Áthoztam ide, mert ez már nem ipar
Érthető és alapvetően teljesen egyet értek. Annyiban nem, hogy csak a természettudományokat kell nyomatni. Jártam műszaki suliba, technikusira, aztán mégis másfele mentem. Értékelem a természettudományt, de nem hiszek "mindenhatóságában". (Bár azt mondom, hogy egy szakmai gimi többet ad, mint egy sima.)
Én se hiszek a természettudományok mindenhatóságában. De a páriaként kezelésével érjük el, hogy tömegek halnak meg c4h10
Természetesen, ha valaki festőnek való legyen festő, ha valaki autószerelő lesz nem gond, nem kényszerítés a dolog, csak ismerje, és értse aki a magyar oktatásból kikerül a természet működését, és ne játszuk azt, hogy tömegek kerülnek úgy egyetemre, hogy a matek praktikum megugorhatatlan színt nekik, és a biológia alapjai tárgy egy kötelező rosszból vértizzadós szórótárgyá válik. (nyilván, ha biológusnak megy a delikvens)
Az iskolarendszer teljes átalakítása sürgős lenne. Nem feltétlen radikális és drága megoldásokkal, hanem finomhangolásokkal. Az alap nem lenne rossz, csak egy kicsit több jogkör az intézménynek itt, kicsi szigorítás ott, számonkérés erősítése.
Ezzel így egyetértek. Bár én a radikális átalakítást se látom gondnak, Pl.: az ismerd meg, hogy mi mit csinál gimnáziumban egy nagyon fontos dolog lenne. Megint csak biológia: semmi szükség tömegével a szakon azokra akik kb úgy képzelik el ezt a szakterületet, hogy majd mászkálnak a réteken, meg lepkéket nézegetnek, és állatok de cukíííí
Magam hatáskörében igyekszem rávezetni a jegyzetelésre, hogy annak, hogy kéne kinézni. Nem sok sikerrel. Már az is nyígás, hogy ha fél oldalt kell írni kisméretű füzetben. Felelés meg már kiment a divatból a suliban.
Oké, csak az egyetemen már senki sem kérdezi meg, hogy tudsz-e jegyzetelni. Ha tudsz, az instant +2 jegy. Legalábbis a saját tapasztalataim alapján. Már csak azért is, mert a jó jegyzeteléshez szükséges átlátni a rendszert.
Az meg megint más kérdés, hogy így az információ milyen mértékben és minőségben raktározódik és milyen lesz a szóbeli kifejezőkészsége.
Borzalmas. De nem is a kifejezőkészség a legrosszabb. Hanem az, hogy megszokta, hogy ilyen nincs, és lefagy. Többszörös tapasztalat. Egyszerűen ritka a jól felépített felelet. Többség leragad ott, hogy a bemagolt séma szerint mondja, belekavarodik, kihagy valamit, és lefagy. Aztán hiába látod, hogy tudja, nem tudsz vele mit kezdeni. (Hacsak nem mész át Bagiba, aki kivágott, hogy fiam, maga ezt 5-ösre tudja, de ez így csak 3-as lenne, én meg nem adok 3-ast) Pedig az egész szóbeli a legjobb szellemi párbaj tanár és diák között. Diákként felépíteni úgy, hogy elleplezd a hiányaid, magabiztosnak látszani, hogy a tanár úgy érezze, az, hogy kihagyta a tétel egy részét csak azért van, mert ezt nem érezte fontosnak, és ne azt érezze, hogy semmit nem tud. Tanári oldalról meg észrevenni, hogy sunnyog, meglátni ki az aki látja az összefüggéseket, ki az aki csak magolt. És legfőképpen később nagyon is fontos, hogy el tudd adni magad, és ne pánikolj be, ha valami gebasz van.
Mindegy, ez is szubjektív lett.