire amúgy kaller elmondása szerint 20 év max és keresztet vethetünk, mert high end de érzékeny masina, vékony alu az egész :P!
 
Az a menő, hogy ezek a kurva drága hiper szuper NEMSiemens hanem akkor Stadler vonatok amik most járnak, 60 év múlva sehol nem lesznek. De lehet hogy 30 se. Ezek a HÉV szerelvények meg amíg találsz szakit aki megpöttyözi pákával itt ott, még 60 évig el fognak menni. Ez a nem mindegy.
en mondjuk elnem, de nem is ertem miert nem gozosok vontatjak a vonatokat :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
en mondjuk elnem, de nem is ertem miert nem gozosok vontatjak a vonatokat :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Simán tolnám neki a szenet, nem azt mondom hogy life time H-P napi 12 órában élvezném, de pár útra elmennék, azt tolnám neki nagy lapáttal, hagy harapja a kakas a szenet, fütyülne a nyomástól kazán, zakatolna, áhh, csak belegondoltam már megemelkedett a tesztoszteronom, ez manusos világ volt még :D!
 
Simán tolnám neki a szenet, nem azt mondom hogy life time H-P napi 12 órában élvezném, de pár útra elmennék, azt tolnám neki nagy lapáttal, hagy harapja a kakas a szenet, fütyülne a nyomástól kazán, zakatolna, áhh, csak belegondoltám már megemelkedett a tesztoszteronom, ez manusos világ volt még :D!
nekem az kedves tortnet, hogy a London-Edinburgh expressen, a mozdonyvezeto es trsa a reggeli ham&eggset
a szeneslapaton sutotte meg :D
 
Az a menő, hogy ezek a kurva drága hiper szuper NEMSiemens hanem akkor Stadler vonatok amik most járnak, 60 év múlva sehol nem lesznek. De lehet hogy 30 se. Ezek a HÉV szerelvények meg amíg találsz szakit aki megpöttyözi pákával itt ott, még 60 évig el fognak menni. Ez a nem mindegy.
Ezt azért így ne mond szerintem egy hév szerelőnek. Vért izzadnak, hogy minden nap kiállítsák a szerelvényeket (szó nincs arról, hogy csak meg kell néha pöttyözni itt-ott), amiknek a száma így is lassan fogy. Jól meg lettek annó tervezve, de nem atért mennek még mindig, mert jobban megéri ezeket járatni még ma is.
 
Az elektronikában maximum
Akkor gyak. a hév értékének a 80%-ról beszélünk :D
mert még maga szerkezet, az ülések, a Jullich Glass üveg, minden eredeti...
Attól még a váz nagy része vsz. már újabb a rozsdásodás miatt az üveg meg lehet, hogy direkt ugyan olyat tettek vissza
a kék vonatot, amire amúgy kaller elmondása szerint 20 év max és keresztet vethetünk, mert high end de érzékeny masina, vékony alu az egész :p!
Nem is arra vannak kitalálva, hogy 50-60 évig menjenek tudnának csak az nagyon drága mulatság lenne.
 
Simán tolnám neki a szenet, nem azt mondom hogy life time H-P napi 12 órában élvezném, de pár útra elmennék, azt tolnám neki nagy lapáttal, hagy harapja a kakas a szenet, fütyülne a nyomástól kazán, zakatolna, áhh, csak belegondoltam már megemelkedett a tesztoszteronom, ez manusos világ volt még :D!
Gyerekkoromban Segesvár és Székelyudvarhely között gőzmozdony vontatta a vonatot....csihuhu...imádtam, akkor még le lehetett húzni az ablakokat, éreztem a szénszagot, a fatalpfák szagát, és mindig begyulladt a szemem, mert az ablakot lehúzva néztem ki...
A bezzegek...
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and fip7
Imádom az ilyeneket. Igazából ez az érték baszod, nem az hogy lassan chip-et raknak a bőrünk alá...
jo, hat en ezt ertem: a vilag legboldogabb embere lennek, ha egy lovasroham folyomanyakent mennek az orokkevalosagba,
de azert ennek eleg kicsi az eselye -sajnos.
Bar nem nulla.
Max hulyenek neznek :D Whatever :D
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: fip7
A HÉV a tömegközlekedés csúcsa sztem, a metróval egyetemben. Ettől jobb nekem nem kellett soha, sok embert visz viszonylag jó tempóval, nagy járatsűrűséggel.
Vonaltól függően a halál 20 percétől a halál 1 órájáig hallottam emlegetni nyáron. Én a szentendrei vonalat használom, ott legalább amióta mordor és orthanc elesett (békás és pomáz) a közbiztonság elég jó. De ha szerinted a tömegközlekedés csúcsa az, hogy az MIX A szerelvények kivonása katasztrófális hatással jár, illetve az, hogy nyáron tényszerűen volt, hogy 70 °C fokban utaztam 30 percet Battyhány tértől Szentistvántelepig, akkor az igényességi szinted nulla.
 
  • Hűha
  • Vicces
Reactions: Kim Philby and fip7
Ezt azért így ne mond szerintem egy hév szerelőnek. Vért izzadnak, hogy minden nap kiállítsák a szerelvényeket (szó nincs arról, hogy csak meg kell néha pöttyözni itt-ott), amiknek a száma így is lassan fogy. Jól meg lettek annó tervezve, de nem atért mennek még mindig, mert jobban megéri ezeket járatni még ma is.
Isten áldja meg őket! Én imádom ezeket az ezer éves sólymokat!
 
Vonaltól függően a halál 20 percétől a halál 1 órájáig hallottam emlegetni nyáron. Én a szentendrei vonalat használom, ott legalább amióta mordor és orthanc elesett (békás és pomáz) a közbiztonság elég jó. De ha szerinted a tömegközlekedés csúcsa az, hogy az MIX A szerelvények kivonása katasztrófális hatással jár, illetve az, hogy nyáron tényszerűen volt, hogy 70 °C fokban utaztam 30 percet Battyhány tértől Szentistvántelepig, akkor az igényességi szinted nulla.
Meleg van, de a 70 fok szerintem hangyafasznyit túlzás. Én pl. ablakot azért le szoktam húzni, sokat segít :D!

Belegondoltam, igénytelen vagyok amúgy, ha kell gyalog is elmegyek azon a távon amit levázoltál nagy hátizsákkal, de szerintem azért jobb Hévvel. Nekem semmi bajom nincs azzal hogy nyáron meleg van. Irodámban ott van a klíma, nem sűrűn kapcsolom be. Nyáron meleg van, szoktatom hozzá a szervezetem, tudatosan, s igyekszem minden mesterséges dolgot lehetőleg minimum szinten tartani.

Kék vonaton ott a klíma, muszájból elviselem, de nem szeretem.
Látod, nem vagyunk egyformák.