Éppen csak elkezdtem,
A legtöbb multi csak vegyesvállalati formában más kínai céggel vagy állami tulajdonrész mellett fektethet be Kinában. Majd a kínai cegek ellopják a technológiát, tudást és rmegcsinálják kopiban. De ezen már túl vannak, szinte mindent ellopták, amit lehetett.
Én ezért nem rovom meg őket, jól csinálták, de ne legyünk álszentek ez nem az európaiak, a mi érdekünk.. Szted egy kínai állami tenderen azonos eséllyel indulnak külföldi cégek kínai versenytársak mellett? Nah, ugye. Majd az így feltőkésített cégek mondjuk az autóiparban letarolják a piacot.
Persze ehhez kellett a brüsszeli zöld debiltas is kellett, hisz az erőltetett zöld átmenettel arra kényszerítették az európai autóipari vállalatokat, hogy kínai akksikkal építésének autót és lapátoljuk a pénzt Kínába. Mert ugye kellett az elektromos autó, de akksigyártókapacitás nincs. Majd erre utólag rájöttek ( utólag ez mekkora kretenseg !! ) és kitalálták, hogy a Kínában gyártott akksi xar, mert tisztességtelen verseny. De a kinai cég Európában gyártott akksija jó lesz.
De egyébként ugyanezt csinálja az USA. Államilag támogatják a villanyautó vásárlást. Csak annyi van megszabva helyi összeszerelés legyen, az alkatrészek X %-a, amerikai gyártású legyen (minden évben nő az arány), az akksi is megszabva milyen országból szarmazhat.
Ez is állami szubvencio.
USA-Kina kőkeményen védi a hazai ipart, az Unió meg balek (de inkább pénzért megvett hazaáruló) vezetői továbbra is rombolják az európai versenyképességet.