Beszélgető

Eleve a kocsi súlypontja végett a sáncról a falra érkezéstől hátrabillenne az egész, úgy hogy a felfutás és fordulás után már nem érne kerék (legalább is az elsők tuti nem) a falhoz...onnan meg egyenes út a hanyattesés...hacsak nem érünk addig a másik sánc görbületéhez, amire ráesve az levezet minket...

Bringánál más a szitu, az emberke a "testével befolyással van" a kerékpárra...azaz neki tudja "nyomni" azt a falnak addig a néhány pillanatig ill. a súlypontot is eszerint igazithatja. Gondolom én

Lefelé, a fordulás után, hátrafelé menet már egyértelmű, hogy szabadon esik a fal mellett, csak "bejön alája" a másik sánc, amin végül lejön.
A kérdés az, hogy elegendő-e az a pár pillanatnyi kerék-tapadás, ami abból adódik, hogy a lendület "belenyomja" a falba a kocsit (lengéscsillapító + gumik összenyomódása) ahhoz, hogy elkezdje a fordulást?
Feltételezem, hogy ha a kocsi már elkezdett fordulni, akkor már nem szükséges a kerék tapadása a falhoz, hiszen akkor az autó már a perdülete miatt is folytathatja a fordulást addig, amíg teljesen háttal nem fordul annak a sáncnak, amin lejön.
 
Lefelé, a fordulás után, hátrafelé menet már egyértelmű, hogy szabadon esik a fal mellett, csak "bejön alája" a másik sánc, amin végül lejön.
A kérdés az, hogy elegendő-e az a pár pillanatnyi kerék-tapadás, ami abból adódik, hogy a lendület "belenyomja" a falba a kocsit (lengéscsillapító + gumik összenyomódása) ahhoz, hogy elkezdje a fordulást?
Feltételezem, hogy ha a kocsi már elkezdett fordulni, akkor már nem szükséges a kerék tapadása a falhoz, hiszen akkor az autó már a perdülete miatt is folytathatja a fordulást addig, amíg teljesen háttal nem fordul annak a sáncnak, amin lejön.

Nem tudom,...de szerintem képtelenség megállitani a megkezdett pörgést főleg abban a pillanatban amikor már valszinű 0 a tapadás a függöleges falon (leirni is vicces)...a rúgózás, gumik, lengéscsillapitók ugyanúgy megadják a kezdő lökést a hanyattesésre.

Akkor tudom elképzelni az ilyet, ha a fal esetleg nem teljesen függőleges, ...az ilyen optikai trükk esetén talán elhiszem amit látok.
 
Nem tudom,...de szerintem képtelenség megállitani a megkezdett pörgést főleg abban a pillanatban amikor már valszinű 0 a tapadás a függöleges falon (leirni is vicces)...a rúgózás, gumik, lengéscsillapitók ugyanúgy megadják a kezdő lökést a hanyattesésre.

Akkor tudom elképzelni az ilyet, ha a fal esetleg nem teljesen függőleges, ...az ilyen optikai trükk esetén talán elhiszem amit látok.

Lehet
 
Vertical drift

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A fal felé haladó autó futóműve (rugói) a centrifugális erőtől összenyomódnának, a függőleges "emelkedésnél" a rugókban tárolt energia egyszerűen ellökné a járművet a faltól. Egy teljesen merev test tudna szabadon emelkedni/esni a fal mellett
 
A fal felé haladó autó futóműve (rugói) a centrifugális erőtől összenyomódnának, a függőleges "emelkedésnél" a rugókban tárolt energia egyszerűen ellökné a járművet a faltól. Egy teljesen merev test tudna szabadon emelkedni/esni a fal mellett

Logikus. Az lehetséges-e, hogy csak addigra lökje el a járművet a faltól a rugókban tárolt energia, mire az autó már átfordult háttal a lejövetelhez?
 
Logikus. Az lehetséges-e, hogy csak addigra lökje el a járművet a faltól a rugókban tárolt energia, mire az autó már átfordult háttal a lejövetelhez?
Nem. Üljél rá egy autó orrára, szállján le és nézd a kirguózási időt... Tized másodperces kategória...
 
Nem. Üljél rá egy autó orrára, szállján le és nézd a kirguózási időt... Tized másodperces kategória...

Rendben, de ha ráülök az autó orrára, akkor az az autó közben áll a földön. Itt meg épp lendületből szaladt fel egy falra. Ergo, miközben fordult, még lehet, hogy nyomódott összébb a rugó és csak utána tágult.
 
Rendben, de ha ráülök az autó orrára, akkor az az autó közben áll a földön. Itt meg épp lendületből szaladt fel egy falra. Ergo, miközben fordult, még lehet, hogy nyomódott összébb a rugó és csak utána tágult.
Az auto egyetlen resze sem merev test. Rugozik, hullamzik azon minden, ezert hamar eltavolodna a fal fuggoleges reszetol.
Az egyik lehetseges trukk az lehetne, ha nem lenne fuggoleges a fal, de a "felvetelen" latszik, hogy nincs megdontve picit sem. A masik trukk a leszorito ero, de az ilyen sebessegnel nem jatszik. Biztos van meg par megoldas ami segithetne, de CGI-vel a legkonnyebb.. Persze szerintem szo sincs szamitogepes grafikarol. Csak egy rohadt nagy magnes van a falban. :D
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and jani22
Az auto egyetlen resze sem merev test. Rugozik, hullamzik azon minden, ezert hamar eltavolodna a fal fuggoleges reszetol.
Az egyik lehetseges trukk az lehetne, ha nem lenne fuggoleges a fal, de a "felvetelen" latszik, hogy nincs megdontve picit sem. A masik trukk a leszorito ero, de az ilyen sebessegnel nem jatszik. Biztos van meg par megoldas ami segithetne, de CGI-vel a legkonnyebb.. Persze szerintem szo sincs szamitogepes grafikarol. Csak egy rohadt nagy magnes van a falban. :D

:D
 
Van ebben több trükk is. Az egyik a CGI, a másik, hogy a driftet vízszintes betonon vették fel és ezt szerkesztették át ilyen lehetetlenre. Amúgy a csapat aki csinálta létezik és művelt betyár dolgokat, de ez éppen nem valódi.
 
A fal felé haladó autó futóműve (rugói) a centrifugális erőtől összenyomódnának, a függőleges "emelkedésnél" a rugókban tárolt energia egyszerűen ellökné a járművet a faltól. Egy teljesen merev test tudna szabadon emelkedni/esni a fal mellett

Az auto egyetlen resze sem merev test. Rugozik, hullamzik azon minden, ezert hamar eltavolodna a fal fuggoleges reszetol.
Az egyik lehetseges trukk az lehetne, ha nem lenne fuggoleges a fal, de a "felvetelen" latszik, hogy nincs megdontve picit sem. A masik trukk a leszorito ero, de az ilyen sebessegnel nem jatszik. Biztos van meg par megoldas ami segithetne, de CGI-vel a legkonnyebb.. Persze szerintem szo sincs szamitogepes grafikarol. Csak egy rohadt nagy magnes van a falban. :D

Egyetértek. :)

A centrifugális erő erő egy darabig a függ. falon tartja a testet, amíg az el nem nyelődik illetve elraktározódik a rugózó testben, mely szeretné visszaállítani alapállapotát, így lelöki a falról. Nem hogy megforduljon a kocsi, amelyhez igen komoly súrlódásnak kellene lenni.
A videó 0:07 secnél látszik, hogy a balra lévő épület nem reális, továbbá ilyen erőhatásnak kitett falnak komoly megtámasztásának kellene lenni, amely az árnyéknál (jobbra) nem észlelhető. 0:11-nál látszik, hogy ez bizony egy rendes vízszintes betonút.

Itt van lassítva az esemény, látszik, hogy leradírozza porfelhővel a fordulásnál a "falat".

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


De, azért jó volt, ugye? :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zeal
Rendben, de ha ráülök az autó orrára, akkor az az autó közben áll a földön. Itt meg épp lendületből szaladt fel egy falra. Ergo, miközben fordult, még lehet, hogy nyomódott összébb a rugó és csak utána tágult.

Egy szgk (utcai) futómű sajátfrekvenciáját fiziológiai okoból kb. 1,5Hz-re állítják be. Eszerint egy kirugózás kb. 0.3mp.
 
  • Tetszik
Reactions: jani22
Azt azért megjegyezném, hogy részemről egy percig sem arról szólt a vita, hogy a videó CGI-e, hanem arról, hogy lehetséges-e egyébként, amit a videón láttunk.
 
Azt azért megjegyezném, hogy részemről egy percig sem arról szólt a vita, hogy a videó CGI-e, hanem arról, hogy lehetséges-e egyébként, amit a videón láttunk.

Ha valakit érdekel a régi idők fényképezése és Szentes környékén jár, akkor nézzen be a Fridrich fényírdába. (Koszta J. Múzeum).
Lát hasonló ketyerét.
 
Ezt tudjátok micsoda?

Century_egg_sliced_open.jpeg