[BIZTPOL] Amerikai Egyesült Államok, Kanada

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 939
26 031
113
! ! !
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and OhioNurse

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 784
37 455
113
"Rittenhouse-túlélő"

jdc1nf4j8my71.jpg


"aggódott a tizenéves biztonsága miatt"
w5e6z6u17ny71.png
 
  • Dühítő
Reactions: hete
F

Filter

Guest
Hat, -70 fok ritkan van vizben, nem tudom, mennyiben lett "rideg", erted.
Vízvonal felett lehet ilyen extrém hőterhelés.
Csak nézz után a francia Mistral-oknak. Volt gond az üzemanyag ellátással ott is a sarkvidéki környezetben.
Ugye az üzemanyag a hajó külső részén volt, nagyon lehült....
( Itt jön be az hogy ki,milyen eszközt tervez hová, és mire.)
 
K

kamm

Guest
Vízvonal felett lehet ilyen extrém hőterhelés.
Csak nézz után a francia Mistral-oknak. Volt gond az üzemanyag ellátással ott is a sarkvidéki környezetben.
Ugye az üzemanyag a hajó külső részén volt, nagyon lehült....
( Itt jön be az hogy ki,milyen eszközt tervez hová, és mire.)
Ez suboknak volt valamilyen eleme, nem kulso.
 
  • Tetszik
Reactions: Filter

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 784
37 455
113
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 895
67 681
113
Hat, -70 fok ritkan van vizben, nem tudom, mennyiben lett "rideg", erted.
Le van írva a cikkben, hogy a nő is 30 éven át úgy vélte, a -70 fokon elvégzendő ütőmunka teszt az egy "hülyeség". Ezért nem is végezte el.
Merthogy nincs -70 fok a vízben, így nyilván marhaság lehet csak.

Csakhogy neki fogalma sem volt arról ezek szerint, hogy a Navy a -70 fokos, folyékony nitrogénes ütőmunka kereszt-referencia tesztet azért írja elő, hogy kiderüljön, hogy az adott ötvözet az térközepes-köbös, vagy lapközepes-köbös rácsszerkezetű.

Ha az előbbi, akkor a hőmérséklet csökkenésével a ridegtörési hajlama meredeken megnő, mert az anyag intenzíven elridegedik. Az ilyen fémből épített tengeralattjárók a hideg vízben (hiába vagyunk nulla fok felett, ha folyamatosan fagyos vízben úszik a szerkezet) a merüléssel megnövekedett szerkezeti terhelésre hirtelen megváltozó szilrádsági tulajdonságokkal reagálnak. Magyarán, hideg, sarkköri vizekben a nyomás növekedésével nem egyenletes lesz a deformáció, hanem robbanásszerűen roppanhat össze az egész. Váratlanul.

Ha viszont lapközepes-köbös, akkor a szilárdásgi mutatói a hőmérséklet csökkenésével sem változnak meg érdemben, szimplán addig bírják a nyomásnövekedést, amíg azt a szilárdsági mutatóik engedik.
Magyarán, a maximális merülési mélység tekintetében jóformán a nyomás lesz az egyetlen faktor és nem rondít bele a képbe a hőmérséklet.

Nagyon nem mindegy.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Le van írva a cikkben, hogy a nő is 30 éven át úgy vélte, a -70 fokon elvégzendő ütőmunka teszt az egy "hülyeség". Ezért nem is végezte el.
Merthogy nincs -70 fok a vízben, így nyilván marhaság lehet csak.

Csakhogy neki fogalma sem volt arról ezek szerint, hogy a Navy a -70 fokos, folyékony nitrogénes ütőmunka kereszt-referencia tesztet azért írja elő, hogy kiderüljön, hogy az adott ötvözet az térközepes-köbös, vagy lapközepes-köbös rácsszerkezetű.

Ha az előbbi, akkor a hőmérséklet csökkenésével a ridegtörési hajlama meredeken megnő, mert az anyag intenzíven elridegedik. Az ilyen fémből épített tengeralattjárók a hideg vízben (hiába vagyunk nulla fok felett, ha folyamatosan fagyos vízben úszik a szerkezet) a merüléssel megnövekedett szerkezeti terhelésre hirtelen megváltozó szilrádsági tulajdonságokkal reagálnak. Magyarán, hideg, sarkköri vizekben a nyomás növekedésével nem egyenletes lesz a deformáció, hanem robbanásszerűen roppanhat össze az egész. Váratlanul.

Ha viszont lapközepes-köbös, akkor a szilárdásgi mutatói a hőmérséklet csökkenésével sem változnak meg érdemben, szimplán addig bírják a nyomásnövekedést, amíg azt a szilárdsági mutatóik engedik.
Magyarán, a maximális merülési mélység tekintetében jóformán a nyomás lesz az egyetlen faktor és nem rondít bele a képbe a hőmérséklet.

Nagyon nem mindegy.
Ez is valami kvótanő volt.