Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
1700ban említették utoljára a karóba húzást, de már nem hajtották végre. Így ez a kivégzési mód kb 100 évet élt."Alig 100 éve még táltosokkal fűtöttek köztereken,a szeretet,Jézus,Isten,bármi/akármi nevében,csak follyon a vér."
Romániában 1902-ben még hivatalos kivégzési mód volt a karóbahúzás.
Annyi a csavar, hogy a svájci nō az afgánt Bécsben verte pofán. Valószínűleg (legalábbis remélem) nem lesz tárgyalás vagy lesz és vége. Viszont az addig pénz, ideg és energia. Áldozat vagy, védekeztél. Lehet, hogy szerencséd volt, 10000 ütésbōl ez volt az az egy, ami betalált.Magyar btk alapján (gondolom a svájci is hasonló lehet) a csönttörés az egyértelműen STS, a nő cselekménye tényállásszerű, tehát büntetőeljárás az sajnos minden további nélkül megindulhat, legfeljebb nem lesz büntethető a végén. Azzal védekezhet a nő, hogy jogos védelmi helyzetben volt, bár annak mértékét menthető felindulásból túllépte (taperolás leállításához általában nem kell eltörni a tapizó orrát).
Hogy az afgán ellen miért nem indítottak valamit, az rejtély, bár magyar Btk alapján hirtelen nem is tudnám belőni, hogy micsoda lehetne, nem nagyon passzol bele, inkább egyszerű szabálysértés lenne.
Röviden, aztakurva.Hogy mi lesz a reakció, azt nem tudom. Most azon megy a vita, hogy a gyerekházasság elfogadható-e vagy sem. Eddig úgy tűnik, hogy nem, mert sérti az alapjogot a szabadvallás-gyakorlásra.
Az is elgondolkodtató, hogy a nagy feministák ilyenkor hogyan kussolnak. Az egész onnan indult, hogy egy 14 éves szíriai lányt a21 éves unokatestvéréhez adtak feleségül, akik2015 augusztusában érkeztek Németországba. Az Ifjúságvédelmi Hivatal (Jugendamt) elutasította, hogy házasságukat elismerje, és a lányt a férjétől elválasztotta - a hatályos jog alapján ezt itt vastagon pedofília.
Ezután a férj keresetet nyújtott be, egy aschaffenburgi családjogi bíróság az Ifjúságvédelmi Hivatal javára döntött, ami a lány törvényes gyámjának igényével lépett fel.
2016 májusában egy bambergi fellebbviteli bíróság megváltoztatta a döntést. A bíróság úgy döntött, hogy a házasság érvényes, mert azt Szíriában kötötték, ahol a saría jog szerint a gyerekházasságok megengedettek, ezzel gyakorlatilag legalizálta a saría gyerekházasságokat Németországban.
A bambergi bíróság a saría jogot alkalmazza a német jog felett, hogy egy Németországban betiltott szokást legalizáljon. Vastaps.
Értem. Akkor ezen érvelés mentén, akkor alkoholizálni akarok arab államokban, mert a magyar jog szerint teljesen bevett és legális. Meg az asszony sétálhasson bikiniben az utcán, mert itthon nem tiltja semmilyen jog. Ezek a magyar szabályok, mit szól bele egy szaúdi bíróság? Magam előtt látom, ahogy meghajolnak előttem és helyt adnak keresetemnek...Sokkal rosszabb a helyzet ennél, van ez a nemzetközi kollíziós magánjog nevű izé, ami nemzetközi elem (pl. szír v német házassági jog alkalmazandó Németországban élő, és ha jól értem, két szír állampolgár közötti házasságának érvényességére? esetén rábök arra jogra, amit alkalmazni kell. Ez ugye lehet a szír vagy a német.
Mellesleg egy rohadt bonyolult jogág, mert a helyi nki magánjogi kollíziós jogot is figyelembe kell venni (és ezek vidáman egymásra is mutogathatnak...) és van egy olyan gumiszabály része is, hogy ha az adott jog alkalmazása a helyi közrendbe ütközik, akkor nem kell mégse alkalmazni.
Házassági jog esetén általában a házasságkötők saját joga / házasságkötés helye szokott számítani, ez ugye szír / szír és elég egyértelműen a szír jogra bök rá. Ami passz, hogy micsoda, tegyük föl hogy nem vettek át semmi jobbat és iszlám jog van érvényben. Ha aszerint ez egy érvényes házasság, akkor nincs mit tenni.
A kérdés tehát az, hogy a német közrendbe ütközik-e a szír házassági szabályok elfogadása.
Megjegyzem a 14 év nekem annyira nem durva, nem 6 évesről beszélünk szóval inkább szürke zóna. 14 éves nő már biológiai szempontból legalábbis érett, régen európában sem volt ez szokatlan, így ha a szír szokások szerint ez frankó, és a csaj se nagyon kapálódzott ellene, akkor nehéz megérteni hogy az akármilyen német hivatalnak mi köze hozzá. Megjegyzem a magyar jog is engedi 16. év betöltése után a házasság kötést, igaz, gyámhivatali engedély kell hozzá, 14 év feletti kiskorúakkal való szexelés pedig egy külön büntetőjogi kategória attól függően, hogy nagykorú-e az illető vagy sem, de hát ugye ezek a magyar szabályok, a szíreket ez nem kell hogy érdekelje.
Ok, de tegyük fel, hogy magánjog hatáskörbe utálna egy jogrendszer merő trollkodásból azt, hogy akkor ihat-e alkoholt egy személy, amit mondjuk a családfő dönt el. Akkor mi lenne jogi helyzet?Nem érted. Nemzetközi kollíziós magánjog, tehát a különböző, polgári jogba tartozó jogviszonyokra vonatkozik csak, úgymint teszem azt házasság kötése, öröklés, szerződések és a többi.
Az hogy egy házasság érvényes-e, polgári jogi kérdés.
Az élethelyzetek amiről te beszélsz, azok közrendet érintő közjogi és nem magánjogi szóló kérdések, pl. a szabálysértés és büntetőjog világa, és nincs a világon olyan állam, amely a saját területén engedne ezekbe más államokat belepofázni. Pölö itt sem lehet hasist szívni, csak mert teszem az iszlám jogrendszer azt megengedi, míg a piálást nem.
Kurfürst
Nem vagyok jogász, de amennyire én tudom az EU területén belül az EU-s jog a legmagasabb és a tagállami jogok ez után jönnek. E miatt volt az EU-s jogharmonizáció. E mellet vannak az EU nemzetközi szerződései.
Hogy itt hol jelenik meg a szír jog? Hát szerintem sehol....
Nem értem itt miről megy a vita, amikor a szakálasoknál nagyobb kettősmércét alkalmazók, a világon nincsenek.Nem érted. Nemzetközi kollíziós magánjog, tehát a különböző, polgári jogba tartozó jogviszonyokra vonatkozik csak, úgymint teszem azt házasság kötése, öröklés, szerződések és a többi.
Az hogy egy házasság érvényes-e, polgári jogi kérdés.
Az élethelyzetek amiről te beszélsz, azok közrendet érintő közjogi és nem magánjogi szóló kérdések, pl. a szabálysértés és büntetőjog világa, és nincs a világon olyan állam, amely a saját területén engedne ezekbe más államokat belepofázni. Pölö itt sem lehet hasist szívni, csak mert teszem az iszlám jogrendszer azt megengedi, míg a piálást nem.
Ok, de tegyük fel, hogy magánjog hatáskörbe utálna egy jogrendszer merő trollkodásból azt, hogy akkor ihat-e alkoholt egy személy, amit mondjuk a családfő dönt el. Akkor mi lenne jogi helyzet?
A Koránban van olyan passzus, hogy idegen vallásuak többségébe keveredve, akár muszlim hit elhagyását is szinlelheted, keresztény barátaid is lehetnek, meg esetleg a finom füstölt csülköt is élvezheted, de ha ütött az óra amikor már esély van a korábbi befogadók legyőzésére, egy csapásra ez megváltozhat.